1. leht 2-st

Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 01 Mär, 2020 13:02
Postitas mb
https://www.err.ee/1058522/narvas-kihut ... kti-varava Pajero suuruse masina võiks siiski piir kinni pidada. Rakvere tänav ka siiski suht kaugel piiripunktist saadi ikka kõik kätte mis üle tuli.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 10:12
Postitas Kapten Trumm
"Piiri pidamine" on taaskord suutnud lati alt läbi joosta. :wall:
Kui uudist kuulsin, jooksis korra peast läbi, et GRU tegi "razvedka s bojem" :oops: ja kontrollis, palju või mida suudetakse teha taolise sissesõidu korral.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 11:09
Postitas Some
1991a lõpus hakkas vene piirivalve meie rekkajuhte peedistama. Autod lihtsalt kükitasid piiril päevi ilma põhjuseta. Viisareziimi siis ei olnud ja juhid tulid ning leppisid meie poistega kokku. Ühel hetkel sõitsid veokid signaal põhjas läbi vene tõkete ja üle meie piiri (meil oli tõkkepuu nende jaoks lahti).
See, et Pajero läbi tuli - nujah, mis siis? Probleem olnuks kui kätte poleks saadud. Sama edukalt võiks politseid sõimata, kui mõni purjus autojuht avarii teeb - a la, miks kõiki linna sisenevaid ja väljuvaid autojuhte puhuma ei panda. Võib ju piiripunkti betoonplokid panna ja metallpostid, mis maasse laskuvad kui kontroll läbitud, kuid kuskil on mõistlikuse piir.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 11:21
Postitas hillart
Tõusvad-langevad metalltõkised on maailmas (piiridel) enamasti juba standard ja selle kohta just-kui mõistlikkuse piiri ületamist ära märkida on tegelikult kohatu. Pigem võiks öelda, et meil on selline tõkestusvariant harjumatu. Esialgu harjumatu. Aga kui vaja, siis peab sellise kulutuse tegema. Mis seal ikka parata.
See, et Pajero läbi tuli - nujah, mis siis? Probleem olnuks kui kätte poleks saadud.
Hea küll, aga eks kujutage ette, et tegu poleks olnud mitte 1 (ühe) Pajeroga, vaid 10 või 20 Pajeroga, missugused ka "viisakaid inimesi" pungil täis on! Ja isegi siis, kui neis masinas poleks "viisakaid inimesi", ei oleks taolise variandi korral juba enam kättesaamine põrmugi nii iseenesestmõistetav. Meie PPK imago olemattusse kadumisest nii siseriiklikult, kui meie sõbraliku idanaabri silmis, ei oleks taolise stsenaariumi korral isegi vaja enam eraldi rõhutada. :roll:

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 11:52
Postitas Some
20 autotäit viisakaid inimesi? Ei pea isegi katsetama, piiril on passikontrolörid templitega ja hea kui paar automaati. Nagu juba varem mainiti, siis praegusel piirivalvel puudub sõjaline funktsioon. Ning võib ju Narva piiripunkti raskelt ära kindlustada ja silla vajadusel mineerida aga nood pagana viisakad mehikesed tulevad hoopis mujalt kui neid oodatakse...

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 12:12
Postitas Kapten Trumm
Narva on kindlasti koht, kus kindlustamine oleks õigustatud, kuna rasketehnikale on vaid kolm ülepääsu - Sõpruse sild, raudteesild ja Kulgu tamm.
Aga noh, taoline koht kindlustatud tasemel, et sisuliselt sõiduautoga saab sealt jõuga läbi sõita, on muidugi tõesti, tase omaette.

Rohelised mehed kindlasti ujuvad ka üle jõe, kui vaja - kuid paraku edasiseks on vaja rasketehnikat ja see saab tulla vaid kolmest kohast. Eriti kui meiepoolset kallast natuke "kaasa aidatud" on. Näiteks sellise kauni betoonist vertikaalse promenaad- kaldakindlustusega. Läbi Luhamaa 77% vene elanikkonna osakaaluga Ida-Virumaale õnne tuua on jälle natuke vaevaline.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 12:16
Postitas Kriku
Seda on ootamatu rünnaku teemas pikalt arutatud, siin pole vaja uuele ringile minna.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 02 Mär, 2020 18:39
Postitas mb
Läks siis 3 kuuks vangi https://www.err.ee/1058907/kohus-moisti ... uuks-vangi
Mehe enda sõnul kutsus ise politsei kes ta siis kinnipidas.Tahtmise korral oleks siis minema jalutanud või :dont_know:

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 03 Mär, 2020 14:17
Postitas Leo
Ma siis ei alusta, vaid lõpetan, kui kusagil mujal on pikalt jahutud. Mõne sekundiga tõstetavad barjäärid eeldavad ohuhinnangut, riigi tahet ja raha. Pigem kasutatav eriti tähtsate objektide kaitseks juhusliku või tahtliku rammimise vastu. Siinkandis näiteks Helsingi kesklinnas Eduskunta ja presidendi lossi lähenemisteedel. Piiripunktides ei ole näinud, kuid ei ole küsinud ka. Ei mäleta, millal viimane läbisõit oli. Minu arvates on maksimaalne, mida normaalreziimil töötavalt maismaapiiripunktilt võiks eeldada, võime kinni pidada auto, kus juht misigasnes põhjusel vajutab vales kohas gaasi. Palju see nõuaks ümberehitustöid (lüüsid, kuhu autosid ühekaupa juhtida) ja inimesi neid kontrollima, ei ole arvestanud. Võimalik, et oli PPA valmisoleku testimine, pigem mitte, jooksis läbi, et inimene autoroolis oli vaimsete probleemidega (võib olla ka roll karistuse vähendamiseks). Suurem hulk ründavaid läbisõitjaid jõuaks läbi, sest ei ole inimesi ega tulejõudu nende peatamiseks, mis siis edasi saab, küsige kindral Heremilt. Soomlastel on kiirreageerimisüksused, kuid pioneeride ehitatud kaitsepositsioone piiripunktide läheduses ei ole märganud.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 03 Mär, 2020 14:18
Postitas Kapten Trumm
leheartikli fotol kusjuures paistis soomustehnika blokkimiseks päris sobiv "kanjon" sealt Sõpruse sillalt ülesmäge, lihtsalt läbisõitu sealt pole keegi suvatsenud blokeerimismeetmetega varustada. :wall:

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 03 Mär, 2020 17:08
Postitas aht0
Leo kirjutas:Ma siis ei alusta, vaid lõpetan, kui kusagil mujal on pikalt jahutud. Mõne sekundiga tõstetavad barjäärid eeldavad ohuhinnangut, riigi tahet ja raha. Pigem kasutatav eriti tähtsate objektide kaitseks juhusliku või tahtliku rammimise vastu. Siinkandis näiteks Helsingi kesklinnas Eduskunta ja presidendi lossi lähenemisteedel. Piiripunktides ei ole näinud, kuid ei ole küsinud ka. Ei mäleta, millal viimane läbisõit oli. Minu arvates on maksimaalne, mida normaalreziimil töötavalt maismaapiiripunktilt võiks eeldada, võime kinni pidada auto, kus juht misigasnes põhjusel vajutab vales kohas gaasi. Palju see nõuaks ümberehitustöid (lüüsid, kuhu autosid ühekaupa juhtida) ja inimesi neid kontrollima, ei ole arvestanud. Võimalik, et oli PPA valmisoleku testimine, pigem mitte, jooksis läbi, et inimene autoroolis oli vaimsete probleemidega (võib olla ka roll karistuse vähendamiseks). Suurem hulk ründavaid läbisõitjaid jõuaks läbi, sest ei ole inimesi ega tulejõudu nende peatamiseks, mis siis edasi saab, küsige kindral Heremilt. Soomlastel on kiirreageerimisüksused, kuid pioneeride ehitatud kaitsepositsioone piiripunktide läheduses ei ole märganud.
Vähemalt korra enne minevikus on auto sõitnud Narvas läbi tõkkepuude sp et autos oli eeldatavasti salakaup. Tüüp oli kohalik keda toll oli mitmeid kordi salakaubaga vahele võtnud. Ja siis oli tegu "putka kõrval tõkkepuu"-stiilis sisse/väljapääsuga.

Eks paistab, mis peale maasturiga läbirammimist muutub. Täiendatakse kuidagi väravaid või mitte.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 03 Mär, 2020 17:53
Postitas Porutšik
Millegi vähemaga vast hakkama ei saaks.

https://www.euronews.com/2018/06/26/wat ... ry-attacks

Kui just ei ole soovi nn. "tankilõkse" ehitada. 8)

https://imgur.com/a/vH0if

Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 04 Mär, 2020 15:31
Postitas Runkel
Eks siin ole ka küsimus, milliseid formaalsusi Vene piirivalve dokumentideta meeltesegaduses Peterburi elanikuga ette võttis. Asi vist sujus, polnud vajadust üle tõkete, takistuste rammida?

Vahejuhtumid piiril

Postitatud: 17 Jaan, 2021 17:25
Postitas Kriku
Teen uue teema vahejuhtumite jaoks, sest häda ja valu on piiri välja ehitamise teema.

Kellelgi läks Narva piiril katus sõitu, kihutas vene poolelt läbi tõkkepuu ja mõlkis ka Eesti poole piirde ära: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=92281165

Lootis, et vene piirikad ta maha lasevad.

Re: Vahejuhtumid piiril

Postitatud: 17 Jaan, 2021 20:03
Postitas Leo
See juba päris vana habemega lugu, kuid tegelikult päris huvitav lugeda, mees kirjeldab värvikalt, kuidas tal katus sõitma hakkas ja tahtis et Vene (?) piirivalve ta maha laseks, siis leidis hingerahu Eesti vanglas ja nüüd ootab otsust väljasaatmise kohta.