Lennunduspilte
Re: Lennunduspilte
Siit üks ilus pilt 1925. aastal Kbelyst. Kõige kirdepoolsem angaar n-ö tagantvaates:
http://www.planes.cz/cs/photo/1134226/o ... kbely-lkkb
http://www.planes.cz/cs/photo/1134226/o ... kbely-lkkb
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennunduspilte
Juhiks siiski tähelepanu, et kõik need Kbely angaarid on vähe teistsuguste akendega. Letovi tehase ja väidetavalt Letňany lennuväljal asunud angaaridel on seal kaare all viis akent küllalt soliidsete betoonist vahepostidega. Kbely angaaridel selliseid ei paista. Samuti - nagu juba mainisin - Letovil paistis seal pildil olevat kaks angaari, mis asusid üksteise suhtes 90-kraadise nurga all. Selliselt paiknenud angaare Kbely's ka ei paista.
Katsun õhtul ikka sealt oma raamatust ka selle Letňany angaaridega pildi kuidagi arvutisse saada...
Katsun õhtul ikka sealt oma raamatust ka selle Letňany angaaridega pildi kuidagi arvutisse saada...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennunduspilte
Siin on siis see "minu raamatu" pilt. Nurk nüüd just päris 90 kraadi pole, aga siiski paiknevad mõlemad angaarid üksteise suhtes nurga all.
Re: Lennunduspilte
Siis sel juhul neid angaare enam pole. No lihtsalt pole...seal vanas tehaseosas on praegu enamasti uued hooned.
Need, mis jutu järgi pidid olema restaureeritud, on siis mingid muud angaarid.
Need, mis jutu järgi pidid olema restaureeritud, on siis mingid muud angaarid.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Lennunduspilte
Upitaks vana teemat...
Mis "üritusega" võib tegu olla? Tundub, et erinevate üksuste vanemad ohvitserid?
Samuti järsku see käelindiga (?) lennuväelane on kellegile äratuntav?
Mis "üritusega" võib tegu olla? Tundub, et erinevate üksuste vanemad ohvitserid?
Samuti järsku see käelindiga (?) lennuväelane on kellegile äratuntav?
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Re: Lennunduspilte
Ehk see motorist on kellegile tuttav?
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennunduspilte
andrus kirjutas:Ma ei tea, kuivõrd usaldusväärne on lennukispetsialistide jaoks Volker Koos, refereerin siinkohal tema raamatut:
ülesanne luua He 111 saadi Reichsverkehrministerium (RVM) käest 1932.a. pommi- ja reisilennukiks (Koos rõhutab, et esmane oli sõjalennuk ja et Heinkeli enda mälestustes on selle seiga kohta jama kirjutatud). Reisilennuk pidi olema sõja korral pommilennukiks ümber seadistatav. He 111 V-2 (Wnr. 715 D-ALIX; Koos ei kasuta nimetust He 111c ) esmalend toimus mais 1935.a. (sõjaversiooni He 111 V-1 (Wnr. 713 D-ADAP) esmalend oli 17.11.1934.a.). Alates juunist katsetati lennukit Rechlinis. Lõpuks anti lennuk Deutsche Lufthansale (DLH), kus ta sai nime „Rostock“. Alates 16.01.1936.a. rakendati lennukit postiveokatsetel DLH Lõuna-Atlandi liinidel.
DLH sai kokku 12 He 111 lennukit: lisaks V-2 veel V-4 (Wnr. 1968 D-AHAO „Dresden“; esmalend detsembris 1935.a., esitleti avalikkusele 10.01.1936.a.). 1936.a. ehitati 6 He 111 C (Wnr. 1828-1833) tüüpi lennukit (siin kasutab Koos tüübi lisandina C tähte). Nimed on ära toodud järgmistel masinatel: 1828 D-AMES „Nürnberg“, 1830 D-AXAV „Köln“ (kaotati Mannheimis 12.11.1937.a.), 1832 D-AQUA „Breslau“, 1833 D-ATYL „Karlsruhe“. Samal aastal sai DLH veel 2 He 111 G tüüpi masinat (Wnr. 2534 D-AEQA „Halle“, Wnr.2535 D-AYKI „Magdeburg“).
1938.a ehitati DLH jaoks 2 He 111 L tüüpi lennukit (Wnr. 1884 D-ACBS „Augsburg“ ja 1885 D-ADCF „Dresden“). Reisjatevedu He 111 lennukitega algas suvise lennuplaani järgi 19.04.1936.a. Saksamaa siseliinidel ja alates 1936/37.a. talvise lennuplaani järgi alates 4.oktoobrist liinil Berliin-Varssavi. Lennud jätkusid kuni sõjani.
Ka Luftwaffe tellis tosina tsiviilvarustuses lennukit reisi- ja sidelennukiks, nende hulgas mõned Türgile mõeldud masinad, mis sõja algusega seoses jäid tarnimata. 1940.a. läks 9 He 111 Lufthansa koosseisust üle Luftwaffe kätte, kes kasutas neid õppe- ja reisieesmärkidel.
Rowehli kohta märgib Koos, et kuigi D-ALIX hukk on dokumenteeritud, leidub ikka neid, kes kirjutavad, et lennuk hävines luurelendudel NSVL kohal. Aga see, et selliseid luurelennukeid oli, on Koosi väitel tõestatav: näiteks 22.11.1937.a. sai Heinkel-Werke tellimuse, valmistatavast F-seeriast 3 masinat (Wnr. 2358-2360) ümber ehitada – militaarvarustus ära jätta ja 4 kaamerat sisse ehitada. Välja pidid need masinad nägema nagu DLH He 111G masinad, kaasa arvatud värviskeem.
V. Koos: Ernst Heinkel Flugzeugwerke 1933-1945. lk.48-50
igatahes minu asjatundmatu arvamuse kohaselt tundub Luftwaffe poolt selline oma rahade eest tellitud lennukitest luuremasinate valmistamine palju usutavam, kui DLH omanduses olevate masinate ümberseadistamine. Oleks huvitav teada, kust pärineb info „alates 1937.a. algusest oli D-ALIX luure käsutuses“ ja kuipalju see lennuk jõudis teha lende NSVL kohale, kui ta juba märtsi keskel Aafrikas maandumisel purunes, ja miks on hukkunud reisija jutumärkides ?
Guugeldasin täna Kommando Rowehli hoopis muud infot otsides, aga sattusin selle sama Arvo axishistory postituse peale, mille keegi oma blogisse on vedanud.
http://www.germanaircraftwwii.org/p/kom ... owehl.html
Tuli see vana teema meelde ja otsisin edasi.
arvolv kirjutas:By 1936, a number of specially modified "reconnaissance" Heinkel He 111's were turned over to Rowehl and his hand-picked crews. They were marked as regular Lufthansa airplanes, civilian registered - but they secretly worked for Rowehl and the Luftwaffe, completing aerial reconnaissance operations as directed. The first three He 111's airplanes were:
He 111/V4 - D-AHAO "Dresden", W/N 1968;
He 111/C-03, D-AXAV, "Köln", W/N 1830; and,
He 111/C-03, D-ALIX, "Rostock", W/N 715,
Jäi ette ka selline raamat "Heinkel He 111: The Early Year — Fall of France, Battle of Britain and the Blitz"
https://books.google.ee/books?id=qbMuDg ... &q&f=false
Kus on C seeria kohta kirjas
The summer of 1936 saw beginning of the assembly of six preproduction planes, which received the designation He-111C-0. By the end of 1936 all six C-0s had been built and each aircraft duly received its own name.
The six were:
He 111 C-01 Nürnberg (D-AMES)
He 111 C-02 Leipzig (D-AQYF)
He 111 C-03 Köln (D-AXAV)
He 111 C-04 Köningsberg (D-ABYE)
He 111 C-05 Breslau (D-AQUA)
He 111 C-06 Karsruhe (D-ATYL)
Allpool on lennukite saatusest kirjas, et liinilennukitena nad ei tasunud ennast ära, osa lendasi nn prestiižiliinidel. Kaks tk said kullerilennukiks. Aga ka et
in mid-1937 He 111 C-03 was handed over to a secret reconnaisance unit named "Kommando Rowehl...
Seega - Lufthansa lennukeist anti selle raamatu järgi Rowehlile üle vaid He 111 C-03, D-AXAV, "Köln", W/N 1830.
Edasi - Venemaal hukkunud lennuk. Arvo tekstis on kirjas
Of interest to note is that D-ALIZ crashed in the Soviet Union, while on a "civilian" flight to the Crimean area and the Caucasus region.
Ehk siis alla kukkus D-ALIZ, mitte D-ALIX.
Vaatasin saksa tsiviillennukite registrit, mis küll ei ole täiuslik (olen ise otsinud lennukeid, mille pilt on, aga seal registris kirjas pole). D-ALIZ nimega lennukit seal ei ole. Küll on aga
Kood: Vali kõik
D-ALLA Heinkel He111 J Hansa Luftbild
D-ALLZ Heinkel He111 H
Hansa Luftbild oli teatavasti üks Rowehli "katuseid". D-ALLZ taga küll Hansa Luftbildi kasutajana ei ole märgitud. Ja samuti ei leia internetiotsinguga midagi selle eluloost ega õnnetustest.
Kui aga juba, siis juba. Kõik He 111 lennukid saksa tsiviilregistrist.
Kood: Vali kõik
D-AAAF Heinkel He111F-1 5013 D-AAAF
D-AALO Heinkel He111 D-AALO
D-AANU Heinkel He111 E D-AANU
D-AAZI Heinkel He111 B-2 2181 D-AAZI
D-ABBH Heinkel He111 D-ABBH
D-ABDH Heinkel He111 D-ABDH
D-ABDS Heinkel He111 D-ABDS
D-ABIB Heinkel He111 D-ABIB
D-ABID Heinkel He111 D-ABID
D-ABVE Heinkel He111 WL-ABVE
D-ABVK Heinkel He111 P D-ABVK
D-ACAH Heinkel He111 H-1 D-ACAH
D-ACBS Heinkel He111 V-14 G-3 or L 1884 D-ACBS DLH 'Augsburg' 00.00.36
D-ACDF Heinkel He111v15 G-3 D-ACDF
D-ACIQ Heinkel He111 H-2 3246 D-ACIQ Flugber. /Luftgau Kdo VII Casablanca
D-ACKN Heinkel He111 WL-ACKN
D-ACLA Heinkel He111 H-1 D-ACLA
D-ACLC Heinkel He111 D-ACLC
D-ACLQ Heinkel He111 H-5 3246 D-ACLQ Flugber.Lg.Kdo.XII Casablanca Waffenstillstandskommission
D-ACLW Heinkel He111 D-ACLW Accident Casablanca 30.9.42
D-ACLX Heinkel He111 H D-ACLX Kontrollinspektion Afrika as courier aircraft
D-ACLZ Heinkel He111 D-ACLZ
D-ADAG Heinkel He111 D-ADAG
D-ADAP Heinkel He111 V-1 713 D-ADAP E-stelle Rechlin
D-ADBS Heinkel He111 2762 D-ADBS TH+HU E-stelle Travemunde
D-ADBX Heinkel He111 3365 D-ADBX
D-ADCF Heinkel He111 V-15 G-3 or L 1885 D-ADCF DLH 'Dresden' 00.00.36
D-ADCU Heinkel He111 D-1 2346 D-ADCU
D-ADIG Heinkel He111 D-ADIG
D-ADNH Heinkel He111 P-2 2471 D-ADNH CA+NA
D-ADOO Heinkel He111 E D-ADOO 56+DOO
D-ADOU Heinkel He111 1441 D-ADOU Erpr.St.Rechlin
D-ADUM Heinkel He111 V-18 J D-ADUM
D-AEAB Heinkel He111 D-AEAB GP+AY
D-AEBA Heinkel He111 D-AEBA
D-AEEO Heinkel He111 WL-AEEO
D-AELU Heinkel He111 WL-AELU
D-AEOL Heinkel He111 H-1 D-AEOL
D-AEPB Heinkel He111 WL-AEPB
D-AEQA Heinkel He111 V-12 G-01 2534 D-AEQA DLH 'Halle' 00.00.39
D-AERJ Heinkel He111 P-2 2598 D-AERJ TH+HV E-stelle Travemunde
D-AESR Heinkel He111 H-1 D-AESR
D-AEST Heinkel He111 D-AEST
D-AEXE Heinkel He111 WL-AEXE
D-AFAY Heinkel He111 I D-AFAY
D-AFBN Heinkel He111 H-1 D-AFBN
D-AFCF Heinkel He111 D-AFCF
D-AFIF Heinkel He111 D-AFIF
D-AFPB Heinkel He111 WL-AFPB
D-AFPO Heinkel He111 D-AFPO
D-AGAU Heinkel He111 B-2 D-AGAU
D-AGIG Heinkel He111 J D-AGIG Hansa Luftbild [He177 v3 WNr. 3 per some]
D-AGOK Heinkel He111 B-1 D-AGOK 71+GOK
D-AHAO Heinkel He111 V-4 1968 D-AHAO DLH 'Desden' 00.01.36 Taxied into building 4.36
D-AHAY Heinkel He111 V-17 D-AHAY
D-AHOA Heinkel He111 D-AHOA
D-AHSA Heinkel He111 H-1 D-AHSA
D-AIMR Heinkel He111 WL-AIMR
D-AIZU Heinkel He111v9 1807 D-AIZU
D-AJAK Heinkel He111 V-5 B-0 1432 D-AJAK
D-AJYR Heinkel He111 D-AJYR
D-AKEM Heinkel He111 B-1 1005 D-AKEM
D-ALEQ Heinkel He111 V-10 E 1437 D-ALEQ
D-ALES Heinkel He111 V-3 c A-0 714 D-ALES E-stelle Rechlin [or WNr. 715]
D-ALIX Heinkel He111 V-2 b 715 D-ALIX DLH 'Rostock' Crashed on approach to Bathurst Gambia 12.3.37 [or WNr. 714]
D-ALLA Heinkel He111 J D-ALLA Hansa Luftbild
D-ALLZ Heinkel He111 H D-ALLZ
D-ALUI Heinkel He111 D-ALUI
D-AMES Heinkel He111 C-01 1828 D-AMES DLH 'Nurnberg' 00.00.36 C-04 per Nowarra
D-AMEY Heinkel He111 D-AMEY
D-AMPI Heinkel He111 D-AMPI
D-AMPQ Heinkel He111 D-AMPQ
D-AMSO Heinkel He111 D-AMSO Hansa Luftbild
D-AMYW Heinkel He111 D-AMYW
D-ANAU Heinkel He111 D-ANAU
D-ANJF Heinkel He111 B-1 D-ANJF DVL
D-ANLH Heinkel He111 D-ANLH
D-ANTI Heinkel He111 B-1 D-ANTI Hansa Luftbild
D-AOHA Heinkel He111 D-1 D-AOHA Luftwaffe [also B-2]
D-AOJN Heinkel He111 H-1 D-AOJN
D-AOJU Heinkel He111 D-AOJU
D-AOKE Heinkel He111 B-1 D-AOKE
D-AORM Heinkel He111 D-AORM
D-AOUA Heinkel He111 C-05 D-AOUA
D-APFK Heinkel He111 H-1 5251 D-APFK GQ+AF
D-APOW Heinkel He111 P-2 D-APOW Waffenstillstandskommission Accident Rabat 7.1.42
D-APYS Heinkel He111 V-5 e 1440 D-APYS and V-19 [to D-AJAK?]
D-APZD Heinkel He111 V-32 2122 D-APZD
D-APZE Heinkel He111 H-6 2453 D-APZE
D-AQAL Heinkel He111E WL-AQAL
D-AQOX Heinkel He111 V-9 B 1807 D-AQOX Heinkel Flugzeugwerke GmbH
D-AQUA Heinkel He111 C-05 1832 D-AQUA DLH 'Breslau' 00.00.36
D-AQUO Heinkel He111 V-8 1664 D-AQUO Heinkel Flugzeugwerke GmbH
D-AQYF Heinkel He111 C-02 1829 D-AQYF DLH 'Leipzig' 00.00.36 C-01 per Nowarra
D-ARAU Heinkel He111 B 1449 D-ARAU Epr.St.Rechlin
D-ARBS Heinkel He111 H D-ARBS
D-ARCG Heinkel He111 V-11 B-1 D-ARCG
D-AREP Heinkel He111 B-1 1011 D-AREP TH+HT E-stelle Travemunde
D-ARFA Heinkel He111 WL-ARFA
D-ARMB Heinkel He111 D-ARMB
D-ARPA Heinkel He111 WL-ARPA
D-ARQE Heinkel He111 H D-ARQE Kontrollinspektion Afrika as courier aircraft
D-ARUB Heinkel He111 J D-ARUB Hansa Luftbild
D-ASAR Heinkel He111 V-16 D-ASAR DLH
D-ASCB Heinkel He111 WL-ASCB
D-ASVS Heinkel He111 P 2755 D-ASVS GQ-AB
D-ATCR Heinkel He111 B-1 D-ATCR DVL
D-ATDQ Heinkel He111 D-ATDQ
D-ATLK Heinkel He111 D-ATLK
D-ATPQ Heinkel He111 WL-ATPQ
D-ATYL Heinkel He111 C-06 1833 D-ATYL DLH 'Karlsruhe' 00.00.36
D-AUKY Heinkel He111 V-7 P V-19 1808 D-AUKY
D-AVAX Heinkel He111 C-0 D-AVAX
D-AVEV Heinkel He111 B-2 D-AVEV
D-AVEY Heinkel He111 B-1 D-AVEY
D-AVHB Heinkel He111 H-1 D-AVHB
D-AVPX Heinkel He111 WL-AVPX
D-AXAV Heinkel He111 C-03 1830 D-AXAV DLH 'Koln' 00.00.36 Crashed in Wessen Stein mountains 12.11.37
D-AXFD Heinkel He111 H-1 D-AXFD
D-AXNF Heinkel He111 D-AXNF
D-AXOH Heinkel He111 V-6 B-0 1434 D-AXOH Heinkel Flugzeugwerke GmbH
D-AXVD Heinkel He111 3122 D-AXVD
D-AXWP Heinkel He111 H 3712 D-AXWP DLH
D-AYFO Heinkel He111 D-AYFO
D-AYKI Heinkel He111 V-13 G-02 2535 D-AYKI DLH 'Magdeburg' 00.00.39
D-AYPA Heinkel He111 D-AYPA
D-AYSO Heinkel He111 WL-AYSO
D-AYWQ Heinkel He111 H-5 D-AYWQ
Sry, see tabel on selline, nagu ta on.
Kuidas see tsiviilregistri koodide andmine käis - ei tea. Aga järjestus ei ole kindlasti kronoloogiline. Osade lennukite puhul on werknumber kirjas, need peaks kronoloogiat näitama.
Suur osa ilmselt erinevad prototüübid või katselennukid, igaühe kohta seal stoorit taga ei ole. Mõnel on. Huvitavad ilmselt DLH ja Hansa Luftbild.
Selle postitusega ei taha ma kuidagi väita, et D-ALIX oli Rowehli lennuk, ega ka eitada, et ta seda ei olnud. Lihtsalt veidi lisainfi, mis ette jäi. Kellegile kasuks Rowehli lennukite otsimisel. ja mul äkki, kui jälle midag He 111 või Rowehli kohta guugeldan.
Re: Lennunduspilte
Rowehli koha pealt:
kas see leht tuli googeldamisel välja: https://adl-luftfahrthistorik.de ?
Seal on saksa uurijad oma mitmel pool avaldatud artikleid üles pannud, näiteks sellised:
Theodor Rowehl And German Strategic Air Reconnaissance (Günther Ott) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/th ... twaffe.pdf
Heinkel He 111 – Bau in Deutschland bis 1945 (Volker Koos) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/he ... bomber.pdf
Heinkel He 111 – Doppel-Blitz bei der Lufthansa (Volker Koos) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/he ... twaffe.pdf
Timin on ka üritanud infot Rowehli kohta kokku kompileerida:
Михаил Тимин: Крылатые предвестники войны https://warspot.ru/12211-krylatye-predvestniki-voyny
Viitan veel igaks juhuks ka sellele postitusele: viewtopic.php?p=645990#p645990
kas see leht tuli googeldamisel välja: https://adl-luftfahrthistorik.de ?
Seal on saksa uurijad oma mitmel pool avaldatud artikleid üles pannud, näiteks sellised:
Theodor Rowehl And German Strategic Air Reconnaissance (Günther Ott) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/th ... twaffe.pdf
Heinkel He 111 – Bau in Deutschland bis 1945 (Volker Koos) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/he ... bomber.pdf
Heinkel He 111 – Doppel-Blitz bei der Lufthansa (Volker Koos) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/he ... twaffe.pdf
Timin on ka üritanud infot Rowehli kohta kokku kompileerida:
Михаил Тимин: Крылатые предвестники войны https://warspot.ru/12211-krylatye-predvestniki-voyny
Viitan veel igaks juhuks ka sellele postitusele: viewtopic.php?p=645990#p645990
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennunduspilte
Guugeldasin vahelduseks ka D-ALIXi piloodi Untuchti ja tuleb välja, et päris tuntud tegelane
https://de.metapedia.org/wiki/Untucht,_Robert
Huvitav kokkusattumus, et hukkus samas, kus D-ALIX, ainult et aasta hiljem. Bathurst (tänapäeval Banjul) oli siis sakslaste baas üle-Atlandi lendude korraldamiseks Lõuna-Ameerikasse.
Rowehli truppi kuulumist ei mainita.
https://de.metapedia.org/wiki/Untucht,_Robert
Huvitav kokkusattumus, et hukkus samas, kus D-ALIX, ainult et aasta hiljem. Bathurst (tänapäeval Banjul) oli siis sakslaste baas üle-Atlandi lendude korraldamiseks Lõuna-Ameerikasse.
Rowehli truppi kuulumist ei mainita.
Re: Lennunduspilte
Minu uus lennundusega seotud ese on see Tavasti valmistatud lennufirma AGO emailitud märk. Peaks suht vähelevinud olema, arvestades asutuse väga lühikest tegutsemuse aega.
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennunduspilte
Need on kaks fotot umbes 10 foto seeriast, mis Parikased tegid mingil valitsusele tehtud üritusel. 1919. mai-juuni algus.
Fotod on tuntud ja neid on palju liikvel (Parikased tegid neist foto-postkaarte), aga ma pole senini suutnud leida ürituse toimumise aega, ja mis üritus see täpselt oli.
Nii et vihjed endiselt teretulnud.
Fotod on tuntud ja neid on palju liikvel (Parikased tegid neist foto-postkaarte), aga ma pole senini suutnud leida ürituse toimumise aega, ja mis üritus see täpselt oli.
Nii et vihjed endiselt teretulnud.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist