ASJALIKUD küsimused med. komisjonist ning ajateenistusest

Vasta
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1018
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Mudakoon »

Aga mida sa siis tahad? Sa pole kindel,et ka sideeriala sobib? Teadmised üksuse juhtimiseks saadakse kursusel ja iseseisvalt töötades. Kas sa arvad,et kaitseväel on olemas eirala mis sulle kindlalt meeldiks? Ega sohvriamet soomuki-veokiroolis ei ole kah alati meelakkumine kus kärutad vaid mööda brigaadi parklat GD-ga või tukud antud isendis kuskil DAF-ide vahele pargituna.... :(
Vahel on nii , et juht marutab koos jagudega mööda põldu ja lisaks on tal veel masin kah kaelapeal mis tahab remonti,hooldust ,tankimist ja pesu.
Igal ametil omad head ja vead,kuid seeru pagun võib avada just nimelt erinevaid võimalusi. Juhiload teed ka tsiviilis,kuid triipudeks peab NAK-is käima(tänapäeval).
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas taara »

Mudakoon - kas sul on lugemisega probleeme? Mees ju ütleb otse välja, et ta ei taha olla jaoülem. Tal ei ole selleks iseloomu ega huvi. Ideaalis oleks ta ju tahtnud olla autojuht. Sama hästi sobiks talle lihtsalt tõmmata-lükata reamees. Lisaks ei öelnud ta, et "pole kindel, et sidemees sobib". See oli pigem küsimus. TTA ja kulda18 näiteks andis talle korralikku infot, et mis võimalusi tal olla võib.

Vot need seeru pagunid on kõikse mõttetumad asjad maailmas, juhul kui sul ei ole tulevikus plaani KV tööle minna. Kui lähed Scouti, siis on jah nendest mingitki kasu, aga sõjakooli minnes on täiesti ükskõik, mis sul ajateenistuses oli. Veeblikooli ka väga pagun rolli ei mängi, pigem mees ise. Autojuhiload saab ajateenistuses tasuta. Lisaks saab hindamatuid kogemusi, mida tavalises autokoolis ei saa. CV-keskuses oli tööpakkumine, kus pakuti ajateenistuses olnud autojuhtidele tööd.

Ma ei mäleta kust ma kuulsin sellist asja (keegi kõrgema paguniga kaitseväelane öelnud), et ajateenistusest saab tsiviili kaks väärt asja/oskust - autojuhiload ja meditsiinikoolituse.

Sellised vägistatud jaoülemad kipuvad ju olema "teen nii palju kui vajalik, nii vähe kui võimalik". Kas selline jaoülem on kellelegi vajalik ja kasulik?
Viimati muutis taara, 07 Okt, 2015 21:20, muudetud 2 korda kokku.
kulda18
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 13 Mär, 2004 16:34
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas kulda18 »

Kui palju peab sõdur saama valida - see on selline olemuslik küsimus. Kui me soovime võimalikult head reservväelast, peaks ta saama valida võimalikult palju, et ta saaks teha seda, mis oleks lähedal sellele, mis talle huvi pakub. Kui soovime head esmast kaitsevõimet, siis pole asi nii lihtne. Selgitan oma mõtet autojuhtide koolitamise näitel. Loodan, et ei pane väga mööda nende printsiipidega, mis kaitseväes hetkel on, sest olen seda kõrvalt näinud.

Oletame, et on kaks üksust, kellele on vaja koolitada autojuhtening üks autojuhtide kursus, kus see toimub. Üksusele x on vaja 4 c katekooria juhti ka 2 CE katekooria juhti ning saadab kursusele kokku 6 ajateenijat. Üksusele y on vaja 6 c katekooria juhti ning 5 CE katekooria juhti ning saadab kursusele 11 ajateenijat. Kuidagi juhtus, et x üksuses on kursusele sattunud väga head mehed, kes saavad kohe kätte c kategooria, kuid ainult kaks saab asuda CEd tegema, ometi teised on ka tehnikamehed ja tahaksid ka - kuid kohti on üksusele ette nähtud vaid kaks. Samas y üksus saatis kursusele rohkem mehi, kuid enamus neist ei tunne asja vastu üldse huvi ning ei suuda nad tähtajaks isegi C-d kätte saada. Hea oleks kui ülemad suudavad mehi üksuste vahel ümber jaotada. Ma ei tea, kas selline asi toimub.

See on küll teemast välja, kuid lihtsalt sissejuhatuseks järgmisele mõttele. Reservarmee mõistes oleks äkki parem midagi väljaõppe rügemendi taolist, kus sõdurid saabuvad teenistusse kõik ühte kohta ja vastavalt nende soovile ning oskustele hakatakse neid edasisteks ametikohtadeks välja koolitama ning vastavalt tulemustele jagatakse üksuste vahel. Igale ühele nii palju kui on vaja. Ehk siis eelmisest näitest. AJEKisse saadetakse kokku õppima 17 ajateenijat, kellest koolitatakse 7 CE ja 10 c katekooria juhti. Paremad pääsevad CEsse ning hiljem jagatakse vastavalt plaanile üksuste vahel.

Miks see hea oleks. Üks minu silmis väga lugupeetud mõtleja Raul Rebane räägib õnnelike kanade teooriast: "Kunagi võis meie poelettidelt leida munakarpe, millel seisis kiri: “Õnnelike kanade munad”. Munad olid suured ja ilusa kollase rebuga. Termin “õnnelik kana” hakkas Rebasele meeldima ja ta laskis oma õepojal Jens Antonil joonistada pildi, millel mõnusat sööki-jooki nautiv kana päevavarju all peesitab ja XXXL suuruses mune muneb. “See pilt on üllatavalt populaarseks saanud,” sõnas Raul Rebane. Tema sõnul seisneb pildi mõte selles, et tähtis pole mitte tulemus, vaid protsess. Kui sportlase (või mõne muu ala tegija) teekonnal on kõik hästi paigas, tuleb tulemus iseenesest. Selleks, et sportlane oleks õnnelik ja motiveeritud, on vaja muidugi palju vaeva näha. Kui sportlane on aga motiveeritud, siis on treeningud efektiivsed."
Te ei usu mind juba siis, kui ma räägin maistest asjadest, kuidas te usuksite siis, kui ma teile räägiksin taevaseid asju?" Joh. 3,12
romps
Liige
Postitusi: 61
Liitunud: 06 Aug, 2008 19:33
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas romps »

Nõustun kulda18 piinlikusega.

Lisaks on mul täiendavalt piinlik selliste sõnavõttude pärast näiteks nagu "oi vaadake kui lihtne elu teil nüüd on, et meie pidime ikka nii ja nii tegema".
Tahate auhinda sellepärast, et teie tingimused kehvemad olid? :wall: Saage aru, et ühiskond areneb ja heaolu paraneb. See et teie aeg niimoodi tehti ja oldi, ei tähenda et nii edasi peab laskma.
Mudakoon kirjutas:Aga mida sa siis tahad? Sa pole kindel,et ka sideeriala sobib? Teadmised üksuse juhtimiseks saadakse kursusel ja iseseisvalt töötades. Kas sa arvad,et kaitseväel on olemas eirala mis sulle kindlalt meeldiks? Ega sohvriamet soomuki-veokiroolis ei ole kah alati meelakkumine kus kärutad vaid mööda brigaadi parklat GD-ga või tukud antud isendis kuskil DAF-ide vahele pargituna.... :(
Vahel on nii , et juht marutab koos jagudega mööda põldu ja lisaks on tal veel masin kah kaelapeal mis tahab remonti,hooldust ,tankimist ja pesu.
Igal ametil omad head ja vead,kuid seeru pagun võib avada just nimelt erinevaid võimalusi. Juhiload teed ka tsiviilis,kuid triipudeks peab NAK-is käima(tänapäeval).
Täiesti mõttetu argument.
Kasutaja avatar
Tundmatu Sõdur nr. 5
Liige
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Jaan, 2006 15:56
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Tundmatu Sõdur nr. 5 »

Ma olen näinud 2.aasta jooksul piisavalt selliseid jagusid kus JÜ ei soovi olla oma kohale ning isikuomadusi juhtimiseks pole.Andke andeks aga selline moodustis pole jagu vaid lambakari.kuhu JÜks on pandud mees kes absoluutselt ei sobi aga tal pole juhilube samuti ning isegi väeosa kaader saab aru, et mees ei sobi aga pole midagi parata tal lube pole AJKle ei saa.Kuigi nende meeste seas on palju neid kes omast taskustki load kinni maksaks.No mis teha KV mädanebki igaltpoolt.
AKf Just plain mean: "Kui hinnata meie kaitsevõime kasvu kiiruse järgi, millega uusi embleeme suudetakse toota, siis on tulemus ilmselt fantastiline..."
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1018
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Mudakoon »

taara kirjutas:Mudakoon - kas sul on lugemisega probleeme? Mees ju ütleb otse välja, et ta ei taha olla jaoülem. Tal ei ole selleks iseloomu ega huvi.
Sellised vägistatud jaoülemad kipuvad ju olema "teen nii palju kui vajalik, nii vähe kui võimalik". Kas selline jaoülem on kellelegi vajalik ja kasulik?
Mul ei ole probleeme lugemisega,esitasin küsimuse kas ta pole kindel? Küsisin ennem ka otse, kas ajateenijaile peab jääma võimalus valida ja koolitame järgmisest 1500 mehelisest kutsest kõigist autojuhid kui nad vaid soovi avaldavad? Teeme asju mis vaid meile "meeldivad" ja kõik ülejäänu jääb kas tegemata või kellegi teise õlule?
Lgp. ksf Taara , ajateenijad kes ajateenistusse ei soovi astuda on ju "sellised vägistatud sõdurid" kes teevad kah nii palju kui vajalik ja vähe kui võimalik ,kellele selliseid võitlejaid vaja on?
Seda kas mehest saab jaoülem või mitte ei saa alati ennem NAK-i kindlalt väita ,aga soovi puudumine.... :dont_know:
Ma ei õigusta kaadri ülbamist kui see toimub,lihtsalt praegu on meil vaid võitleja sõnad ja nägemus sellest.
NAK-ist veel niipalju ,et üks staazhikas scout ei tahnud NAK-i minna kuna ametiredelil edenemisel kaasnevad kohustused(pooliku asendamisel näiteks) mida ta ei karda ,kuid mida ta ei viitsi täita või tegeleda ,ja seda puhtalt mugavusest.(juhtkonnale põhjendas ta seda teisiti)
Viimati muutis Mudakoon, 08 Okt, 2015 7:02, muudetud 2 korda kokku.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
mongol
Liige
Postitusi: 1306
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas mongol »

Aga kust teab mees, kellel pole isegi B-kategooriat, et ta autojuhina hakkama saaks? Veel enam - kust teab seda tegevväelane, kui "ma tahan autojuhiks"-mees seda ise väidab? Autojuhtidele tehakse kaitseväes kõige suurem "kingitus" (mille nad, tõsi küll oma töö ja teenistusega kinni maksavad) ju süsteemi poolt - lubadele tekivad CDE-kategooriad, mis tsiviilis umbkaudu 3000.- maksaks. Nii mõnigi udutaks paljugi kokku, et niimoodi kategooriaid juurde saada, nähtud ennegi. Autojuhi elust on roolikeeramist võibolla 30%, ülejäänud aja ta kas ootab kedagi-midagi, hooldab tehnikat, ehitab asju, remondib autosid jms jooksvad ülesanded (sest autojuhid kipuvad olema need universaalsed mehikesed väeosas, kes üldiselt ebaharilike ülesannetega ilusti hakkama saavad/peavad hakkama saama). Kuigi kõrvaltvaatajale tundub, et autojuhid need kõige suuremas šlangid ja looderdajad ongi, lihtsalt ei nähta nende kordasaadetut ega saada aru, et masinad peaasjalikult tänu nendele liiguvadki..

Samas olen teemaalgataja poolel ses suhtes, et kui ise ikka tead, et no pole neid omadusi ega huvi mingit meeskonda juhtida, siis vägistades tuleb sealt vaid si** seeru. Veel rohkem ärritab väidetav RÜ suhtumine, no nii ei tohiks ikkagi alluvatesse suhtuda, et mehed ei julge/taha oma vahetu ülema juurde minnagi muresid kurtma. Kelle juurde neil siis veel minna on, kui mitte oma rühmaülema juurde?

Kõige suurem probleem ongi ajas - pole seda aega, et B-katita (ja eeldatavasti ka olematu sõidukogemusega) mehele B-kat tekitada. Ja ega ma usaldakski kastis teiste sõdurite vedu mõnele eriti rohelisele juhil, kui aus olla - vahetevahel on nii, mõni C-katiga mees saabki sõita vaid siukeste masiantega, kus ta ei pea rahvast vedama, sest no ei taha lugeda Delfist mingi rumala avarii kohta.
Ja kuna teenistussetulijatest on vähemalt kolmandikul (et mitte öelda isegi üle pooltel) B-kat käes, siis on "õlide" valik lihtsam - on tehnikahuvilisi küllaga, kel juba mitmeaastane B-kati kogemus all võ enamjaolt isegi töökoht autotöökojas/harrastusd masinatega seotud. Kaotajaks jääbki seni passiivsena passinud mees, kes pole suutnud/viitsinud eelnevalt B-katti alla teha, otse keskkoolist reeglina teenima ei tulda tänapäeval..

EDIT: Aga no NAKist väljaheidetud saamine on ka üks variant, tuleb vaid korralik pa*k kokku keerata. Mitte et ma soovitaks, aga mõttekoht..
professional retard
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2373
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Martin Herem »

Ainuke mis piinlikust valmistab, on see et mees ei saa vastust oma väeosast. Kuigi, ega see vastamine pole vist ka kerge. Seepärast ei süüdista ma ei väeosa ega ülemat.
Ega keegi ei taha kehvasid jaoülemaid, kuid kui valik on tehtud, siis tuleks oma kohustusi täita. Alternatiiv oleks see, et ärme määrame kedagi jaoülemaks, kes ei taha ja saadame nad tublideks autojuhtideks. Mul puudub usaldusväärne statistika, kuid tunde järgi ütlen, et üle kolmandiku meil jaoülemateks ei saaks. Ja kes siis loll on või mis asi siis mädaneb?
Õigus on neil, kes ütlevad, et triipudest pole tulevases elus mingit kasu. Minul näiteks pole mingit kasu sellest, et minu arvelt sotsmaksu makstakse. Aga süsteem on meil selline. See on sisuliselt ühiskondlik kokkulepe. Triipude jms kasulikkusest võiks rääkida mõnes teises kohas.

Hr TrimpOle vastuseks aga:
Ei saa ei saa vahetada oma ametit ja seeläbi kursust.
Kui sa NAKis põhjalikult põrud, siis jätkad hiljemalt jaanuarist mingil reamehe kohal.
Võib olla tõesti on side erialal actionit ja inimeste vahetut juhtimist vähem, eks proovigi siis seal.
Kindlasti räägi oma tunnetest ja arvamustest oma rühmaülemale. Kuid ära alusta juttu: Mul ei meeldi, või ma ei saa ... vaid Kuigi ma ei ole juhi tüüpi inimene, saaksin ma X suunal ehk kõige paremini hakkama. Arvesta sellega, et keegi peab selle töö ära tegema ja sinu asemel võib seda teha veel kehvem mees (naine :) ) . Veel kord, võta seda kui paratamatut kohustust ja tegelikult ka austusväärset ülesannet. See jääb sulle kodanikuna veel mõneks ajaks külge. Nüüd läheb veidi "läägeks", kuid võta seda kui võimalust panustada riiki, mitte saada midagi riigilt. Kui see on omale pähe võetud (mitte taotud), siis räägivad sinu ülemad sinuga ka teist juttu.

Kui mõni on näinud 2 aastat ... siis ma olen näinud 20 aastat inimesi kes tegelikult ei taha teha seda, mida nad peavad, ja inimesi kes ei suuda kunagi teha seda, mida nad tahavad. Lisaks veel erinevaid kombinatsioone. Ja ikka saavad organisatsioonid hakkama. Viimane kord kui ma NAKis midagi läbi viisin, oli 2008 ÕTP, STVP ja PiP NABK juhtimise osa 18h. Igas üle 30 mehe. Enamus neist oleks läinud kohe autojuhiks. Samas sai enamus nendest juhtimisega hakkama, võttes arvasse rahvaarmee eripärasid. 6 kuud hiljem olid nad aga täitsa asjalikud sõjamehed oma jagude eesotsas.

Lõpetuseks: minu ettepanek ei ole lõugu pidada ja edasi teenida, vaid mõelda MIKS sa üldse ajateenistuses oled. Õige vastus on võti üsna mitmele probleemile. :wink:
ints999
Liige
Postitusi: 248
Liitunud: 05 Sept, 2012 16:09
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas ints999 »

Kui eriala pole veel valitud ning sul on väikegi huvi meditsiini vastu siis soovitan proovida osutuda valituks parameediku kursusele.
Oma kogemusest saan rääkida, et enne eelkutset tehtud "test" pani mind suure eeldusega autojuhiks, ka B-kat oli mul teenistusse minnes juba olemas.
SBK lõpus kui anti valida oma tulevase teenistuse eelistused siis I kohale panin NAK-i. Suunatigi sinna ja algusest peale oli mul selge, et ma ei taha olla jaoülem. Seega avaldasin soovi minna peale NABK-d RPEK-sse. Saingi ning peale RPEK-d sain veel oma pataljonist ainsama edasi KPEK-sse. Parameediku erialal saadud teadmised ja oskused on väga kasulikuks tulnud ka hiljem tsiviilis ja kombineerituna NABK-s saadud esmaste juhtimisteadmistega võin öelda, et olen mitme kannatanuga õnnetusel peataolekus inimesi juhtides ja oma meditsiiniteadmisi kasutades ilmselt ka elusid päästnud.
Aga teenistuse ajal on parameedikutel juhtimist ainult niipalju, et sõltuvalt ametikohast jälgid kas siis jaosanitaride või jaosanitaride JA rühmaparameedikute tegevust ja vajadusel korrigeerid seda. Ka varustuse olemasolul hoiad silma peal ning vajadusel täiendad.
Vanemparameedikute tööst ei tea ma paraku rääkida ning ka muude erialade peale jalaväe parameedikute tööst ei oska ma kahjuks rääkida.
Aga jalaväe kompaniiparameediku amet on väga hea. Põllul põrkama eriti ei pea. Kui action jõuab sinuni on üritus juba üsna peppu läinud...Loomulikult on sul teistmoodi vastutus. Ehk siis sinu tegevusest võib sõltuda haavatasaanud sõdurite ellujäämine. Aga samas on sul teadmine, et sinu otsused või valed otsused ei saa saata inimesi otseselt "tulle".
Otseseid alluvaid sul pole aga teatud olukordades on sul õigus (ja lausa kohustus) anda meditsiinialaseid käske ka kompaniiülemale.
Kevadel Siilil kujunes välja olukord kus minul kompaniiparameedikuna oli juhtmisjao ja kompaniiveebli "vahelüli" roll ehk siis jooksin ringi ja viisin tema käske täide või siis edastasin neid. Aga see võis olla ka kolmanda pulga "väljateenimine":D
Igatahes...pika jutu kokkuvõtteks: kui saad siis ürita minna meditsiinierialale. Nagu siin varemgi öeldud on see üks kahest erialast millest ka tsiviilis reaalselt kasu on. Kuna teisele sellisele ehk siis autojuhi ametile sa ei saanud siis ürita meditsiini.
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3281
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas hillart »

... Piinlik, kui inimesed sellest aru ei saa. Usun, et hillart oli märksa motiveeritum meditsiini erialal töötades, kui siis kui ta oleks käsukorras pandud määrdeainetega tegelema. ...
Hakkab pihta! Fenomen, mida ajakirjanduses ning raadios-televisioonis viimasel ajal küllaga saab. Kõigil on küll selle, küll teise asja pärast aina piinlik ja häbi. Nii piinlik ja häbi, et enam millegi asjalikumaga tegelda ei jõuagi. :lol:

Aga selle määrdeainete värgiga panid küll täiega mööda. Ma nimelt olen omal ajal ka mitmeid aastaid autoremondi lukksepana ja majandi ning autobaasi autojuhina töötanud. Seega määrdeinetega piisavalt kokku puutunud. Ka pole mulle jalaväe eriala mitte võõras, sest ka rühma ning kompaniiülemana jalaväes olen suht korralikult toime tulnud. Noh, ja mitmeid erinevaid teisi ametikohti (NB! mittemeditsiinilisi) on olnud. Ja kõigiga olen hakkama saanud. Ja kõigist neist oli mu teenistuses küllaga kasu, kuigi enamasti olin neile ametikohtadele määratud just käsu korras, mitte minu personaalsid meeldimisi-mittemeeldimisi arvestades. See selleks siis. :evil:
Ja pole vaja mulle seega seda meditsiini nina alla hõõruda pidevalt - tean ja oskan ikka muud kah, kui räägin ja arvamust avaldan. :wink:

Kuid mis puutub motiveerituse määra, siis ei tähenda see veel põrmugi seda, et kui kohe täpselt seda ei saa, mida ise sooviks, siis alternatiiv sellele on vaid kõigele ja kõiges n.ö. vee peale tõmbamine. Pole vaja endast mingit jonnivat last ette kujutada! Kui juba kaitseväkke võeti, siis oleks nagu aeg täiskasvanuks saada. Nagu siin eelnevalt juba ära märgiti, siis meil on suhteliselt väikesearvuline kaitsevägi ja siin lihtsalt pole võimalik kõigile ja kõiges igaühe soovidele vastu tulla. Vastasel juhul jääksid üksused lihtsalt komplekteerimata. Edasi on aga lihtne. Jääbki konkreetsel persoonil need 2 varianti - olla kas HEA, või HALB sõdur. Hea sõdurina saab teenistus lõppkokkuvõttes olema meeldiv ja kasulik persoonile endale ning ka kaitseväele, aga halva sõdurina saab teenistus talle ja kaitseväele vaid üks rist ja viletsus olema.

Seega! Jätta kõrvale igasugu emotsionaalsed ejakulatsioonid ning analüüsida olukorda kainelt ja mitte ainult kitsalt oma EGO aspektis, ning siis on nii sellel, kui ka teistel konkreetsetel persoonidel just need KAKS VÕIMALUST oma teenistuse läbimisel. Kas olla HEA, või HALB sõdur? - see on küsimus. :roll:

P.S.
Ja mis puutub minupoolset selle kolmanda variandi kirjeldust, siis - see polnud mitte nali, ega mõnitamine. Taolise variandi kasuks otsustavad kaitseväes iga-aastaselt keskmiselt tubli kümmekond "šlangi". Ju nad ise teavad, mida teevad.

Ja muideks! Kui küsimuse esitanud persoon ei saa siit foorumist kohe endale sobivat vastust, aga see peaks tema arvates tõenäoliselt olema, et tee seda ja teist ning siis saad proovida küll seda, ja seejärel teist ning võib-olla pärast veel kolmandat eriala ja ametikohta, kus siis lõpuks peaks selguma see tõeliselt motiveeriv teenistusevorm, siis endale sobiva vastuse puudumine pole mitte põrmugi mõnitamine. See lihtsalt on niimodi ja sellega tuleb leppida. Pidagu meeles - on võimalus olla kas HEA, või HALB SÕDUR. Kolmas variant on muidugi kah, aga see, nagu ka eelnevalt selgitasin, on pigem selle teise võimaluse üks variantidest.
Oma KÕIGI teenistussoovide täitumise alternatiiviks ei pea kohe kindlasti olema n.ö. kõige allavoolu laskmine, millega küsimuse esitanud persoon, tema enda sõnadest tuletatult, aga just praegu tegeleb. :twisted:
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
alari
Liige
Postitusi: 1614
Liitunud: 06 Juul, 2005 15:48
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas alari »

Ma soovitaks ikkagi ülemustega rääkida, nendelt saad tõenäoliselt kõige paremaid vastuseid selle kohta, mida sa saad ajateenistuses edasi teha. Siin asjade üle kurtmine ei lahenda probleeme.
Zuslik
Liige
Postitusi: 519
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Zuslik »

Kui ajateenistusse minna ilma B-kati lubadetta siis ei ole lootust autojuhiks saada , sest sul peab olema kaks aastat juhi staazi , et C-katti saada . Nii ,et kaitseväel ei ole lihtsalt mõtet endale koolitada ja kalist raha maksta B ja C1 kategooriaga meeste eest.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
romps
Liige
Postitusi: 61
Liitunud: 06 Aug, 2008 19:33
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas romps »

Zuslik kirjutas:Kui ajateenistusse minna ilma B-kati lubadetta siis ei ole lootust autojuhiks saada , sest sul peab olema kaks aastat juhi staazi , et C-katti saada . Nii ,et kaitseväel ei ole lihtsalt mõtet endale koolitada ja kalist raha maksta B ja C1 kategooriaga meeste eest.
Aastaid tagasi enda väeosas päris mitu said B. Ja said virgatsiks.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1018
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Mudakoon »

OT:"Aastaid" tagasi oli ka paragrahv 102 (kui ma ei eksi) mis võimaldas ilma 2 aastase staazhita omandada erinevaid juhilubade kategooriaid,kuid seda vaid teenistuses ajal ning kaitseväe sõidukite juhtimiseks.
Aga B-katti on ikka suht näpuotsaga jagatud.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: NAKist põhikutse erialale

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õigus on neil, kes ütlevad, et triipudest pole tulevases elus mingit kasu.
Mina arvan, et nende triipude sisu taipamine on Eesti tööandjatel alles ees, kuivõrd täna istub vastaval toolil põlvkond, kelle ajal osteti neid N armeest pudeli viinaga või kes pole üldse teemaga kokku puutunud. Soomes on paelad ja täpid mõnikord abiks olnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist