Paistab, et on taibatud, et tehnilisest kompetentsist ning tööjõust jääb neil puudu. Selliseid keerukaid projekte sügavuti analüüsida ja organiseerida on üsna raske. Mõnes mõttes on see hea, sest tähendab, et selle projekti täideviimist võetakse äärmiselt tõsiselt.
Äkki on probleem selles, et KV-st on paar helgemat pead läinud parematele jahimaadele ja tekib seis nagu tekkis 155 mm remondiga omal ajal?
Kui silmas peetakse eestlasi, siis ilmselt kõige suurem kogemus on sel teemal ikka kaitseväelastel, kes selle asjaga varem tegelenud on.
Tsiviilis meil taolisi oskusi veelvähem on.
Selle "norra kerede" ürituse hanke esialgne tulemus ehk miski kokkuklopsitud pakkumine Viimsi autoteenindusest ja Scania tsiviilkäibe varuosadest ülimalt tõsiseltvõetav ju ei olnud, väike ime, et BAE Hagglunds üritas seda vaidlustada. Proovida muidugi võib, aga kas seda proovimist ei peaks alustama äkki Unimogi kasti soomustamisest ja Javelini laskealusest G-mersu peale, mitte taolisest keerukast projektist.
Lisaks taolise keeruka ja maailma mastaabis eksootilise tehnika puhul omab kullahinda tootja know-how, mis näiteks M113 või BMP puhul niipalju ei maksa - nende kohta teab iga tõsisem tegija palju.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.