Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Vasta
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas hummel »

KV õppustel, eriti rühmast-kompaniist suurematel, on tegelikult alatasa see jama, et uneajad ei tule täis ei autojuhtidel, lihtsõduritel, allohvitseridel ega isegi ohvitseridel. Ja seda mitte otseste ülemate pahatahtlikkuse või rumaluse tõttu, vaid et KV peaeesmärgiks on valmistumine sõjategevuseks, mida on efektiivne teha vaid õigetes tingimustes. Kuskilt läheb muidugi piir, aga ei saa päris nii ka, et vot nüüd jääb poole päeva pealt rühmas kaitse pooleli, sest "me peame heitma magama". Eks loomulikult üritatakse vähegi arukate ülemate poolt planeerida uneaegasid autojuhtidele, kuidas võimalik, kuid ega see "telgi uni" ka igaühele eriline asi ei pruugi olla.

Üks hullemaid lugusid on tavaliselt õppustelt tagasisõit viimasel päeval. Kui seni on sageli action ja vb adrekas hoiab ka osasid ärksana, siis lõpus kipub alati tekkima selline pingelangus ja väsimuse pealetung. Samas hirmsasti tahaks ka kasarmusse eksole... Ise olen puldis olnud aastaid tagasi, kui Kevadtormilt tuli sõita maasturiga 200+ km kolonnis tagasi viimasel õhtul (kohale jõudsime varahommikuks) ja see oli ikka märkimisväärne elamus hoolimata asjaolust, et kaassõitja üritas mind üleval hoida. Magada olin saanud enne üsna piisavalt. Õnneks olin ostnud mingil põhjusel enne külapoest vms mingi kommikoti.
Kui on saanud õppustel ise pisut kangide juures olla, on vähemalt viimaseks õppuse ööks kästud kõik autojuhid magama ajada ja igasugustest valvetest priiks teha, kuna pikem tagasisõit (sh läbi avaliku liikluse) ees. Seerud, kes üldiselt neid graafikuid lõpuks koostavad, tegelikult mõistavad.

Aga samuti on sageli ajateenijatega, et nad põhimõtteliselt ei virise, kui ei jaksa. Eks me oleme neid selliseks ka drillinud muidugi ja vahel see ongi kasuks. Kui reedesel päeval näit sõidab kolonnis väeossa tagasi 30 autot ja 20. auto juht ütleb, et vot tema ei jaksa või ei saa ning terve kolonn jääbki sellepärast seisma, siis võidakse pärast vaadata liiga paljude poolt lihtsalt "viltu". Sõimu ega kolki vast ei saa (eriti neilt, kes kiiremini hooldama ja seejärel viimasele kodu-bussile kibelevad...). Eks ta siis ikka katsub ära sõita.
Mulle on teada tagasisidet reservist, et mõned suslikud on tegevväelaste eemalolekul teinud "isamaa, rühma, jao ning enda au" päästmiseks sellise triki, et veokite kabiinides, kus ruumi rohkem, on juht ja autovanem vahetanud salaja vahepeal (vahetult pärast/enne rännakupeatust vms) kohad, et juhi sõiduvõimet säilitada. Asjalikus NAEK-is muidugi õpetatakse tulevastele ülematele ka oma allüksuse sõidukit kuigipalju ja kui seerul B-kat all on, siis mine tea, missugune see kehvem lahendus kehvadest oleks.
Kasutaja avatar
alo
Liige
Postitusi: 390
Liitunud: 23 Dets, 2003 9:41
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas alo »

Mudakoon kirjutas:---Samas on keeranud üle kaela MB-GD mees , kel puudus tüübikoolitus(ronitakse mingi kubemepakitsuse tõttu roolitaha),
MB-GD tüübikoolitus? Kas nüüd nõutakse seda ka B-kat puhul?
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas Lemet »

Vastuseks Lemetile: a) kehtib...
Et isand Heremi kinnitusest on juba mitu head päeva möödas ja keegi pole piuksugi teinud (mis on sellesinase seaduse tundmise osas mõistagi kõnekas), siis üldiseks silmaringi laienduseks tsitaat Mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestuse korda käsitlevast seadusest....
§ 1. Määruse reguleerimisala

(1) Määrus sätestab sõitjaid vedava üle üheksa istekohaga (kaasa arvatud juhi koht) või veost vedava üle 3500-kilogrammise registrimassiga, haagisega või haagiseta mootorsõiduki (edaspidi sõiduk) juhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestamise korra
....

§ 4. Erisused rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol.

Käesoleva määruse nõudeid ei rakendata rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol §-s 2 nimetatud juhtide suhtes, kui:

....

3) sõidukit kasutatakse kaitseväe, kodanikukaitse, tuleohutuse ja avaliku korra säilitamise eest vastutavate asutuste teenistuses või nende kontrolli all
.......
https://www.riigiteataja.ee/akt/26860

Miska on üheselt selge, et autojuhtide töö ja puhkeaja seadus kaitseväes ei kehti...;)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ggdag
Liige
Postitusi: 480
Liitunud: 12 Jaan, 2006 20:59
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas ggdag »

alo kirjutas:
Mudakoon kirjutas:---Samas on keeranud üle kaela MB-GD mees , kel puudus tüübikoolitus(ronitakse mingi kubemepakitsuse tõttu roolitaha),
MB-GD tüübikoolitus? Kas nüüd nõutakse seda ka B-kat puhul?

Sõita võib vaid selle masinaga, mille tüübikoolitus on läbitud jah.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1016
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas Mudakoon »

alo kirjutas:
Mudakoon kirjutas:---Samas on keeranud üle kaela MB-GD mees , kel puudus tüübikoolitus(ronitakse mingi kubemepakitsuse tõttu roolitaha),
MB-GD tüübikoolitus? Kas nüüd nõutakse seda ka B-kat puhul?
Asi ei ole seotud juhilubade kategooriaga vaid masina tehnilise poole valdamisega ,maastikusõidud jne. Üks härra ,kes naeris tüübikoolituse peale ja osutas manuaalide kättesaadavusele ,ei olnud teadlik diffrilukkude olemasolust GD-l ja tegi end sellega naerualuseks näiteks....( reaalses situatsioonis)
Kategooriaga juht on saadetud autorooli ,mida ta ei olnud võimeline käivitama (MB1017)
Kategooriaga juhil ei hakanud peale mootori käivitumist ja käigulülitust liikuma MB Unimog,puhkes paanika ,olukorra lahendas kõne tehnikule kes peale paari küsimust tuvastas ,et rõhud olid maas....
Lollid? Võib-olla ,aga ehk oleks aidanud tüübikoolitusest.Ilmselgelt on olemas palju juhte kes suudavad oma pikaajaliste kogemuste põhjal teiste masinatüüpidega liita 1 ja 1 kuid noored juhid või pikalt kontoris istunud inimesed ei pruugi seda mitte.
Näiteid oleks ikka päris palju....
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
-marek-
Uudistaja
Postitusi: 19
Liitunud: 28 Dets, 2007 18:46
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas -marek- »

Troll kirjutas:Ma pole küll mingi spets remondi alal, kuid 4000 eurot selliste vigastuste juures tundub kolmkümmend aastat vana militaardžiibi puhul küll KÕVASTI üleküsituna! Praktiliselt olematu läbisõiduga (8000 km) korras masina saaks 9000 euroga kätte: http://autoline.ee/-/m%C3%BC%C3%BCk/kas ... 5702946800
Esiklaas koos raamiga (see peaks olema hingedel allakäiv, seega lihtsalt vahetatav), ukseklaas, äärmisel juhul ka uks ning esitiib, kui neid üles lüüa ei anna, on kõik suht odavad jubinad. Ainus sinust sõltumatu kulu on kere pingis sirgeks venitamine. Huvitav, kus see remondieelarve koostati, Mercedes ametliku esinduse hinnakirja järgi või?
Päris nii ikka pole, et näe Soovis müüakse sama masinat 2000 euriga. Mõned aastad tagasi Kalevis valveautojuhi ametis (24h-ks korraga) ajateenijast reamehena kinnitasin oma allkirjaga et vastutan 1989. aasta GD 250 eest, mis EKV-s 2005 aastast, soetusmaksumusega paarsada tuhat + krooni. Auto sodikssõitmisel selle vastuvõtuakti järgi oleksin ma ka rahaliselt selle eest vastutanud.

Teine siinne teema, unepuudus on üsna tõsine probleem. Aga vähemalt meil pidi autojuht ise muretsema selle eest et ta 6 h magada saaks, sest väsimuse tõttu tehtud avarii korral vastutab ta ise. Näide elust enesest, mind ka rühmaülema abi pani ööseks patrulli (oleks 6 h une keskele jäänud) ja seda ca. 10 minutit enne uneaega saadeti mingi venku mulle ütlema. Läksin ütlesin härra lipnikule et kuule mul on Mogi kastis lisaks varustusele ka staabikaitsejagu (inimesed) ja mind 6 h mitte üles ajada. Käis tegelane ka rühmaveeblile kaebamas minu peale, aga viimane ütles et nii ongi. Samas igasugu Jehheimovid ja muud "sarnased" käisid ka rõõmsalt oma uneajast patrullis ja postil ning järgmine päev suutis kolonni seisaku ajal üks tegelane neist 2 korda eri kohtades 20-30 minutilise peatuse ajal roolitaga magama jääda ning siis otsi ülejäänud rühma mööda Eesti külateid pooliku kolonniga gaas põhjas taga...
romps
Liige
Postitusi: 61
Liitunud: 06 Aug, 2008 19:33
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas romps »

Paar aastat tagasi sõitis üks sidemeeskonna(autojuht, ülem, sidemees) Unimog koos järelhaagisega teelt välja.
Autojuht pärast selgitusi andes ütles, et tema oli viimane kes magama jäi :D
vanahalb
Liige
Postitusi: 2598
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha

Postitus Postitas vanahalb »

Mudakoon kirjutas:Sellest on siin varemalt juba juttu kah olnud...
Eks iga juhtumit käsitletakse erinevalt , on juhtumeid kus lihtsõdur, osaledes liiklusõnnetuses kus hävines osaliselt kallis masin ,ei pidanud kopikatki maksma.Lihtsalt juurdluse ( midaiganes menetluse) käigus tuvastati ,et ta üritas vältida õnnetust vastavalt võimalustele. Samas on keeranud üle kaela MB-GD mees , kel puudus tüübikoolitus(ronitakse mingi kubemepakitsuse tõttu roolitaha), kinnitamata olid turvavööd, valed sõiduvõtted jne. Õieti mäletan siis maksis kah mingi osa kinni. Lisaks eranditult on võitlejad (olenemata ametikohast) plekkinud kinni paljud tõkkepuude "painutamised".
Multikas "Kevadine kärbes" on öeldud :"Kõik sõltub oludest,noormees".
See kuldreegel, et mida väiksem kahju, seda suurem süüdlane, kehtib ilmselt igas maailma nurgas.

Üks mu hea sõber oli lennuvälja OBATO-s (lennukeid teenindav väeosa). Mingil põhjusel oskas ta kaks hävitaja mootorit tuksi keerata. Alles siis, kui teisest jagu sai, hakati vihjama, niimoodi ääri-veeri, et inimene ei solvuks: " Serjoga... joptv.... üleüldiselt, see mootor maksab ikka päris palju... hakkad vist ennast varsti demblisse sättima... aga oled mõelnud, võib-olla jääksid ikkagi siia... üleajateenijaks... asi on sul ju käpas" (ja ühtlasi lunastaks ausa tööga oma süü Kodumaa ees) . Nagu oleks sööklas seljanka eest võlgu jäänud ja peaks nüüd köögis kartuleid koorima.
Midagi ta nende mootorite eest maksma ei pidanud ja praportšikuks ka ei hakanud.

Meil oli samamoodi - soolaukasse uputatud tank kutsus esile vaid keskmisest intensiivsema sõimu ja aunimetuse "mudak". Sest mis seal ikka räusata, selge, et solban seda seljas mülkast välja ei too. Kui sealt maapõhjast üldse enam midagi kätte saab. See ei aitaks ka midagi kui "mudaki" suguvõsa terve kišlaki lambad turule viiks, sest mastaapide erinevus on üüratu.

Seevastu kõik kortsuaetud autod, olenemata põhjusest, tuli meil oma jõududega korda teha. Üldlevinud meetodiga, et "ei huvita kuidas, aga olgu valmis". Kaliningradi oblasti tammealleedel neid autosid ikka kulus. Kõige esimest kloppisime tehnopargi sillutisest kangutatud munakividega viisakamaks, pärast leiutati juba efektiivsemaid töövõtteid.

Kuuevarbalise poolt ära lõhutud tääk on seevastu väga tõsine lugu. Igal juhul vääris pagunite maharebimist ja 900- rublast toetust riigikassale. Veel hullem oleks olnud näpatud padrun. Niisugune asi lõhnanuks juba tribunali järele.

Teemaalgataja suhtes tehtud otsus tundub vähemalt mulle suht-koht õiglane. Üleüldiselt oleks selline elementaarauto ilmselt ka oskuslike kuvaldahoopide tagajärjel uuesti kaubandusliku kuju võtnud, aga see oleks läinud maksma samas summas õlut kamraadidele.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36336
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas Kriku »

Kaks väliharjutustel olnud ajateenijat said Raplamaal liiklusõnnetuses raskelt viga: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=81852583

Juht põgenes sündmuskohalt :evil:
vend
Liige
Postitusi: 98
Liitunud: 17 Mai, 2008 11:58
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas vend »

Tuli teade,et juht andis end ise üles
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuna ma oma kriimsilma ametite hulgas olen ka kogemata tüübikoolitatud C-kati autojuht ja olude sunnil (päris juht laatsaretis) olen mõned korrad ka sõitud üle Eesti otsi, Siili, Kevadtormi jne teemadel, panen ka oma 2 kopikat.

See magamajäämine ei ole alati tingitud sellest, et see 6 tundi magamata on - ja võin kinnitada omast käest, et selle punktuaalne jälgimine magamajäämise eest roolis ka ei kaitse. On ka minuga seda juhtunud, et sõidad "autopiloodil", hoiad jõuga silmi lahti ja maantee läheb kui kuskil paralleelreaalsuses mööda. Lihtsalt üks nädal metsas ka 6 tundi magades (no postil ma ei käi ju) tekitab niisuure unevõla, et rutiinne loksumine soojas kabiinis võtab mul küll silma kinni. Teiseks une kvaliteet kuskil palja maa peal magades pole see, mis kodus voodis. Ilmselt kõik teavad, et tulles koju, sööd ja pesed - ja siis magad järgmine 16 tundi. Isegi kui sul istub sidemees kõrval ja ajate juttu, ikka vajub ära. Mäletan ühte Kevadtormi öist ülesõitu, kui istusin "kümneka" keskmisel istmel, valmis sekkuma autojuhtimisse, sest juht ilmutas korduvalt äravajumise tundemärke.

Ja see pole meeldiv hetk roolis "ärgata" kui meenub, et sul on 22 meest taga kastis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3955
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas Walter2 »

Roolis saab magada üks silm lahti, perioodiliselt vahetad silma. Täiesti toimiv kui veidi harjutada. :mrgreen:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36336
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas Kriku »

Jah, nagu püssi lasteski. Ühe silmaga sihid, teine magab.
LupusII
Liige
Postitusi: 505
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas LupusII »

Viis aastat tagasi KT tagasi sõites märkasime ,et järgnevas veoki kabiinis jäävad kõik vaikselt tuttu ja auto läheb vàikselt kraavi poole.Sa vana rsk kus siis läks sebimiseks...keegi üritas taskupõhjast viimast paukpadrunit rauda ajada jne.Aga õnneks autojuhil oli üks silm veel korraks lahti ja nägi ,et neil klounidel seal ees on piss pähe tõusnud ja mõni tahab kastist maha kukkuda.Karjuvad ja vehivad nagu segased.Aga autojuhi äratas see tsirkus ülesse ja olukord oli päästetud.Sellega koos trobikond poisse kellega 2 nädalt koos metsas rügatud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No inimese füsioloogia on selline, et nädalase "sõja" hulgas peab olema 1-2 reorgi päeva, kus koosseis on tagalas, saab korralikult magada, pesta jne.
Tulemused üllatavad ennastki. Meil on lihtsalt harjutud silm punnis võiduka lõpuni panema (eriti KL probleem on) - ilmselt toimib see seni, kui JOKK 6h puhkusega autojuht ühel kenal päeval autotäie mehi üle nipli kraavi keerab ja pool koosseisu kipsi satub. Sest olles piisavalt sõitnud, ütlen, et see 6h tegelikult ei välista midagi.

Ja kastis sõites hoidke palun kiivrid peas, olen ühes kraavisõidus kastis istunud ja võib-olla ei räägiks siin, kui Ameerika kevlar poleks matsu enda peale võtnud (pea valutas mitu päeva takkajärgi).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist