Riigikaitse eelarve
-
- Liige
- Postitusi: 2373
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Osavõtlik.
Usaldusväärne? Ikka, nagu kõik PMid keda mina kohanud olen.
Usaldusväärne? Ikka, nagu kõik PMid keda mina kohanud olen.
Re: Riigikaitse eelarve
Seeder samal teemal: https://www.err.ee/1608233106/seeder-la ... -ulevaadetnimetu kirjutas:Kui muidu suhtun igasugustesse umbusalduse avaldamistesse kehvasti - ma lihtsalt ei näe neil enamasti mõtet - siis seekord arvan, et hoolimata umbusalduse tulemusest, on minister selle täielikult ära teeninud. Selline minister, kes nii tuimalt hämab ja valetab, ei vääri oma kohta. Mida rutem ta sealt kohalt kaob, seda parem.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Riigikaitse eelarve
Tänud!Martin Herem kirjutas:Osavõtlik...
Re: Riigikaitse eelarve
Võite piiks öelda ka.
Arvestades, et ajakirjanikud loevad seda foorumit, siis pigem mitte...
Re: Riigikaitse eelarve
Sellega on IMHO kõik vajalik öeldud.Martin Herem kirjutas:Usaldusväärne? Ikka, nagu kõik PMid keda mina kohanud olen.
Mitte et ma aru saaks, mis mõtet sellistel küsimustel avalikus foorumis on.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Riigikaitse eelarve
Pole hullu...tead, ega ma ei saa ka heal uuel ajal aru, mis mõtet on avalikes suhtluskeskkondades mõtteid vahetada. Ilmselt lihtsalt inimestel on tükati igav. Sellise positiivse noodiga lõpetame, eks.
Re: Riigikaitse eelarve
Kapten Trumm kirjutas:Pigem tuleks RKK paremini tööle panna kui mingi uus asutus luua.
Selle võiks rahulikult välisministeeriumile üle anda. Vähemalt avalike publikatsioonide põhjal on nende seos riigikaitsega vägagi hägune.
Laiemalt on see halb praktika, et iga ministeerium peab üleval mingeid "mõttetanke", kus istuvad sama ministeeriumi endised ametnikud, kellele ministeeriumis mingil põhjusel kohta ei jätku.
Mõni sõna Rahvusvahelisest Kaitseuuringute Keskusest. See keskus pole iseenesest kunagi mõeldudki tegelema vaid kitsalt sõjalise riigikaitse analüüside ja küsimustega, nagu nt RAND oma esimesel aastakümnel või paljud teised tänased USA kitsama fookusega mõttekojad. Vaid keskus teeb oma analüüse, raporteid ja mõttepabereid peamiselt teemadel: 1. mida temalt tellivad peamised „omanikud“ ehk Kaitse- ja Välisministeerium; ja 2. milleks neil on ka ühel või teisel teemal pädevad teadurid, mis omakorda sõltub jälle paljuski sellest, kui palju ja millise profiiliga ametikohtadeks „omanikud“ raha annavad. St põhjalikku analüüsi (suvaline näide) nt Eesti kaitseväe suurtükiväepataljonide taktikast ning koosseisu- ja varustustabelitest pole RKK kõigi nende aastate jooksul tootnud mitte kellegi lolluse või kahjurluse tõttu, vaid põhjusel, et „omanikud“ pole sellist asja vajalikuks pidanud ega tellinud; ega eraldanud keskusele ka palgafondi ja inimesi artilleeria-spetsialistide palkamiseks, kes sellist analüüsi oleksid võimelised tegema. Riigi ja Kaitseväe väiksust arvestades pole ilmselt ka vajadust sellist analüüsi hakata tegema pool-sõltumatu mõttekoja poolt, sellise asjaga saadakse ilmselt hakkama ka Kaitseväe sees. Vaevalt, et mõttekoda siin mingit lisaväärtust annaks.
Kas kõiki praegu RKK poolt tehtavaid analüüse on sellisel kujul tarvis? Kipun arvama, et enamusi on vaja küll, muidu poleks tellitud. Või kui poleks RKK-d, siis oleks need analüüsid valmis nikerdatud ministeeriumites, ainult et riigilt palka saavate analüütikute arv oleks ikkagi sama. Pluss üsna tihti on vaja analüüse ja mõttepabereid välismaailma jaoks, kus edastataks mingit Eestile olulist seisukohta või nõudmist, kuid nii, et seda ei saaks otseselt siduda Eesti riigi ametliku seisukohaga. Utreeritud näide: nt kui prantslastele on vaja anda signaal, et nende praeguse presidendi jutt „Euroopa strateegilisest autonoomiast“ on pehmelt öeldes küsitav.
Mis puudutab seda, justkui „peaks iga ministeerium üleval mingeid oma mõttetanke“, siis on suundumus justnimelt vastupidine. Mõned aastad tagasi neelas RKK alla Välisministeeriumi poolt üleval peetud Välispoliitika Instituudi (säilis RKK koosseisus eraldi „kaubamärgina“). Välisministeerium nüüd maksab kinni u kolmandiku RKK eelarvest, kuid riigile on see kindlasti odavam, kui pidada üleval kahte eraldi mõttekoda eraldi ruumide, halduskulude, tugipersonali jms. Samamoodi tellivad RKK-lt (raha eest) oma spetsiifilisi analüüse Riigikantselei (laiapindne riigikaitse), Maaeluministeerium (kriisi- ja sõjaaja toiduvarud), majandusministeerium (energiajulgeolek jms). St ei putita iga ministeerium omaenda eraldi mõttekodasid ellu kutsuda ja üleval pidada. Lõppeks on RKK viimastel aastatel olnud üsna edukas sponsorrahade ja omatulu teenimisega, st asi, millega riigiasutus tegeleda ei saaks. Mis omakorda võimaldab palgal hoida rohkem teadureid – ainult et mitte maksumaksja raha eest.
Ja kui nüüd otsaga jõuda välja teemasse, ehk kaitse-eelarvesse ja kärbetesse, siis olen üsna kindel, et ka RKK-d tabab sarnaselt kõigi teiste Kaitseministeeriumi valitsemisala asutuste ja „rahasaajatega“ samasugune solidaarne (personali)kärbe.
Re: Riigikaitse eelarve
Ma järelkuulasin Vikerraadio reporteritundi , seal asjatundjad rahanduse ja majanduse vallast ( ei olnud praeguse valitsuse ministrid ) arvasid et majanduskasv on nii võimas et reaalset kärpimist vaja pole . Pigem oli mureks Eesti energiajulgeolek , maksusüsteemi muutmine ja meeletu ning samas mõttetu raha betooni tampimine ( kergliiklusteed mis algavad mitte kusagilt ja viivad mittekuhugi ) .
Re: Riigikaitse eelarve
Kuna pühapäeva hommikul midagi teha eriti pole, siis võtaks kokku enda mõtted, kus saaks kokku hoida selliseid väiksemaid kulusid, mis koos annaks äkki mingi efekti. Mingile absoluutsele tõele ei pretendeeri, kuna pole ühegi nimetatud valdkonna spetsialist ja pole üldpilti, aga lihtsalt isiklikud seisukohad, kuidas mulle endale kui välisele vaatlejale tundub.
Varem juba mainisin - ajakirjade ja ajalehtede väljaandmine. Kas see toetab Kaitseväe olemasolu eesmärki? "Sõdur" ja "Sõdurileht". Kui lugejaid ja turgu on, siis vähemalt sõjandusajakirja saaks välja anda erakätes olev meediafirma?
Siis kas igas Kaitseväe üksuses peab ilmtingimata olema teavitus-/meediaspetsialist? Võiks ju ka moodustada eraldi üksuse ja ülesandeid vastavalt vajadusele jagada.
Suitsetamise keelamine territooriumil: eelkõige pikaajaline kokkuhoid. Esiteks ei pea välja ehitama enam suitsunurki (sinna ilmselt läheb nii mõni tuhat eurot iga suitsunurga kohta - pingid, prügikastid, sillutis, võtab ruumi ka). Kaitseväelaste tervis paraneb, on paremas füüsilises vormis, kulub vähem raha ravi peale. Äkki mõni kopsuvähk isegi jääb olemata. Kuigi vanglaga Kaitseväe võrrelda ei saa, aga vähemalt nende puhul Riigikohus leidis, et suitsetamine ei ole kinnipeetavatel põhiseadusjärgne õigus, mis jätaks ilma eluks vajalikust.
Vormikomplektide vähendamine - seni vist väljastatakse kõigile 2 välivormi komplekti? Võib-olla nendele üksustele või ametikohtadele, kelle ülesanne ei ole viibida pidevalt välitingimustes, väljastada ainult 1 komplekt? Kui staabitöötaja peaks mõned päevad olema metsas, siis vast ajab selle ühe komplektiga ka ära?
Kontorikulude vähendamine. Ilmselt mõnes kohas prinditakse mingitel põhjustel paljud asjad välja paberile, kuigi digitaalsed lahendused on ammu olemas (tehakse seda harjumusest, puudub väljaõpe lahenduste kasutamiseks, tööprotseduurid on kehvad ja näevadki ette, et mingeid asju tuleb paberil teha). Üks minu viimastest kokkupuudetest oli sellise kohaga nagu Kaitseväe Arstlik Komisjon, et kuigi neil kogu terviseinfo on andmebaasides digitaalselt, siis ometi kõik materjalid prinditi veel eraldi paberitele välja ka - minu jaoks sügavalt arusaamatu.
Tuleks konkreetselt paberi kasutamine ära keelata nii palju kui see on võimalik, nagu tegi Microsoft 90-ndatel ettevõttesiseselt. Saaks füüsilist paberi hulka vähendada, on kohe töökoormus väiksem selle registreerimisel, säilitamisel ja hävitamisel, asjad käivad kiiremini ja lihtalt pole vaja paberit nii palju sisse osta.
Varem juba mainisin - ajakirjade ja ajalehtede väljaandmine. Kas see toetab Kaitseväe olemasolu eesmärki? "Sõdur" ja "Sõdurileht". Kui lugejaid ja turgu on, siis vähemalt sõjandusajakirja saaks välja anda erakätes olev meediafirma?
Siis kas igas Kaitseväe üksuses peab ilmtingimata olema teavitus-/meediaspetsialist? Võiks ju ka moodustada eraldi üksuse ja ülesandeid vastavalt vajadusele jagada.
Suitsetamise keelamine territooriumil: eelkõige pikaajaline kokkuhoid. Esiteks ei pea välja ehitama enam suitsunurki (sinna ilmselt läheb nii mõni tuhat eurot iga suitsunurga kohta - pingid, prügikastid, sillutis, võtab ruumi ka). Kaitseväelaste tervis paraneb, on paremas füüsilises vormis, kulub vähem raha ravi peale. Äkki mõni kopsuvähk isegi jääb olemata. Kuigi vanglaga Kaitseväe võrrelda ei saa, aga vähemalt nende puhul Riigikohus leidis, et suitsetamine ei ole kinnipeetavatel põhiseadusjärgne õigus, mis jätaks ilma eluks vajalikust.
Vormikomplektide vähendamine - seni vist väljastatakse kõigile 2 välivormi komplekti? Võib-olla nendele üksustele või ametikohtadele, kelle ülesanne ei ole viibida pidevalt välitingimustes, väljastada ainult 1 komplekt? Kui staabitöötaja peaks mõned päevad olema metsas, siis vast ajab selle ühe komplektiga ka ära?
Kontorikulude vähendamine. Ilmselt mõnes kohas prinditakse mingitel põhjustel paljud asjad välja paberile, kuigi digitaalsed lahendused on ammu olemas (tehakse seda harjumusest, puudub väljaõpe lahenduste kasutamiseks, tööprotseduurid on kehvad ja näevadki ette, et mingeid asju tuleb paberil teha). Üks minu viimastest kokkupuudetest oli sellise kohaga nagu Kaitseväe Arstlik Komisjon, et kuigi neil kogu terviseinfo on andmebaasides digitaalselt, siis ometi kõik materjalid prinditi veel eraldi paberitele välja ka - minu jaoks sügavalt arusaamatu.
Tuleks konkreetselt paberi kasutamine ära keelata nii palju kui see on võimalik, nagu tegi Microsoft 90-ndatel ettevõttesiseselt. Saaks füüsilist paberi hulka vähendada, on kohe töökoormus väiksem selle registreerimisel, säilitamisel ja hävitamisel, asjad käivad kiiremini ja lihtalt pole vaja paberit nii palju sisse osta.
Re: Riigikaitse eelarve
Kev1 kirjutas:Suitsetamise keelamine territooriumil: eelkõige pikaajaline kokkuhoid. Esiteks ei pea välja ehitama enam suitsunurki (sinna ilmselt läheb nii mõni tuhat eurot iga suitsunurga kohta - pingid, prügikastid, sillutis, võtab ruumi ka). Kaitseväelaste tervis paraneb, on paremas füüsilises vormis, kulub vähem raha ravi peale. Äkki mõni kopsuvähk isegi jääb olemata. Kuigi vanglaga Kaitseväe võrrelda ei saa, aga vähemalt nende puhul Riigikohus leidis, et suitsetamine ei ole kinnipeetavatel põhiseadusjärgne õigus, mis jätaks ilma eluks vajalikust.
See ei ole enam kokkuhoiukoht, vaid isiklik fetiš. Viimati, kui kellegi isiklikke fetišeid riikliku eelarvestamise raames rahuldama hakati, lõppes see aktsiooniga "Maksud sõidavad Lätti." Kui ollakse jõudnud kokkuhoiukohtade otsinguga sellise tasemeni, siis pigem on see märk sellest, et oleks pidanud mõnda aega tagasi juba pidurit tallama, ning kontseptsioonidele värske pilguga peale vaatama.
Ja kolmandaks, sellised aktsioonid tekitavad isikkoosseisus mõttetut hõõrdumist, mis protsessile sugugi kasuks ei tule (tõdetuna minu kui mittesuitsetaja poolt).
Re: Riigikaitse eelarve
Riigikogu komisjonis tulevad kaitse-eelarve kärped arutlusele:
https://www.err.ee/1608237912/otse-kell ... valdkonnas
https://www.err.ee/1608237912/otse-kell ... valdkonnas
Re: Riigikaitse eelarve
Vaatasin täna päris pikalt Riigikogu istungit - arupärimised kaitseministrile jt. Kaitsevaldkonnas teemaks kärped ja 9. mai mundri kandmise piirangutega seonduv.
Tasub vaadata ja tasub lugeda stenogrammi. Meeldisid mitmed kõned, nt Leo Kunnase sõnavõtt, samuti Riho Breiveli emotsionaalne kõne vormi kandmise kohta. Endise kaitseministri Reinsalu näitlejameisterlikkuse pani peaminister Kaja Kallas mu meelest kenasti paika, hiljem kippus Reinsalu kogelema. Meeldisid Kojamehe sõnavõtud. Kaitseminister endiselt väga nõrk.
Aga mis mulle kumama jäi, ja mida ma siit-sealt loen, on see, et ega nood liitlased meid ikka ei kaitse, nad ei tule appi. Kes loeb Illarionovi blogi (https://aillarionov.livejournal.com/), siis seal on väga ägedat arutelu. Illarionov trumpistina nendib Ukraina suunal sama, ei tule Lääs teid päästma, ei aita nad. Seda korrates tegutsetakse kui Kremli käsilased, lisaks sellele lääneriikide reeturlikkus maailmasõdade aegu punkt-punktilt. Need mõtted tekkisid Mart Helme ja ja staarrahvasaadiku Grünthali kuulates. Illarionovi blogi soovitan. Piontkovski kommenteeris seda kuidagi nõnda, emigreerunud venelased (aga ka eestlased) on peaasjalikult olnud vabariiklaste toetajad ja nõnda ka Trumpi puhul, aga oma poolehoiu väljendamises on nad järjest enam putinistidega samal lainel.
Tasub vaadata ja tasub lugeda stenogrammi. Meeldisid mitmed kõned, nt Leo Kunnase sõnavõtt, samuti Riho Breiveli emotsionaalne kõne vormi kandmise kohta. Endise kaitseministri Reinsalu näitlejameisterlikkuse pani peaminister Kaja Kallas mu meelest kenasti paika, hiljem kippus Reinsalu kogelema. Meeldisid Kojamehe sõnavõtud. Kaitseminister endiselt väga nõrk.
Aga mis mulle kumama jäi, ja mida ma siit-sealt loen, on see, et ega nood liitlased meid ikka ei kaitse, nad ei tule appi. Kes loeb Illarionovi blogi (https://aillarionov.livejournal.com/), siis seal on väga ägedat arutelu. Illarionov trumpistina nendib Ukraina suunal sama, ei tule Lääs teid päästma, ei aita nad. Seda korrates tegutsetakse kui Kremli käsilased, lisaks sellele lääneriikide reeturlikkus maailmasõdade aegu punkt-punktilt. Need mõtted tekkisid Mart Helme ja ja staarrahvasaadiku Grünthali kuulates. Illarionovi blogi soovitan. Piontkovski kommenteeris seda kuidagi nõnda, emigreerunud venelased (aga ka eestlased) on peaasjalikult olnud vabariiklaste toetajad ja nõnda ka Trumpi puhul, aga oma poolehoiu väljendamises on nad järjest enam putinistidega samal lainel.
Re: Riigikaitse eelarve
Kev1 kirjutas:Suitsetamise keelamine territooriumil: eelkõige pikaajaline kokkuhoid. Esiteks ei pea välja ehitama enam suitsunurki (sinna ilmselt läheb nii mõni tuhat eurot iga suitsunurga kohta - pingid, prügikastid, sillutis, võtab ruumi ka). Kaitseväelaste tervis paraneb, on paremas füüsilises vormis, kulub vähem raha ravi peale. Äkki mõni kopsuvähk isegi jääb olemata. Kuigi vanglaga Kaitseväe võrrelda ei saa, aga vähemalt nende puhul Riigikohus leidis, et suitsetamine ei ole kinnipeetavatel põhiseadusjärgne õigus, mis jätaks ilma eluks vajalikust.
Kui suitsetamine väeosa territooriumil keelata, siis leidub ikka mõni eriti suitsunäljane, kes kuskile salaja tobi tegema läheb. KV-s erinevalt vanglast on ka vedelkütuselaod, laskemoon ja lõhkeained. Kui nüüd tulekahju lahti peaks minema, siis võib pärast olla "kokkuhoid" selline, mille eest saaks igasse väeossa päris palju suitsunurki ehitada. Seega las suitsumehed parem suitsetavad selleks ette nähtud kohtades - on lõppkokkuvõttes palju ohutum.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Riigikaitse eelarve
Vastused läksid õigesse teemasse: viewtopic.php?f=71&t=25758&start=7620Runkel kirjutas:Aga mis mulle kumama jäi, ja mida ma siit-sealt loen, on see, et ega nood liitlased meid ikka ei kaitse, nad ei tule appi. Kes loeb Illarionovi blogi (https://aillarionov.livejournal.com/), siis seal on väga ägedat arutelu. Illarionov trumpistina nendib Ukraina suunal sama, ei tule Lääs teid päästma, ei aita nad. Seda korrates tegutsetakse kui Kremli käsilased, lisaks sellele lääneriikide reeturlikkus maailmasõdade aegu punkt-punktilt. Need mõtted tekkisid Mart Helme ja ja staarrahvasaadiku Grünthali kuulates. Illarionovi blogi soovitan. Piontkovski kommenteeris seda kuidagi nõnda, emigreerunud venelased (aga ka eestlased) on peaasjalikult olnud vabariiklaste toetajad ja nõnda ka Trumpi puhul, aga oma poolehoiu väljendamises on nad järjest enam putinistidega samal lainel.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Riigikaitse eelarve
Umbusaldus ministrile anti sisse, aga see muidugi ei realiseeru: https://www.err.ee/1608239055/isamaa-ja ... usaldamise
Isegi kui realiseeruks, siis koalitsioon oma prioriteete ikkagi ei muudaks
Isegi kui realiseeruks, siis koalitsioon oma prioriteete ikkagi ei muudaks
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 33 külalist