EKV vastuluure?

Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

EKV vastuluure?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaevalt küll, Martin. Tõenäosus, et Kunnasest saab järgmine kaitseminister, on pea olematu. Ja need süüdistused on...eee...pehmelt öeldes veidrad. Jätame praegu kõrvale autasude ja relvatehingu küsimused (jäägu need Kunnase südametunnistusele) ja vaatame seda riigireeturi probleemi. Sel puhul saaks peastaabi ülemale midagi süüks panna ainult sel juhul, kui ta oleks püüdnud sündmust kinni mätsida või kaitepolitsei uurimist takistada. Või kui ta oleks loonud sellise töökeskonna, mis oleks soodustanud spiooni tegevust ja raskendanud tema kindlakstegemist. Seni teadaoleva info põhjal ei saa seda küll kuidagi väita.
Teema ei puuduta eriti Heremit, sest ta on ametis olnud suht lühikest aega. Küll aga inimesi enne teda.
On sellised üldised mõisted nagu sisekontroll ja asutuse juhi vastutus sisekontrolli toimimise eest.
Mina olen seepärast elus pidanud vastutama - mitte, seepärast, et mina oleks pattu teinud, vaid ma ei märganud õigeaegselt alluvate patustamist, kuigi oleks pidanud.
Lihtne. Ja selle sisekontrolliga (õigemini selle tugevdamisega) on hakanud kamin tegelema alles praegu (siseministreeriumi monopoli lõhkumist saatva kisa saatel).
Ja vaevalt ka KV juhtkond selleks on soovi avaldanud varem. Ja juhi asi (ja vastutus) on alati teada, mis majas toimub ja kui talle tundub, et ta ei tea, siis tegutsema selle nimel, et saaks kätte hoovad, et teaks.

Nõustun A4-ga, et meil ei tohiks KV juhtkond "lennata" iga spiooniloo pärast, sest seda võib idanaaber hakata lihtsalt ära kasutama.
Küll aga on igasugu Simmi-tüüpi lugude läbiv joon aastatepikkune tegevus, kusjuures nt Simmi puhul oli neid inimesi küll, kes märkasid midagi.
Kui vaatasite seda Simmi filmi, siis Riho Ühtegi märkas, Meelis Oidsalu märkas ja minuarust oli veel neid. Kas oli süsteem, kuhu taolistest tähelepanekutest teada anda?
Ehk puuduv sisekontroll. Eriti groteskne oli tollase julgeolekuosakonna juhataja takkajärgi tarkus (temast on saanud tänaseks kamina asekantsler).
Taoliselt asju ajades ei maksagi imestada, et peagi juhtub jälle ja samamoodi. Keegi ju ei vastutanud. Ja sisekontrolli ei saa teha keegi kolmas isik (Kapo, Mupo või kes iganes).
Sisekontrolli peab tegema eelkõige asutus ISE.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tasuta prognoos - kui tänast kontrolli ei muudeta nii, et KV saab teatud lisaõigusi selle tegemiseks, siis saab tulevikus taolisi DM-i analooge olema veel ja analoogse mustriga (pikaajaline tegevus).
Pikaajaline seepärast, et hakkavad need välja tulema kuskilt ringiga - mitte sedasi, et asutus ise märkas, et toimub imelikke asju, vaid info tuleb näiteks välisriigi partneritelt, kellele on ühe või teise tegelase tegevus silma jäänud (nagu Simmi tegevus). Sul on vaja lihtsalt süsteemi, läbi mille sa saad õigel ajal signaale, kui see on olemas, pole ka Kunnasel midagi kobiseda rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
A4
Liige
Postitusi: 1826
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, kohus)

Postitus Postitas A4 »

Kapten Trumm kirjutas:
Vaevalt küll, Martin. Tõenäosus, et Kunnasest saab järgmine kaitseminister, on pea olematu. Ja need süüdistused on...eee...pehmelt öeldes veidrad. Jätame praegu kõrvale autasude ja relvatehingu küsimused (jäägu need Kunnase südametunnistusele) ja vaatame seda riigireeturi probleemi. Sel puhul saaks peastaabi ülemale midagi süüks panna ainult sel juhul, kui ta oleks püüdnud sündmust kinni mätsida või kaitepolitsei uurimist takistada. Või kui ta oleks loonud sellise töökeskonna, mis oleks soodustanud spiooni tegevust ja raskendanud tema kindlakstegemist. Seni teadaoleva info põhjal ei saa seda küll kuidagi väita.
Teema ei puuduta eriti Heremit, sest ta on ametis olnud suht lühikest aega. Küll aga inimesi enne teda.
On sellised üldised mõisted nagu sisekontroll ja asutuse juhi vastutus sisekontrolli toimimise eest.
Mina olen seepärast elus pidanud vastutama - mitte, seepärast, et mina oleks pattu teinud, vaid ma ei märganud õigeaegselt alluvate patustamist, kuigi oleks pidanud.
Lihtne. Ja selle sisekontrolliga (õigemini selle tugevdamisega) on hakanud kamin tegelema alles praegu (siseministreeriumi monopoli lõhkumist saatva kisa saatel).
Ja vaevalt ka KV juhtkond selleks on soovi avaldanud varem. Ja juhi asi (ja vastutus) on alati teada, mis majas toimub ja kui talle tundub, et ta ei tea, siis tegutsema selle nimel, et saaks kätte hoovad, et teaks.

Nõustun A4-ga, et meil ei tohiks KV juhtkond "lennata" iga spiooniloo pärast, sest seda võib idanaaber hakata lihtsalt ära kasutama.
Küll aga on igasugu Simmi-tüüpi lugude läbiv joon aastatepikkune tegevus, kusjuures nt Simmi puhul oli neid inimesi küll, kes märkasid midagi.
Kui vaatasite seda Simmi filmi, siis Riho Ühtegi märkas, Meelis Oidsalu märkas ja minuarust oli veel neid. Kas oli süsteem, kuhu taolistest tähelepanekutest teada anda?
Ehk puuduv sisekontroll. Eriti groteskne oli tollase julgeolekuosakonna juhataja takkajärgi tarkus (temast on saanud tänaseks kamina asekantsler).
Taoliselt asju ajades ei maksagi imestada, et peagi juhtub jälle ja samamoodi. Keegi ju ei vastutanud. Ja sisekontrolli ei saa teha keegi kolmas isik (Kapo, Mupo või kes iganes).
Sisekontrolli peab tegema eelkõige asutus ISE.
Mina väidan, et meil on vajalikud kontrolli ja sisekontrolli süsteemid täiesti olemas. Ja kui vaadata viimase kümne aasta jooksul sisse kukkunud spioonide hulka (sh kapos endas), siis need vähemalt mingis ulatuses ka täiesti toimivad. Meil on kaitsepolitsei, kes teeb kogu riigis vastuluuret ning riigisaladustele juurdepääsu soovivatele inimestele iga viie aasta tagant taustakontrolli + tõenäoliselt vastuluuretegevuste käigus ka pistelisi kontrolle, järelevalvet, jälgimist jne, kui ühe või teise inimese kohta peaksid tulema mingid „signaalid“ või „tähelepanekud“. Igas kaitseväe struktuuriüksuses on luure- ja julgeolekuohvitserid ja vastavad sektsioonid, kes sama asja KV sees teevad – tõsi, täna piiratud volitustega, koostöös kapoga. Iga inimene, kes regulaarselt puutub kokku riigisaladustega, teab tõenäoliselt ka oma asutuse kapo-poolset kontaktisikut, kelle poole on kohustus pöörduda, kui märgatakse töö või kolleegide juures midagi kahtlasena tunduvat. Kui sa Trumm räägid mingist asutuse müstilisest sisekontrollist, siis ei pea ega ka suuda iga asutus ise hakata oma töötajate vastu hakata läbi viima vastuluureoperatsioone, vaid selleks on siiski meil kapo. Küll aga on sisekontroll näiteks selles osas, et iga asutuses salajaste dokumentide registri töötajad peavad ilmselt jälgima seda, et mõni isik ei tunneks huvi dokumentide vastu, mis nende tööd ei puuduta; või ei toimu nende dokumentide kaotsiminekut vms.

Kui palju kõiki neid asju igapäevaselt reaalses elus toimus, või kas need on mänginud mingit rolli seniste reeturite paljastamisel, me lõpuni välja ei tea, ega pruugigi kunagi teada saada. Sest ühel hetkel muutuvad need kriminaalasja materjalideks, mis riigisaladust ja -reetmist puudutavate asjade puhul on arusaadavatel põhjustel salajased veel vähemalt järgmiseks 50 või 75 aastaks.

Samuti on minu arust absurdne rääkida spionaažist ja riigireetmisest kui sellisest nähtusest, mida on võimalik mingite vastuluure- või sisekontrollimeetmetega täie kindlusega välistada – ja mille eest peaks igal spionaažijuhtumi korral keegi mingi poliitilise või ametkondliku vastutuse võtma. Nende meetmetega saab riske kindlasti märkimisväärselt vähendada ja leevendada, aga mitte lõplikult välistada. Sest ei ole võimalik 100-protsendiliselt kontrollida kõikide inimeste motivatsiooni ja tegelikku tegevust. Vastupidi – kui inimesel endal on mingil põhjusel soov ja tahe riiki reeta, kui tal on mingidki oskused oma reeturlikku tegevust konspireerida (+ agendijuhid, kes talle seda esimesest kontaktist alates õpetavad), siis ei ole võimalik neid juhtumeid ka tulevikus lõpuni välja välistada. Eriti tänapäeval, kus tänu inimeste vabale liikumisele ja tehnilistele abivahenditele on võimalik viia miinimumini ka otsekontaktid reeturi ja tema peremeeste vahel. Põhilist süüd ja vastutust kannab ikkagi reetur ise.

Kõrgema tasandi vastutusest võib rääkida juhtudel, kus keegi on süstemaatiliselt jätnud märkamata signaalid inimese kahtlasest tegevusest. Või kus on teadlikult jäetud täitmata mingid ettekirjutused kasvõi sisekontrolli režiimi tugevdamise osas. Või inimest edutatud vaatamata sellele, et julgeolekuasutus on selgelt soovitanud seda mitte teha. Kas ja kui palju esines selliseid asju nt Simmi või Metsavase puhul – mina tõesti ei tea. Aga juhin tähelepanu, et jutud stiilis „ta tundus mulle algusest peale kahtlane“ hakkavad tavaliselt pihta siis, kui inimene on juba paljastatud. Nt endine kaitseminister Hanson suutis Simmi süüdistada isegi selles, et viimane olevat tema kohvri salajaste dokumentidega pihta pannud (mis on absurdi tipp) – aga loomulikult alles siis, kui Simm sisse kukkus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, kohus)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina väidan, et meil on vajalikud kontrolli ja sisekontrolli süsteemid täiesti olemas. Ja kui vaadata viimase kümne aasta jooksul sisse kukkunud spioonide hulka (sh kapos endas), siis need vähemalt mingis ulatuses ka täiesti toimivad. Meil on kaitsepolitsei, kes teeb kogu riigis vastuluuret ning riigisaladustele juurdepääsu soovivatele inimestele iga viie aasta tagant taustakontrolli + tõenäoliselt vastuluuretegevuste käigus ka pistelisi kontrolle, järelevalvet, jälgimist jne, kui ühe või teise inimese kohta peaksid tulema mingid „signaalid“ või „tähelepanekud“. Igas kaitseväe struktuuriüksuses on luure- ja julgeolekuohvitserid ja vastavad sektsioonid, kes sama asja KV sees teevad – tõsi, täna piiratud volitustega, koostöös kapoga. Iga inimene, kes regulaarselt puutub kokku riigisaladustega, teab tõenäoliselt ka oma asutuse kapo-poolset kontaktisikut, kelle poole on kohustus pöörduda, kui märgatakse töö või kolleegide juures midagi kahtlasena tunduvat. Kui sa Trumm räägid mingist asutuse müstilisest sisekontrollist, siis ei pea ega ka suuda iga asutus ise hakata oma töötajate vastu hakata läbi viima vastuluureoperatsioone, vaid selleks on siiski meil kapo. Küll aga on sisekontroll näiteks selles osas, et iga asutuses salajaste dokumentide registri töötajad peavad ilmselt jälgima seda, et mõni isik ei tunneks huvi dokumentide vastu, mis nende tööd ei puuduta; või ei toimu nende dokumentide kaotsiminekut vms.
Algame jälle otsast.
Vahelejäänud tegelased riigikaitse valdkonnast pole üldiselt olnud mingid SVR või GRU kaadritöötajad, st inimesed, keda aastaid koolitatakse selleks, et mitte vahele jääda.
Metsavas, Simm ja mõned venekeelsed nimed veel on amatöörluurajad. Inimesed, kes on luuramist näinud telekast ja keda agendijuht natuke õpetab. Kui sellisel tasemel õnnestub meil 5 aastat tegutseda, siis üheks probleemiks on kindlasti vastuluure/sisekontrolli nappus. Profiks võiks pidada Dressenit. Kui seda Simmi tegevust kajastavat filmi vaadata, siis pärast tunnistasid kõik, et oli jah kahtlane. Aga miks siis ei teatatud, ei tarvitatud mingeid meetmeid? Üks takkajärele tarku oli ka tollane kamina julgeolekuosakonna juhataja. Minuarust on probleem selles, et me ei tea, millega inimesed tegelevad väljaspool E-R 8-17 ja teiseks näib, et puudub süsteemne korraldus, kuidas igasugu kahtlusi pidevalt kontrollitakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Martin Peeter »

Kaitseväe vastuluureõiguse likvideeris mingi õnnetu ebaprofessionaalse tegevuse pärast juba Ligi, Aaviksoo viskas veel kolm peotäit mulda. Praegu püütakse selle taustakontrolli osas natukenegi neid õiguseid taastada. Aga sotside valitsuse ajal see asi läbi ei lähe.
Dona nobis pacem!
gooligan
Liige
Postitusi: 1244
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas gooligan »

ja jälle jõuame me tegelikult dubleerimise ja ressursi kasutuse juurde tagasi.
Kas eesmärgiks on püüda nt vormirõivastega sahkerdajaid või päris riigireetureid, on vaks vahet.

Selleks, et efektiivset kontrolli/taustakontrolli teha on vaja tervet komplekti väljaarendatud võimeid ja nimetan suvalises järjekorras lihtsalt mõnda neist -

- tsentraliseeritud pealtkuulamissüsteemid GSM/tavatelefon/IP ühendus. Investeeringukulu kümnetes miljonites, kulu pidev kuna tehnoloogiad uuenevad.
- varjatud jälgimise üksused (ülikallis välja ehitada, vajab täielikku konspiratsiooni = varjatud ettevõtted, varjatud tööandjad, kümned eri autod, inimesed jne jne). Kulu miljonites.
- varjatud sisenemise üksused + eritehnika (lutikate paigaldus, kaamerate paigaldus jne jne. Jällegi eeldab täielikku konspiratsiooni ning tehnoloogilist võimekust. Kulu miljonites.
- ülevaade muust luureinfost/agentuurist (nt huvipakkuvatest saatkonnatöötajatest, kahtlastest turismifirmadest jne jne). Sedalaadi infot ka riiigisiseselt vaevalt et keegi agentuuride vahel jagama hakkab.
- võimekus menetleda kriminaalasju (millisel seaduslikul alusel muidu
- üksus 100% eraldatud ülejäänud KVst, kuna vajadusel peavad nad olema suutelised teostama kontrolli ükskõik kelle kohta
jne jne jne

Et neid üksuseid efektiivselt majandada vajavad nad min ca 150+ inimest + pidevat koolitust + pidevat praktikat.
Kuid ilma nende võimekusteta ei näe sellisel siseluureüksusel ka mingit mõtet. Kui just eesmärgiks ei ole binokliga bensuvargaid püüda.

KAPOs on eelmainitud võimekused olemas, koolitatud ja töötajatel on ka igapäevane praktika + agentuur jookseb kokku ka muudest tiimidest.

Ärme hakka mingeid rivaalitsevaid paralleelmaailmaid ehitama, oleme selleks liialt väike ja vaene riik.
zoho
Liige
Postitusi: 123
Liitunud: 27 Apr, 2017 15:39

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas zoho »

gooligan kirjutas:ja jälle jõuame me tegelikult dubleerimise ja ressursi kasutuse juurde tagasi.
- tsentraliseeritud pealtkuulamissüsteemid GSM/tavatelefon/IP ühendus. Investeeringukulu kümnetes miljonites.
Ärme hakka mingeid rivaalitsevaid paralleelmaailmaid ehitama, oleme selleks liialt väike ja vaene riik.
Ei kujuta hästi ette kuidas näeb sõjapidamine välja ilma HUMINT, SIGINT jne. võimekusteta?
Asi pole ju dubleerimises ja ressursi kasutuses vaid läänelike avatud ühiskonnale omaste demokraatlike aluspõhimõtete järgimises?
Mulle tundub, et sa oled need asjad siin kuidagi kunstlikult väga kalliks ajanud. Tänapäeval ei ole enam erilist vajadust telefoni keskjaamadele mingeid kalleid blokke vahele ehitada, et sinna kolmes vahetuses ööpäevaringselt tädid kõrvaklappidega tööle panna. Mobiili ja interneti ühendused on tänapäeval enamasti mobiilsed. IMSI-püüdur Stingray 2 maksab ainult 148 000 dollarit!
Nähtavasti kellelegi kusagil on pigem kasulik, et kogu monopol oleks koondunud ühte kindlasse kohta, kindlatesse kätesse ja et seda kogu protsessi oleks vajadusel lihtsam kontrollida ning vajadusel piirata. Ainult, et selline asjaajamine ei järgi eriti demokraatliku vaba avatud ühiskonna toimimise põhimõtteid kus võimude tasakaal ja vastastikune kontroll peaksid olema täiesti loomulikud nähtused?
Minu meelest sinu poolt kirjeldatu on omane pigem Valgevenele ja teistele sarnastele riikidele?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mulle tundub, et katse teha KV-s vastuluuret tsiviilasutuse abil on ette määratud läbikukkumisele.
Umbes sama, mis saata valge inimene luurele Afganistani külakestes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Kapten Trumm kirjutas:Mulle tundub, et katse teha KV-s vastuluuret tsiviilasutuse abil on ette määratud läbikukkumisele.
Täpsustan - see mitte ei ole ETTE MÄÄRATUD vaid see JUBA ONGI LÄBIKUKKUNUD - ning metsavase keiss pidi selle idioodile ka selgeks tegema :mrgreen:
Egas siis ilmaasjata(-loe: heast elust) isegi kamin pole selles suunas sibelema hakanud..

Kusjuures mina ise olen alati igasuguste "paraleelstruktuuride" vastu ja ühildamise/optimeerimise poolt olnud..
Aga seekord on lood teisiti - (vast)luureid lihtsalt ongi vaja rohkem :|

Ja vaadake ringi - kes siis sellise vastuluurevõimekuse dubleerimise vastu õieti on/oleks - seesama tüma soo, kes on ise vaenlase luure potentsiaalne värbamisväli // kelle seast on pärit enamus reetureid - seesama tüma soo ongi :lol:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
gooligan
Liige
Postitusi: 1244
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas gooligan »

Minu toodud arvsuurusjärgud on pigem optimistlikud ning reaalsuses tuleb arvestada olulisemalt suuremate väljaminekutega.
Ja nagu mainisin, siis et tagada professionaalsust on vaja ka pidevat praktikat.

PS! IMSI catcheriga pealtkuulamisi nüüd küll teha ei saa...:)

Kolmas kiht on siis põhimõttelisemat laadi - kas ja kuipalju võivad "laigulised" oma rahva järele luurata?
Kas nt Mestavase isa järgi nuhkimine KV poolt oleks ok? Või mõne tema muu tsiviilkontakti järgi? Kuhu tõmmata joon? Kas KAMIna ametnike (st tsiviilkontrolli üle) peaks olema laigulistel õigus luurata?

Paistab, et nii mõnigi meist ihaleb Eestisse mingit Gestapo laadset asutust - kus laigulised teostaksid absoluutset kontrolli nii omade kui tsiviilide üle. Aga sellises riigis ei tahaks jällegi mina elada.
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Lemet »

Nonätsasiis...
Kaitsepolitsei endine peadirektori asetäitja Eerik Heldna, kes oli vahepeal advokaadibüroo Nove nõunik, on asunud kaitseväe teenistusse.

Postimehele teadaolevalt läks Heldna tegelema luurega.

«Eerik Heldna on tõepoolest liitunud kaitseväega selle aasta kevadest ning ta tegeleb julgeolekuküsimustega,» ütles ERRile peastaabi strateegilise kommunikatsiooni osakonna juhataja Vallo Toomet.

Heldna töötas aastaid tippjuhina Tallinna kriminaalpolitsei narkokuritegude talituses, Põhja prefektuuri kriminaalosakonnas ja keskkriminaalpolitseis.

Kaheksa aastat juhtis Heldna kapo menetlusvaldkonda ning 2017. aasta suvel teatas, et lahkub kapost ja asub tööle advokaadibüroo Nove nõunikuna.

Advokaadibüroo teatas selle aasta kevadel, et Heldna lõpetab töö nende juures ja keskendub Eesti Idapartnerluse Keskuse eksperdina Ukraina abistamise projektidele.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

gooligan kirjutas:Paistab, et nii mõnigi meist ihaleb Eestisse mingit Gestapo laadset asutust - kus laigulised teostaksid absoluutset kontrolli nii omade kui tsiviilide üle. Aga sellises riigis ei tahaks jällegi mina elada.
See juudilik-hollivuudlik võrdlus "gestapo põrgusigudikkudega" on ühteaegu lapsik ja ka äärmiselt asjatundmatu:
-- Gestapo nimelt ei olnudki "laiguline" - sest abs. enamuse selle töötajaist moodustasid kriminaalpolitsei taustaga inimesed (-erariides ja saksa kripo ametinimetustega)
-- täiesti "laiguline"(-täpsemini SS-laiguline ja SS-auastmetega) oli Gestapo vahetu "võistleja" 3.Reich´i ühendatud riikliku julgeoleku süsteemis - kes oli SSi luure- ja vastuluurestruktuur nimelühendiga SD
-- samuti oli puhtal kujul "laiguline" ka armee luure- ja vastuluurestruktuur Abwehr

Et sellised täiesti profaanlikud viited "müstilisele Gestapo´le" ongi alati nallakad - katsu järgmine kord paremini :wink:

Ülalkirjeldatu on muuseas suht norm ja töötav süsteem, kus SuurSaksamaa näitel tagas suure riigi julgeolekut // teostas vastuluuret // kontrollis üksteist korraga vähemalt 3 x tugevat struktuuri - mis vastuluurele ainult kasuks tuli. Sest peale Stirlitz´i muinasjuttude polegi SuurSaksamaa vaenlastel ju õõnestustegevuse osas eriti millegagi kelkida.....

Summa summarum - mina küll tahan, et Eestis keegi ka KaPo-t kontrolliks // talle konkurentsi vastuluure osas pakuks :P
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas Martin Peeter »

Borja kirjutas:
Ülalkirjeldatu on muuseas suht norm ja töötav süsteem, kus SuurSaksamaa näitel tagas suure riigi julgeolekut // teostas vastuluuret // kontrollis üksteist korraga vähemalt 3 x tugevat struktuuri - mis vastuluurele ainult kasuks tuli. Sest peale Stirlitz´i muinasjuttude polegi SuurSaksamaa vaenlastel ju õõnestustegevuse osas eriti millegagi kelkida.....

Summa summarum - mina küll tahan, et Eestis keegi ka KaPo-t kontrolliks // talle konkurentsi vastuluure osas pakuks :P


Pole vaja Kapot kahtlustada, kuid see oleks mingite riskide hajutamise projekt, sest Kapo on veel rohkem FSB ja GRU sihtmärk, kui KV, ning seda on tõestanud nende oma sisekontroll, mis kolleege ikka üks jagu tabanud. Muidugi lisaks Kapo tublidusele võib järeldada, et kindlasti on selliseid veel. Pigem rohkem KV-s, sest seal on lihtsalt rohkem inimesi. Ma arvan, et KV spetsiifiline vastuluure suudaks mõtiskleda rohkem KV spetsiifiliselt ning juba selle analüüsi baasilt ohte paremini tuvastada.
Ja kui hr Heldna sellele taustakontrollile aluse paneks, siis miks peaks me arvama, et see Kapoga võrreldes kuidagi vähem usaldusväärne oleks. Tooks veel vastuluure kogemusega inimesi KV-e. Samas igasugu tehniliste võimete osas, mida mainis akf Gooligan- ei pea KV taustakontroll päris seda taset saavutama, mis Kapol on. Koostööd tuleks ikkagi teha. Kapos on ennast tõestanud kindlaid võitlejaid teadaolevalt piisavalt, et tõsist informatsiooni tõsiselt käidelda. Ega Kaposki ikka kõigi taustakontrollide jaoks varjatud jälgimist kasutata. Nii palju ei jätku ressurssi ka neid. Ma arvan, et neil on niigi väga palju tööd.
Dona nobis pacem!
zoho
Liige
Postitusi: 123
Liitunud: 27 Apr, 2017 15:39

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas zoho »

gooligan kirjutas:Ärme hakka mingeid rivaalitsevaid paralleelmaailmaid ehitama, oleme selleks liialt väike ja vaene riik.
Võib ka küsida, milleks meile rivaalitsevaid erakondi ja kalleid valimiskampaaniaid, viime Põhja-Korea, Hiina Rahvavabariigi, Eritrea, Laose ja Kuuba eeskujul sisse üheparteisüsteemi, oleme ju liialt väike ja vaene riik, et midagi sarnast endale lubada?
Kaitsevägi arvatavasti ei vaja igal elualal tegutsevat laiaulatuslikku informaatorite võrgustikku ja saab juba sellelt märkimisväärseid summasid säästa.
Miks siis enamikes demokraatlikes riikides on vastuluureülesanded jaotatud ära mitme erineva teineteisest sõltumatu organisatsiooni vahel? In most countries the counterintelligence mission is spread over multiple organizations.
Heldna kummaline siirdumine kaitseministeeriumisse näitab minu arvates vaid pigem katset kaaperdada kaitseväe vastuluurealane kompentents ja vältida selle äralibisemist mingi kindla seltskonna käest, kelle kindel monopol see senini on olnud. Mis annab järjekordselt alust oletusteks, et kusagil mingi piiratud seltskond on jälle võrdsustanud end Eesti Vabariigiga ja unustanud seejuures ära ka kõige elementaarsemad demokraatia seaduspärasused?
gooligan kirjutas:PS! IMSI catcheriga pealtkuulamisi nüüd küll teha ei saa...:)
Kas ainult mulle tundub, et tõde pole paraku sinu parim sõber?

https://youtu.be/LSQIs4PujCQ
A4
Liige
Postitusi: 1826
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Re: Kaitseväelaste pahandused ja "pahandused" (politsei, koh

Postitus Postitas A4 »

Borja kirjutas: Ülalkirjeldatu on muuseas suht norm ja töötav süsteem, kus SuurSaksamaa näitel tagas suure riigi julgeolekut // teostas vastuluuret // kontrollis üksteist korraga vähemalt 3 x tugevat struktuuri - mis vastuluurele ainult kasuks tuli. Sest peale Stirlitz´i muinasjuttude polegi SuurSaksamaa vaenlastel ju õõnestustegevuse osas eriti millegagi kelkida.....

Summa summarum - mina küll tahan, et Eestis keegi ka KaPo-t kontrolliks // talle konkurentsi vastuluure osas pakuks :P

Erinevate konkureerivate luure- ja vastuluureorganisatsioonide eksisteerimine ei tähenda automaatselt, et nad üksteise suhtes vastuluuret teostavad või üksteist kuidagi kontrollivad. Erinevate luureasutuste olemasolu tagab (eriti, kui neile anda sarnased ülesanded), et info otsustajatele ei tule vaid ühest allikast, vaid on võimalus infot võrrelda. Aga vastuluure puhul on üldjuhul asutustele alati selged ja ranged piirid ette antud, kelle vastu nad luurama peavad ja kelle vastu ei tohi. Kõige vähem juhtub aga seda, et luureorganisatsioonid teostaksid vastuluuret ja julgeolekukontrolli teiste luureasutuste töötajate suhtes – selliseid asju teeb iga luure- või julgeolekuasutus pea alati ise tulenevalt luuretöö iseloomust ja soovist oma töötajaskonda puudutavat infot võimalikult kitsas ringis hoida. Koos sellest tulenevate võimalike riskidega loomulikult.

Kapol muide, ei ole Eestis täielikku vastuluuretöö ja julgeolekukontrolli monopoli. Vaid ka Välisluureamet kontrollib ise oma töötajaid (ülalmainitud põhjusel) ja teostab vastuluuret Eesti välisesindustes. Vastastikune kontroll toimib vaid niipalju, et kapo teostab julgeolekukontrolli Välisluureameti juhtkonna suhtes ja Välisluureamet omakorda kapo juhtkonna suhtes (pluss veel Siseministeeriumi juhtkond ja prokurörid). See on ka arusaadav (et kontrollijate juhid ei kontrolliks iseennast), aga kaugemale selline ristkontroll ei hakka tõenäoliselt ka kunagi minema.

Mis Suur-Saksamaad puudutas, siis seal juhtus vaatamata „vähemalt kolme tugeva ja üksteist kontrolliva“ struktuuri olemasolule palju hullemaid asju, kui spionaaž. Õigemini, ka spionaaži osas oli neil siiski tõsiseid läbikukkumisi (nt Sveitšis tegutsenud venelaste residentuur Lucy, mis kuni sõja keskpaigani edastas relvajõudude kõrgema juhtkonna otsuseid Moskvasse kiiremini kui need põllul vägedeni jõudsid). Aga veel hullem oli Saksa sõjaväeluure Abwehri juhtkonna (Canaris ise, Oster jt) süstemaatiline tegevus lääneliitlastele info lekitamisel. Või Saksa sideturvalisuse täielik läbikukkumine, kes ei suutnud kuni sõja lõpuni ära tabada, et britid olid alates u 1941. aastast paaripäevase viitega suuteliselt lahti murdma kõikide väeliikide strateegilist, operatiivtasandi ja taktikalist sidet. Ja kus küll olid Gestapo, SD, Kripo, Abwehri jt silmad siis, kui sajad (!) Saksa ohvitserid ja kindralid, riigiametnikud, diplomaadid, luurajad ja isegi mõned kõrgemad SS-lased punusid pidevaid vandenõusid armastatud füüreri vastu, mis tipnes lõpuks viimasele laua alla sokutud pommi ning Berliinist Pariisini ulatuva sõjaväelise putšiga?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist