www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Okt, 2021 5:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2118 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 142  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 13:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 3123
Antud 3 teljeline oli lihtsalt näiteks, aga palun, olemas ka väiksem variant. Kabiin on MANi hiinlaste koopia, mootor Cumminsi 375 hp diisel. Mõeldud Aafrika ja Lähis-Ida turule, ehk siis täpselt sobiv :))))
Pilt
Täpsem info alltpool toodud lingil
http://www.military-today.com/trucks/kraz_v6.htm
http://www.military-today.com/trucks/kraz_v12.htm

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 13:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33462
Antud kollane väike Kraz on tegelikult samas klassis masin, mis meil kasutatavad 1017 mersud (st logistiline masin või poolrühma auto).
Logistikamasinate probleemi lahendamine on tegelikult kõige lihtsam, sest neile pole nii kõrgeid nõudmisi ja taolisi pool-maastiku 4x4sid on saadaval igast veokifirmast.
Probleemiks muutub leida mõistiku hinna ja kvaliteediga 2-tonnine 4x4, st jalaväejao taktikaline veok, neid ei tooda just ülearu paljud tootjad (kuna puudub tsiviilnõudlus).
Lausa tore oleks, kui tal oleks muutuvrõhuga rehvid ja vints. Taolisi masinaid ei jagu ka täna kõikidele, kellele vaja oleks.

See peab olema auto, mis läheb läbi jalaväe sabas sealt, kus jalavägi sisse vajumata veel liigub, mahub puude alla/vahele peitu ja mille kasti mahuks 8 meest.
Taolised autod turul meil on täna Iveco Daily 4x4 (maksab 90+ tuhat jaehinnas), Gaz Sadko (maksab 40 tuhat+ jaehinnas) ja MB Unimog (maksab üle 100 tuhande). Lisaks oli Eestis miski SCAM, mida mõnda aega (eduta) müüdi.
Iveco: http://www.iveco.com/southafrica/produc ... nefit.aspx
Gaz http://www.gaz.ee/?page_id=4310

Avial on olemas täiesti läänestatud auto D120 4x4, aga see on oma omadustelt pigem logistikaveo auto.
http://www.avia.cz/en/models/avia-d120- ... -parametry

Minu arvamus on: et kui see Sadko tuleks vähemalt Ukrainast või Ida-Euroopast (mitte venest koos kaasas käivate trikkidega), siis oleks see meie järgmine jao masin.
Erinevad pikapid on liiga väikese kasti ja kandejõuga (tavaliselt 1 tonn), USA-s toodetud on aga ülearu kallid, keerukad ja probleemse töökindlusega. Pikap sobiks pooljao/relvameeskonna autoks ja samasse läheb tegelikkult ka Hummer (juudid ostsid USA vanu soomustatud Hummereid 2000 tükki hiljuti).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 14:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 3123
Hmm, Iveco Daily sobivuses võrreldes kasvõi Kraziga või Unimogiga julgeks kahelda. Tegu ju praktiliselt maastikuvõimekusega bussiga, siis käiks juba CUCV II kastikas juba sama hästi, arvestades, kui usinalt Kaitseliit CUCV I ehk Chevroleti kastikat kasutab. Hind peaks odavam ka tulema. Töökindlus võibolla tõesti kehva, veits kitsas ka, kuid mingi odava sõbrahinnaga tõenäoliselt USA-st neid ikka saaks.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 16:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 2976
Asukoht: Tallinn
Kui NATO kergelt kasutud odavate veokite varud on ammendunud ja uusi juurde ei tekigi, siis on ka EKJ varsti selles olukorras, et on vaja uusi veokeid ostma, sest ega need liitlastelt odavalt saadud ja käimapandud varud ei ole igavesed, KL malevas nähti näiteks Taani vanade Unimogidega kurja vaeva, need hargnesid igast otsast, rehvid olid kummi vanemisest tulenevate pragudega jne, ime et moni neist rehvidest ei plahvatanud.

Ehk siis leedukatel plaanis osta 340 veokit 60 milj € eest, mis on ilmselt kalleim voimalik taktikaline veok. Sellise hinnatasemega peaks uuesti yles tostma selle igavikulise teema EKJ "rahvasoomukist", nimelt tehakse Unimogi aluse peale ka hulgaliselt killu- ja kuulikindlaid soomukeid. See oleks suur muutus vorreldes praeguste tendipataljonidega. KL oleks ja rahul, kui saaks igast maakatsepataljonist kasvoi 1 kompanii soomuse alla.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 17:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33462
Tsiteeri:
Hmm, Iveco Daily sobivuses võrreldes kasvõi Kraziga või Unimogiga julgeks kahelda.


Lühikese kabiiniga Daily 4x4 on oma soorituselt täiesti KV-s kasutatava Unimog 435-ga võrreldav masin. Ja eks kui sa 1000 autot tellid, siis pannakse sulle ka kõrgemad vedrud ja suuremad rattad, millega ühe auto ostjale keegi vaevlema ei hakka. Paar aastat tagasi tegi maaletooja demo ja ronis kui kurat.
Pigem tekitavad kahtlusi igasugused Can-Bus nimelised asjad ja sh**load elektroonikat, mina eelistaks vanakooli mehhaanilise pumbaga diislit.
Aga see probleem on täna mistahes uue tehaseautoga, sh Unimogiga, tagalapataljon peab veel endale AdBlue autod ka muretsema :D

Vanakooli Krazide mootoritega on nimelt see probleem, et vastav tehas (JaMZ) asub Jaroslavis, st Venemaal.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 19:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Juul, 2013 12:48
Postitusi: 427
Huvitav, palju maksaksid täitsa asised Tatrad?
http://www.tatratrucks.com/trucks/customer-segment-catalog/defence/more-trucks/
http://www.tatratrucks.com/underwood/download/files/tatra-t815-780r59-4x4-chassis_en.pdf


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 19:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33462
Tatra puhul on ka hästi näha, et sellist 5+ tonniseid maastikuvõimelisi autosid on saada niiet tapab - isegi soomustatuna.
Aga proovi leida 4 m pikkune, 2-3 tonnise kandejõuga, selline pisem veoauto - polegi nagu.
Probleem on selles, et valges ilmas on taoliste veokide nõudlus suht väike, sest teed on igal pool ja tsiviilis on need peamiselt eritehnika platvormideks.
Transpordis on kõva konkurents ja 10-tonnine veab palju odavamalt kui 2-tonnine.

Eestis on seis selline - eritehnika, kus on nõutud rämedat läbivust on tavaliselt vene maastikuveokite peal.
Põhiliselt "ninaga 66-d" - puurmasinad, korvtõstukid, suur kasutaja oli nt põlevkivikaevandused, vähem uuemad 6x6 Kamazid ja nõuka ajast jäänud Zilid-Uralid.
Kui vaatate suurema lumesaju järel elektriliinide parandamisi metsa vahel - puha gazoonidega tehakse.
Näpuotsaga on seal rikkamate tegijate või spetsiifilisemate masinatega esindatud Unimog ja väike näpuotsatäis on SCAMi.
Seda Ivecot pole uuena müüdud Eestisse minuteada ühtegi.

Järgmise tsiviilsektori masinapargi moodustavad poolkõvad lääne maastikuveokid, mis on kasutusel üldiselt ehituses ja kommunaalhoolduses (nt lumesahad Man 4x4 peal), üldiselt tagant topeltratastega - midagi 1017 mersu tasemel. Sovjeti maastikuveokitel on läbivus kõrgest klassist ja hind suht odav - kui parandada suudad, siis tasub osta, lääne omi kas analooge polegi või maksavad need niiet nutad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 19:46 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 10 Mai, 2015 13:17
Postitusi: 29
Samas pressika lõpups on selline fraas:
Tsiteeri:
The Lithuanian Armed Forces will also supplement its vehicle fleet by procuring from the Netherlands Armed Forces several hundreds of used military vehicles on a bilateral basis. Late last year twenty vehicles from the Netherlands were transported to Lithuania, while the rest of the equipment (ATVs, tug-trucks) will be delivered within several years.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 20:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Juul, 2008 20:32
Postitusi: 1545
Kas Hollandist kasutatud masinad võivad olla DAFid nagu meil? Nad ju neid juhtimismasinateks vms varasemalt juba ka Hollandilt soetanud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2016 23:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1512
Asukoht: tallinn
Kapten Trumm kirjutas:
Tatra puhul on ka hästi näha, et sellist 5+ tonniseid maastikuvõimelisi autosid on saada niiet tapab - isegi soomustatuna.

sellel masinal on jõhkra primitiivse looma maine, kuid hinnast ei oska küll midagi öelda. suhteliselt väikese tootmismahuga, kuid olemas kõik - 4x4,6x6, rahvasoomukid. vist kuulub nüüdsest renault koosseisu
http://www.acmat.fr/
http://tanknutdave.com/the-french-acmat-truck-family/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2016 0:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Juul, 2013 12:48
Postitusi: 427
Kapten Trumm kirjutas:
Tatra puhul on ka hästi näha, et sellist 5+ tonniseid maastikuvõimelisi autosid on saada niiet tapab - isegi soomustatuna.
Aga proovi leida 4 m pikkune, 2-3 tonnise kandejõuga, selline pisem veoauto - polegi nagu.


Nii väikseid polegi (isegi Iveco on 5,4 m ja seal 2,7 m pikas kastis läheb jaol kitsaks juba, ka see GAZ on 6,3 m pikk). 4 m on ikka sõiduauto mõõt. Tatra 4 x 4 on 8,3 m, MAZ-5309 on 7,1 m (saaks ka vast Vilniuses kokkupandud ja parema mootori kui see Euro 3 JaMZ). Ka poolakate Zubr/Tur III poleks vilets variant (väike ja 12,7 mm soomustläbistavate vastu kindel)
http://www.amz.pl/en,397,0_amz.html
http://www.amz.pl/en,396,0_amz.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2016 9:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Veebr, 2012 15:25
Postitusi: 578
Eks suurepäraseid investeeringuobjekte võib igaüks välja mõelda ja läbirääkimisi pidada.

Samal ajal on Leedu riigieelarve defitsiit järsult tõusnud ning väljavaade negatiivne (või nagu uudistes mainitakse, siis laekumised on planeeritud vägagi optimistlikult) -
http://www.reuters.com/article/us-lithuania-budget-idUSKBN0TT1VQ20151210
Ei saa aru, mille baasilt siis 2%ni jõuda tahetakse.

Järgmine valitsus(ed) võivad kässarit vägagi järsult tõmmata ning siis tekib see igav ja ebaseksikas jätkusuutlikuse teema - kas kokkuostetud nodile raha, et neid piisavalt hooldada/säilitada/õppusi korraldada. Samuti kuidas tühistada olemasolevaid tellimusi (millega Soomel on Leeduga vägagi halvad kogemused).
Sellest oleks küll nüüd kahju, kui tehaseuued soomukid jm kuhugi laoplatsile roostetama jäetakse...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2016 10:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3632
Asukoht: Eesti
On muidugi lahe arutleda, milline(kogu maailmas leiduvatest) käuladest see kõige-kõige änksim ja sobivam oleks.. :)

Paraku kehtivad nii meil kui Leedus riiigihangetel teatavad seadused ja õigusaktid.
Ehk, enamjaolt tuleb uusi asju osta läbi riigihanke ja konkursi.(saab erandeid teha vaid siis, kui teatavat vajaminevat nodi toodabki maailmas vaid üks ettevõte.)
Seega, kui mõni lahedat automarki tootev tehas(või selle kohapealne esindus) otsustab näiteks riigihankel mitte osaleda või ei suuda pakkuda tingimustele vastavat toodet, siis saabki tellimuse endale see ettevõte, kes osaleb ja võidab.
Ja pole oluline, mis hinnaga pakuvad erinevaid tooteid esindused jaemüügis või milline mudel KV juhatajale või KM kantslerile isiklikult rohkem meeldib või sobivam/soodsam tundub...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2016 10:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3632
Asukoht: Eesti
gooligan kirjutas:
Eks suurepäraseid investeeringuobjekte võib igaüks välja mõelda ja läbirääkimisi pidada.

Samal ajal on Leedu riigieelarve defitsiit järsult tõusnud ning väljavaade negatiivne (või nagu uudistes mainitakse, siis laekumised on planeeritud vägagi optimistlikult) -
http://www.reuters.com/article/us-lithuania-budget-idUSKBN0TT1VQ20151210
Ei saa aru, mille baasilt siis 2%ni jõuda tahetakse.

Järgmine valitsus(ed) võivad kässarit vägagi järsult tõmmata ning siis tekib see igav ja ebaseksikas jätkusuutlikuse teema - kas kokkuostetud nodile raha, et neid piisavalt hooldada/säilitada/õppusi korraldada. Samuti kuidas tühistada olemasolevaid tellimusi (millega Soomel on Leeduga vägagi halvad kogemused).
Sellest oleks küll nüüd kahju, kui tehaseuued soomukid jm kuhugi laoplatsile roostetama jäetakse...


Ma tahaks ka loota, et ajalugu ei kordu...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2016 11:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 3123
Kaitseväe enamik hankeid veerevkooseisu osas pole tehtud mitte vähemapakkumise riigihankena, vaid tegu on riikide vaheliste tehingutega. Samuti on võimalik ka riigihangete puhul seada hanketingimused selliselt, et mitte eelistatav pool jääks mingi pisi lisanõudega hankest välja. Olen ka ise kunagi riigihangetega tegelenud, kuid natukene teisel alal, seega oman aimu, mismoodi neid tingimusi saab "sättida" sobivaks. Näiteks kasvõi politseiautode hanke puhul (täpsustuseks ei ole nende hankega ise kunagi seotud olnud) on tingimused kirjutatud nii, et ala odavaim näiteks Dacia Logan ikka ei kvalifitseeru, kuigi tegu oleks konkurentsitult odavaima pakkumisega. Kõik oleneb, kui mõistlikult on hanketingimused koostatud, seadusi saab alati väänata. Arvestades, et Leedu hangib ühed kallimad soomukid ja sõidukid, ei välista Leedu korruptsioonitaset arvestades, et paari aasta pärast võib seal toimuda "Boxeri ja Unimogi" skandaal st selgub, et sakslased on kellegile pappi maksnud.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2118 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 142  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt