Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40168
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No karburaatoriga autosid nad vaevalt ehitama hakkavad. Pigem teevad taolisi Boschi ebaseaduslikke koopiad nagu 90ndatel. Seal ei ole midagi nii kõrgtehnoloogilist ega salajast, mida nad järgi ei teeks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Smith »

Kilo Tango kirjutas:
Walter2 kirjutas:...
Kuhu neil venelastel lennata üldse on..


Jakutsk, Novosibirsk, Srednekolõmsk ja kui veab, siis ka Pyongyang.


Pilt

Tegelikult on neid kohti rohkem, kahjuks.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Runkel
Liige
Postitusi: 2831
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Runkel »

Nad jäävad lennukitest ilma, kuna need on liisingfirmadelt ärandatud.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19518
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

Shell lõpetas Venemaal kütuse müügi. Kohvikud ja poed jäävad edasi toimima.
Shell gas stations in #Russia have completely stopped selling fuel - shops and cafes continue to work, the loyalty program stops working from May 20.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1526184477126434816


Gaasi ostmine jätkub Venemaalt endiselt
Euroopa Liit on andnud gaasi-importijatele teada, et nad võivad jätkata Venemaale kütuste eest maksmist ilma sanktsioonireegleid rikkumata, kirjutab Bloomberg. Seda küll eurodes ja dollarites.

Euroopa Komisjon saatis oma liikmesriikidele reedel uued juhised. Nende järgi peavad gaasioperaatorid maksma gaasi eest rahas, mis on ette nähtud lepingutes – seega dollarite või eurode eest. Juhised ei keela ettevõtetel avada Gazprombankis arveldusarvet ning võimaldavad osta gaasi ilma sanktsioone rikkumata. Varem oli komisjoni hinnang, et arvet ei tohi avada.

Samas ei ole suunistes juttu teisest olulisest teemast – kas ettevõte tohib luua teise arve rublamakseteks. Viimast nõuab Vladimir Putin.

Putin ütles 31. märtsil, et kui makseid ei tehta rublades, siis gaasieksport peatatakse. Paljudel gaasi ostvatel Euroopa Liidu ettevõtetel saabuvad järgmised maksetähtajad selle kuu lõpus ning paaniliselt otsitakse võimalusi, kuidas siiski gaasi eest maksta saaks.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12000 ... ed-juhised
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas retti »

no comment...
Venemaa autotootjatel on lubatud toota sõidukeid, millel pole turvapatju, mitteblokeeruvaid pidurisüsteeme (ABS) ja heitgaase, mis vastavad 1988. aasta eeskirjadele. Kommersandi teatel lihtsustatakse autode sertifitseerimise nõudeid vastava valitsuse määrusega.

Süsteemid, millest tootjatel on lubatud loobuda, pole Lääne sanktsioonide või kiibipuuduse tõttu saadaval.

Uusi autosid saab toota ka ilma elektroonilise stabiliseerimissüsteemita (ESP) ning ERA-GLONASS hädaolukorra hoiatussüsteemil ei pruugi olla pärast õnnetust automaatse töötamise funktsiooni. Sertifitseerimisnõuete lihtsustamine kaotab turvapatjade ja turvavööde eelpingutite paigaldamise.

Lisaks kehtivad Venemaal nüüd kõik keskkonnastandardid alates Euro-0 kuni Euro-5ni. See võimaldab toota autosid heitgaasidega, mis vastavad 1988. aasta eeskirjadele.

Venemaa valitsuse uue määruse kehtivusaeg on 1. veebruar 2023. Uued nõuded ei ole kohustuslikud, vaid ainult lubavad – autotootjad saavad toota nii kaasaegseid, mis vastavad kõigile kehtivatele standarditele, kui ka aegunud parameetritele vastavaid autosid.
https://www.newkaliningrad.ru/news/brie ... vro-0.html
mutionu
Liige
Postitusi: 1467
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mutionu »

Runkel kirjutas:Nad jäävad lennukitest ilma, kuna need on liisingfirmadelt ärandatud.


Aeroflot ostis, väidetavalt, 8 lennukit välja.
https://tass.ru/ekonomika/14621293
mutionu
Liige
Postitusi: 1467
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mutionu »

ruger kirjutas:Shell lõpetas Venemaal kütuse müügi. Kohvikud ja poed jäävad edasi toimima.
Shell gas stations in #Russia have completely stopped selling fuel - shops and cafes continue to work, the loyalty program stops working from May 20.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1526184477126434816



Lukoil pidi, väidetavalt, välja ostma.
https://www.kommersant.ru/doc/5348317
mumuu
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 29 Aug, 2014 20:44
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mumuu »

Ma usun, et lääne firmad kahtlustavad võimalikku riigistamist ja püüavad päästa, mis päästa annab. Ega üleöö ei juhtu seal ju midagi. Kohalikud keskastme juhid on ilmselt ikkagi enamuses kohalikud, mingi teadmine jääb alles. See, et tavaline "Vene värk" maad võtaks läheb veidi aega. Seadmed ja laovarud ja väljaõpetatud inimesed on ju olemas. Mingi aja saab nende najal kuidagi edasi logistada. Mis see mingi aeg on, see on hea küsimus.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2070
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

mumuu kirjutas:Ma usun, et lääne firmad kahtlustavad võimalikku riigistamist ja püüavad päästa, mis päästa annab. Ega üleöö ei juhtu seal ju midagi. Kohalikud keskastme juhid on ilmselt ikkagi enamuses kohalikud, mingi teadmine jääb alles. See, et tavaline "Vene värk" maad võtaks läheb veidi aega. Seadmed ja laovarud ja väljaõpetatud inimesed on ju olemas. Mingi aja saab nende najal kuidagi edasi logistada. Mis see mingi aeg on, see on hea küsimus.


Kuskohast see laovaru jutt küll koguaeg välja imetakse ? Sul võis laovaru olla 30 aasta tagasi kui valik oli palju väiksem. Praegu kipub nii olema, et on asi juba siis vana kui ta tehase uksest välja tuleb ning see suur valik ajab ladustamisele mineva asja hulga nii suureks, et täiesti mõttetu on mingeid suuri varusid soetada. Kuna siiani (enne kui see viirus töllerdama hakkas) oli logistika pea igal pool töötav siis mingi nädala jagu vbl oli olemas, kauem ei pidanud küll ootama. Suuremate tehaste puhul on lepingutes trahvid nii selleks juhuks kui hilined kui ka selles juhuks kui tuled varem. Miks see peaks seal veremaal teistmoodi olema kui seal olid põhilised tegijad ikkaga lääne päritolu ettevõtted ?
Runkel
Liige
Postitusi: 2831
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Runkel »

Täitsa nõus. Laovaru on ju kulu, mida suurem see on, seda rohkem tuleb maksta kas omanikule, pangale või tarnijale, kes käibekapitali pakuvad.
mumuu
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 29 Aug, 2014 20:44
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mumuu »

_dumbuser_ kirjutas:
mumuu kirjutas:Ma usun, et lääne firmad kahtlustavad võimalikku riigistamist ja püüavad päästa, mis päästa annab....


Kuskohast see laovaru jutt küll koguaeg välja imetakse ? Sul võis laovaru olla 30 aasta tagasi kui valik oli palju väiksem.....


Seda nimetatakse "just in time delivery" ehk maakeeli, kõik mis tarvis saabub "just õigeks ajaks". Ideoloogiline ja praktiline isa on sellele kontseptsioonile - Toyota Motor Corporation. kes siis veel, kui mitte jaapanlased. Aga kui tootmist vähendada, siis tähendab, et "just õigeks ajaks" saabub natuke rohkem, kui vaja läheb. Normaalsetes oludes on see puhver minimaalne. Tänastes oludes, kes teab. Kas pole üldse midagi või on üle.
Renegate87
Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Juul, 2020 23:09
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Renegate87 »

Vot Renaulti lahkumine on pauk sest sellega kaob üks suurimaid ja viimaseid Venemaa kanaleid lääne oskusteabele ligi saada. McDonalds on nali selle kõrvalt.
Lihtsalt auto nime ära võib proovida vahetada kuid sama mudeli tootmine ilma õigete komponentideta on juba keerulisem. Hiinlased ja teised vaevalt müüvad lääne sanktsioonide hirmus. Ning kui müüvad siis võib ainult ette kujutada millise hinnaga ehk keskmine venelane läheneb pigem põhja Koreale kus keskmise elaniku jaoks jalgratas on sama kättesaadav kui keskmisel Eurooplasel auto.

Mõned on siin oletanud, et nii ühel kui teisel moel stagnaaja Mosud tulevad tagasi kuid see on veel vähem usutav kuna tänapäevane Venemaa on midagi muud kui NSVL. Juba väga palju teadmisi ja tollel ajal vajalikku autotööstusele asub teisel pool kaevikuid Ukrainas. Seda kompenseeriti impordiga aga kui isegi kvaliteetse terase tootmisega ei saada hakkama siis võib ainult ette kujutada mis rohkem keerulisema toote tegemisega (röster, tolmuimeja jne.) toimub. Rääkimata autodest, lennukitest jne. Ankedooti nimega "Vene kosmose programm" on kirjeldatud siis Foorumis teise teema all ning soovitatav lugemine :D

Võibolla keegi oskab lähemalt rääkida aga ZAZ Zaporozhets (sapakas) on nimetatud just selle tootmislinna Zaporižžja järgi. Üks väidetavaid legende miks seda just Ukrainas hakati tegema oli hea ligipääs söele (Donbass) mis vajalik terase tootmiseks ja DniproHES-2 (kohe Zaporižžjas) varustas tervet ettevõtmist soodsa elektriga. Plus igasugu muud vidinad autole (elektriga seotud, spidomeetrid jne) mida sai ligidal toota ning transportida täna paremale infrale kui näiteks kuskil Siberis või kesk Aasias. Kesine tootmiskvaliteet ja seega ka halb nimi Sapakale olevat osaliselt pärit NSVLi juhtkonna prioriteetidest sest Volga ja Tsaika olid ju prioriteedid plaanimajanduse (loe: majandus mille kõige püsivam nähtus oli "ajutised probleemid" kõige ja kõigiga) tingimustes. Üldiselt olevat Ukraina, nagu Eestigi, sovjetiaja tingimustes andnud rohkem kvaliteetset toodangut kui Venemaa sügavustes ise suudeti toota. Ainuke pääsetee Venemaale 90ndatel siin oligi ju import tänu õli ja gaasi dollaritele.

Oleks huvitav teada saada mis saab Venemaa autotööstuse ühest keskusest ja suurimast monolinnast (ühetööstuse asula) Togliatti selle kriisi edasi arenedes. AvtoVAZ (toodab Ladasid) asub seal ja kuulus Renaulti kontrolli alla kuni selle aasta Mai kuuni.
Jaanus Piirsalu kirjutas sellest linnast kunagi ja mainis juba aastaid tagasi, et kui sealne autotööstus peaks pankrotti minema, siis saab nalja. Kohapeal pole võimalik isegi pooltele tekkivatele töötutele töökohti leida.

Seega üks järjekordselt igati hästi kõlav Moskvitš tagasi toomine kui "lahendus" Kremli ruuporist, mis kajab üle ilma nagu Sputniku vaktsiin, Armada tankid või Venemaa majanduse töökindlusest lääne ohu ees kuid praktikas....
"Tahtsime parimat aga kukkus välja nii nagu alati"
Viktor Tšernomõrdin, Venemaa peaminister Jeltsini aastatel.
Kõigil on plaan enne kui esimene löök tuleb
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2070
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Renegate87 kirjutas:Oleks huvitav teada saada mis saab Venemaa autotööstuse ühest keskusest ja suurimast monolinnast (ühetööstuse asula) Togliatti selle kriisi edasi arenedes. AvtoVAZ (toodab Ladasid) asub seal ja kuulus Renaulti kontrolli alla kuni selle aasta Mai kuuni.
Jaanus Piirsalu kirjutas sellest linnast kunagi ja mainis juba aastaid tagasi, et kui sealne autotööstus peaks pankrotti minema, siis saab nalja. Kohapeal pole võimalik isegi pooltele tekkivatele töötutele töökohti leida.


Meil on sama asi Ida-Virus. Mastaabid on muidugi väga erinevad aga ka seal on külakesi kus pole nüüdseks keegi juba aastaid elanud. Endised kaevandusasulad. Viivikonnast on aastaid tagasi isegi mõned lood tehtud.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Manurhin »

Walter2 kirjutas:
Lennujaamade läbivaatlus tehnikast on 90% pärit vaenulikest riikidest. Seega pole varsti välistatud käsitsi läbivaatlus ja pikad järjekorrad.

Kuhu neil venelastel lennata üldse on..

Veelgi enam, millega neil varsti enam lennata on? Lennukipark ju kõik lääne (ja Antonovid Ukraina) päritolu. Vahet pole, olgu nad siis liisingufirmadelt ärandatud või välja ostetud, ilma varuosadeta nad kaua ei lenda.
Turkish Airlines huvitaval kombel lendab veel siiamaani Moskva vahet (sõidavad otse üle Valgevene).
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 304
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas paadikapten »

Manurhin kirjutas:
Walter2 kirjutas:
Lennujaamade läbivaatlus tehnikast on 90% pärit vaenulikest riikidest. Seega pole varsti välistatud käsitsi läbivaatlus ja pikad järjekorrad.

Kuhu neil venelastel lennata üldse on..

Veelgi enam, millega neil varsti enam lennata on? Lennukipark ju kõik lääne (ja Antonovid Ukraina) päritolu. Vahet pole, olgu nad siis liisingufirmadelt ärandatud või välja ostetud, ilma varuosadeta nad kaua ei lenda.
Turkish Airlines huvitaval kombel lendab veel siiamaani Moskva vahet (sõidavad otse üle Valgevene).


Hakkavad põristama "metsavahtidega". See ju lihtne ja lollikindel riist. Kui selle käigushoidmisega enam hakkama ei saa, siis tuleb Po-2 baasil midagi aretada :) Kui seda kah ei oska enam ehitada, siis on keskaeg käes...
Vaatame siis, mis siin toimub...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: j6rx, metsataat, onlyone ja 11 külalist