Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
mumuu
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 29 Aug, 2014 20:44
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mumuu »

See, et hakkame nüüd usinasti Mossesid tootma jutt on kah hülgemöla. Eeldatavasti oli Renaulti puhul tegemist koostetehasega, kus kruviti lihtsalt autod kokku selleks, et nad oleksid "Made in Russia" ja ei alluks tollireeglitele (loob töökohti jne), mis tegi autod odavamaks ja konkurentsivõimelisemaks, aga jupid tulid ikkagi, kusiganes Prantslased neid treisid. Põhimõtteliselt jääb maha kasutu koosteliin, kui tarneahel tagant ära lõigata.

Ilmselt midagi toodetakse kohapeal kah, aga hulka komponente tuleb millegagi asendada mille tootmisvõimekus kohapeal puudub. Selliste võimekuste arendamine ei ole et "lähme nüüd kõik koos rukkist lõikama". Lamedalt öeldes, punasest nupust tehase väljalülitamine on käkitegu. Aga va roheline nupp on hirmus okkaline.

Elik jutt, et hakkame nüüd ise hirmsal kombel maailmas analooge mitteomavat kraami tootma ei ole võimatu, aga seda nagu lülitiklõpsuga ei tee. Kasuks töötab asjaolu, et kui rahvas vaesub, siis nõudlus kah kukub. Uue auto ost on esimene asi, mille saab edasi lükata, kui rahakott õhemaks muutub. See udujutt, et hakkame mossesid uuesti tootma on lihtsalt mingi tavaline poliitiline jura.
Kasutaja avatar
Porutšik
Liige
Postitusi: 574
Liitunud: 14 Apr, 2014 14:13
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Porutšik »

Tundub, et isegi nn. Mossede asjus loodetakse hiinlastele.

Под маркой «Москвич» будут собираться китайские автомобили.

«Камаз» локализует на освобождающихся мощностях завода «Рено Россия» в Москве выпуск китайских автомобилей. Об этом «Ведомостям» рассказали два источника, знакомых с планами компании. Начать производство планируется не позднее IV квартала 2022 г. с автомобилей с двигателем внутреннего сгорания, а затем перейти на электромобили

По словам одного из собеседников, «Камаз» ведет переговоры со своим нынешним партнером, автоконцерном JAC. При этом московские власти прорабатывают сотрудничество с другим китайским автопроизводителем, но каким именно, неизвестно, говорит он.

https://www.vedomosti.ru/auto/articles/ ... avtomobili
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Roamless »

Venemaal otsitakse kuidas osta liikluspolitseile patrullautosid. See aasta on vaja üle 2800 uue masina, aga mis masinaid
ja kust kohast osta ei teata.
Kui dollareid on, siis saab ju päris asjalikku kraami ka Hiinast, isegi, kui kodumaised tarnida ei suuda.
https://www.facebook.com/carnewschina/p ... 458177431/
Hiina autotööstus on tänaseks päevaks mõnede firmade osas vägagi konkurentsivõimeline, kuid eks venelased peavad valima nö vähemtuntud firma, sest rahvusvahelisel turul tegutsejad kardavad sanktsioone ja lisaks ei kavatse ka ükski Hiina firma autosid niisama kinkida, vaid tahab saada turuhinda. Seega eks veits raskendatud see uute "miilitsavedurite hange" saab olema, kuid vaevalt nad seal tulevikus päris jalgratastega sündmuskohale hakkavad sõtkuma :D
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 2696
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas wk2 »

Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081
Xender
Liige
Postitusi: 1700
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Xender »

Hiinast saab jah kõike - mõned asjad on maailmatasemel, mõned mitte aga mingil kujul on kõik saadaval.

Kuid iseküsimus on selles, et Venemaa lammutamist maailmamajanduses maksab kaudselt kinni ka Hiina. Selles osas on ka neil täpsed samad probleemid - näiteks kütus maksab ligi 1.4 eurot liiter tanklas (mis on Hiina jaoks kallis, enne koroonakriisi oli 90 senti). Samuti muud energiakandjad.

Hiina kolleegiga rääkides oligi tal kaks probleemi - idiootsed koroonameetmed ja energiahinnad. Üleüldiselt ütles, et rahulolematus on üsna suur ja tuleviku osas ollakse hirmul.

Seega võib üks hetk vaadata ka Hiina, et Venemaa tuleb maharahustada.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Ma pigem pooldan ka seda arvamust. Kindlasti ei ole Hiina huvides, et hull hakkaks tuumapomme loopima, ja see on ka üks põhjus kogu tuumasõja oleksoloogiat ainetuks pidada.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas muruniiduk »

Xender kirjutas:Hiinast saab jah kõike - mõned asjad on maailmatasemel, mõned mitte aga mingil kujul on kõik saadaval.

Kuid iseküsimus on selles, et Venemaa lammutamist maailmamajanduses maksab kaudselt kinni ka Hiina. Selles osas on ka neil täpsed samad probleemid - näiteks kütus maksab ligi 1.4 eurot liiter tanklas (mis on Hiina jaoks kallis, enne koroonakriisi oli 90 senti). Samuti muud energiakandjad.

Hiina kolleegiga rääkides oligi tal kaks probleemi - idiootsed koroonameetmed ja energiahinnad. Üleüldiselt ütles, et rahulolematus on üsna suur ja tuleviku osas ollakse hirmul.

Seega võib üks hetk vaadata ka Hiina, et Venemaa tuleb maharahustada.


Väga huvitavad tähelepanekud.

Hiina bensiini hinnad:
https://www.globalpetrolprices.com/China/gasoline_prices/

Diiselkütuse hinnad https://www.globalpetrolprices.com/China/diesel_prices/

Hiina impordib rohkem naftat ja ekspordib vähem rafineeritud tooteid.

https://seekingalpha.com/news/3840508-chinese-gas-and-diesel-exports-collapse-beijing-capitalizes-on-new-role-in-oil-market

Huvitav olukord, kus tundub, et ka hiina manipuleerib turul hindadega, tekitades puudujääki, kuigi rafineerimise võimekust on viimastel aastatel lausa tõstetud. Lasevad hindadel tõusta, peavad vähem eksportima kõrgema marginaaliga. Pigistab lääst veel kõrgemate hindadega.

Lisaks veel lugemist, soovivad kontrollida ka logistilist kulgu:
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/How-China-Is-Attempting-To-Control-Middle-East-Oil-Chokepoints.html

Kuigi võiks kuuluda küll Hiina teema alla, siis seotud ka vf nafta turuga. Hiina kasutab olukorda ära jõudsalt enda huvides.
muki
Uudistaja
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Apr, 2022 9:11
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas muki »

wk2 kirjutas:Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081


Tegemist ei ole istekohtadega vaid lennujaama nn. slottidega, ehk teatud päevadel-kellaaegadel sinna lendamise õigusega, mida vene lennufirmad enam kasutada ei saa ja mis on suurtes lennujaamades väga hinnatud vara. Nüüd nad jäävad neist lihtsalt ilma, sest kui nad ei lenda, siis lennujaamad võtavad need lihtsalt ära. COVIDi ajal tegid lennufirmad nn ghost lende et oma slotte alles hoida.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2074
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

muki kirjutas:
wk2 kirjutas:Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081


Tegemist ei ole istekohtadega vaid lennujaama nn. slottidega, ehk teatud päevadel-kellaaegadel sinna lendamise õigusega, mida vene lennufirmad enam kasutada ei saa ja mis on suurtes lennujaamades väga hinnatud vara. Nüüd nad jäävad neist lihtsalt ilma, sest kui nad ei lenda, siis lennujaamad võtavad need lihtsalt ära. COVIDi ajal tegid lennufirmad nn chost lende et oma slotte alles hoida.


Mäletan, et sel teemal oli ka juttu kuskil ajakirjaduses ja selle koha hoidmise teemal tehtud lendude arv oli ikka rõvedalt suur ja saastav. Vist mingi üle tuhande lennu ööpäevas. Aga allikat enam leida ei suuda ja vabalt võin ka täiesti valesti mäletada. Igatahes see kogusumma oli täiesti masendav ja nullis ilma mingi pingutuseta kogu autopargi vägistamisel saavutatud keskkonnasäästu.
mumuu
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 29 Aug, 2014 20:44
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mumuu »

muki kirjutas:
wk2 kirjutas:Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081


Tegemist ei ole istekohtadega vaid lennujaama nn. slottidega, ehk teatud päevadel-kellaaegadel sinna lendamise õigusega, mida vene lennufirmad enam kasutada ei saa ja mis on suurtes lennujaamades väga hinnatud vara. Nüüd nad jäävad neist lihtsalt ilma, sest kui nad ei lenda, siis lennujaamad võtavad need lihtsalt ära. COVIDi ajal tegid lennufirmad nn ghost lende et oma slotte alles hoida.


Õnnestus ühe sellisega konkreetselt isiklikult Helsingist Bangkokki lennata. Ainuke reisija turstiklassis. Mina ja kolm stjuardessi. Ilmselgelt minu piletiraha kattis tilgakese kütust paagis parimal juhul. Finnair hoidis liini töös justnimelt selleks, et mitte slotti kaotada, kuivõrd normaaltingimustes oli see neile väga kasumlik liin. Nüüd on vaja koju tulla, aga üle venemaa enam ei lennata, pluss neli tundi lennuajale otsa. Nonde lennuslottide äravõtmine on päris valus, rahaliselt mitte niiväga, aga logistiliselt igaljuhul.

Aga no ma ütleks, lennake poisid, saab mõni liisingfirma lennuki või paar tagasi :evil:
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2074
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Võibolla vale koht aga see sakslaste ärkamine on ikka ülipikk. Samas märk on nö maha pandud. Shröder jäeti oma hüvedest ilma. https://maailm.postimees.ee/7526681/sak ... edest-ilma
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas oleeg »

Jakovina tänane esinemine on suures osas pühendatud majandussanktsioonidele. Ta lausa särab - sedavõrd huvitavad on uued sanktsioonid...
Igatahes... läheb huvitavaks!
Puhastused ja mäss Vene armees | Zelenski ja Putin | USA tuli välja naftaembargoga


Vene keeles.
https://www.youtube.com/watch?v=znELpYk ... anYakovina

terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Turist 47
Liige
Postitusi: 4372
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Turist 47 »

oleeg kirjutas:Jakovina tänane esinemine ...
Igatahes... läheb huvitavaks!
.... USA tuli välja naftaembargoga


terv
o

See USA, võimalik, naftaembargo on nutikas. - https://www.nytimes.com/2022/05/19/us/p ... tions.html ( Huvi korral, siis Washington Post kajastab pikemalt, aga raha eest )
Meede, mida Ameerika ametnikud arutavad on, et ettevõtted maksaksid Venemaa nafta eest turuhinnast madalamat hinda või vastasel juhul USA sanktsioneerib ettevõtteid/ostjaid.
Washington määraks Venemaa naftale hinna, mis on tunduvalt alla maailmaturu väärtust, mis on praegu üle 100 dollari barreli kohta.
Venemaa viimane eelarve kehtestas oma nafta tasuvushinnaks ca 40 dollarit (st. ostja võib osta venest, aga hind olgu 40 dollarit barreli eest. Ja võimalik on, et vene on sunnitud homme müüma, et maardlaid käigus hoida.. .)
Hinnalagi vähendaks Venemaa kasumit ilma ülemaailmseid energiakulusid suurendamata ja võtaks Putinilt sõjaraha.

Samas nenditakse, et " hinnapiirangute jõustamine globaalselt võib olla keeruline ".
Mõned Euroopa ametnikud juba kobisevad, et meetmed, nagu hinnalagi või Venemaa nafta tariifid, oleksid liiga keerulised....
Ameerika ametnikud väidavad, et on "krõmpsutanud" numbreid, et näha, mil määral jääks Venemaa "tulunäljaseks", kui suuremad ostjad maksaksid nafta eest vaid murdosa turuhinnast.
Kui Euroopa Liit otsustab kehtestada nende ostudele hinnalae, mitte kehtestada otsesest embargot, võivad Aasia ja Lähis-Ida Venemaa nafta ostjad nõuda sama madala hinna maksmist, ütles USA ametnik.

Väidetavalt, Hiina lõpetas turuhinnaga nafta ostmise venest - ootavad, arvatavalt, odavat hinda ja vastavate sanktsioonida jõustamist..
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas soul »

...
Manused
Пожалуй, тут и шутить не нужно. Все и так довольно комично выглядит.jpg
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mart2 »

muruniiduk kirjutas:...
Hiina impordib rohkem naftat ja ekspordib vähem rafineeritud tooteid.
https://seekingalpha.com/news/3840508-chinese-gas-and-diesel-exports-collapse-beijing-capitalizes-on-new-role-in-oil-market
Huvitav olukord, kus tundub, et ka hiina manipuleerib turul hindadega, tekitades puudujääki, kuigi rafineerimise võimekust on viimastel aastatel lausa tõstetud. Lasevad hindadel tõusta, peavad vähem eksportima kõrgema marginaaliga. Pigistab lääst veel kõrgemate hindadega... Hiina kasutab olukorda ära jõudsalt enda huvides.
Vabandan ette oma isikliku arvamuse pärast (ei ole nafta-turu ekspert), kui olukord maailmaturul lihtsalt sunnib sellist suurt riiki looma endale varusid, seda enam, et istub ise ka osaliselt impordi luti otsas ...

Kas meil on olemas riigi siseseid suuremaid varusid? Millise hinnaga on need varud, mida hoiame välismaal ja kui palju need alluvad turu kõikumistele? :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: htcmees ja 5 külalist