Turist 47 kirjutas:Paari tunni eest vene teatas ..
Venemaa kaitseministeerium teatas, et avab kaks merelist humanitaarkoridori välislaevade väljumiseks Mustal ja Aasovi merel asuvatest sadamatest, need töötavad iga päev kella 8-19 Moskva aja järgi.
Pole raske arvata mismoodi omastatud vili Aasovi sadamatest liikuma hakkab ja kellele raha laekub.. Seda et Odessast lubavad vatid laevadel Ukraina viljaga mingeid ''humanitaarkoridoride'' pidi lahkuda oleks küll kellegi märg unenägu.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Ukrainal endal pole laevastikku blokaadi kaotamiseks. Seda saabki teha ainult välisriikide toel - kui ikka USA sõjalaev saadab kaubakonvoid ja seal on 3 ndate lipuriikide kaubalaevad siis tahtmise korral lastakse konvoid ründav sõjalaev põhja. Küsimus on ainult - kas on julgust midagi sellist korraldada ja kas saab sõjalaevad üldse Mustale merele? Ukraina jõesadama viljavedu teab venelane väga hästi. Sellepärast võetigi ette just raudteesilla hävitamine + raudteede kahjustamine rakettidega. Raudteede kaudu vilja eksportimine on veomahte ja hinda arvestades probleemne. Kardan - Läänel pole mune, et konvoi värk ellu viia.
Ukraina toodab vilja nii palju, et sellest tal puudu ei jää isegi praegu sõjas. Millestki muust võib puudus tulla, viljast mitte. Näiteks töödeldud toiduainetest, tavaline oakonserv pidi Ukrainas maksma rohkem kui Eestis. Raudteel vilja väljavedu on niipalju kallim ja aeglasem, et see on ainult hädalahendus ja seda ka mitte kogu viljatoodangule. Sõjalaevade kaitse all vilja ja kõige muu välja- ja sissevedu nõuab ainult julgust pihta hakata ja seda julgust ei ole. Kas Venemaa ründaks Türgile kuuluvat sõjalaeva? Arvan, et mitte - ei julgeks. Ainult ülbitseda ja ähvardada julgeb, Rumeenia või Bulgaaria laeva rünnata julgeks võibolla ka, seda ka jutu saatel, et me ei rünnanud NATO laeva, lihtsalt juhtus õnnetus erioperatsiooni piirkonnas või oli see iseseisva DNR-i merevägi mis ründas.
Miks ei peaks saama? Leping ei sega, väinad on nii ehk naa Türgi käes, kes võib ennast ohustatuna tundes väinad vene laevadele sulgeda. Kõik puha kirjasõna järgi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
"Venemaa šantažeerib nüüd maailma, nõudes sanktsioonide tühistamist vastutasuks selle eest, et need vabastavad Ukraina toiduekspordi." Ukraina välisminister Dmytro Kuleba, 25. mai
Rudenko : "Toiduprobleemi lahendamine nõuab terviklikku lähenemist, sealhulgas neid, mis on seotud Venemaa ekspordile ja finantstehingutele kehtestatud sanktsioonipiirangute tühistamisega."
USA keeldus Venemaa pakkumisest tühistada sanktsioonid vastutasuks abi eest toidukriisi leevendamisel.
Miks ei peaks saama? Leping ei sega, väinad on nii ehk naa Türgi käes, kes võib ennast ohustatuna tundes väinad vene laevadele sulgeda. Kõik puha kirjasõna järgi...
Vene laevade liikumist Türgi juba piirab, kas saab ta teor. piirata ka liitlase NATO laevade liikumist Mustale merele (mingite asjade endale soodsas suunas kallutamise eesmärgil)?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
minu arust Türgi juba praegu keelab kõigi sõjalaevade läbisõidu väinadest,mille kodusadam pole mõni Musta mere sadam.
Seega näiteks Vene sõjalaev, mille kodusadam on Novorossiisk, saab väinadest läbi Vahemerele ja saab ka tagasi, kuid laev, mis baseerub Kroonlinnas, seda läbi ei lubata.
Ja Türgi ei luba läbi ka USA ega Briti sõjalaevu, kuna need pole Musta mere riigid. Teoreetiliselt saaks ta muidugi oma seisukohta muuta, kuid selles sõjas on Türgi püüdnud hoida võimalikult neutraalset joont ja väheusutav, et sultan sooviks järsku seda poliitikat muuta.
Kas Türgi ise sooviks kaubalaevu eskortida on kah küsitav.
USA satelliidipiltide ettevõte Maxar teatas, et Venemaa lipu all sõitvad laevad veavad Ukraina vilja Süüriasse.
Maxari piltidel on näha kaks Vene lipu all sõitvat puistlastilaeva, mis sildusid maikuus Sevastopoli sadamas,kus toimus vilja laadimine.
Ukraina on süüdistanud Venemaad teravilja varastamises territooriumidelt, mille Vene väed okupeerisid...
Lääneriigid võiks teha II S järgses stiilis lükke.
Nimelt. Maksta kinni KÕIK lisakulud mis tekivad raudteetranspordiga. Need on suured, kuid mitte kosmilised.
Sellega lööks mitu kärbest.
1) Vilja maailmaturuhind ei tõuseks nii palju. Värdriik ei teeniks nii palju tulu.
2) Ukraina farmerid teeniksid, Ukraina majandus ei kannataks nii palju.
3) Maailma näljakriis ja sellest tulenevad pagulasprobleemid oleksid väiksemad
Kokkuvõttes, äkki on odavamgi selline lahendus. Võimalik et midagi taolist juba toimubki.
Olukord kus värdriik teenib suurt lisatulu TÄNU oma algatatud sigadustele, tuleks kiirelt ära nullida (igal alal).
Ettepanekud on ilusad aga paraku on finantssüsteem globaliseerunud, ehk kõik teenivad maailmas pōhikaupade pealt. Mõni rohkem, teine natuke vähem. Reaaltehingud ja kokkulepped meieni ei jõua . Ükski finantsasutus ei soovi tulusid/hindasid langetada, vähemalt esialgu. Näiteks olgu viljahinna jm tõus aasta alguses, igaks juhuks ja talvel Vaevalt jätab keegi UKR vilja välja müümata, iseasi kellele tulud laekuvad
VF majanduse mõju on raske eirata, odav energia kadus juba eelmine aasta, ilma sōjata.
Üldiselt elavdab sõjategevus majandusi seoses suurte kulutustega. Ja kõik käib läbi pankade.
Uitmõte. Kui oleks palju raha ja tahtmist, võiks rentida mõne Odessas seisva laeva ja osta ära selle laadungi. Ilmselt saaks odavalt kätte, sest praegused omanikud saaks neist hea meelega lahti. Mõnedel laevadel on veel meeskonnad peal ja ilm on ukraina meremehi täis – meeskonna saaks kokku. Ilmselt leiaks ka mõned ajakirjanikud ja vabatahtlikud inimkilbiks. Kindlustustada seda kõike ilmselt ei õnnestuks, tuleb arvestada, et halvimal juhul tuleb kõik kahjud ise kanda. Siis saaks sõita Ukraina ranniku lähedalt Rumeenia, Bulgaaria ja Türgi vetesse ja Mustast merest välja. Venelased ei julge praegu kaldale nii lähedale tulla, et laeva korralikult kinni pidada, läbi otsida ja ümber suunata. Kas nad julgeks kolmanda riigi laeva lihtsalt põja lasta? Mine tea. Nad on küll keelutsooni välja kuulutanud, aga sõjaõiguse raames ei tähenda see midagi. Igatahes tekiks venelastel vastik dilemma: kui laev põhja lasta, on kisa suur, kui läbi lasta, võivad järgmised veel proovida.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Jääb vaid loota, et UKR miiniväljad on täpselt passistatud ja ulgumiine teele ei satu.
Ja noh, jääb leida need mõned julged ka meeskonda.
Mis segaks venelastel priisimeeskonda kopteriga kohale toomast? Või nt Raptor tüüpi väikealusel saatmast?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kopter võib õhutõrje kätte sattuda ja paadilt suurt laeva vallutada pole nii lihtne kui vastupanu avaldatakse. Lisaks võib ka see paat milegi kätte sattuda. Neid on vist juba viis tükki läinud.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)