Gideonic kirjutas:Kilo Tango kirjutas:
...
Kujuta nüüd ette (2020ndate teise poole) 20. jaanuari rutiini, kus järjekordsel pilvisel ja tuulevaiksel talveõhtul paneb enamik Suur-Tallinnast oma elektriautod kella 19-20 ajal laadima, sinna lisanduvad õhtu jooksul kõik elektribussid, mis laevad nii terve öö. Ja seda iga päev, et siis koidikul jälle oma toimetamisi tegema minna.
...
Nii? Ja seda ette teades pannakse vajadusel varuvõimsused (gaasiturbiinid või siis olemasolevad põlevkivijaamad) huugama. Milles probleem
on? Kogu lugupidamise juures - ma tean,
et sa süvened tekstidesse küll, aga seekord oled vist natuke libedalt üle lasknud.
See,
et Narva jaamade või hüpoteetilise gaasiturbiiniga kaetakse selliseid nõudluse/pakkumise ebakõlasid ei ole midagi müstilist. Samas ei tähenda see,
et need varuvõimsused peaksid kogu aeg tootma. Seda selle pärast,
et nende muutuvkulud
on liiga suured,
et seda enamusel ajast rentaablilt teha. Järelikult
on mõistlik neid käitada ainult siis, kui
on muidu kannataks energiavarustuse stabiilsus. See aga
on juba mittemajanduslik otsus. Ehk siis sellised jaamad peavad olema kas riigi või Eleringi omanduses.
Ehk siis:
1. Lühiajalised kõikumised kaetakse akupankadega, virtuaalelektrijaamade ja energiaturult ostmisega
2. Pikaajalised kõikumised kaetakse varuvõimsustega.