Tachikawa Ki-77 lugu
Tachikawa Ki-77 lugu
Tegin "kes millega tegeleb" teemas paar posti Ki77 valmimise kohta. Nüüd tekkis mõte teha sellest eraldi teema.. lennukeid ei kohata siin just liiga tihti. Niisiis veidi tutvustuseks:
Tachikawa Ki77 lugu saab alguse projektist, mille nimeks sai alguses A-26. Projekti suunas kohaliku ajalehe idee tähistada Jaapani impeeriumi 2600. aastapäeva aastal 1941. Ja selle tähistuseks pidi saama peatusteta lend liinil Tokyo - New York. Jooniste ja lennuki teostusega hakkas tegelema firma Tachikawa Hikoki K.K. Projekt aga venis ja peagi oli selge, et õigeks ajaks ei suudeta lennukit valmis ehitada. Alanud sõda aga peatas kogu tegevuse selle projekti kallal ja pooleli jäänud lennuk pandi lattu seisma.
1942 aasta keskel võeti aga projekt uuesti käiku. Seekord eesmärgiga sooritada eriülesannetega lende Jaapani ja Saksamaa vahel. Lennukile anti militaartähiseks nüüd Ki-77 ja selle esmalend toimus 1942 aasta lõpus.
Esimene lend Tokyost Berliini pidi teoks saama 1943 aasta suvel, kuid lennuk läks India ookeni kohal kaduma. Hiljem teatas RAF, et oli samal ajal tulistanud alla tundamatu Jaapani lennuki...
Üldse tehtigi neid lennukeid kaks tükki ja järgmine lend toimus alles 1944 juulis, seekord aga eesmärgiga sooritada rekordlend. Sõja tingimustes aga rekordeid ei registreeritud ja ka lennu reit sai kummaline. Nimelt pidi lennuk tiirutama u 500 miiliseid ringe Korea piiri lähedal, eemal sõjategevusest.
1944 juulis startis Ki-77 kuue meeskonnaliikmega pardal, kaasas kütust 3052 gallonit. Lennu alguses kadus autopiloot ja probleeme oli ka kabiini tihedusega, pannes sedasi meeskonna kõvasti vaeva nägema. Aga 19 mainitud ringi hiljem oligi täis enam kui 10000 miili ja peale 57 tundi ja 11 minutit kestnud lendu maandus Ki-77 (või seekord siis jälle A-26) õnnelikult, olles sooritanud rekordi, mis aga jäigi registreerimata.
Paakides järgi olnud 200 galloni kütusega oleks saanud lennata veel aga üle 1000 miili.
Veel on huvitav fakt, et esimest korda lennati New Yorgist Tokyosse alles 1975 aastal ja tookord oli lennu sooritanud Boeing 747SP pardal ka
kunagise A-26 projekti juhtfiguur Dr. Hidemasa Kimura.
Nüüd aga paar sõna mudelist kah:)
Siin on siis näha mis tuleb lagedale kui Planet Modelsi karp avada.
http://www.modelingmadness.com/scotts/a ... t/016a.jpg
Pöörake tähelepanu kere seinte paksusele.. sellest unustasin ise pilti teha. Lihvimist jagus, sest akende juurest oleks see eriti pahasti silma paistnud.
Lisaks on kaasas vaid kaks istet ja veerand kabiini põrandat. Kuna infot ja pilte selle lennuki kohta on VÄGA vähe, siis sisu ehitamisel polnud just paljule toetuda. Siinkohal suured tänud Immelmannile ja tema raamatukogule selles osas:)
Kuna sisu jääb näha väga minimaalselt siis väga peeneks pole justkui ka mõtet minna. Siin siiski paar pilti sisu tegemisest
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P12.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P15.jpg
Tiibadel puudusid igasugused panel lined ja need tuli ka ise sisse uuristada..siin esimene katsetus vs tiib karbist
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P24.jpg
Aga kui kere kokku ja tiivad külge said (tiibadele tegin ka pikematest kruvidest lisa toetus talad, et asi ainult liimile lootma ei jääks)
siis... te vaadake vaid milline ulatus! Mõni ime siis, et sellise kere ja tiibadega lennuk üle 16000km õhus püsis )
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P22.jpg
Peale seda sai aimu, et sellest tuleb siiski üks väga ilus ja elegantne lennuk tõesti. Aga tööd on veel palju palju ees.
Mõningad detailide jooned on siiski kerele tehtud ka tootja poolt. Aga kole madalad. Kui püüdsin sabaosa veidi üle käia, jõudsin lõpuks niikaugele et lõikasin kõik lahti ja tein ise nagu siin näha.
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P19.jpg
Ja üsna pea oli selge, et sama tuleb teha ka tiibadega...likuvad osad said lahti lõikamisel tugevalt kannatada. Kuna mudeli epo on päris pehme ja kohati leidub ka sisemisi pragusi. Liikuvate osade taastamine pole veel alanud..siin aga poolik tiiva serv sealt kuhu pevad need tulema:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P18.jpg
Ja ühesõnaga pahtlit, lihvi, lõikamist, pahtlit, lihvi jne... siit veel pilte veidi
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P20.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P25.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P26.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P27.jpg
Teip lennuki kerel on selleks, et ülemise liitekoha elu veidi kergendada. Olen seina üpris õhukesks lihviud ja ei ole kindel kui kaua see hoiab ilma toeta kui mässan ja rassin.
Akende maskimiseks kasutan väga tugevat reklaamkilet (see valge) mis talub nii mõndagi..saab vabalt veits pahtlit peale ajada ja kannatab ka lihvimist päris kaua.
Siin on aga näha kuidas peab veidi valesti tehtud osi tõstma ja toestama, et mootori katted kuidagigi sobiks ja ratta koopast mootor ei paistaks:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P17.jpg
Ka rataste gondlid oli algselt väga paksud ja tahtsid kõva lihvi.
Ja siit mõned näited kui palju oli vaja õhemaks võtta. Kõrvuti on mootori kate otse karbist ja pärast lihvimist...
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P90.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P95.jpg
Ka tuli lahti lõigata tuulutusribid jne...
Ühesõnaga töö käib ja vaikselt edeneb, aga juba ammu võib öelda, et selle mudeli näol on tegu u 600 eeguse toorikuga. Aga mis teha, osad epokad vist ongi sellised. Ise loodan ja usun et valmis asi on seda väärt.Kuigi esimene vasikas (siis epo minu jaoks) pidi teadagi kuhu minema:))
Kk
Tachikawa Ki77 lugu saab alguse projektist, mille nimeks sai alguses A-26. Projekti suunas kohaliku ajalehe idee tähistada Jaapani impeeriumi 2600. aastapäeva aastal 1941. Ja selle tähistuseks pidi saama peatusteta lend liinil Tokyo - New York. Jooniste ja lennuki teostusega hakkas tegelema firma Tachikawa Hikoki K.K. Projekt aga venis ja peagi oli selge, et õigeks ajaks ei suudeta lennukit valmis ehitada. Alanud sõda aga peatas kogu tegevuse selle projekti kallal ja pooleli jäänud lennuk pandi lattu seisma.
1942 aasta keskel võeti aga projekt uuesti käiku. Seekord eesmärgiga sooritada eriülesannetega lende Jaapani ja Saksamaa vahel. Lennukile anti militaartähiseks nüüd Ki-77 ja selle esmalend toimus 1942 aasta lõpus.
Esimene lend Tokyost Berliini pidi teoks saama 1943 aasta suvel, kuid lennuk läks India ookeni kohal kaduma. Hiljem teatas RAF, et oli samal ajal tulistanud alla tundamatu Jaapani lennuki...
Üldse tehtigi neid lennukeid kaks tükki ja järgmine lend toimus alles 1944 juulis, seekord aga eesmärgiga sooritada rekordlend. Sõja tingimustes aga rekordeid ei registreeritud ja ka lennu reit sai kummaline. Nimelt pidi lennuk tiirutama u 500 miiliseid ringe Korea piiri lähedal, eemal sõjategevusest.
1944 juulis startis Ki-77 kuue meeskonnaliikmega pardal, kaasas kütust 3052 gallonit. Lennu alguses kadus autopiloot ja probleeme oli ka kabiini tihedusega, pannes sedasi meeskonna kõvasti vaeva nägema. Aga 19 mainitud ringi hiljem oligi täis enam kui 10000 miili ja peale 57 tundi ja 11 minutit kestnud lendu maandus Ki-77 (või seekord siis jälle A-26) õnnelikult, olles sooritanud rekordi, mis aga jäigi registreerimata.
Paakides järgi olnud 200 galloni kütusega oleks saanud lennata veel aga üle 1000 miili.
Veel on huvitav fakt, et esimest korda lennati New Yorgist Tokyosse alles 1975 aastal ja tookord oli lennu sooritanud Boeing 747SP pardal ka
kunagise A-26 projekti juhtfiguur Dr. Hidemasa Kimura.
Nüüd aga paar sõna mudelist kah:)
Siin on siis näha mis tuleb lagedale kui Planet Modelsi karp avada.
http://www.modelingmadness.com/scotts/a ... t/016a.jpg
Pöörake tähelepanu kere seinte paksusele.. sellest unustasin ise pilti teha. Lihvimist jagus, sest akende juurest oleks see eriti pahasti silma paistnud.
Lisaks on kaasas vaid kaks istet ja veerand kabiini põrandat. Kuna infot ja pilte selle lennuki kohta on VÄGA vähe, siis sisu ehitamisel polnud just paljule toetuda. Siinkohal suured tänud Immelmannile ja tema raamatukogule selles osas:)
Kuna sisu jääb näha väga minimaalselt siis väga peeneks pole justkui ka mõtet minna. Siin siiski paar pilti sisu tegemisest
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P12.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P15.jpg
Tiibadel puudusid igasugused panel lined ja need tuli ka ise sisse uuristada..siin esimene katsetus vs tiib karbist
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P24.jpg
Aga kui kere kokku ja tiivad külge said (tiibadele tegin ka pikematest kruvidest lisa toetus talad, et asi ainult liimile lootma ei jääks)
siis... te vaadake vaid milline ulatus! Mõni ime siis, et sellise kere ja tiibadega lennuk üle 16000km õhus püsis )
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P22.jpg
Peale seda sai aimu, et sellest tuleb siiski üks väga ilus ja elegantne lennuk tõesti. Aga tööd on veel palju palju ees.
Mõningad detailide jooned on siiski kerele tehtud ka tootja poolt. Aga kole madalad. Kui püüdsin sabaosa veidi üle käia, jõudsin lõpuks niikaugele et lõikasin kõik lahti ja tein ise nagu siin näha.
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P19.jpg
Ja üsna pea oli selge, et sama tuleb teha ka tiibadega...likuvad osad said lahti lõikamisel tugevalt kannatada. Kuna mudeli epo on päris pehme ja kohati leidub ka sisemisi pragusi. Liikuvate osade taastamine pole veel alanud..siin aga poolik tiiva serv sealt kuhu pevad need tulema:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P18.jpg
Ja ühesõnaga pahtlit, lihvi, lõikamist, pahtlit, lihvi jne... siit veel pilte veidi
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P20.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P25.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P26.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P27.jpg
Teip lennuki kerel on selleks, et ülemise liitekoha elu veidi kergendada. Olen seina üpris õhukesks lihviud ja ei ole kindel kui kaua see hoiab ilma toeta kui mässan ja rassin.
Akende maskimiseks kasutan väga tugevat reklaamkilet (see valge) mis talub nii mõndagi..saab vabalt veits pahtlit peale ajada ja kannatab ka lihvimist päris kaua.
Siin on aga näha kuidas peab veidi valesti tehtud osi tõstma ja toestama, et mootori katted kuidagigi sobiks ja ratta koopast mootor ei paistaks:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P17.jpg
Ka rataste gondlid oli algselt väga paksud ja tahtsid kõva lihvi.
Ja siit mõned näited kui palju oli vaja õhemaks võtta. Kõrvuti on mootori kate otse karbist ja pärast lihvimist...
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P90.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P95.jpg
Ka tuli lahti lõigata tuulutusribid jne...
Ühesõnaga töö käib ja vaikselt edeneb, aga juba ammu võib öelda, et selle mudeli näol on tegu u 600 eeguse toorikuga. Aga mis teha, osad epokad vist ongi sellised. Ise loodan ja usun et valmis asi on seda väärt.Kuigi esimene vasikas (siis epo minu jaoks) pidi teadagi kuhu minema:))
Kk
Viimati muutis kalle, 16 Aug, 2007 5:45, muudetud 1 kord kokku.
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Vahelduseks vahva lennumasinat ka siinmail näha. Postita siis jooksvalt töökäiku edasi - väga põnev ja hariv.
Jõudu!
Jõudu!
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Oioi, no on aga tegemist , paistab et niipea sul igav ei hakka Eks see EPO vaigust värk ongi selline, seinad paksud, detailsust vähevõitu (seda eriti vanemate mudelite puhul), aga mis sa hing teed - kui ikka on huvitav masin ja muud võimalust ei ole, siis oma pea ja käed on need, mis sellisest toorikust asja teevad. Nii et müts maha minu poolt!
Aga see eelnev lugu oli hea - väga huvitav lugeda ja hariv pealegi! Minu arvates võiks hakata eeskuju järgima...
Urmas.
Aga see eelnev lugu oli hea - väga huvitav lugeda ja hariv pealegi! Minu arvates võiks hakata eeskuju järgima...
Urmas.
Tänud..jõudu ikka tarvis:)
Aga voodi..selle tegin joonise järgi, mis kätte sain. Ilmselt oli sellel joonisel kujutatud hilisem lennuk, mis rekordi tegi ja hiljem USAFi kätte sattus.
Sellega seoses olen paraja pähkli ees, mis värvi lennuk värvida kui asi lõpuks nii kaugel. Ka selles osas infi vähe ja kogu inf põhineb sellel ameeriklaste kätte sattunud lennukil. Aga Planet Models anna oma õpetuses hoopis mingi muu ja sootuks põnevama skeemi, kui see vähene inf mis liigub. Nüüd siis mõtlengi, et kust küll mudelitootja inf võiks pärist olla ja kui õige see võiks olla. Et kas PM annab kaduma läinud lennuki skeemi ja minu sisu on tehtud hilisema lennuki järgi, millel hoopis muu värv. Rekordlennuk oli selline tavaline natural metal või alu karva, mõnedel andmel ka hallide tiibadega, kaduma läinud ki-77 aga camoga.
Nüüd siis mõtlengi mida ja kuidas. Aga töö jätkub.
Kk
Aga voodi..selle tegin joonise järgi, mis kätte sain. Ilmselt oli sellel joonisel kujutatud hilisem lennuk, mis rekordi tegi ja hiljem USAFi kätte sattus.
Sellega seoses olen paraja pähkli ees, mis värvi lennuk värvida kui asi lõpuks nii kaugel. Ka selles osas infi vähe ja kogu inf põhineb sellel ameeriklaste kätte sattunud lennukil. Aga Planet Models anna oma õpetuses hoopis mingi muu ja sootuks põnevama skeemi, kui see vähene inf mis liigub. Nüüd siis mõtlengi, et kust küll mudelitootja inf võiks pärist olla ja kui õige see võiks olla. Et kas PM annab kaduma läinud lennuki skeemi ja minu sisu on tehtud hilisema lennuki järgi, millel hoopis muu värv. Rekordlennuk oli selline tavaline natural metal või alu karva, mõnedel andmel ka hallide tiibadega, kaduma läinud ki-77 aga camoga.
Nüüd siis mõtlengi mida ja kuidas. Aga töö jätkub.
Kk
Siit siis mõned edenemised. Olen viimasest postitusest iga päev midagi teinud. Juurde ja maha lõiganud, liiminud, lihvinud, pahteldanud.. aga tulemuseks saanud mõned tiiva ja saba ribakesed:)
Siit siis sabaosa hetkel:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P018.jpg
Trimmitüürid otsustasin ka kõik välja lõigata ja ise teha. Siit näha siis sama tiibadel
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P020.jpg
Ja allapoole üritan ka midagi nikerdada, miskite üldiste jooniste järgi jällegi, täpset pole miskit võtta. Siit siis hetk keset ehitust
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P002.jpg
Noh ja siis veel mõned üldised plaanid, kui veidi rohkem juppe küljes..sellised pikad sirged tiivad mulle meeldivad ikka väga:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P001.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P023.jpg
veel paar päeva lihvi ja lihvi ja pahtlit ja pahtlit ja lihvi ja..siis äkki saab esimese krundi ka selga..mootoreid nikerdan ka hetkel..neist pilte ei ole veel. Sedasi siis.
Kk
Siit siis sabaosa hetkel:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P018.jpg
Trimmitüürid otsustasin ka kõik välja lõigata ja ise teha. Siit näha siis sama tiibadel
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P020.jpg
Ja allapoole üritan ka midagi nikerdada, miskite üldiste jooniste järgi jällegi, täpset pole miskit võtta. Siit siis hetk keset ehitust
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P002.jpg
Noh ja siis veel mõned üldised plaanid, kui veidi rohkem juppe küljes..sellised pikad sirged tiivad mulle meeldivad ikka väga:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P001.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P023.jpg
veel paar päeva lihvi ja lihvi ja pahtlit ja pahtlit ja lihvi ja..siis äkki saab esimese krundi ka selga..mootoreid nikerdan ka hetkel..neist pilte ei ole veel. Sedasi siis.
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Aina vahvamaks läheb. Selle va epoga möllamine tundub täitsa lõbus olema.
Kuigi jah , tundub et mida uhkem ja haruldlasem epomudel, seda enam meenutab ta teemat "teeme ise kasehalust lennukimudeli" . Huvitav kas mõnda epovalu elukat on võimalik ka otse karbist kokku panna.
Tulemus on aimatavalt vägev, jõudu lõpuspurdiks
Levar
Kuigi jah , tundub et mida uhkem ja haruldlasem epomudel, seda enam meenutab ta teemat "teeme ise kasehalust lennukimudeli" . Huvitav kas mõnda epovalu elukat on võimalik ka otse karbist kokku panna.
Tulemus on aimatavalt vägev, jõudu lõpuspurdiks
Levar
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Siit siis veel mõned pildid:
Peale korduvaid lihvimisi ja pahteldusi lasin siis krunti veidi. Seekord proovisin Vallejo krunti.. osalt ka selleks, et kontrollida väiteid nende värvide säilivuse probleemi kohta peale avamist. Siin on näha hetked kruntimiste vahepeal:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P1002.jpg
Peale krunti tõmbasin kogu asja alu värvi.. aga sellest unustasin pilti teha..:/
Peale seda tuli siis põhitoon ja peale esiemest proovi nägi asi välja nii:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0006.jpg
Siis võtsin ette mootorid. Kuna karbis pakutavad olid minu arust veidi puudulikud, nimelt puudusid neil silindri pead või ka klapikambri kaaned sootuks ja välja nägid sellised parajad ämbrid. Kuigi kui mootori katted peal, siis suurt näha pole, aga siiski tegin veidigi tõetruumaks. Siit näha vasakult paremale mootori osa karbist ja pooleldi valmimas.
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0004.jpg
Kes käisid viimasel kokkusaamisel said ehk näha, et peale põhitooni oli ka veidi kamo tehtud. No alguses tekkisd väiksed raskused laikude suurustega, aga peale kokkutulekut mõtlesin veidi ja otsustasin siiski pool asja ümber teha. Siit näha mis välja tuli:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0028.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P1026.jpg
Nooh..ütleme nii, et kui üks silm kinni pigistada, siis kannatab vaadata:) Peale seda kõike tuli juba teemas Weathering kirjeldatud äpardus lakiga. Kui kõik see korda sai, siis otsustasin seekord vederdamisest suht loobuda ..kui siis nati miskit tegin.
Järgmine teema olid telikud. Kuna olin oma arust siiani piisavalt vaeva näinud igasugu asjadega, siis karbis pakutavad telikud otsustasin ka uueks teha. Siit saate otsustada, kas oli põhjust. Epo värvi asjad on pärit karbist.. teised tegin ise. Kasutasin alumiinium toru ja vask pulka.. materjalid Kullost. Rattapoolsed otsad tegin poppneedist.
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0036.jpg
Siit siis ka asi paigas, viimistlus veidi pooleli
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0045.jpg
Tegelikult on lennuk suht valmis..puuduvad vaid propid.. ja ei oska otsustada mida nendega teha.. st kas teha uueks või mis. Kõige viimast pilti pole veel üles pannud.. eks veidi aja pärast jõuan. Aga tundub, et siiski valmib:)
Kk
Peale korduvaid lihvimisi ja pahteldusi lasin siis krunti veidi. Seekord proovisin Vallejo krunti.. osalt ka selleks, et kontrollida väiteid nende värvide säilivuse probleemi kohta peale avamist. Siin on näha hetked kruntimiste vahepeal:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P1002.jpg
Peale krunti tõmbasin kogu asja alu värvi.. aga sellest unustasin pilti teha..:/
Peale seda tuli siis põhitoon ja peale esiemest proovi nägi asi välja nii:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0006.jpg
Siis võtsin ette mootorid. Kuna karbis pakutavad olid minu arust veidi puudulikud, nimelt puudusid neil silindri pead või ka klapikambri kaaned sootuks ja välja nägid sellised parajad ämbrid. Kuigi kui mootori katted peal, siis suurt näha pole, aga siiski tegin veidigi tõetruumaks. Siit näha vasakult paremale mootori osa karbist ja pooleldi valmimas.
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0004.jpg
Kes käisid viimasel kokkusaamisel said ehk näha, et peale põhitooni oli ka veidi kamo tehtud. No alguses tekkisd väiksed raskused laikude suurustega, aga peale kokkutulekut mõtlesin veidi ja otsustasin siiski pool asja ümber teha. Siit näha mis välja tuli:
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0028.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P1026.jpg
Nooh..ütleme nii, et kui üks silm kinni pigistada, siis kannatab vaadata:) Peale seda kõike tuli juba teemas Weathering kirjeldatud äpardus lakiga. Kui kõik see korda sai, siis otsustasin seekord vederdamisest suht loobuda ..kui siis nati miskit tegin.
Järgmine teema olid telikud. Kuna olin oma arust siiani piisavalt vaeva näinud igasugu asjadega, siis karbis pakutavad telikud otsustasin ka uueks teha. Siit saate otsustada, kas oli põhjust. Epo värvi asjad on pärit karbist.. teised tegin ise. Kasutasin alumiinium toru ja vask pulka.. materjalid Kullost. Rattapoolsed otsad tegin poppneedist.
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0036.jpg
Siit siis ka asi paigas, viimistlus veidi pooleli
http://www.emmk.ee/kalle/models/ki77/P0045.jpg
Tegelikult on lennuk suht valmis..puuduvad vaid propid.. ja ei oska otsustada mida nendega teha.. st kas teha uueks või mis. Kõige viimast pilti pole veel üles pannud.. eks veidi aja pärast jõuan. Aga tundub, et siiski valmib:)
Kk
Oijummal küll, see epost lennuki ehitamine on lõppkokkuvõttes sama loogika järgi toimimine, milles Joss mindki kunagi kahtlustas - et alustuseks uurid karbi sisu, paned natuke kokku, siis viskad karbis oleva järk-järgult minema ning seejärel teed uued jupid ise..
Aga kui nüüd tõsiselt võtta, siis oled ikka parajast käkist elulooma tegemas - suur osa epost junne, mida sa lahkesti meilegi näitasid, kõlbaks ju tegelikult vaid suure kaarega prügikasti suunas teele saatmiseks.. Kuid kuna alternatiivi pole siis ongi need asjad täpselt nii nagu on. Igatahes antud etapil on juba vägev tulemus! Ja kamo - tookord jah, siis ei olnud praegusega midagi võrrelda! Küsiks lausa sportlikust huvist, et kuidas nii hea tulemuse said - kas ainult pintsliga?
Telikud on tegelikult fantastika piiril - originaalidega võrreldes lausa ülihead - aga mis seda ratta telje puksi kinni hoiab - superliim?
Urmas.
Aga kui nüüd tõsiselt võtta, siis oled ikka parajast käkist elulooma tegemas - suur osa epost junne, mida sa lahkesti meilegi näitasid, kõlbaks ju tegelikult vaid suure kaarega prügikasti suunas teele saatmiseks.. Kuid kuna alternatiivi pole siis ongi need asjad täpselt nii nagu on. Igatahes antud etapil on juba vägev tulemus! Ja kamo - tookord jah, siis ei olnud praegusega midagi võrrelda! Küsiks lausa sportlikust huvist, et kuidas nii hea tulemuse said - kas ainult pintsliga?
Telikud on tegelikult fantastika piiril - originaalidega võrreldes lausa ülihead - aga mis seda ratta telje puksi kinni hoiab - superliim?
Urmas.
Tänud:) Sai jah veits parem kui algne kamo ja ise ka rahul, et otsustasin ümber teha. Tegu on 100% pintsli laikudega, mis hiljem õrnalt üle lihvitud.
Telikute puhul läksin lihtsma vastupnu teed ja telje puks on tõesti liimitud. Kuna kohe hakkas näppu alu. neet, millest selle puksi tegin, siis joota ei saanud. Lihtsalt tahtsin kohe ära teha ja ei viitsinud rohkem otsida. Täpse läbimõõduga telg oli ka needi varre näol kohe võtta:)
Epomudelite puhul laiemalt ei taha lõplikult veel võtta, kuna pole neid siiski veel piisavalt näinud.. siis piisvalt erinevaid tootjaid. See Planet Models on ka väidetavalt vanem toodang ja seega võib sellelt firmaltki paremaid töid loota.
Hetkel olen kindlalt seda meelt, et tahan epo ja vaakumvorm teemas viidatud Poola tootja ära proovida ja ka näiteks Kora toodangut tahaks ka näha.
Igal juhul pole see viimane epo mida teen:)
Kk
Telikute puhul läksin lihtsma vastupnu teed ja telje puks on tõesti liimitud. Kuna kohe hakkas näppu alu. neet, millest selle puksi tegin, siis joota ei saanud. Lihtsalt tahtsin kohe ära teha ja ei viitsinud rohkem otsida. Täpse läbimõõduga telg oli ka needi varre näol kohe võtta:)
Epomudelite puhul laiemalt ei taha lõplikult veel võtta, kuna pole neid siiski veel piisavalt näinud.. siis piisvalt erinevaid tootjaid. See Planet Models on ka väidetavalt vanem toodang ja seega võib sellelt firmaltki paremaid töid loota.
Hetkel olen kindlalt seda meelt, et tahan epo ja vaakumvorm teemas viidatud Poola tootja ära proovida ja ka näiteks Kora toodangut tahaks ka näha.
Igal juhul pole see viimane epo mida teen:)
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Mida lõpupoole seda parem näeb välja. Kamo on nüüd küll kena, no ja teliku suhtes on sinu versioon tootja omast ikka mäekõrguselt üle.
Aga mis epomudelitesse puutub siis tegelikult sai korra imetletud ka sellist epovalu mis oli lihtsalt super, ehk nagu omanik arvas et loksutab tiba karpi ja läheb ise kokku. Tõsi, tegu polnud mitte lennuki vaid mersu kuuerattalisega....
Aga mis epomudelitesse puutub siis tegelikult sai korra imetletud ka sellist epovalu mis oli lihtsalt super, ehk nagu omanik arvas et loksutab tiba karpi ja läheb ise kokku. Tõsi, tegu polnud mitte lennuki vaid mersu kuuerattalisega....
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist