Uued relvasüsteemid EKV-le

Vasta
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

kaur3 kirjutas:Juhanile üks küsimus. Kui Gruusia tankide asjakohaseks ülesandeks oleks olnud Roki tunneli blokeerimine, siis kas sama ülesandega ei oleks pidanud hakkama saama ka Gruusia SU-25 lennukid, mis lendasid üsna efektiivselt ja pikalt ringi ka veel peale rünnaku algust Tshinvalile?
SU-25:le pole Georgial nii võimsat moona, et sellega saaks märkimisväärseid kahjusid tunnelile tekitada.

Täpselt samuti tanki suurtükiga ei saa tunnelile mingit kahju tekitada.

Tankidel oleks aga vähemalt pidanud püüdma saada tehtud "tee puhtaks" sinna Roki tunnelini, et oleks saanud väga võimsate laengudega õhkida tunneli umbe. See oleks võimaldanud teha plats puhtaks Georgia maakonnas, mis ekslikult nimetatakse Lõuna-Osseetiaks. Ja ka tagada, et see tunnel püsib umbes.

Tankiga saa näiteks lükata kõrvale ees olevad tõkked (nagu hävitatud tank või soomuk), et saaks jälle täiskiirusega sõita edasi.

Tankidel oleks loomulikult pidanud olema toetuseks suurtükiväe tõhus tuli, need SU-25:d, õhutõrje, jne.

See oleks olnud Joint-operatsioon. Georgial on küll olemas Joint-staap, aga ...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10223
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

hummel kirjutas:
Roomikmasinad lõhuvad kindlasti omajagu loodust (raske õppusteks maad leida) ja on natuke aeglased. Samuti on ekspluatatsioon keerulisem ja kallim. Seepärast sadadesse ulatuvat Marderite hanget ma mitte mingil juhul ei toeta. Pataljonist küll. Roomikutel liikursuurtükid jäävad ka esialgu ära.
Meile sobivad igati hästi soomustransportöörid. Üks SA brig (RA pat) peaks olema nendega varustatud. Planku BTR-4 jään toetama või oskab keegi pakkuda midagi eeldatavalt sama odavat, aga kõlbulikku?

155mm laskemoona teema on selline mitme otsaga. Ma ei tea peast, kust need pakutud imemürsud pärinevad, kuid rootsi omade kohapealt olen natuke nõutu. Neid vist ei ole võimalik olemas olevate mürsu ja laengu põhitüüpidega võrrelda. Kunagi sai natuke rootsi moona omadusi ning väljanägemisi uuritud ja kahtlus on, et meie suurtükkidele see küll ei sobi.

Laskeandmete arvuteid igale suurtükile me ei hakka muretsema. Kallis, mõttetu ja teatud muud probleemid. Kasutame ikka rühmakaupa ja sama moodsama taktikaga. Data peab olema võimalik vahetada kõne vastu.
Millest kaitseväes on veel puudus, on hoopis korralikud raadiojaamad. Olemasolevatest nagu ei piisa ja tegemist on väga kalli tehnikaga. Käsi-motorolad on üldse mõttetud, sest neid on (kogemuste põhjal) lihtne segada ja kohmakas ning aeganõudev ümber programmeerida. Käsitsi ei saagi seda teha. Raadiosideta tänapäeval rühmast suurema üksusega efektiivselt lahingut pidada ei ole võimalik.
Marderitest: Marderid olid toodud vaid näitena. Mina isiklikult näeksin hea meelega hoopis segu, mis koosneks:
1/3 osas Marderitest vms. roomikutel IFV-dest (olukordade jaoks, mis nõuavad suuremat läbitavust),
1/3 osas Wiesel II-dest, milledest valdav osa oleks varustatud miinipildujatega ja mõned Milanitega ning mõned oleksid muudeks eriotstarveteks (C4, med jms.)
1/3 osas mingitest ratastel soomustransportööridest.

Roomikmasinate probleemistik hakkab vaikselt lahenema. Kusagilt lugesin, et Eestimaa Looduse Fond oli handnud mingi endise polügooni (oli vist Aegviidu) kohta hinnangu, et see vajaks roomikmasinate liiklust olemasoleva loodusliku koosluse säilitamiseks.

155 "imemoonast" BONUS. Jah, seda valmistab tõepoolest Bofors. Samas müüsid nad seda prantslastele mälu järgi 3000 tk. nii, et NATO sobivusega ei tohiks probleeme olla. Arvestades, milliste väikeste partiidena seda moona valmistatakse, siis usun, et 300-se partii juures saab juba igasuguste asjade üle läbi rääkida.

Laskeandmete arvutitest. Sõja olukorras peab olema iga suurtükk võimeline üksikult tuld andma ka kommunikatsiooni puudumise korral. Kuidas toimub nende arvutite operatiivkasutus on iseasi, kuid varuvariandina peaks need iga toru juures olemas olema.

Raadiosidest. Kõik meetodid, mis on vajalikud suhtlus- ja käsuliinide toimimise tagamiseks on kogu armee funktsioneerimise seisukohast hädavajalikud. Kaitseministeeriumi koduka andmetel on käimas ka ESTTACS (Estonian Tactical Communication System - Eesti Taktikaline Sidesüsteem) hange. Mida selle käigus hangitakse ja kuidas seda kasutatakse ma ei tea, kuid arvatavasti on osalt tegemist selle militaarse telefoniside süsteemiga (nimi ei tule praegu meelde), mis sarnaneb ülesehituselt mobiilsidele ja mis sõja tingimustes on kahjuks kergesti halvatav. Väidetavalt olla seda Kevadtorm 2007 ajal katsetatud. Kui keegi seal kohal oli, ehk teab kommenteerida, kuidas tookord KL side segamisega hakkama sai.
Ma olen mitu korda erinevate teemade all viidanud sellele, et tuleb välja arendada olemasolevate kaablivõrkude najal ka kaitseväe fiksside võimalus. Või siis luua selleks täiesti uued magistraalvõrgud. Igatahes peab raadioside olema pigem lähimaa operatiivjuhtimiseks. Üldjuhtimine peab saama oma käsud edastada mööda fiksside kanalit. See ei ole nii hästi jälgitav ning segatav.
Otse loomulikult ei pääse me raadioside kasutamisest, kuid see tuleb viia miinimumini ning asendada igal võimalusel fikssidega.
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

Kilo Tango kirjutas:155 "imemoonast" BONUS.
Soome suurtükiväel on ka kasutusel 155 mm "tarka moona" - võib-olla tasuks tutvuda. Samuti 120 mm miinipilduja jaoks.
vk1
Liige
Postitusi: 1670
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

hummel kirjutas: Meile sobivad igati hästi soomustransportöörid. Üks SA brig (RA pat) peaks olema nendega varustatud. Planku BTR-4 jään toetama või oskab keegi pakkuda midagi eeldatavalt sama odavat, aga kõlbulikku?

.
ainukene enam-vähem samasse hinnaklassi oleks vist prantslaste VAB. Enamasti piltidel 4x4, kuid on ka 6x6. Juttude järgi on väga vastupidav ja robustne, samas muidugi suht õhukene soomus. Tootmises praegugi. Sellega sõidab pool prantsuse endistest asumaadest ringi, ise nad kah kasutavad seda tuhandetes. Muide, kuskilt lugesin, et Morozovi büroo (BTR-4) tegi 90-date keskel koostööd samade prantslastega, kes VAB-i teevad. lisaks pakutakse arengumaadele ka elektroonikavaba mootorit jne.
http://www.army-technology.com/projects/vab/
http://www.renault-trucks-defense.com/v ... ml?lang=en

lisaks slovakkide Tatrapan - praktiliselt sama shassii, mis Dana/Zuzana haubitsatel, kuid 6x6.
http://www.jedsite.info/afv-tango/tango ... eries.html

kuid 6x6 pole ikka sama , mis 8x8
xwy
Liige
Postitusi: 46
Liitunud: 04 Sept, 2008 18:01
Kontakt:

Postitus Postitas xwy »

võiks parem ise midagi asjalikku kokku klõpsida..
aga seda vist ei juhtu
Kasutaja avatar
Error404
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 25 Nov, 2007 21:15
Kontakt:

Postitus Postitas Error404 »

xwy kirjutas:võiks parem ise midagi asjalikku kokku klõpsida..
aga seda vist ei juhtu
..."pointless waste of money". Selleks, et osta jalgratast ei pea jalgratast ise kuuris leiutama.
"The society prepares the crime, the criminal commits it."
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

See Tsehhide või slovakkide Tatrapann on selline kahtlane elukas. Tüüpilisele Tatrale kohaselt on kindlasti tegemist erakordselt robustse asjandusega. Maastikuläbivuses julgeks väga kahelda. Ma isegi liigitaks selle kolaka soomusauto ja soomustransportööri vahepealseks. Koos Dana-dega võiks meil suurtükiväe juhtimispunkti versioone muidugi olla.
Tšehhidel on ka tehtud 4-rattaline soomustransportöör. See ikka totaalne rimakas.

VAB kindlasti hea masin. Pakutakse palju eri versioone. Iseasi, et ilmselt tema hind jääb uuena ikka üle 5 milj EEK, mis teeb ta juba kalliks. Lääne kallis tööjõud. 3-teljeline masin üldjuhul on halvema läbivusega, kui 4-teljeline, kuid VAB puhul tundub veel üks meile iseloomulik mure kerkivat. Nimelt jagu koos varustusega. Kas seljakotid, rakmed ja värgid mahuvad sinna väiksesse meeskonnaruumi koos 6-7 mehega. Ukrainlaste ime on 1,5 m pikem, mis teeb meeskonnaruumile ilmselt ka meetri võrra lisa. Kuhugi on sunnitud mahtuma ka rühma juhtkond.
http://btvt.narod.ru/4/btr4/BTR_0030.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Fren ... c06846.jpg
http://www.morozov.com.ua/images/btr-4_2l.jpg

Marderi sees on minuteada näiteks olemas otsese ülema lisa-koht.
sammalhabe
Liige
Postitusi: 153
Liitunud: 19 Mai, 2008 19:04
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas sammalhabe »

Arvestades kui palju läheb tänapäevasel armeel soomustatud sõidukeid vaja, pole see isetegemine midagi nii rumal idee. Algul kui nullist luua ei suuda, siis alustuseks "vanarauda" upgradeda. Hiljem juba koostöös vana tegijaga midagi edasi aretada. Näiteks väike riik Sloveenia on koos Panduriga oma soomuki teinud http://www.military-today.com/apc/krpan.htm. Kõik endised ida-euroopa riigid pusivad midagi. Kui masin valmis, ehk isegi Läti/Leedu tunnevad huvi. Sõjatööstus peaks VF naabruses ikka ära elama ka majanduslanguse tingimustes :wink:
Kui kunagi oma kompleksidest üle saaksime (EL ja NATO riik ju :) ) võiks ka Aasias riikides ringi vaadata või Lõuna-Aafrika, Brasiilia (kah suht odava tehnika tootjad). Näiteks NATO liige Türgi aretab Lõuna-Koreaga koostöös oma tanki.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10223
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Error404 kirjutas:
xwy kirjutas:võiks parem ise midagi asjalikku kokku klõpsida..
aga seda vist ei juhtu
..."pointless waste of money". Selleks, et osta jalgratast ei pea jalgratast ise kuuris leiutama.
Sõltub. Kui suudetakse teha midagi sellist, mida teisedki tahaksid, võib päris asja saada.

No näiteks. Üks suhteliselt uus lahendus metallurgias on metall-intermetall laminaatide loomine. Soomusmasina tarbeks on üsna huvitav variant titaan-aluminiid intermetall laminaat. Sisuliselt saavutatakse mitte just väga paksu kergmetallist soomusega legeeritud terasega sarnane soomuskaitse. Sealjuures tuleb lahenduse hind oluliselt odavam kui keraamikaga saavutatud soomuskaitsel. Tootmine on suhteliselt lihtne.

Vähekese inseneritööga peaks olema võimalik luua ka hüdraulikamootoritega vedu ratastes, mis on piisavalt kuuli- ja plahvatuskindel, välistades sellega rasked kardaanid ja muu sellega kaasneva. Sedasi saab luua sõltumatu vedrustusega 8x8 suhteliselt kerge masina, mis oleks konkurentidega võrreldes oluliselt madalam. Või siis viia masina soomuskaitse 30mm AP moonale vastavaks.

Nii, et arenguruumi on. Iseasi, mis see kõik maksab ja kui kaua selliste meetoditega saavutatud konkurentsieelis püsiks.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10223
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Muide. Kas ei tasuks mitte mõelda 3-4 suure MLRS-i peale. Ma pean silmas selliseid GPS/INS juhtimisega 200-300mm rakette. Eesmärk oleks vastase tulejuhtimisradarite ning kõige ohtlikumate suurtükipatareide kiire rajalt maha võtmine.
vk1
Liige
Postitusi: 1670
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

hummel kirjutas:See Tsehhide või slovakkide Tatrapann on selline kahtlane elukas. Tüüpilisele Tatrale kohaselt on kindlasti tegemist erakordselt robustse asjandusega. Maastikuläbivuses julgeks väga kahelda. Ma isegi liigitaks selle kolaka soomusauto ja soomustransportööri vahepealseks. Koos Dana-dega võiks meil suurtükiväe juhtimispunkti versioone muidugi olla.
Tšehhidel on ka tehtud 4-rattaline soomustransportöör. See ikka totaalne rimakas.

VAB kindlasti hea masin. Pakutakse palju eri versioone. Iseasi, et ilmselt tema hind jääb uuena ikka üle 5 milj EEK, mis teeb ta juba kalliks. Lääne kallis tööjõud. 3-teljeline masin üldjuhul on halvema läbivusega, kui 4-teljeline, kuid VAB puhul tundub veel üks meile iseloomulik mure kerkivat. Nimelt jagu koos varustusega. Kas seljakotid, rakmed ja värgid mahuvad sinna väiksesse meeskonnaruumi koos 6-7 mehega. Ukrainlaste ime on 1,5 m pikem, mis teeb meeskonnaruumile ilmselt ka meetri võrra lisa. Kuhugi on sunnitud mahtuma ka rühma juhtkond.
http://btvt.narod.ru/4/btr4/BTR_0030.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Fren ... c06846.jpg
http://www.morozov.com.ua/images/btr-4_2l.jpg

Marderi sees on minuteada näiteks olemas otsese ülema lisa-koht.
Tshehhide Tatrapan peaks olema ikka maastikusuutlikum, kui soomust. Unimog. Lisaks tegid nad eelmise, 813 mudelile ka 8x8 soomukit, SKOT, mida poolakad upgrade-vad. Päris mitmed maad ostsid seda BTR-60 asemel. Aga noh see muidugi ikka päris iidamast-aadamast.
http://en.wikipedia.org/wiki/OT-64_SKOT

1 variant isetegemisel oleks võibolla tõesti osta mõni vana litsents - Pasile näit. Muidugi, kui need vormid /rakised veel alles on.

Ainuke ratasmasin, mis ma veel tean euroopas tehtavat, on hisp. BMR 6x6. Kuid see siuke veidi kahtlane tundub - hispaania, alumiiniumsoomusega jne.
http://www.military-today.com/apc/bmr600.htm
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

vk1 kirjutas:1 variant isetegemisel oleks võibolla tõesti osta mõni vana litsents - Pasile näit.
Siin on mõte sees.

Täiesti nullist oma tegemine ei kindlasti tasu ära. Esialgu tuleb igasuguseid vale otsuseid ja esimesed variandid pole head - aga ikkaki nende konstrueerimine ja valmistamine on maksnud hirmsa summa.

Pase on tehtud parasjagu ja müütud ka välismaale - seega pole väga halb konstruktsioon. Mingeid väikseid parandusi võiks muidugi teha. Mootor võiks näiteks olla uuem mudel. Võib-olla teeks osasse torni täisautomaatse kaugjuhitava 20 mm kahuri jaoks, vms.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6602
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Rikun siin jälle teemat Gruusia analoogiaga, kuid peale väikest surfi selgus selline asi, et Roki tunneli mõlemad otsad peaksid olema VF üksuste kontrolli all, sh ÕT-üksused. Lisaks olevat olnud tunneli otsas ka LO üksused. Üsna raske ülesanne nii tankidele kui ka lennukitele. Lisaks olid Javasse eemaldunud LO üksused eesotsas Kokoityga. See asula jääb otse Roki tunnelisse viivale teele. Vt 2. lingi kaarti.
А теперь думаем что способна сделать 3 Тунгуски,3 шилки и 3 Стрелы-10 с боевыми вертолетами и хватит ли 12 Су-25 грузинских ВВС на поддержку высаженной десантной роты. А тех же самых ТДВ на ее снабжение. Когда она окажется между наковатьней в виде российско-осетинской охраны тоннеля(тоннель Роки Российская собственность и охраняется нашими с обеих концов) и молотом в виде батальона другого осетин на танках и ББМ поддержанных артиллерией.
Vt kommentaari nr 88.

http://zhurnal.lib.ru/comment/m/marchenko_r_a/q1?PAGE=3

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... d1/SO2.jpg
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Tatra imedest ei hakka üldse rääkima. See ikka pigem soomusauto, kui soomustransportöör koos oma vastavate külgedega.

VAB ja BMR-600 on natuke sarnased masinad. BMR-il on mootor teisel pool, rattad väiksemad ja kabiinist vaade kehvem. XA-180 jälle sarnaneb natuke BMR-ile. Positiivne on BMR puhul näiteks vintsi olemasolu. Alumiiniumsoomus teeb ta ilmselt kalliks toota. Hind paneb siin asja paika. Kas teda üldse veel seeriatoodetakse? Kasutatud kraamist võib eespool nimetet´ põhjustel vast suu puhtaks pühkida.
Kuidas konnasööjate ja hispaanlaste sooja kliimasse mõeldud mootorid ja süsteemid meie talvekülmas kestavad, pole teada.

Eestis soomustransportööride valmistamine on rohkem huumorikoht. Meil puudub piisav rasketööstuse ja masianehituse võimekus. Isegi, kui saaks joonised. Üksikuid juppe võime veel toota või masinad osadest kokku panna, kuid enamust masinast me ise valmistada ei suudaks. Ja siiski oleks koostamise tempo väga aeglane. Lihtsam oleks juba lasta XA-180 (või veidi uuem mudel) Patria-s toota, kuid nii ehk naa läheks see jama piisavalt kalliks maksma (pakun 7...12 milj EEK tk, ehk tänapäeva soomuki hind), aga ei annaks summale vastavat võimekust. Ja raha on nagunii meile võtmeküsimus.

Mida oleksime ilmselt perspektiivis suutelised tootma, on soomusautod veoauto veermikule. Kas ära tasuks, ei tea.
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

Kilo Tango kirjutas:
hummel kirjutas:
Minu nägemusel oleks rahaline+ajaline esimene prioriteet ikkagi hävituslennuväe algatamine, sest selle reaalseks valmissaamiseks läheb mitu aastat. Sama ajal ilma hävituslennuväge neutraliseerimata ei saa vaenlane meile liiga palju kahju teha. Alustada pilootide koolitusega (on muide juba välja koolitatud üksikuid hävituslennukipiloote, kuid neile pole pärast kooli lõppu Eesti Õhuväes normaalseid lennukeid anda olnud ja nii nad on pettunult ära tsiviili reisilennukitele läinud) Kas-või muretseda esialgu 1-2 lennukit aastas.
Teine prioriteet oleks kindlasti Maaväe suurendamine praeguselt ühelt RA pataljonilt/SA brigaadilt kahele RA pataljonile/SA brigaadile koos vastava infrastruktuuri lisamise, relvastuse ja varustuse muretsemise ning otseloomulikult ajateenijate arvu vastava tõstmisega praeguselt 2500 -lt vähemalt u 3500 -ni. Üks brig peaks olema soomustransportööridel.
Kolmas prioriteet oleks 3 -nda ehk nö eriotstarbelise brigaadi formeerimine Tallinna juurde (Põhja krk), koondades/formeerides sinna alluvusse ÜVP, Scoutspat, Tankipat, Rakh pat ning neile vastava tehnika ning infra muretsemine. Scoutspat asetamine ühtlasi lahingumasinatele.

Manpadsid ja kaitselaengud loomulikult ka, aga need on väike pudi-padi sinna vahele.

Ma arvan, et kui kohe järgmisest (2009) aastast tõsise hooga pihta hakata, on see kõik 5 a jooksul praktiliselt ka valmis.
Ma olen Sinuga pmst. nõus. Eriti kuna see jutt on üsna täpselt kooskõlas selle minu poolt toodud kola nimekirjaga. Toon selle siin veelkord ära:
Lähiperspektiiv (ca. 2 a.)
1. TT ja jalaväetõrje miinivõimekus (reeglina käivad need käsikäes) koos võimega kiiresti luua miinivälju maksumusega ca. 100 mil EEK (suhteliselt laest võetud number)
2. .50 kaliibriga tehnikavastased snaiperrelvad (ca. 300 tk. hinnaga ca 70 000 EEK/tk ehk kokku 24 mil. - .50 cal moon on meil juba olemas)
3. Intelligentset TT moona 120mm miinipildujatele näit. STRIX (hinnanguline maksumus 200 000 EEK/tk - 300 tk= 60 mil EEK pluss muu kaasas käiv kola veel 10 mil. e. kokku 70 mil.)
4. Intelligentset 155mm TT moona FH70-ele näit. BONUS (hinnanguline maksumus 500 000 EEK/tk - 300 tk=150 mil EEK pluss muu kaasas käiv kola veel ca. 20 mil. e. kokku 170 mil EEK
5. Lasu parameerite arvestuse kompuutrid kaugtule relvadele (educated guess - 100 000 EEK/tk x 221 tk.=22,1 mil; Juhanil on selle hinna suhtes eriarvamus aga isegi selle hinna eest tasuvad need ära). Eeldab, et mu teadmised erinevate torude arvukuse kohta on õiged
6. IFV jalaväe kiireks liigutamiseks näiteks 200 Marderit hinnaga ca. 5 mil EEK/tk (laest võetud hind) maksumuse hajutamisega üle 2,5 aasta on 400 mil EEK/aastas
7. Penguin vms. laevavastane rakett: 20 raketti ca. 10 mil EEK/tk.= 200 mil. Autodele paigutamine, laskeseadmed jms. lisab veel juurde ca. 20 mil. e. 220 mil EEK
8. 200 Stingerit vms. manpads-i (parem oleks Milan-i kantav versioon, kuna siis on raketid samasugused). Hinnaga ca. 76 mil.


KOKKU ca. 1,1 mlrd EEK Tehtav 2009 aasta jooksul. Selle eest me saame teoreetilise võimekuse hävitada kaugtulega 900 vastase tanki (BONUS-e 2 laengut mürsus x 300 mürsku=600 laengut + 300 STRIX-i). Pluss võimekuse peatada vastase IFV-dega tugevdatud varustuse kolonnid, hoida ära dessantlaevade maabumised ning kaitsta oma üksusi lähirünnakute eest vastase õhuväe poolt.
Arvestada tuleb sellega, et lisaks hankekuludele toob see EKV-le kaasa suuremad hoiu-, haldus- ja väljaõppekulud, mis lühikeses perspektiivis moodustavad ca. 50% hanke hinnast, kuid pikas perspektiivis (kogu relvaliigi elutsükli jooksul) on kokku ca. 4 korda kulukam kui relvasüsteem ise.

Pikem perspektiiv (ca. 10 a.)
1. Hävitajad 12 tk. ca. 700 mil EEK tk. koos relvastusega. Hanke kulude hajutamisega üle 15 aasta = 400 mil. EEK aastas. Lisandub hoolduse- ja väljaõppe kulu ca. 200 mil. aastas
2. Liikursuurtükid 24 tk ca. 50 mil EEK tk. Hanke kulud hajutamisega üle 10 aasta =120 mil EEK aastas
3. MBT Leo4 ca. 40 mil EEK/tk koos uuendusega Leo5 standardile 40 tk hajutatuna 10 aasta peale = 160 mil EEK aastas
4. 155mm suurtükid 10 mil EEK tk, 24 tk=240 mil EEK hajutatuna üle 2 aasta = 120 mil tk.

Ehk siis iga-aastane lisakoormus eelarvele nendelt relvahangetelt KOKKU 1mlrd EEK (aastas).
Mingite hangete asetsemine kas lühiajalises või pikaajalises grupis ei tähenda siin seda, et näit. hävitajate hanke peaks lükkama kahetuhande tollendamasse aastasse. Mõtlesin pigem asju sedapidi, et millal see kraam peaks relvastusse jõudma. Selge on see, et näit. hävitajate hanget tuleks alustada ASAP, kuna see võtab üsna pikalt aega.

Tegelikult pole see rahaline lugu sugugi nii hull nagu Hr. Putkinen näit. siin maalida püüab (lennukeid nagunii osta ei jõua jms. "miinid on asendamatud" jutt).

On olemas KAITSEVÄE INFRASTRUKTUURI INVESTEERINGUTE PLAAN AASTANI 2010 INDIKATIIVSE MAKSUMUSEGA. See asub dokumendi "Kaitsejõudude struktuuri ja arenguplaani kuni aastani 2010" lõpus. Dokument ise asub siin: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=730333

Sealt tuleneb, et suuremad investeeringud KV infrasse peaksid olema juba tehtud ning praegu kulutatakse infras raha veel vaid Lennubaasi ja Miinisadama peale. Sellest tulenevalt on saadud hakata raha kulutama ka selliste asjade peale nagu õhutõrje ja miinipaadid (sitamaitse tuleb suhu kui miinipaatidest rääkida).

Sealt omakorda järeldub, et Eestil on tehnika ostmiseks 2009 aastal ca. 2 mlrd krooni eeldusel, et Kaitseministeeriumi haldusala eelarve suureneb vastavalt prognoosidele 2%-ni SKP-st

Seega. võetagu palun ette nüüd see hankenimekiri, mis ma siin pikkade diskussioonide peale koostasin ja öelge, mis seal valesti on.[/img]
Palju vaidlusi peetud ning kulutatud energiat ja vaeva. Plaan iseenesest ju koos. Aga mis nüüd edasi saab? Kuidas panna Aaviksoo ja co midagi sellist läbi viima koos väeosade teema all edasi arenenud reformikavaga?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline