Helikopterid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Samamoodi võib ju spekuleerida, et 3-st kopterist on vähe, juhtub korraga 5 õnnetust ja mis siis saab? OK, üks kopter on liialdus teises suunas, aga 6 SAR kopterit Eestis??? Pole ju jäänud ükski üritus katki seepärast, et pole kopterit võtta olnud. Isegi see ainus Mi-8 vegeteeris enamiku ajast Tallinna lennujaama angaaris. Eesti pole USA, kus on õigustatud mitmete õhujõudude samaaegne ülalpidamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Üks transpordikopter Eesti kohta on ehk tõesti veidi vähe aga suurem küsimärk on hoopis see, miks oli/on vaja osta uusi ja hirmkalleid Agusta-Westlandi masinaid? Kas kap. remonditud ja renoveeritud UH-1 ei ajaks asja sama edukalt ära? Hind on ka kindlasti 4-5× odavam uue Agusta-Westlandi hinnast ja UH-1`le saab ju ka militaarseid ülesandeid anda ning relvastust külge riputada ... kus on terve mõistus?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Justnimelt. Kus on terve mõistus?Pirr kirjutas:Üks transpordikopter Eesti kohta on ehk tõesti veidi vähe aga suurem küsimärk on hoopis see, miks oli/on vaja osta uusi ja hirmkalleid Agusta-Westlandi masinaid? Kas kap. remonditud ja renoveeritud UH-1 ei ajaks asja sama edukalt ära? Hind on ka kindlasti 4-5× odavam uue Agusta-Westlandi hinnast ja UH-1`le saab ju ka militaarseid ülesandeid anda ning relvastust külge riputada ... kus on terve mõistus?
Saksamaal läks loosi hulk Bundeswehri PAH-1/Bo-105 marki koptereid ja neid figureeris müüdava kola hulgas veel eelmisel aastal. Albaania ostis 12 ülesputitatud PAH-1'e hinnaga 10 miljonit eurot. Kas nendel TT raketid olid, seda ei tea. Saksamaal oli see masin kasutusel alates ADAC autoklubi tehilisest abist kuni tankitõrjeni.
Samas on UH-1 ju disainilt vähem seksikas, ei sisalda kõrgtehnoloogilist avioonikat (nt süsteemi, mis hoiab kopterit ühe koha peal automaatselt paigal. LCD ekraane jne) ja kasutatud kopterite müüjad ei ole ju Augusta müügimehed, kes toovad nänni, teevad välismaale tutvumisreise ja lõunaid välja.
Muidugi ajab UH-1 vms kasutatud masin asja ära. Meil aeti siiani asja edukalt ju mingi 1960. lõpus toodetud Mi-8-ga ka ära ja ega see piirivalve patrull-lennuk ka just uus ei ole. Konkreetne Mi-8 kingiti Saksamaa poolt.
Niipalju kui olen aru saanud, oli Eestil võimalus mõned aastad tagasi oma NATO kõlbulikkuse turgutamiseks tehnikat USA ladudest valida. Eesti valis endale Robinsonid. Horvaatia olla sammud seadnud Arizona platsile, kus kümned kiletatud F-16'd rivis seisavad. Mis lugu oli USA-st pakutud M14 püssidega, sellest on Kunnas juba kirjutanud ja kamin pole seda ümber lükanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 77
- Liitunud: 29 Mär, 2006 13:20
Vegeteeris, sest seda tuli kogu aeg putitada.Kapten Trumm kirjutas:Pole ju jäänud ükski üritus katki seepärast, et pole kopterit võtta olnud. Isegi see ainus Mi-8 vegeteeris enamiku ajast Tallinna lennujaama angaaris.
Ja perioodil, mil MI-8 oli ainus kopter, jäi lende ikka omajagu ära.
Normaalne oleks Tallinnas, Tartus ja Kuressaares vähemalt üks kopter. Siis on meditsiinilende, otsingut ja päästet jms võimalik kogu riigi piires kiirelt teha.
Kood: Vali kõik
Eelnevale lisaks arvan ,et heade läbirääkimisoskuste puhul annaks USA meile neid kasutatud koptereid UH-1 tasuta või mingi nn sõbrahinnaga.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Et ei tekiks alusetuid illusioone, võiks kohe ära märkida, et alates 2003. aastast ei kuulu Eesti USA sõjalise abi saajate hulka. Tõsi, kasutatud ja töökorras sõjatehnika ei ole olnud ega ole ka praegu meile ülejõu käiv, eriti kui ostuga käivad kaasas ka müüjariigi strateegilised huvid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
ÕV kopterid Pealtnägijas
Vaadake arhiivist (kui sinna ilmub) või kordussaadet eilsest Pealtnägijast. Jutt eri vürstiriikide lennuvägedest on täiesti tõeks saanud, peale PV ja Politsei ühendamist on kadunud olematuks ÕV kopterite kasutus otsingulendudeks ja ÕV piloodid otsivad seepärast "metsa kadunud" oma kaitseväelasi, et oskused rooste ei läheks.
Mida hakkavad tegema veel need kolm varsti tulevat ÕV Augustat, jääbki küsimuseks - ilmselt tegelevad kuiva trenniga, sest politseil on nüüd "oma" lennuvägi ja võõraid poisse oma liivakasti ei võeta.
Kokkuvõtvalt läheb nii, nagu on ennustanud Kunnas ja veel mõned - tekib kaks kopteriõhuväge, seejuures kumbki tegeleb peamiselt taskupiljardi ja kuiva trenniga maksumaksja miljonite eest ning mõistlikku koormust pole kummalgi. Seda võiks nimetada väikeriigi piiratud vahendite optimaalseks kasutuseks lausa kolmekordsetes jutumärkides.
Mida hakkavad tegema veel need kolm varsti tulevat ÕV Augustat, jääbki küsimuseks - ilmselt tegelevad kuiva trenniga, sest politseil on nüüd "oma" lennuvägi ja võõraid poisse oma liivakasti ei võeta.
Kokkuvõtvalt läheb nii, nagu on ennustanud Kunnas ja veel mõned - tekib kaks kopteriõhuväge, seejuures kumbki tegeleb peamiselt taskupiljardi ja kuiva trenniga maksumaksja miljonite eest ning mõistlikku koormust pole kummalgi. Seda võiks nimetada väikeriigi piiratud vahendite optimaalseks kasutuseks lausa kolmekordsetes jutumärkides.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Üks seletus mitme erineva asutuse kopteri soetamise jaoks on see, et kaitseväel on kohustus omada võimekust liitlase piloodi merest välja õngitsemiseks juhul kui lennuõnnetus peaks mere kohal juhtuma aga samal ajal võib politsei/piirivalve kopter olla vigastatut transportimas/seenelist otsimas. Lihtsalt asutuste prioriteedid ja eesmärgid on erinevad (kumba elu sina päästad kui sul on üks kopter - kas raskelt haige inimese saarelt või liitlase piloodi)?
No ei tohiks see õhuturbe pilootide päästevõimekus olla mitte KV, vaid Eesti riigi asi ikka. Siis piirivalve ja Päästeameti oma. Vastasel juhul ei lendaks siin ükski hävitaja, sest KV pole ega saa niipeagi vastavat võimekust olema. Liiati on mainitutel koptereid enam kui üks. Muideks, isand Trumm, oled Sa kindel, et KV "Agustad" ostetakse, praegu koolitatakse piloote ju inglaste "Merlinite" peale?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
SKAKis kirjapandu kohaselt peaks ju tulema...Aga päris ühe firma toodang ju need ikkagi pole, AW-139 on loodud Agusta ja Belli koostööna, EH-101 aga Westlandi ja itaallaste koostööna juba ammu enne firmade ühendamist, aastal 87.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist