Armeenia vs Aserbaidžaan
vastus
ok täpsustan: Osalt osmanite surve, osalt vabatahtlikult. loe Tiit Made uut raamatut ''Sotsialismileeri peied''
Elagu Eesti Wabariik!
Peaasi et oleksime iseseisvad ja juhid oleks õiged!
Peaasi et oleksime iseseisvad ja juhid oleks õiged!
Kõik ei lahkunud...paraku on allesjäänud nüüd moslemid ja oma rahva poolt põlatud...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
Pidasin silmas ikka neid serbia juurtega moslemeid Kosovo mägedes.
Arvan, et kegi ei vihka Türgit. Lihtsalt ollakse ausad Türgi ebademokraatliku riigi- ja ühiskonnakorralduse vastu. näiteks naiste tapmine, ei tunnistata teisi rahvuse peale türklaste, tohutu sundtürgistamine, kurdide mahasurumine, oikumeenilise patriarhaadi ülevõtmine, Haiki seminari sulgemine jne, jne. Neid nähtusi eitada ei saa. Mind paneb hoopis imestama Euroopa liigne leebus selle kõige juures.
PS! Ka Ottomanid olid ju algselt kristlastest vangid. Nimi vist janitšariv vms...
See tundub kohatu. Ei ole see ju õigustus, kui okupeeriv riik tapab lisaks vallutatud rahvastele ka oma sisevaenlasi. See on iga riigi siseasi, olgugu siis, et kuritegelik käitumine. Hoopis muu on okupeeritud väikerahva hävitamine. Muidugi heideti armenitele ette Venemaa soosimist sõja ajal, kuid see on ka mõistetav, sest usk on sama. Samas ei tegutsenud armeenlased eriti aktiivselt Vene vastu, pigem oldi passiivselt opositsioonis.Ja ei tasu unustada, et lisaks armeenlastele hukkusid sajad tuhanded (kui mitte rohkem) fundamentalistid-moslemid, kes samuti keeldusid uus-türkluse ideest.
Arvan, et kegi ei vihka Türgit. Lihtsalt ollakse ausad Türgi ebademokraatliku riigi- ja ühiskonnakorralduse vastu. näiteks naiste tapmine, ei tunnistata teisi rahvuse peale türklaste, tohutu sundtürgistamine, kurdide mahasurumine, oikumeenilise patriarhaadi ülevõtmine, Haiki seminari sulgemine jne, jne. Neid nähtusi eitada ei saa. Mind paneb hoopis imestama Euroopa liigne leebus selle kõige juures.
PS! Ka Ottomanid olid ju algselt kristlastest vangid. Nimi vist janitšariv vms...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
http://www.youtube.com/watch?v=2-6v6mhs ... re=related
Kas armeenlased üle ei pinguta?
Eriti kui vaadata lõppu kaadreid ...
Kas armeenlased üle ei pinguta?
Eriti kui vaadata lõppu kaadreid ...
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Nojah, uuuus riik. Uue riigi teket oleme ka ise 1991 aastal näinud. Eks alguses ollakse šhokis impeeriumi kadumisest, hiljem aga kui jõud kosub, nähakse, et on nõrk olles end mingite piirangutega sidutud. on ju väga mugav nagu uss kesta vahetada, kui vana riik on oma kurja töö ära teinud. Siis on tõest kõik "uus". Atatürk oli lihtsalt sel hetkel juhtival kohal, kui riik oli nõrk ja läänest mõjutatud. Siiski mingi George Washingtoniga siin tegu pole.corvus kirjutas:Oli riik ennem 1914.aastat ja tekkis täiesti uus riik peale 1918.aastat (tinglikult).
Ja ei pea arvama, et islam ja terroristlik riik on sünonüümid. Ilmaliku valitsusega islamiriik võib olla hullem, kui mõni mullade juhitav riik...
Armeenlaste tagakiusamine ei alanud mitte uustürklaste perioodil. Seda oli suuremal-vähemal määral esinenud kogu türgi ikke ajal Armeenia territooriumil. Lihtsal segasel, sõja ajal, oli sobiv aeg tegutseda ja asi lõpule viia. "Armeenia kiil" teel Kaukaasia türkide juurde, et ühineda, tuli likvideerida...Armeenlastele ei heidetud peamiselt ette Venemaa soosimist vaid uuendajad nägid neist takistust ühtse ja monoliitse etnostest ülese rahvusriigi loomisel. ...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
1919 kirjutas:"Poole valikul ei tohiks eestlastel suurt probl. olla. "
Vähimatki probleemi ei ole. Vene kroonu kogemuse põhjal on aserid juhmivõitu kuid mehine ja sirgejooneline rahvas, armeenlased aga kõige ebameeldivam, riukalikum, valelikum seltskond, keda mina oma silmaga näinud.
Oma kroonu kogemuste põhjal võiksin väita, et pole suuremaid ebardeid kui aserid. Ma ei tee seda, sest ma tean et sellised üldistused on valed
Palun alati pakkuda märke, medaleid, riste, autasusid tsaari, eesti ja saksa ajast. Samuti dokumente, postkaarte ja fotosid igal teemal, vorme, kiivreid, pandlaid, mõõku jms. 52-23353 ri28le@hot.ee
Et siis teema sai värskendust:
http://www.postimees.ee/?id=307031
http://www.postimees.ee/?id=307031
Olgem siis täpsed terminites, eriti usuküsimustes.Borja kirjutas: Ühine kreeklastel-armenitel muidugi kreeka-katoliku usk. Ehkki mõlemal oma rahvuslik ortodoksi kirik - vahet pole. Ja peaasi - verivaenlane ju mõlemal ühine - Türgi!
Pärast Rooma impeeriumi lagunemist arenes nn kreekakatoliku usk Rooma katoliku kirikust erinevalt. Kui viimane tunnistas kirikupeana paavsti, siis esimene ida-Rooma aladel iseseisvuse säilitanud Bütsantsi Konstantinoopoli patriarhi. Hiljem, pärast lõplikku lahknemist lääne- ja idakirikuks on kujunenud mõiste ortodoksi e õigeusu kirik.
Konstantinopoli patriarhaati tunnistatakse õigeusu maailmas kui esimest võrdse seast ja nimetatakse oikumeeniliseks. Erinevalt katoliku kirikust ei ole õigeusu kirikus ühist kirikupead. Eksisteerib 14 iseseisvat e autokefaalset kirikut. Neil kirikutel on oma patriarhaat (näit Vene, Gruusia, Jerusalemma jne). Lisaka neile eksisteerib veel 6 iseseisvat kirikut autokefaalsete kirikute patrirhaatide alluvuses (Konstantinopol - Eesti, Soome; Jerusalem-Sinai; Vene - Ameerika, Hiina, Jaapan). Lisaks on Konstantinopoli kanoonilises alluvuses 6 iseseisvat eksterritoriaalset õigeusu kirikut (USA ukrainlased, USA albaanlased, Lääne-Euroopa õigeusklikud jne).
Õigeusu kirikule lähedase nn idakirikuid on 6. Need ei kuulu õigeusu kiriku maailma ning on kõik eraldi täiesti omaette kirikud kuid vaimselt lähedased õigeusu kirikule - Kopti, Eritre, Etioopia, India, Süüria ja Armeenia.
corvuse detailid on väga täpselt esitatud ja informatsioonirikkad, kuid ma pidasin oma postitusega silmas rohkem seda, et Armeenia kirik küll õigeus kirikuna e nn idakirikuna ei ole kanoonilises sidemes ei Gruusia, Vene ega Konstantinopoli kirikutega. Ma tean, et Konstantinopoli e oikumeenilisel patriarhaadil on olnud kindlasti kontakte Kopti, Eritre ja Armeenia kirikutega, kuid kui kaugel võiks olla nende mõeldav ühinemine õigeusu kirikliku maailmaga, ei oska absoluutselt isegi arvata. Kui see üldse kunagi teoks võiks saada.
Erakordselt huvitav! Muuseas, armeenlased on Tallinnas asutanud oma koguduse (Armeenia Apostliku Kiriku Eesti Püha Gregoriuse kogudus) ja see kasutab Jaani seeki.
Aga huvitav, kus kirikutes käivad Gruusia rahvad, kas Moskva patriarhaadi või Eesti Apostliku Õigeusu Kiriku (EAÕK) kirikutes. Ma ei ole nagu kuulnud, et gruusia rahvastel oleks Eesti oma Gruusia ortodoksi kiriku kogudus?
Aga huvitav, kus kirikutes käivad Gruusia rahvad, kas Moskva patriarhaadi või Eesti Apostliku Õigeusu Kiriku (EAÕK) kirikutes. Ma ei ole nagu kuulnud, et gruusia rahvastel oleks Eesti oma Gruusia ortodoksi kiriku kogudus?
Kirikuga on tõesti lood sageli hoopis isemoodi kui suhted riikide ja rahvaste vahel. Seda et Gruusia õigeusu kirik oli riius Moskva patriarhaadi kirikuga Eestis ja Eesti Apostliku Õigeusu Kiriku (EAÕK) vahel esimese poolel kuulen küll esimest korda. Mul on kusagil üks dokument 1995.aastast kus oma avlikku vastuseisu EAÕK taastamisele deklareerivad ainult Poola ja Vene õigeusu kirikud. Ja isegi mitte Serbia kirik. Erinevaid seisukohavõtte selles küsimuses on olnud veelgi, aga et Gruusia kirik oleks toetanud Moskva patriarhaati, pole iialgi kohanud. Saaks selle kohta järsku mingi konkreetsema viite?
No Gruusia õigeusu kiriku vastuseisu EAÕK-le ja Moskva patriarhaadi toetamist küll mitte kusagilt nendest materjalidest välja ei loe!corvus kirjutas:Või meenutaks teile 2008.aasta Istanbuli "kinga" EAÕK osalemisele kirikupeade kogunemisel?
See, et Gruusia kirikul Konstantinopoli vastu mingi väike "kaun" võib olla, on ehk seletatav sellega, et kuni 1990.aastani Konstantinopol ei tunnistanud Gruusia kiriku autokefaaliat. Samas oli seal samas materjalides kusagil mainitud, et Gruusia kiriku pea ei külastanud Ukraina ristimise aastapäeva 2008, kus osalesid Moskva patriarhaat ja Moskva patriarhaadi Ukraina õigeusu kirik. Seega need asjad on keerulisemad kui vahel tunduvad...
Nendest materjalidest loeb välja ainult Serbia kiriku ühese toetuse Moskva patriarhaadile. Ja selles pole küll mitte midagi imestamisväärset. Lisaks on viimastel aastakümnetel Moskvat toetanud Antiookia ja Rumeenia kirikud. Rumeenia kirik on järsult oma suhtumist muutnud, sest Pole jõudnud Moskvaga kokkuleppele Moldova õigeusu kiriku jurisdiktsioonis. Moskva patriarhaat peab Moldova kirikut oma loomulikuks osaks.
Mis puudutab nüüd Istanbuli kogunemist 2008, siis põhiline tüliküsimus Moskva ja Konstantinopoli vahel oli ikka Ukraina. Ukrainas on teatavasti koguni kolm õigeusu kirikut - Moskva patriarhaadi kirik, autokefaalne ja veel miski kolmas. Mis puudutab Eestit, siis küsimus ju selles, et Moskva ei tunnista EAÕK-t ja Konstantinopol ei tunnista Moskva patriarhaadi kirikut Eestis. Samas olid mõlema autonoomse kiriku pead metropoliidid Korniili ja Stefanus ikkagi Istanbulis ja ka teenisid ühisel liturgial! Üks oli Moskva, teine Konstantinopoli delegatsiooni liige.
Seega on suuresti tegu kirikupoliitilise probleemiga, mida ülearu tõsiselt võtta ei tasu. Ei ole ju saladus selle "mängu" laiem taust - Konstantinopol kui esimene võrdsete õigeusu kirikute seas püüab suurendada oma mõju, mis suurimale, Vene õigeusukirikule jälle täiesti vastukarva on. Ei ole saladuseks ka Vene kiriku saladiplomaatia, et hoopis Jerusalemma kirikut Konstantinopoli asemel esikohale upitada. Kuid selle ürituse viljatust on vist tänaseks isegi Moskvas eneses taibatud.
Ma ei taha sellega sugugi öelda, et mõnedes kirikuküsimustes võib Gruusia kirik meile ehk ootamatult toetada Moskva patriarhaati. Kirikuelu küsimustes ei käi jooned sageli samaselt ja rööbiti riikliku poliitika joonte ja arusaamadega. Ka ajaline perspektiiv on kirikuelus ja riiklikus poliitikas sootuks erinev.
Aga kindlasti tänud nende huvitavate ülevaadete eest!
1. Nii vingete argumentide esitamise järel on edasi arutelu Gruusia kiriku seisukohtadest Eesti õigeusu kirikute tüliküsimuses loomulikult end absoluutselt ammendanud.corvus kirjutas: Kahjuks on see suuline info (seega teatava küsimärgiga), sest prodseduurilisi küsimusi nagu ka sääraseid delikaatseid hääletustulemusi ei avaldata. Küll aga võib uskuda, et kui hääletamine toimus, siis Gruusia kirikupea pragmaatikuna kindlasti ei tahtnud Moskvat ärritada.
Liturgial osalemine ei ole aga ju midagi erilist. Stefanost peab õigeusklikuks isegi ka Moskva kirik.
2. See on täiesti ebatavaline kui metropoliidid Kornili ja Stefanos üheskoos liturgial teenisid. Ja seda äärmiselt lihtsal põhjusel - varem ei olnud nad seda mitte kunagi teinud. Sündmust, mida kunagi varem ei ole toimunud ja siis toimub, võib põhjendatult eesti keeles nimetada ebatavaliseks. Keeleliselt võik ka kasutada mõisteid tavaline ja selle sünonüüm tavatu - vaste ebatavalisele.
Suured tänud aga selle huvitava teabe ja arutelu eest!
Vaatasin ka sinna Gruusia kiriku lehele ja selgub, et Soome õigeusu kirik on nende jaoks täitsa olemas. Ometi on selle teke Eesti omaga sarnane, eestlased isegi aitasid soomlasi toona. Huvitav, kas grusiinide meelest oli see siis JOKK, kuidas Eesti õigeusklikud pärast sõda Moskva alluvusse saadi või mis neid segab? Ei tohi kahte kirikut samal alal korraga tunnustada?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist