Kapten Trumm kirjutas:Tsiviil-rasketehnikaga, mis teedel ei liigu, kipub olema just vastupidine, et omanikud ei täi ühtegi hooldust teha, hoolsamad teevad ainult garantiiajal.
Tulemuseks on see, et nt 7 tuhande töötunniga laadurekskavaatorit ei soovita ükski asjatundja osta, masina põhisõlmed on enamikus vahetust või suuremat remonti vajavad, hea kui omanik (liisinguvõtja) on raatsinud õli ja rehve vahetada.
Ma ei mõelnud nüüd sihukest hooldamatust vaid taolist, et paari tuhande tunni järel peaks kui mitte kõik siis olulisemad hüdrovoolikud ära vahetama. Eriti hea oleks kui need firmaesindusest osta. Praktikas vahetatakse ikka siis kui lõhki läheb ja ostetakse voolikufirmast.
Või elust võetud näide sellesama laadurekskavaatori kohta - kui teha ise selline kiirliite jublakas, millega saab ees seadmeid vahetada, siis kulutab see tootjatehase väitel kõik puksid viiesaja tunniga ära. Tegelikkuses kestavad need puksid aastatuhandeid.
Või on tootja väitel masti keevitamine rangelt keelatud, tuleks osta uus, mis maksab varuosana 30 % masina hinnast. Tegelikkuses keevitatakse ja ei juhtu midagi.
Nende 50 hüpoteetilise tankiga oleks Eesti nagunii samas olukorras kui ühe ekskavaatori õnnelik omanik s.t müüja huvi kaob kohe kui masin müüdud. Edaspidi peab ise hakkama saama ja see aretamine võtaks instruktsioonijärgseid hoolduskulusid tunduvalt vähemaks.