Viktoriin
Re: Viktoriin
Mingi probleem kliimaseadmega? Sellised lennukid lendavad kõrgel, kus temperatuur ka suvel ulatub alla -50 kraadi. Samas maapinnal on suvel kohati samapalju plusskraade. Kliimaseadme ülesütlemisel on haigused kerged tulema. 
Re: Viktoriin
Nii see tõepoolest oli. M-4 kliimaseade oli üks üpris ebakindel tükk. Asjast endast pajatatakse sedamoodi...
"...Õhu konditsioneerimissüsteem töötas ebarahuldavalt. Lennata tuli karusnahkses riietuses- kõrgustes langes kabiini temperatuur tugevalt allapoole nulli. Kõige hullem oli sealjuures suvel- stardi ja kõrguse kogumise ajal jõudsid kõik end läbimärjaks higistada ning kuivada oli vaja enne seda, kuni lennuk maha jahtub. Selleks seati pardakonditsioneer sooja õhu andmisele ning sellest tulevad voolikud topiti kaelusest või varrukast sisse. Kuid aviaatorite leidlikkusele vaatamata oli külmetus ja nohu „emkade“ ekipaažide peamiseks kutsehaiguseks. Seda edestas vaid närvistress, mis oli esile kutsutud sagedastest süsteemiriketest ja lennuki kõrgest avariilisusest..."
http://airwar.ru/enc/bomber/m4.html
Nii et küsimisjärg austet kaasfoorumlase EOD kätte.
"...Õhu konditsioneerimissüsteem töötas ebarahuldavalt. Lennata tuli karusnahkses riietuses- kõrgustes langes kabiini temperatuur tugevalt allapoole nulli. Kõige hullem oli sealjuures suvel- stardi ja kõrguse kogumise ajal jõudsid kõik end läbimärjaks higistada ning kuivada oli vaja enne seda, kuni lennuk maha jahtub. Selleks seati pardakonditsioneer sooja õhu andmisele ning sellest tulevad voolikud topiti kaelusest või varrukast sisse. Kuid aviaatorite leidlikkusele vaatamata oli külmetus ja nohu „emkade“ ekipaažide peamiseks kutsehaiguseks. Seda edestas vaid närvistress, mis oli esile kutsutud sagedastest süsteemiriketest ja lennuki kõrgest avariilisusest..."
http://airwar.ru/enc/bomber/m4.html
Nii et küsimisjärg austet kaasfoorumlase EOD kätte.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
allatah
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ma ise mõtlesin selle SR-71 peale ja teadsin, et sel läheb kiiruse ja sellest tuleneva hõõrdejõu tõttu väga palavaks. Aga eks ta ole ka vähe kiirem lennuk.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: Viktoriin
Jääme siis veel lennunduse juurde.
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Coffin corner e. kirstunurk. Olukord, kus varisemiskiiruse ja helikiiruse kõverad lõikuvad ja kust kõrgemal alahelikiiruseline lend on võimatu.EOD kirjutas:Jääme siis veel lennunduse juurde.
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?
Re: Viktoriin
Jep. Kõrgel, hõredas ja külmas õhus on helikiirus väiksem kui maapinnal, samas lennuki õhus püsimiseks vajalik kiirus suurem. Ja tekibki olukord, kus kiiruse vähendamisel lennuk variseb ja suurendamisel ületab helibarjääri. Näiteks Air France kaotas just seetõttu ühe lennuki.

Küsi.

Küsi.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Air France varises küll, kuid lennuki kaotus oli ikkagi pilootide koolituse puudujääk.EOD kirjutas:Jep. Kõrgel, hõredas ja külmas õhus on helikiirus väiksem kui maapinnal, samas lennuki õhus püsimiseks vajalik kiirus suurem. Ja tekibki olukord, kus kiiruse vähendamisel lennuk variseb ja suurendamisel ületab helibarjääri. Näiteks Air France kaotas just seetõttu ühe lennuki.
Küsi.
Mis puutub kirjeldusse, siis helikiiruse langus on marginaalne. Mis tõuseb kiiresti, on õhus püsimiseks vajalik kiirus. Ehk siis tegelikkuses ei näe see graafik välja mitte selline kena püramiid vaid pigem selline peaaegu täisnurkne kolmnurk, mille haarad ei ole tegelikult sirged. Ohh mihuke möla sai.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Peaks olema lihtne
Nimeta lennukõlblik rakett, mille vedelkütuse paak jäi mootorist väljuvate gaaside voole ette. Täpsemalt siis kasutati raketi stabiliseerimiseks mootori viimist kütusepaagist ettepoole.
Nimeta lennukõlblik rakett, mille vedelkütuse paak jäi mootorist väljuvate gaaside voole ette. Täpsemalt siis kasutati raketi stabiliseerimiseks mootori viimist kütusepaagist ettepoole.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
No mis see's olgu. Ma arvasin, et kohe tuleb vastus. See ometi nii lihtne ju.
Re: Viktoriin
Sa pead silmas ikka traditsioonilist ühes korpuses asuvat süsteemi, mitte sellist, kus mootor asub väljaspool muud raketikorpust nagu näiteks venelaste K-10nel?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ei pea silmas ühes korpuses asuvat süsteemi. Tegemist on vedelkütusega raketiga, mille põlemiskamber asub kütusepaagist eespool. K-10 on gaasiturbiiniga.Lemet kirjutas:Sa pead silmas ikka traditsioonilist ühes korpuses asuvat süsteemi, mitte sellist, kus mootor asub väljaspool muud raketikorpust nagu näiteks venelaste K-10nel?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Hakkame siis vihjama. Mõeldud seadeldis on pärit raketinduse algusaegadest.
Re: Viktoriin
Rheintochter R 3?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ei (http://www.scribd.com/doc/102092588/Rhe ... -Dokumente)EOD kirjutas:Rheintochter R 3?
Re: Viktoriin
1926 Goddard rocket

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist