Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Mingi probleem kliimaseadmega? Sellised lennukid lendavad kõrgel, kus temperatuur ka suvel ulatub alla -50 kraadi. Samas maapinnal on suvel kohati samapalju plusskraade. Kliimaseadme ülesütlemisel on haigused kerged tulema. :roll:
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Nii see tõepoolest oli. M-4 kliimaseade oli üks üpris ebakindel tükk. Asjast endast pajatatakse sedamoodi...

"...Õhu konditsioneerimissüsteem töötas ebarahuldavalt. Lennata tuli karusnahkses riietuses- kõrgustes langes kabiini temperatuur tugevalt allapoole nulli. Kõige hullem oli sealjuures suvel- stardi ja kõrguse kogumise ajal jõudsid kõik end läbimärjaks higistada ning kuivada oli vaja enne seda, kuni lennuk maha jahtub. Selleks seati pardakonditsioneer sooja õhu andmisele ning sellest tulevad voolikud topiti kaelusest või varrukast sisse. Kuid aviaatorite leidlikkusele vaatamata oli külmetus ja nohu „emkade“ ekipaažide peamiseks kutsehaiguseks. Seda edestas vaid närvistress, mis oli esile kutsutud sagedastest süsteemiriketest ja lennuki kõrgest avariilisusest..."

http://airwar.ru/enc/bomber/m4.html

Nii et küsimisjärg austet kaasfoorumlase EOD kätte.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
allatah
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas allatah »

Ma ise mõtlesin selle SR-71 peale ja teadsin, et sel läheb kiiruse ja sellest tuleneva hõõrdejõu tõttu väga palavaks. Aga eks ta ole ka vähe kiirem lennuk.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Jääme siis veel lennunduse juurde.
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

EOD kirjutas:Jääme siis veel lennunduse juurde.
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?
Coffin corner e. kirstunurk. Olukord, kus varisemiskiiruse ja helikiiruse kõverad lõikuvad ja kust kõrgemal alahelikiiruseline lend on võimatu.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Jep. Kõrgel, hõredas ja külmas õhus on helikiirus väiksem kui maapinnal, samas lennuki õhus püsimiseks vajalik kiirus suurem. Ja tekibki olukord, kus kiiruse vähendamisel lennuk variseb ja suurendamisel ületab helibarjääri. Näiteks Air France kaotas just seetõttu ühe lennuki.
Pilt
Küsi.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

EOD kirjutas:Jep. Kõrgel, hõredas ja külmas õhus on helikiirus väiksem kui maapinnal, samas lennuki õhus püsimiseks vajalik kiirus suurem. Ja tekibki olukord, kus kiiruse vähendamisel lennuk variseb ja suurendamisel ületab helibarjääri. Näiteks Air France kaotas just seetõttu ühe lennuki.
Küsi.
Air France varises küll, kuid lennuki kaotus oli ikkagi pilootide koolituse puudujääk.

Mis puutub kirjeldusse, siis helikiiruse langus on marginaalne. Mis tõuseb kiiresti, on õhus püsimiseks vajalik kiirus. Ehk siis tegelikkuses ei näe see graafik välja mitte selline kena püramiid vaid pigem selline peaaegu täisnurkne kolmnurk, mille haarad ei ole tegelikult sirged. Ohh mihuke möla sai.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Peaks olema lihtne

Nimeta lennukõlblik rakett, mille vedelkütuse paak jäi mootorist väljuvate gaaside voole ette. Täpsemalt siis kasutati raketi stabiliseerimiseks mootori viimist kütusepaagist ettepoole.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

No mis see's olgu. Ma arvasin, et kohe tuleb vastus. See ometi nii lihtne ju.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Sa pead silmas ikka traditsioonilist ühes korpuses asuvat süsteemi, mitte sellist, kus mootor asub väljaspool muud raketikorpust nagu näiteks venelaste K-10nel?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:Sa pead silmas ikka traditsioonilist ühes korpuses asuvat süsteemi, mitte sellist, kus mootor asub väljaspool muud raketikorpust nagu näiteks venelaste K-10nel?
Ei pea silmas ühes korpuses asuvat süsteemi. Tegemist on vedelkütusega raketiga, mille põlemiskamber asub kütusepaagist eespool. K-10 on gaasiturbiiniga.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Hakkame siis vihjama. Mõeldud seadeldis on pärit raketinduse algusaegadest.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Rheintochter R 3?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

EOD kirjutas:Rheintochter R 3?
Ei (http://www.scribd.com/doc/102092588/Rhe ... -Dokumente)
Tschy
Liige
Postitusi: 116
Liitunud: 29 Dets, 2012 17:09
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Tschy »

1926 Goddard rocket
:write:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist