Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas setu »

Julgeolekupoliitiliselt edasi liikudes on üsna selge, et Ämari projektist palju tõhusam on RailBalticu loomine.

RailBalticu teostumine Pärnu kaudu on julgeoleku seisukohast vajalikum kui selle trassi ehitamine Tartu ja Valga kaudu. RB on kui omaette väljapääs mis ehitatakse olemasolevale taristule juurde. Kui ta oleks vaid olemasoleva taristu uuenduskuur, poleks meil sisuliselt uut lahendust. Seega RB teostamine Pärnu kaudu on EKJ ja NATO kaitseplaanide vaatevinklist üks kõige tähtsamaid taristuprojekte lähima paari dekaadi jooksul.

Tankiešelon Poolast Tallinnani 250 km/h

Kui Ämari projektiga paralleelselt nägime Tütarsaartele kõige kaasaegsema radarijaama ehitamist ja kaugmaa raketivägede uue põlvkonna ümberpaigutamist Piiteri oblastis, siis sellest tuleb teha omad järeldused. Ämari on 24/7 tule all, mille toetuseks tasub vabadesse vetesse veel paar fregatti tuua, et saavutada mitmest punktist ülitäpne lennuliikluse jälgimine ja selle võimalik peatumine. Need muudatused on toimunud paralleelselt Ämari valmimisega ja saab öelda, et vastavad muudatused on ennem saanud tehtud, kui Ämari täielik töövalmidus oleks teostunud (ei ole Leedus paiknevat eskadrilli toodudki veel Ämarisse). Seega projektist loodetud edu pole tulnud.

Kuid mida ei ole nii lihtne radaritega peilida - on raudtee logistika. Tõsi, tegemist on kergesti jälgitava süsteemiga, kuid juba 1435mm süsteemi eraldatus Vene süsteemist annab väiksema eelise just oma eraldatuse tõttu siinsest olemasolevast. Kui RB saavutab oma töörütmi pidevate vedudega - seda hõlpsam on ka teostada militaarvedusid õppuste vms koosharjutamise tarbeks. Jäävad ära ka kaubalaevade lossimised ja aeglane meretee, mille läbimine on väga kaalukas julgeolekupoliitiline otsus.

Millist rolli näeb EKJ RB arengus?

Esialgu suurem teadlikkuse tõstmine. Arusaamine, logistika koordineerimine ja valmisolek seda uut RB taristut juhtida.Tõsi EKJ ei vaja ise vedureid ega veermikku, kuid ohvitseride raudtee alast koolitust Soomes, Hollandis või Saksamaal seevastu küll.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas setu »

Kindlasti tuleks Kaitseministeeriumil kaaluda juba järgmiseid võimalikke otsustuskohti:

RailBalticult logistika ümberstruktureerimine teistele liinidele üle Eesti:
Kui planeeritava RailBalticu lõppjaamaks saab Ülemiste siis:
- kaoks otseühendus Paldiski suuna ning Rapla suuna raudteeliinide ja RB vahel.
- Balti Jaam on lähemal sadamale. (alates Admiraliteedi basseinist, Mereväe baas jne) - kõik need alad on Balti Jaamale palju lähemal.

Enam-vähem täpne kaart kõikide RB trassi alternatiividega Google Earth formaadis (.kmz): http://www.upload.ee/files/3710338/Rail_Baltic.kmz.html

Pilt
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
alban
Liige
Postitusi: 1208
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:01
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas alban »

setu kirjutas:Tankiešelon Poolast Tallinnani 250 km/h
Enne rongivaimustust tasub kaardi peal üle mõõta vahemaa Valgevene piirist Kaliningradi oblasti piirini ja tähelepanu pöörata sellele, et sealt vahelt peavad need ešelonid läbi saama.

Ämari täiendab raudteed ja vastupidi. Mõlemal on oma eelised ja puudused.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enne rongivaimustust tasub kaardi peal üle mõõta vahemaa Valgevene piirist Kaliningradi oblasti piirini ja tähelepanu pöörata sellele, et sealt vahelt peavad need ešelonid läbi saama.
Tuleb nõustuda, seal vahel on põhiline "NATO tuleb" pudelikael, kust suuremas sõjas tuleb need kolonnid jõuga läbi murda.
65 km on see koridor lai.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas davidsoniharald »

setu kirjutas:
Tankiešelon Poolast Tallinnani 250 km/h
Päris hea ulme. :wall:

Kujutan ette kuidas sa siis asjasse suhtuks, kui RB ka sinu koduhoovist läbi läheks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19196
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas ruger »

Väga vahva on seda raudteed siis ka turvata... Kui esimene rongitäis kraavi lendab... juhuslike ja mittejuhuslike kokkusattumiste tulemusel.. RB on piisavalt kilomeetreid, et selle valve muutub väga raskeks.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas allatah »

Tank tundub sellise uhke ja fäncy asja jaoks liiga raske koorem olema. Raudselt on tank nii lai, et mingite postide vahelt läbi ei mahu või läheb kaal liiga suureks ning elektroonika lülitab õnnetuste vältimiseks veduri mootori välja. See on lihtsalt minu kui täieliku võhiku arvamus. Ega tanke vedav rong vist 250km/h ei sõida kah, kui just rindele väga kiire pole? :lol:
Aga kahtlemata on ta üks täiendav alternatiiv seni olemasolevatele võimalustele ja tõenäoliselt muu väiksemat sorti kauba transport saab toimuda väga edukalt. Ma küll ei tea, kas seal veetakse kaupa merekonteineris või muul viisil.

Halba selle olemasolu kindlasti ei tee, aga juba sõja olukorras on teda väga raske turvata.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Poti soldat
Liige
Postitusi: 1716
Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas Poti soldat »

250 km/h tankiešelon on muidugi puhas jaburdus. Aga muidu eeldaks et RB raudtee saab olema nagu tavaline raudtee ikka, lihtsalt Lääne-Euroopa rööpalaiusega. Olen täiesti kindel vajadusel saab sinna ka kiirete reisirongide asemel panna tavakiirusel militaarešelonid sõitma, ning pole ka need tankid midagi nii meeletult rasket.
Kasutaja avatar
rbl
Liige
Postitusi: 1466
Liitunud: 29 Nov, 2011 23:10

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas rbl »

Keegi ei julgegi siia oma tanke tuua, setu tuleb oma harvesteriga ja saeb kõigil torud maha.
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas davidsoniharald »

Poti soldat kirjutas:250 km/h tankiešelon on muidugi puhas jaburdus. Aga muidu eeldaks et RB raudtee saab olema nagu tavaline raudtee ikka, lihtsalt Lääne-Euroopa rööpalaiusega. Olen täiesti kindel vajadusel saab sinna ka kiirete reisirongide asemel panna tavakiirusel militaarešelonid sõitma, ning pole ka need tankid midagi nii meeletult rasket.
Neid kiireid reisironge hakkab seal kõige vähem liikuma muu liikluse hulgas. See on lihtsalt reklaamlause millega seda projekti rahvale vastuvõetavaks üritatakse teha. Rohkem ikka suur biznizblan kaubavedude jaoks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas setu »

See eelmainitud 65 km kitsukese koridori võib agressor sulgeda, kuid see kindlasti avatakse kiiresti. Erinevalt maanteetrassidest, pakub raudteelogistika ikkagi suuremat ja kindlamat läbilaskevõimet. Ja juba ajalooliste kaitsesuundade tõttu on Pärnu lähedalt läbiv trassi valik parem. Tartu-Valga trassi laienedes oleks vaja rohkem inimeste kodusid lammutada, et saavutada 150-300 meetri laiune kinnine tsoon (mis teeks sama väärtusega projekti kuni kümneid kordi kallimaks). Eeltoodud remark, et üks toetab teist - väga pädevaks ei pea, sest agressiooni ajal kõige defitsiitsem materjal on ikkagi raskem raud lisaks õhuväe toetusele. Sellised kaubarongid sõidavad vastavalt tee kvaliteedile ikkagi kuni 160-200 km/h mis pole antud juhul üldse oluline.

Pilt
Pilt
Pilt
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
Actual
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 13 Mär, 2008 11:47

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas Actual »

setu kirjutas:Ja juba ajalooliste kaitsesuundade tõttu on Pärnu lähedalt läbiv trassi valik parem.
See väide jääb natuke segaseks mu jaoks, ajalooliselt on euroopa hirm Saksamaa meie maile just Eesti lõuna suunalt sisenenud :) Ajaloolise kogemuse järgi vaadates Pärnu suund ja sobiliku rööpmelaiusega raudtee otse Saksamaani on üheselt meie lõuna kaitsesuunda strateegiliselt nõrgendav infrastruktuur. Ajalugu pidavat korduma ja see tähendaks, et sakslastel oleks meie aladele sisenemine Rail Baltica korral logistiliselt lihtsam kui eales enne ajaloos :D
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas Manurhin »

setu kirjutas: Tankiešelon Poolast Tallinnani 250 km/h
Kui praegu oleks aasta 1935, siis oleks asjal jumet. Tänapäeval pole midagi lihtsamat kui väikese raketilöögiga kilomeeter raudteed koos tammiga minema pühkida, mõni sild ka õhku lasta ja hiljemalt kusagilt Leedu keskosast peavad tankid omal jõul Tallinna poole logistama hakkama, niipalju kui neid selleks ajaks veel liikumisvõimelisi on.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Jalutu
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 29 Dets, 2012 19:55
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas Jalutu »

Olen teemat paar korda lugenud ja iga kord tõmbasin mõttes pralleeli ühe ammuloetud raamatuga. Täna sain lõpuks laiskusest üle ja otsisin selle välja. Kellel huvi ja võimalus, otsib välja "Tiigrid poris" ja vaatab lk. 157 alt II lõiku...
[i]Aga lapsed on Teil toredad![/i]
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Rail Baltic - palju olulisem kui Ämari

Postitus Postitas davidsoniharald »

Aga võib olla saab laiskusest lõplikult lahti ja tsiteerib meile seda lõiku? :D
Jalutu kirjutas:Olen teemat paar korda lugenud ja iga kord tõmbasin mõttes pralleeli ühe ammuloetud raamatuga. Täna sain lõpuks laiskusest üle ja otsisin selle välja. Kellel huvi ja võimalus, otsib välja "Tiigrid poris" ja vaatab lk. 157 alt II lõiku...
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist