Projekt on välja töötatud briti disaineri Marc Newsoni poolt, kes on omanimelise firma omanik ja on siiani loonud uusi kontseptsioone, alates hotellide ja restoranide mööblist ning lõpetades concept autodega.
Suvaline hea auto, lennuk või ütleme sild on tõelised kunstiteosed. Kuid kas on õiglane ka vastupidine kinnitus? Kas kunstnik saab luua lennuki, mis on suuteline lendama? Lennuki Kelvin 40 maailmaturnee on sedapidise muutumise näide.
Lennuk näeb välja ebatavaline, lausa kehastunud stealthkontseptsioon kogu oma ilus.

Masina väljanägemine kutsub esile assotsiatsioone nähtamatu lennukiga, vaidtiiva põhimõttel loodud lahingulennukite katse- ja seeriamudelitega või siis rekvisiidiga mingist ulmefilmist



"Ma armastan reaktiivlennukeid!" teatas Newson, "Reisin tihti lennukiga...Ja tänasel päeval on ligi pool minu tööst seotud aeronautikaga. Pealegi- projekteerida terve lennuk, mitte ainult selle interjööri, on alati olnud minu unistuseks."
"Savi" otstarvet täitsid alumiiniumsulamid ja komposiitmaterjalid.
Pea täielikult käsitöine looming kestis kaks aastat ja nüüd sooritab miniatuurne lennuk Kelvin 40 maailmaturnee, olgugi et "lennuki skulptuurina" või kõrgtehnoloogilise kunstiteosena.

Enne, kui "voolimisega" alustada, tegi Newson hulgaliselt visandeid.

Lennukil on tiivaulatust 8 meetrit ja pikkust 8,14 meetrit. Masin on kahekohaline.




Kelvin 40 on demonstreeritud Pariisis, Hollandis, Inglismaal, Ühendriikides ja Jaapanis. Lõppeb tuur taas Prantsusmaal- Le Bourget lennundusnäitusel 2005. aastal.
Siinkohal peaks seletama, miks nimetatakse seda lennukit meedias tihti skulptuuriks. Asi on selles, et loodi ta ikkagi kui disaineri kontseptsioon, mitte viimase kruvini täisväärtuslik reaktiivmasina projekt.
Newson sõlmis koostöölepingu ülemaailmselt tuntud prantslaste mootoriehitusfirmaga Snecma. Prantslased lülitusid asjasse kunstniku töö lõppetapil.
Tähendab see, et Kelvin 40 tõuseb kunagi õhku? Küsimus on huvitav ja sellele pole ühest vastust. Luua kontsept, olgugi et sisuga täidetud, ja reaalne lennuk on siiski kaks iseasja.
Lennunduses pole Marc päris uustulnuk- ta on loonud näiteks äriklassi reaktiivlennuki Dassault Falcon 900B siseinterjööri.
Ja ikkagi on Marci kehastunud unistus suuteline lendama. Vähemalt aerodünaamika ja konstruktsiooni kaalujaotuse seisukohast. Seda on näidanud nii arvutimodelleerimine kui ka Prantsusmaal toimunud mastaapkoopia katsetamine aerodünaamilises torus. Lennuk pidas end nii virtuaalsel kujul kui ka mudelina eeskujulikult üleval.
Üks Marc Newsoni masinate virtuaalsetest katsetustest...




http://alternathistory.org.ua/futuristi ... -kelvin-40
http://marc-newson.com/ProjectImages.as ... ectName=Ke...
http://www.membrana.ru/particle/98