Kalkulatsioon lihtne:
20x T72= 1000000 € (kompanii komlekt+ varu)
Laskemoona hinnaks on arvestuslikult kolmandik kuni pool Leole sobiva laskemoona hinnast, kütusekulu on samaväärne. Kokkuhoid tuleb remondi arvelt- ühtki põhisõlmede remonti ette ei võeta, mootori või käigukasti väljalangemisel võetakse järgmine masin. Pärast tsükli lõppu läheb enamus masinaid vanarauaks, mõned elusamad jäävad tankitõrjujate väljaõppeks ja muuseumi. Enne rauda saatmist saab nad ka katsetamise mõttes auklikuks lasta. Vanametalli hind ca 100000€.
Kui T-72 ressursiks kahe hoolduse vahel arvestada 200 tundi (kindlaid andmeid pole praegu käepärast), annaks see 10-20 nädalat puhast väljaõppeaega põllul. Sellele eelneks tehniline tüübiõpe, teoreetiline soomusvägede taktika ja laskmised.
Lõpptulemusena võiks ülevaade olla sellistest asjadest:
- meeskonna ohutustehnilised protseduurid, laadimine treilerile, sõit teedel ja maastikul;
- meeskonna taktikaline tegevus maastikul, puhkeajal, julgestuses, manöövreid sooritades;
- rühma rivistused ja liikumine rivistuses, taktikaline protseduur rivistusi muutes (see on esimene loetletud asjadest, mida kindlasti ei saa välismaal õppida);
- rühma teised taktikalised tegevused, rühma koordineerimisprotseduurid;
- kompanii rivistused ja liikumine rivistustes;
- kompanii struktuur ja toetusvajadus, pataljoni logistika korraldus;
Kõige olulisem- koostöö relvaliikidega. Millised on võimalused koostööks kergejalaväega, soomukitel jalaväega, meie olemasolevate vahenditega õhutõrje korraldamine (ja kas see üldse on võimalik), kaudtule tulejuhtimisprotseduurid, pioneeride paigutus rivistuses, luure (positsioonid ja liikumisteed) korraldus.
Enamus sellest asjast tähendab kolistamist mööda maastikku, mida ei ole võimalik asendada ega ära jätta (ega ka kuskil teise riigi väeosas teha). On täiesti loomulik, et nii mõndagi lõhutakse algatuseks ära, rikutakse ära, ei nähta ette. Ohutustehnika ja protseduuride kohapeal on valge leht, teiste riikide asjad käivad aga üksteisele risti vastu. Ilma ise (korduvalt) järele proovimata seda kõike ei õpi, kahjude minimeerimiseks peaks õppevahendid aga võimalikult odavad olema. Lisan siia lõppu oma posti ühest teisest teemast:
kangelaspioneer kirjutas:Hjalmar Nelk kirjutas:Mõni näib tanke igatsevat ainult rahuaegseks jalaväelase väljaõppeks, teised jälle sõjaaegseks soomusmanöövervõimeks.
Täpselt siin see asi ongi. Jalaväelase väljaõppeks oleks tõepoolest piisav 1-3 tankist. Kasvõi T-55 või T-72. Väljaõppevahendid. Kuid selle jaoks ei ole vaja osta kümneid või sadu tanke. Soomusmanöövervõime loomiseks T-55 või T-72 ei kõlba. Ja seal ei ole vahet, kas neid osta kümneid või sadu. Hakkame vastast massiga lööma?
Soomusmanöövrivõime loomise jaoks on ju loomulikult vaja kõige kallimat saadaolevat asja, et kooliraha võimalikult suurem oleks. See on ka põhjus, miks autokoolid kasutavad õppesõiduautodena peamiselt Jaguari ja Bentley high-end mudeleid. Suzuki Liana või veel hullem, Ladaga sõites ei ole võimalik autojuhtimist õppida. Samuti ei ole alustaval autokoolil võimalik neid koolitajate koolitamiseks kasutada, sest mootoripöörded, õlikvaliteet ja pöörderaadius on hoopis teistsugused.