http://www.100avtostranic.ru/9.htm
Selle järgi suutis AZLK tehase sportvariant välja joosta 180 km/h - seda siis 1840 cm3 125 hj mootoriga- kaks nukkvõlli, topelt Weberid jms toredused. Igati loogiline, sest et võrdlusena sai VFTS hakkama ~190 km/h vajades selleks 160 hj ja tehes 0-100 8,2 sekundiga. (Ausalt öeldes, mitte eriti erutav, enamik keskklassi sedaane teeb seda ju praegu 9 sekundi kanti ja tippkiirused üle 200.... ). Loomulikult ei ole need kiirusenäitajad päris kontekstis, tegu oli ralli jaoks mõeldud riistapuudega, aga mingi pildi saab ette. Sealt lehelt leiab veel igasuguste vene imede näitajaid.
Nagu juba öeldud, miskit ei klapi kohe kuidagi. Seda, et osuti "skaalalt välja sai" keegi ei kahtlegi, ma ise postitasin sellest kaks linki. Aga reaalse kiirusega sääl küll kohe mingit tegemist polnud. Olge nüüd mõistlikud, kui stokk massinas oleks oma 56 kilovatiga sajaseitsmekümnega jooksnud, milleks need ponnistused topeltkarburaatorite ja spets plokikaanega...
Ja noh, uuema aja võrreldava võimsusega riistapuud millega sõitnud- golfid escordid nt- mossega võrreldes nagu öö ja päev, aga mingeid kiirusrekordeid ka nendega ju ei püstita taevake. 1.6 Escort jookseb 160 välja (jah, on proovitud, jah, GPSiga mõõtes
) edasine meelitamine on juba üsna kahtlane ning visa ja hästi ei usu, et passis toodud kiirusnumbrit (sõltub modifikatsioonist, enda 1.6'l oli see 177 km/h) Eesti oludes horisontaalsel teel üldse kätte saab, "päriselt" noh, mitte "osuti järgi"... Ja nüüd võrrelda viimase lõpu escorti (+10kW, parem aerodünaamika, parem jõuülekanne) ja 412't....