Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

jackpuuk kirjutas:
EOD kirjutas:Kui ma laiskusest jagu saaksin ja oma 1. generatsiooni Ford Probe GT viitsiksin ükskord korda teha, võiks jackpuugi Hondaga huvi pärast kiirendust võrrelda. Kolmanda käiguga võttis igatahes veel papud vilistama. Mootor siis 2,2 liitrine Mazda turbo Fordi kleepsuga. Esimene Fordi ja Mazda koostööprojekt. Põhimõtteliselt Mazda MX 6, mille kere ameeriklaste maitsele kohandatud.
Sel juhul omad minu mäletamist mööda üsnagi haruldast eksemplari, reeglina olid need Mazda 2,2-se motoga, millel võimu 85 KW ja tollase aja kohta efektne välimus, aga väga lahja "sisu". Midagi opel calibra taolist. Muidugi oli calibrast kah vägagi asjalikke variante, mis aga polnud eriti töökindlad, ning mille elushoidmine maksab tänapäeval suhteliselt ulmelisi summasid. Kuidas probe kere seisukord on, roostekindlusega need eriti ei hiilanud? Kui kere kabe, siis tasuks see tõesti ellu äratada!
Keresid on 1,5 varuks ja mootoreid 3 + veel üks Mazda 6 GD 2,2 vabalthingav. Kuna sel on surveaste kõrgem kui turbovariandil, hellitasin vaikselt mõtet sellele turbo lisamisega "püss" ehitada. Häda vaid selles, et ehitamas tuleb 160 km kaugusel käia. Tallinnas pole kohta. :cry:
Kere on taastatav. Läbiv rooste vaid kapoti all "kannude" juures, millele ""küünlad" kinnituvad. Külgedel on lohakalt taastatud avariijälgi, kuid ei midagi hullu. Üks doonorkeredest on läbi, teine suht kobe.
Ega Probe eriti kurvilise tee auto polegi. Juhitavus tal keskpärane. Otse kiirendamiseks sobib. :roll:
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mx77 »

ei pegi nii eriline auto olema, piisab tavalisest Ford Focus RS-ist
https://www.youtube.com/watch?v=LPMto4Ie8LI

see on vist esiveolitest parima esisilla pidamisega
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

mx77 kirjutas:ei pegi nii eriline auto olema, piisab tavalisest Ford Focus RS-ist
https://www.youtube.com/watch?v=LPMto4Ie8LI

see on vist esiveolitest parima esisilla pidamisega
Focus on juba välja tulnuna saanud kiitust hea juhitavuse eest (tavaversiooninana), on mul ühel tuttaval kah selline heleroheline. On lahe ja kiire küll! Siiski Seati ja mõne teise tootja kuumad luukpärad pakuvad valju konkurentsi, uus Type R teeb kah debüüdi (autoajakirjades eeldatakse sellest maailma kiireimat esiveolist)
Kuna teemaalgataja pidas silmas vanemat tehnikat, siis kriban siia (loodan et mäletan peast autorit õieti) Autolehe ühe toimetaja Elmar Otsa sõnu BMW M3 kohta :" Tuletab meelde kui BMW oli veel tõeliselt kerge ja sportlik auto, hilisemad M3-d on küll palju kiiremad, aga kas ka paremad?".

Mingis mõttes on uued autod kindlasti paremad, ohutuse, lihtsama juhitavuse poolest jne. Aga hinge pole enam neis autodes, enam ei tee inimesed autosid, vaid arvutid (ok, ma tean et see pole päris nii). Aga oskad kamraad öelda, miks inimesed muretsevad omale "elementaarauto" ja hoiavad seda nagu s.tta pilpa peal? Ei saa olla ka nostalgialaks, sest "armsa" NL ajal ei olnud just paljudel võimalusi "neetud kapitalistide" poolt toodetud autosid oma käega näppida, rääkimata selles sõitmisest.
sitt päev, kellele kurdad
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Kamraad mainstein, mingi hetk suvel on plaanis sinu kodukanti tulla selle pisikese nähvitsaga, teil on head teed erinevalt savipätsi omadest. Otsime mõne rahuliku lõigu ja korraldame sigadusi? Mul abikaasa ütleb selle peale , hullul rinkast vähe või?
Kamraad Jackpuuk, oled alati teretulnud.. :D

Naised jätame omapäi, riputame masina elektroonikat täis ja padavai testima..

Sirgeid lõikusid trassidel jagub.. Ausalt..
vanahalb
Liige
Postitusi: 2617
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vanahalb »

jackpuuk kirjutas: Mingis mõttes on uued autod kindlasti paremad, ohutuse, lihtsama juhitavuse poolest jne. Aga hinge pole enam neis autodes, enam ei tee inimesed autosid, vaid arvutid (ok, ma tean et see pole päris nii). Aga oskad kamraad öelda, miks inimesed muretsevad omale "elementaarauto" ja hoiavad seda nagu s.tta pilpa peal? Ei saa olla ka nostalgialaks, sest "armsa" NL ajal ei olnud just paljudel võimalusi "neetud kapitalistide" poolt toodetud autosid oma käega näppida, rääkimata selles sõitmisest.
Mõned autod muutuvad legendiks ja hoitakse nagu s...ta pilpa peal, mõne eest tuleb vanarauahoovis veel pealegi maksta. See ei ole ainult endised NL-nii, läänes samamoodi.
Ajasite siin oma vanaautojuttudega mul kas mõtted minevikku. Mul oli kunagi Peugeot 205, mitte GTI vaid kõvasti lahjem GTX, 1,6 mootoriga. Roosteuss sõi ta lõpuks ära.
Vaatasin mobile.de-st, et kas annab vana aega veel tagasi kerida. Einoh, 7000-10 000 EUR tahetakse niisuguse auto eest ja pärit see kuskilt 90-ndate algusest.Ma ostsin enda oma kunagi 10 000 krooni eest ja siis tundus ka ürgkallis.
Üks hull küsib 180 000 EUR, (see on küll kõvasti tuunitud 147 KW peale) , käed langevad jõuetult rüppe.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Ehh mehed, pisut mõtisklusi väände ja vöimsuse teemal.

Algatuseks pöhjalik uurimustöö mosse teemal..

http://www.mosseklubi.ee/leht/images/sk ... rimine.pdf

Hea et on noori kolleege, kes ei väsi käsi määrida ja ka kirjatööd armastavad..

Juhiks muu toreda ja informatiivse materjali juures tähelepanu kiirendusnumbritele.

Ehk et 20 kuni 70 teise käiguga..

Parima kompromissi puhul oli saavutuseks 6,08sekundit.. Kiirenduseks suisa 2,28 meetrit sekundruudus.. :evil:
Mosse kohta ikka hirmköva tulemus.. Tösi küll 2141 plokikaane, koonusfiltri ja elektronsüüte kaasabil..

Ja kere olla maksimaalselt kergendatud, koos juhiga 1120kg.. erivöimsuseks siis 67,0 hj. tonni kohta.

Tuli mõte testida oma golfirimu.. auto kaal koos 70kilose juhi ja poole paagiga on 1,3 tonni.

Erivöimsus 69,2hj. Umbes sama..

Esimese käiguga kiirendades oli ikaldus..

http://mycaracc.ru/cars/graph/6780

ehk et 6,1 sekundit :oops: Tösi, sinna sisse mahtus kaks aegaviitvat käiguvahetust..

Sai siis teistmoodi proovitud.. Teisega kohalt.. :twisted:

http://mycaracc.ru/cars/graph/6781

Hoopis teine tera, puksimine esimesel käigul ja kaks käiguvahetust kadusid olematusse ja tulemuseks..
4,8sekundit 20 kuni 70km. tunnis.. Mossele sai ära pandud.. Kiirendus2,89m.sekundruudus :shock:
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

häh kirjutas: 100 - 180 on 22 sekundit, 80 - 120 on 5.5 sekundit (viimane vastab tõele, kontrollitud).
Lugesin põhjalikumalt üle, päris karm perevagun Sul.

Poisid, mis te arvate, kas koer tunneb auto juba kaugelt hääle järgi ära? Minu arvates tunneb. Oli meil selline majalukk keti otsas. Paps sõitis toona Gaz-52 naftapütil ja kodune auto oli see kurikuulus 412. Poe juurest koduni teed mööda umbes 1,2 km. linnulennult umbes 700 meetrit. Mõlemad tundis häälest ära kusagil poe juurest, kargles kuudi otsas, tegi imelikke hääli ja vahtis meile otsa, et mis teil ometi viga on? Miks te mind ometi lahti ei lase? Tal oli lubatud tänava otsa sel juhul autole vastu joosta (mingi 100 meetrit), sest siis sõidutati ta autoga koju. Istus uhke näoga, nina vastu esiklaasi :lol:.

Kamraad Manstein, koonukas annab tavaauto puhul heal juhul vaid 0,5 hobest manu (dünos testitult, kui sedagi annab), minu punane sõidab täitsa tavalise õhufiltriga, mis tehase poolt ette nähtud.
Viimati muutis jackpuuk, 24 Veebr, 2015 23:09, muudetud 1 kord kokku.
sitt päev, kellele kurdad
mart69x
Liige
Postitusi: 912
Liitunud: 06 Juul, 2009 15:30

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mart69x »

vanahalb kirjutas:
jackpuuk kirjutas: Mingis mõttes on uued autod kindlasti paremad, ohutuse, lihtsama juhitavuse poolest jne. Aga hinge pole enam neis autodes, enam ei tee inimesed autosid, vaid arvutid (ok, ma tean et see pole päris nii). Aga oskad kamraad öelda, miks inimesed muretsevad omale "elementaarauto" ja hoiavad seda nagu s.tta pilpa peal? Ei saa olla ka nostalgialaks, sest "armsa" NL ajal ei olnud just paljudel võimalusi "neetud kapitalistide" poolt toodetud autosid oma käega näppida, rääkimata selles sõitmisest.
Mõned autod muutuvad legendiks ja hoitakse nagu s...ta pilpa peal, mõne eest tuleb vanarauahoovis veel pealegi maksta. See ei ole ainult endised NL-nii, läänes samamoodi.
Ajasite siin oma vanaautojuttudega mul kas mõtted minevikku. Mul oli kunagi Peugeot 205, mitte GTI vaid kõvasti lahjem GTX, 1,6 mootoriga. Roosteuss sõi ta lõpuks ära.
Vaatasin mobile.de-st, et kas annab vana aega veel tagasi kerida. Einoh, 7000-10 000 EUR tahetakse niisuguse auto eest ja pärit see kuskilt 90-ndate algusest.Ma ostsin enda oma kunagi 10 000 krooni eest ja siis tundus ka ürgkallis.
Üks hull küsib 180 000 EUR, (see on küll kõvasti tuunitud 147 KW peale) , käed langevad jõuetult rüppe.
1500 euri ja lenda järgi
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs

või siis cabrio cti
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs
Tänane kord sisuliselt tähendab seda, et riik võib otsustada, et kõik elanikkonnast peavad tõestama, et nad ei ole rasedad ja rasedustest selleks ei kõlba, samas kõlbab ostutsekk 5 kuud tagasi ostetud kondoomile.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

mart69x, ja mis seal originaalist järele on? Mis oleks väärt seda 1,5 kilo euri? Kui siis sinna topitud amordid ja muud jupid, autol endal pole enam mingit väärtust.
Kamraad Manstein, kena küll kui noored õlinäpud viitsivad ka klahve toksida, aga töö on jälle ülepe.se tehtud. Nii mõnedki numbrid ei vasta tegelikkusele, kui põhjalikult läbi loete, siis leiate piisavalt valeandmeid. Seega ei saa mina seda tööd heaks kiita (ehkki algatus kui selline tuleb tõesti heaks kiita).
Viimati muutis jackpuuk, 24 Veebr, 2015 23:30, muudetud 1 kord kokku.
sitt päev, kellele kurdad
mart69x
Liige
Postitusi: 912
Liitunud: 06 Juul, 2009 15:30

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mart69x »

jackpuuk kirjutas:mart69x, ja mis seal originaalist järele on? Mis oleks väärt seda 1,5 kilo euri? Kui siis sinna topitud amordid ja muud jupid, autol endal pole enam mingit väärtust.
otsi ise autoscout24 lehelt. Näiteks see gti?
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs
Tänane kord sisuliselt tähendab seda, et riik võib otsustada, et kõik elanikkonnast peavad tõestama, et nad ei ole rasedad ja rasedustest selleks ei kõlba, samas kõlbab ostutsekk 5 kuud tagasi ostetud kondoomile.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

jackpuuk kirjutas: Poisid, mis te arvate, kas koer tunneb auto juba kaugelt hääle järgi ära?
Tunneb küll ja kuidas veel! Oli meil kodus kunagi üks väike krants ja too kuulis kortermaja kolmandal korrusel eksimatult ära, kui isa oma Moskvitšiga maja ette sõitis. Oma väikese kasvu tõttu koer kõrvalise abita aknast välja ei näinud, aga justnimelt selle konkreetse Mosse hääle kuulis alati ära ja hakkas rõõmsalt haukuma ja saba liputama - papa tuleb! Juhtus mõni teine sama marki masin mööda sõitma, ajas küll korraks kõrva kikki, aga "valehäireid" juhtus väga harva. Täiesti harilik, standardne moskvitš (seesama 412, millel ma hiljem spidoka põhja ajasin 8) ) nagu tuhanded teised. Mina neid hääle järgi üldjuhul eristada ei suudaks, kuidas koer seda tegi, ei tea... Väikese kutsikana see koer selle autoga meile koju sõidutatud sai ja hiljem sai samuti küll metsa, küll maale, küll jõe äärde kalale sõidetud. Aastaid hiljem, kui ma ise juba piisavalt vanaks sain, et juhiluba saada, ostsin omale Opeli. Siis oli meil peres kaks autot. Ka minu auto hääle peale õppis kutsa reageerima, siiski mitte nii tormiliselt. Pigem autoukse kinnilöömise matsu peale hakkas klähvimine peale.

Aga aeg läks ja kuri vähihaigus tegi sedasi, et ühel päeval Mosse rooli senist hoidjat enam meie hulgas polnud. Auto seisis veel mõnda aega maja ees, siis ma viisin ta ära maale kuuri alla, et pätid ära ei lammutaks ja kunagi hiljem, kui vaja, hea võtta. Ja veidi vähem kui aasta pärast oligi vaja. Minu Opel tahtis tõsisemat remonti, rahaline olukord oli kitsas ja saigi siis Mosse maalt ära toodud. Sõitsin maja ette ja juba õue oli kuulda, kuidas koer rõõmsalt haukus. Tulin trepist üles, astusin uksest sisse, koer nii elevil ja rõõmus, et liputab või saba otsast ära. Hüppab üles, limpsab keelega kätt ja siis lipsab minust mööda trepikotta, vaatab trepi poole, vehib sabaga, kuulab, kõrvad kikkis... Nojah. Eks ta teadis, et selles pole midagi ebaharilikku, kui mina selle autoga tulen, aga SELLE autoga peaks ju KINDLASTI keegi veel tulema. Keegi, kes varem alati just selle autoga tuli...

P.S. Selle kutsa kohta veel kaks omapärast fakti - sõbrapäeval (14. veebruaril) ta sündis ja kosmonautikapäeval (12. aprillil) 14-aastasena teistesse dimensioonidesse läks.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Mis seal karmi, odav mopar. See on muidugi vahel üsna naljakas, kui asula lõpus püsika nuppu vajutad ja jube tuututamine taga lahti läheb, teinekord ikka juhtub 8) aga ega seda pidu pikalt ei ole. Aga jah mingitesse kiirenduse ja kiiruse ulmenumbritesse omaaegsete riistapuudega mul suuremat usku ei ole. Pmslt oli "tavaline" VFTS umbes samasse auku sooritusvõimega (no sirgest teest räägime eks) v.a. et lõppkiirus ~25 km/h väiksem. Seda oli siis 190 hobuse ja jämmedalt 900 kg pealt.

Mingi ähmane mälestus on, et klassivenna "kandiline" Minsk jaksas vastutuult vist üldse vaid kolmanda käiguga liikuda ja spido peal oli siis 85 vms kui sedagi. Teemast veidi kõrvale. Tsiklisõidu isu läks siis üle, kui Pannoonial kunagi mootor kinni jooksis (ja pärast veidi loha uuesti edasi käis nagu poleks miskit juhtunud). Sai püsti jäädud, aga kaherattalised eriti enam ei tõmba sellest ajast :D
vanahalb
Liige
Postitusi: 2617
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vanahalb »

mart69x kirjutas:
jackpuuk kirjutas:mart69x, ja mis seal originaalist järele on? Mis oleks väärt seda 1,5 kilo euri? Kui siis sinna topitud amordid ja muud jupid, autol endal pole enam mingit väärtust.
otsi ise autoscout24 lehelt. Näiteks see gti?
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs
Nujah, mobile.de, polnud vist kõige õigem koht hinnapiiride teadasaamiseks, palju neid Saksamaale ikka müüdi.
Aga neile mõlemile on minu silma jaoks võigast pornotuuninguit tehtud ja GTI lisaks veel mõlki pekstud.

Mu kommentaar oli pigem selle eesmärgiga, et hästi hoitud elementaarautot suurt alla kümneka nagunii ei saa. Mis on hoitud, see maksab ja hakata mingit ronti taastama tuleb veel kallim.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Seoses kurikuulsa mosse 412-ga mõnus vördlustest..

Bemar 1500 62-sest aastast. Möödud, massid ja võimsus suht ühte auku..

http://www.automobile-catalog.com/perfo ... _1500.html

Siit saame teada, rebis edasi kaugelt jõudsamini kui mosse.. o-100 14 sekundiga, veerandmiili 19sekundit ja kilt paigaltstardist 35,7..

Mosse näitajad..
http://www.automobile-catalog.com/perfo ... z_412.html

Ehk et vastavalt 19, 20,6 ja 38,8 sekundit..

Aga tippkiiruseks vanal bemaril vaid tatine 150.. :oops:

Aga mosse minek oli hoopis teisest puust, meenutagem kasvõi veterane..
. 90-140 läks kiirendamine kähku, sealt edasi hakkas seier tasapisi edasi ronima. 145...150 - peopesad tõmbuvad kergelt higiseks. 155 - vaatan pingsalt teed, aga tunnen ja kuulen, kuidas mootori pöörded ja vererõhk vähehaaval veelgi kõrgemaks lähevad. 160 - spido seier hakkab kergelt hüppama nii nagu igal Mossel teatud punktides skaalal, veri organismis on suuremalt jaolt asendunud puhta adrenaliiniga. Natuke veel ja ongi spidoka seier skaala mõõteulatusest väljas... Krt, viiendat käiku oleks hädasti vaja. Või kas ikka oleks? Auto õõtsub kergelt, nagu tahaks hakata lendu tõusma.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mx77 »

Von, kas sa tõesti võtad neid bõliinasid lendavatest Mossedest tõe pähe? :D
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist