Vanem tehnika, memuaarid jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See käib Volga kolbidega, töömaht tuleb 1,9 liitrit. Kahjuks on selline kombinatsioon erinevalt nendest uutest tehase mootoritest, kus süsteemselt kasvatatud on kõiki mõõtusid - ülilühikese kolvikäiguga, mis tähendab, et igapäevasõiduks ei pruugi see suurt äkilisem tulla, suurte pöörete tagaajamises aga pole see mootor ise mitte kõige kindlam. Kolvikäigu kasvatamine suurendab lihtsalt pöördemomenti (silindri läbimõõt mitte niipalju) ja pöördemoment paneb auto elavalt liikuma. Volkari 1,9 TDI mootoritel polnud hobujõudusid võrreldes kaheliitrise bensiinimootoriga mitte nii väga, aga pöördemomenti oli samapalju kui 2,5-3 liitrisel bensiinimootoritel ja maanteel möödasõitu tehes või lihtsalt käiku vahetamata kiirendades on vahe lausa füüsiliselt tunda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
KptTrumm, kui asi ainult kolvikäigus oleks siis peaks SDI ka ju meeletu väändega olema Või vähemalt sama töömahuga bensukatest kõrgema väändega olema aga nii see ju pole.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
No aga kui sa vahetaksid seal mootoris kolvikäigu ja silindri läbimõõdu omavahel ära, mis siis juhtuks....?
TDI näide oli seepärast, et pöördemoment on olulisem kui hobujõud.
TDI puhul tekib moment mitte niivõrd kolvikäigust, kui ülelaadimisest.
TDI näide oli seepärast, et pöördemoment on olulisem kui hobujõud.
TDI puhul tekib moment mitte niivõrd kolvikäigust, kui ülelaadimisest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Mida te nüüd kapteniherra jälle ajate? Millest olulisem?Kapten Trumm kirjutas:No aga kui sa vahetaksid seal mootoris kolvikäigu ja silindri läbimõõdu omavahel ära, mis siis juhtuks....?
TDI näide oli seepärast, et pöördemoment on olulisem kui hobujõud.
TDI puhul tekib moment mitte niivõrd kolvikäigust, kui ülelaadimisest.
Jah loomulikult on vääne võimalikult laias vahemikus hea, kui aga see vääne on ainult 300-400 pööret vahemikus nagu vanematel turbodiislitel? Alla ja üle selle pole jõudu ju ollagi, miks ma peaksin ennast sellise asjaga piinama? Ok, ülekanded on loomulikult vastavalt valitud, perevaguniga kannatab sõita küll. Kui aga vähe äkilisemat minekut tahta, siis hakkab võimsus rolli mängima, no vahetan käigu või isegi 2 maha, no mis siis sellest? Vähemalt hakkab liikuma, mitte ainult müra ei lähe suuremaks. Arvestades sinu teadmisi, siis ei pruugi vast seletada miks on tänapäevastel autodel nii keerulised ülelaadimised (kuni 3 turbot kuuepütase mootori puhul. Sellisel moel on tõesti nii väände kui võimsuse numbrid muljetavaldavad. Muljetavaldavad on ka nende hinnanumbrid ning remondiarved . Arvestades kulutatud inim-, energia- ja materjaliressurssi näivad need natuke vähenenud kütusekulu, ning tõusnud võimsuse-väändenäitajad ikka väga õnnetukesed. Seda enam, et sellised ülivahvad pillid meenutavad varemalt opeli kohta käinud ütelust, tampoonid noh. Kas on p.tsis või nööri otsas.
Selles valguses pole sinu poolt väljatoodud töömahule alternatiivi! Samas pikk kolvikäik (ehk pauk ja postivahe) ei luba jälle omakorda võimsusnäitajaid eriti tõsta, eks need ole vabalthingavate puhul pöörete tõstmisega saavutatud, mis aga loomulikult lühendab mootori kestvusiga. Nokk kinni-saba lahti. Kapteniherra, väänet annab kõvasti juurde ka surveastme tõstmine, mis aga omakorda nõuab kvaliteetsemaid kütuseid.
sitt päev, kellele kurdad
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
4-silindriline bensiinimootor, mida kasutatakse tänavasõidus, silindri läbimõõduga 92 mm ning kolvikäiguga 70 mm on lihtsalt veneaegne paratamatus, kus polnud midagi saada. Muud põhjust sellel Volga kolbidega ratsimisel polnud. Nii lühikese käiguga mootor (eriti karburaatori ja mosse mitte eriti hästi läbimõeldud ülekannetega) tähendab nõrka veojõudu väikestel pööretel ja vajadust mootorit pidevalt pööritada, et auto üldse liiguks.
Tehases valmistatud, st inseneride loodud analoogse töömahuga mootorid UZAM-3320 (2 liitrit) ja UZAM-3318 (1,8 liitrit) kasutavad 80 mm kolvikäiku ja silindri läbimõõtu vastavalt 88 ja 85 mm. 1,7 mootor (Uzam-3317) kasutab kolvikäiku 75 mm. Kui ma õigesti mäletan, siis ka Eestis kunagi müügil olnud remondikomplektid, mis suurendasid töömahtu 1,6 liitrini, sisaldasid teistsugust väntvõlli (st kasvatasid kolvikäiku). Miks tehas hakkas leiutama uusi väntvõlle, kepse ja kõrgemaid plokke, kui asi olnud lahendatav labaselt jämedamate hülsside-kolbidega (ning plokikaane väikse ringitegemisega)?
St töömahu suurendamine insenerite ehitatud 412 mootoril on alanud eelkõige kolvikäigu suurendamisest. Kolvikäik ja silindri läbimõõt on omavahel teatud seostes ja 92x70 mm küll see ideaalne valem pole.
Tehases valmistatud, st inseneride loodud analoogse töömahuga mootorid UZAM-3320 (2 liitrit) ja UZAM-3318 (1,8 liitrit) kasutavad 80 mm kolvikäiku ja silindri läbimõõtu vastavalt 88 ja 85 mm. 1,7 mootor (Uzam-3317) kasutab kolvikäiku 75 mm. Kui ma õigesti mäletan, siis ka Eestis kunagi müügil olnud remondikomplektid, mis suurendasid töömahtu 1,6 liitrini, sisaldasid teistsugust väntvõlli (st kasvatasid kolvikäiku). Miks tehas hakkas leiutama uusi väntvõlle, kepse ja kõrgemaid plokke, kui asi olnud lahendatav labaselt jämedamate hülsside-kolbidega (ning plokikaane väikse ringitegemisega)?
St töömahu suurendamine insenerite ehitatud 412 mootoril on alanud eelkõige kolvikäigu suurendamisest. Kolvikäik ja silindri läbimõõt on omavahel teatud seostes ja 92x70 mm küll see ideaalne valem pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Mis asi on ideaalne?
Mul on hetekel auto mootori töömahuga 2,5 l. Silindri läbimõõt x töökäik on 99,5x79. Ei ütleks et sõita ei saa, päris hea tõmme on tegelikult alates tühikäigust kuni 6500 pöördeni
Mul on hetekel auto mootori töömahuga 2,5 l. Silindri läbimõõt x töökäik on 99,5x79. Ei ütleks et sõita ei saa, päris hea tõmme on tegelikult alates tühikäigust kuni 6500 pöördeni
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See on jumala õige repliik..Kolvikäigu kasvatamine suurendab lihtsalt pöördemomenti (silindri läbimõõt mitte niipalju) ja pöördemoment paneb auto elavalt liikuma. Volkari 1,9 TDI mootoritel polnud hobujõudusid võrreldes kaheliitrise bensiinimootoriga mitte nii väga, aga pöördemomenti oli samapalju kui 2,5-3 liitrisel bensiinimootoritel ja maanteel möödasõitu tehes või lihtsalt käiku vahetamata kiirendades on vahe lausa füüsiliselt tunda.
Lihtsalt eluline situatsioon.. Oled üksi lumehanges vöi porimülkas kinni..
lihtsalt lükkad esimese sisse, lased siduri lahti ja ronid kabiinist välja autot tagant töukama..
Mootor välja ei sure..
Kui nakkima hakkab, hüppad kabiini tagasi..
Vot seda kutsutakse pöördemomendiks.. Ja ei söltu sellest, kas on turbo või puudub..
Lihtsalt disla omapära. Tühikäigupõõretel..
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Vaata kamraad Jackpuuk, toon sulle ette lihhtsa diagrammi..Jah loomulikult on vääne võimalikult laias vahemikus hea, kui aga see vääne on ainult 300-400 pööret vahemikus nagu vanematel turbodiislitel? Alla ja üle selle pole jõudu ju ollagi, miks ma peaksin ennast sellise asjaga piinama?
http://mycaracc.ru/cars/graph/6781
Siin on suisa teisega käiguga kohalt võetud..
Ja kus sa näed 300 pööret..
Rebib ju suht laugelt 20-80..
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
ei taha siin elavat diskussiooni eriti katkestada, aga teema pealkiri oli vanem tehnika - sestap küsin, kas keegi mäletab midagi idabloki tehnikast, mida siin aeg-ajalt liikus - alates idasaksa heinakombainist ja lõpetades Avia veokitega. kuidas nad olid võrreldes nõuk. tehnikaga? ja välismaistega aparaatidega, kui 90-il juba võrdlusmaterjali tuli? ise mäletan, et olen eestis näinud vist üht-kahte polonezi, poola fiat 126 ja 1 kord wartburgi, sõjaväes olid meil ka veel ju idasaksa roburid (ptüi, raisk) ja ifa w50 (tundusid täitsa tsiviliseeritud gaz-66 kõrval)
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
No kuule kulla mees, mida sa nüüd ometi jälle suust välja ajad. Väidetavalt on tulnud mootor puhtalt lehelt, milleks siis vigast mootorit projekteerida? Võimalused olid ju tegelikult praktiliselt piiramatud. Ja vigase projekteerimise eest oleks võinud ka Siberit suht pikalt nuusutada saada. Tegemist oli ikkagi "analooge mitte omava" esimese kiirepöördelise nõuka sõiduauto mootoriga. Ehk olid kokku korjatud toona mootoriehituses levinud-levimas lahendused (ülanukkvõll, läbivoolu kaan, aluplokk jne.), teostus on masstootmises muidugi seinast-seina. Arvestades ka kütusekvaliteeti (sellele mootorile oli ette nähtud A95!, ainult asendusbensiiniks oli lubatud AI-93, seda 1982 aastal Mossega kaasas olnud tehaseraamatukese järgi). Ja siin rahvas imestab, miks Mossel kogu aeg klapid tilisesid ja see edasi ei käinud .Kapten Trumm kirjutas:4-silindriline bensiinimootor, mida kasutatakse tänavasõidus, silindri läbimõõduga 92 mm ning kolvikäiguga 70 mm on lihtsalt veneaegne paratamatus, kus polnud midagi saada.
Silindri läbimõõdu ja kolvikäigu suhtel on veel üks põhjus, perevagunit reeglina pöördesse ei aeta, lühikese kolvikäigu puhul tikuvad siis rõngad kinni jääma. Põhjused võid ise välja tuua (muidugi kui oskad ). Vihjeks annan ühe vana obläädi 2.0 moto (puhas perevagun).
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Aviga sõitnuna ja seda omanuna julgen kinnitada, et suhteline ikaldus. Paras roostekorjaja ning õnnetus, eriti varuosade saadavuse peale mõeldes. Uuena ja automajandis veel kuidagi, aga edasi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
ehh, mehed nalja nabaauguni..
Sai testitud naise söbranna Honda Jazzi..
Aastast 2004 ja läbisõiduga 27 000km..
Auto automaatkastiga, reaalne mass 70 kilose Von mansteini ja pooliku küttepaagiga nii 1,2 tonni piires.. võimu 61 kilovatti.. nagu 412 mossel.. andis kohe adapteeruda..
graafika..
http://mycaracc.ru/cars/graph/6807
Küll ikka lippas.. Mehed, mis kostate..
Hullem kui mosse..!!
'
Sai testitud naise söbranna Honda Jazzi..
Aastast 2004 ja läbisõiduga 27 000km..
Auto automaatkastiga, reaalne mass 70 kilose Von mansteini ja pooliku küttepaagiga nii 1,2 tonni piires.. võimu 61 kilovatti.. nagu 412 mossel.. andis kohe adapteeruda..
graafika..
http://mycaracc.ru/cars/graph/6807
Küll ikka lippas.. Mehed, mis kostate..
Hullem kui mosse..!!
'
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kle nüüd kamraad, vahepeal jõuab see graafik ka maksimumvõimsuse juurde, eks ole .von manstein kirjutas:
Vaata kamraad Jackpuuk, toon sulle ette lihhtsa diagrammi..
http://mycaracc.ru/cars/graph/6781
Siin on suisa teisega käiguga kohalt võetud..
Ja kus sa näed 300 pööret..
Rebib ju suht laugelt 20-80..
Isiklikult ei kavatse endale enam ühtegi traktorit sõitmiseks muretseda, peavalu on nendega rohkem kui see kütusesääst väärt on (nojahh, sinu trakatsi mootoriga võiks veel ringi lasta, sama ajastu bemmi ja mersu "sirged" motod on kah veel talutavad). Naabrimees ostis naisele feil focuse dislaga (noh tööl ja poes käia), hakkas külmast peast tõmblema, et lööb või turvapadjad lahti. Nüüd on nädala ajaga sinna 445 euri sisse ladunud ja lõppu ei paista . Ma ütlesin küll, mis tõenäoline viga võiks olla, aga esinduse spetsid ju mingi külasepa juttu ei kuula, muudkui ainult vahetavad juppe lambist järgemööda, aga viga ei kao . Selle raha eest oleksin oma bensukatega saanud sõita? Maanteel 6 sajale (CRX-ga suht paugutades 7 maanteel), natuke vist oleks .
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kle kamraad, ära sa enam säänest sigadust tee, et naisterahva auto võrdluseks tood! 99% juhtudel suudab ka 300 kw mootori ära tappa ainult pensionär, kes alustas oma sõite Pobi, Mosse 400-401, või Zaz 965 roolis (eriti Honda mootorite puhul). Ma ei osta enam eluski autot, mille omanikuks on olnud naisterahvas (ühe erandi siiski tegin, ostsin õe käest, sest seda hooldas mu va Liiva-Hannuse manu kolinud paps ja isegi siis avastasin uskumatu hulga vigasid kapoti all ja käiguosas). Lühikesed otsad ja pidev "põristamine" tapab mootori suht kiiresti ära, ämblikud poevad kolledesse, siis on vaja jupp aega raske jalaga sõita, et see uuesti ellu ärkaks.von manstein kirjutas:ehh, mehed nalja nabaauguni..
Sai testitud naise söbranna Honda Jazzi..
Aastast 2004 ja läbisõiduga 27 000km..
Auto automaatkastiga, reaalne mass 70 kilose Von mansteini ja pooliku küttepaagiga nii 1,2 tonni piires.. võimu 61 kilovatti.. nagu 412 mossel.. andis kohe adapteeruda..
graafika..
http://mycaracc.ru/cars/graph/6807
Küll ikka lippas.. Mehed, mis kostate..
Hullem kui mosse..!!
'
sitt päev, kellele kurdad
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Ehh, kamraad Jackpuuk..
kama
Aga nohh, ootame Sinu "punast armukest" tõsimeeli trassidele tuiskama.. Kiirendust möötma..
Annab adekvaatse näitaja ka maksimumvöimsust silmas pidades..
Ju nii ongi.. Minu liikur on säästukulgemiseks mõeldud..Isiklikult ei kavatse endale enam ühtegi traktorit sõitmiseks muretseda, peavalu on nendega rohkem kui see kütusesääst väärt on (nojahh, sinu trakatsi mootoriga võiks veel ringi lasta, sama ajastu bemmi ja mersu "sirged" motod on kah veel talutavad). Naabrimees ostis naisele feil focuse dislaga (noh tööl ja poes käia), hakkas külmast peast tõmblema, et lööb või turvapadjad lahti. Nüüd on nädala ajaga sinna 445 euri sisse ladunud ja lõppu ei paista . Ma ütlesin küll, mis tõenäoline viga võiks olla, aga esinduse spetsid ju mingi külasepa juttu ei kuula, muudkui ainult vahetavad juppe lambist järgemööda, aga viga ei kao . Selle raha eest oleksin oma bensukatega saanud sõita?
kama
Aga nohh, ootame Sinu "punast armukest" tõsimeeli trassidele tuiskama.. Kiirendust möötma..
Annab adekvaatse näitaja ka maksimumvöimsust silmas pidades..
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist