hulgus kirjutas:Kiiresti sõitmise kastide puhul oli (ja on ka praegu) märksõnaks otsehambumine. ehk siis ei mingeid kaldhammasrattaid ja juba mainit sünkrode puudumine. Otsehambad tekitavad koledaid hääli ja ei kesta, aga hambumine käib kiirelt (ja valusalt).
kohaltvõtt olla käinud siduri on/off režiimis ja vahetus mainit p--etunde ja jõu koostöös, alla kah vahegaasiga ilma sidurita.
Sama trikki teevad vist ka kaasaegsed kiirestisõidu käigukastid, tõsi- elektroonilise mõtlemise toel ja ei mingit p---etundeid enam.
Päris täpselt see niimoodi polnud (otsehambumisega kastid kestavad küll), kõvematel meestel olid libliksidurid vahele aretatud. Mõnedel kuuldavasti ka hammassidurid (arvatavasti kahekettalised), viimane aga ongi on-off tüüpi, seda pole praktiliselt võimalik libistada. Arvestades selle tööpõhimõtet, siis pidid need vennad KURADI raske vasaku jalaga olema! Eks seal mingi nn. servo või hoovastikuga mängimine oli. Isiklikult on sellisega kokkupuude (vist oli seitsmekettaline), millel kojas kahvel ja kahvli võlli otsas ligi meetrine hoob. Isegi sellisel moel tahab tõsist kätt ühendamiseks. Aga see pidi ka 500 hp pidevalt täiskoormuse all edasi andma. Eks see on-off oli ka "pushkade" puhul lihtsalt vajadus, olematu pöördemoment madalatel pööretel, mis tulenes ülikergeks aetud mootori sisust, sidurist, hoorattast, nukkvõllidest, rasvasest segust, jõud tekkis alles päris kõrgetel pööretel (nagu mainitud, siis minu tsäuglil olid tühikäigupöörded 2000 kandis, ja siis kah veel läkastas ning tatistas, 3000 juures hakkas korralikult käima). Ka oli lahjemate mootorite puhul "kohustuslik juurdeaitamine" siduriga, sest madalatelt ei jõudnud need lihtsalt vedada, siduriga mängides sai pöörded üles jälle. Eriti kruusal oli see abiks.
Tegelikult on võimalik ka tavalise sünkronitega kastiga käike alt üles vahetada minu poolt mainitud viisil, nimelt on mul klubi-garaazikaaslane, minust 18 aastat noorem. Vahetab kiirendusel käike täpselt piirajas (kuidas ta seda teeb, ärge küsige
). Kiltsis kiirendusel küsiti, et kas tal on sellele Civicule mingi robotkast vahele pandud (86 aasta Civicule?
). Siiski on selline asi võimalik ainult autol (tehasekastiga), millel on tehase poolt valitud õiged-tihedad ülekanded. Isegi 2-300 pööret suhteliselt aeglaselt enne piirajat vahetades langevad käiguvahetusel pöörded kõige magusamasse alasse.
Kamraad Manstein, ei intigreeri, ega kutsu üles ka sidurit laiali laskma, tõesõna ei propageeri
. Nagu siin mulle öeldi, kui krokodill Genaga Kiltsis nalja tegemas käisin (põhikaadris on muidugi 92 kw automaadiga Civic)
https://www.youtube.com/watch?v=s3yCJ8Rpnc8
Esimene video polnud see, mida mõtlesin, õige on siin
https://www.youtube.com/watch?v=nOCd-ecuXPw