Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

EOD kirjutas:
jackpuuk kirjutas: Viies käis ju spets nõksuga, kolm tiiru käigukangiga mööda tuba, viies sisse ja kang konksu taha kinni :lol:.
Vale jutt puha. Teise sissepanekuks oli vaja teha paar päripäeva tiiru ja siis kang paremale tahanurka kinni lüüa. Armatuurlaua konks oli viienda käigu fikseerimiseks - et see välja ei hüppaks. :wink:
Kohe näha, et mehed teavad, millest räägivad ja teema liigub vaikselt ilma modede abita õigetesse rööbastesse :wink:.
Kui vanade kontide närimine hakkab isiklikuks muutuma, siis anna värske kont kätte :lol:, küll võib sellega kaasneda asjaliku arutelu kaotsiminek, millest oleks sügavalt kahju :evil:.

Olen sunnitud kah teemat veekord ärgitama, rallimehed, kuidas teil Sigulli käiguvahetus käis võistlusolukorras? Et seletage nagu valgele inimesele 8).
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

699 oli MAZ käigukasti ja kahekettalise siduriga. Seega MAZ-i mootor sobitus hästi kui mootoriruumi ära mahtus. Näinud sellist pole
Ahsoo, seda ma ei teadnudki :oops:
Ise mõtlesin, kes see rumaluke bensiini varastamise kõrgajal võttis niisuure aretustöö, et hakkas Zili käigukasti Mazi mootori otsa aretama :D

Mul on õnnestunud sellise imeloomaga reisijana mõningad korrad sõita, tegu oli kolhoosi bussiga. Oli omal ajal selline kord, et kui kolhoos asus rajoonikeskusest kaugel, siis lubati soetada ka üks reisibuss. Ühel kolhoosil oli isegi Ikarus 250? (see, mis on 1 käsitsi avatava uksega, reisibuss).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1071
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas parkija »

Kuidas rallisõitjad käiku vahetasid , no kes seda täpselt teab , aga arvatavasti muljusid vasema jalaga siduripedaali ja parema käega liigutasid käigukangi. Mis aga käigukastide sisemusse puutub , siis oli üks lahendus selline - sünkronisaatorid eemaldati ja tekitati juurde viies käik , seda siis vaz marki autodel , gaz 24 kohta seda ei tea , mossedega kokku ei puutunud.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

parkija kirjutas:Kuidas rallisõitjad käiku vahetasid , no kes seda täpselt teab , aga arvatavasti muljusid vasema jalaga siduripedaali ja parema käega liigutasid käigukangi. Mis aga käigukastide sisemusse puutub , siis oli üks lahendus selline - sünkronisaatorid eemaldati ja tekitati juurde viies käik , seda siis vaz marki autodel , gaz 24 kohta seda ei tea , mossedega kokku ei puutunud.
Vasaku jalaga puutusid siduripedaali, et käik välja tuleks (koormuse all käiku kiiresti välja ei saa ilma jõuvõtteid rakendamata), järgmine käik läks juba jõuga sisse (alt üles siis). Käigukasti kestvuse võivad tehnikamehed ise välja juurutada :lol:.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Pigem arvaks, et kohtlesid käigukasti üsna õrnalt. Jõhkra käiguvahetusega võidetud 0,0x sekundit ei tasu käigukasti lõhkumise riski ära. Kui juba ühe kiiruskatse või ringrajaetapi jooksul vahetatakse käiku sada kuni paarsada korda, siis on tõenäosus tehnikast jagu saada päris suur. Lisaks sellele- sõitjad mehed teavad ise, mis saab, kui viimast taga ajades vale käiguga kurvi minna. Parem teha rahulikult aga kindla peale, võitmiseks peab lisaks kiire olemisele ka finišisse jõudma.
Sujuvast käiguvahetusest räägivad ka tänapäevased võidusõiduõpikud (Speed Secrets jne), käiguvahetustelt võidetakse aega ennekõike kiirendusspordis jt lühidistantsidel, kus tehnika vastupidavus pole sedavõrd esiplaanil.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Ehh , Jackpuuk, va intrigant..

Või..
Vasaku jalaga puutusid siduripedaali, et käik välja tuleks (koormuse all käiku kiiresti välja ei saa ilma jõuvõtteid rakendamata), järgmine käik läks juba jõuga sisse (alt üles siis). Käigukasti kestvuse võivad tehnikamehed ise välja juurutada .
Olen süüdi.. puhas alalhoiuinstinkt..

Et kui graafikat analüüsida, siis koorub välja järgmist..
http://mycaracc.ru/cars/graph/6826
Graafikal toodud esimese ja teise käigu vahetus toimus hirmsa vägistamise tulemusel 0,4sekundi jooksul..
Ise olin tunnistaja.. :evil:

Aga see pole veel kõik.. Kasutaja Polzunov ei jõudnud uimast ümberlülitamist ära imestada..
Tema arvates pidi kuluma maksimum 0,1 sekundit..

Mees ju sündinud rallisõitja , isiklik kokkupuude ammustest aegadest, leierdatud selles teemas..
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 45&t=20819

Esimene foto mõlema asjaosalisega.. :D
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vanahalb »

Kaiguvahetus v6is ka tunde ja mootori poorete jargi kaia (pole hetkel 6ige klaviatuuriga arvutit). Mul tuli kunagi yhe Ford Mustangiga s6ita, mille sidur kais yrgraskelt ja ajamis tulid selleparast yhel plastikust poolkuul pidevalt hambad maha. Selle tulemusel jai pedaal tyhjalt tollerdama. Paar korda sai remonditud, siis hakkas tunduma , et ega seda sidurit suurt vaja polegi. Mootor oli 5-liitrine ja vedada ysna edukalt juba tyhikaigul. Kohalt minekuks tuli kaik sisse virutada, aga edasi piisas k6rvakuulmisest ja gaasiga mangimisest, et kaigud ilma sidurita vahetatud saaks. Paris tipptunnil kesklinna ei roninud, aga Mustamaelt Lasnamael toole kaia oli vagagi bro. Uus omanik tegi parast kogu selle jura minumeelest hydraulika peale ymber.

Laz- busside yks variant on mu raamatu jargi Laz-4202, juba tehasest aranuditud KAMAZ mootoriga (KamAZ 7401-5, mille 180 hp nagu Zil-375 mootorilgi ) ja moeldud see aretis linnaliinidel soitmiseks.Kaigukast hydrotrafoga, ise valimuselt suhteliselt kandiline ja kaks l66tsaga ust, teine enne tagasilda.
Zil-375 mootor oligi vist Maz kaigukasti ette moeldud, bensiinimootoriga Uralil on samuti Maz kast.
hulgus
Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 11 Mär, 2009 22:58
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas hulgus »

Kiiresti sõitmise kastide puhul oli (ja on ka praegu) märksõnaks otsehambumine. ehk siis ei mingeid kaldhammasrattaid ja juba mainit sünkrode puudumine. Otsehambad tekitavad koledaid hääli ja ei kesta, aga hambumine käib kiirelt (ja valusalt).
kohaltvõtt olla käinud siduri on/off režiimis ja vahetus mainit p--etunde ja jõu koostöös, alla kah vahegaasiga ilma sidurita.
Sama trikki teevad vist ka kaasaegsed kiirestisõidu käigukastid, tõsi- elektroonilise mõtlemise toel ja ei mingit p---etundeid enam.
Ulan-Ude40, 75274
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

hulgus kirjutas:Kiiresti sõitmise kastide puhul oli (ja on ka praegu) märksõnaks otsehambumine. ehk siis ei mingeid kaldhammasrattaid ja juba mainit sünkrode puudumine. Otsehambad tekitavad koledaid hääli ja ei kesta, aga hambumine käib kiirelt (ja valusalt).
kohaltvõtt olla käinud siduri on/off režiimis ja vahetus mainit p--etunde ja jõu koostöös, alla kah vahegaasiga ilma sidurita.
Sama trikki teevad vist ka kaasaegsed kiirestisõidu käigukastid, tõsi- elektroonilise mõtlemise toel ja ei mingit p---etundeid enam.
Päris täpselt see niimoodi polnud (otsehambumisega kastid kestavad küll), kõvematel meestel olid libliksidurid vahele aretatud. Mõnedel kuuldavasti ka hammassidurid (arvatavasti kahekettalised), viimane aga ongi on-off tüüpi, seda pole praktiliselt võimalik libistada. Arvestades selle tööpõhimõtet, siis pidid need vennad KURADI raske vasaku jalaga olema! Eks seal mingi nn. servo või hoovastikuga mängimine oli. Isiklikult on sellisega kokkupuude (vist oli seitsmekettaline), millel kojas kahvel ja kahvli võlli otsas ligi meetrine hoob. Isegi sellisel moel tahab tõsist kätt ühendamiseks. Aga see pidi ka 500 hp pidevalt täiskoormuse all edasi andma. Eks see on-off oli ka "pushkade" puhul lihtsalt vajadus, olematu pöördemoment madalatel pööretel, mis tulenes ülikergeks aetud mootori sisust, sidurist, hoorattast, nukkvõllidest, rasvasest segust, jõud tekkis alles päris kõrgetel pööretel (nagu mainitud, siis minu tsäuglil olid tühikäigupöörded 2000 kandis, ja siis kah veel läkastas ning tatistas, 3000 juures hakkas korralikult käima). Ka oli lahjemate mootorite puhul "kohustuslik juurdeaitamine" siduriga, sest madalatelt ei jõudnud need lihtsalt vedada, siduriga mängides sai pöörded üles jälle. Eriti kruusal oli see abiks.
Tegelikult on võimalik ka tavalise sünkronitega kastiga käike alt üles vahetada minu poolt mainitud viisil, nimelt on mul klubi-garaazikaaslane, minust 18 aastat noorem. Vahetab kiirendusel käike täpselt piirajas (kuidas ta seda teeb, ärge küsige :lol:). Kiltsis kiirendusel küsiti, et kas tal on sellele Civicule mingi robotkast vahele pandud (86 aasta Civicule? :twisted:). Siiski on selline asi võimalik ainult autol (tehasekastiga), millel on tehase poolt valitud õiged-tihedad ülekanded. Isegi 2-300 pööret suhteliselt aeglaselt enne piirajat vahetades langevad käiguvahetusel pöörded kõige magusamasse alasse.
Kamraad Manstein, ei intigreeri, ega kutsu üles ka sidurit laiali laskma, tõesõna ei propageeri :oops:. Nagu siin mulle öeldi, kui krokodill Genaga Kiltsis nalja tegemas käisin (põhikaadris on muidugi 92 kw automaadiga Civic) https://www.youtube.com/watch?v=s3yCJ8Rpnc8

Esimene video polnud see, mida mõtlesin, õige on siin https://www.youtube.com/watch?v=nOCd-ecuXPw
sitt päev, kellele kurdad
juhant
Uudistaja
Postitusi: 15
Liitunud: 07 Mär, 2015 9:30

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas juhant »

Kunagi oli võimalus Eedo Raide Ford Escort Cosforth'i proovida. Sellel oli sidur nii raske, et kui alla vajutasid siis vasaku jala võttis võdisema. Huvitav, et moodsatel vähemalt N-rühma autodel on sidurid oluliselt kergema käiguga.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

juhant kirjutas:Kunagi oli võimalus Eedo Raide Ford Escort Cosforth'i proovida. Sellel oli sidur nii raske, et kui alla vajutasid siis vasaku jala võttis võdisema. Huvitav, et moodsatel vähemalt N-rühma autodel on sidurid oluliselt kergema käiguga.
Just sellest ma räägingi :wink:.
sitt päev, kellele kurdad
diesel
Liige
Postitusi: 638
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas diesel »

otsehambumisega kasti teemal vaadake seda videot.
kõlarid lülitage sisse ja volüümi keerake esialgu igaks juhuks veidi maha.
vasakuga pidurdatakse ja parem on gaasil ja üles vahetamisel pedaali ei kergitata.
http://youtu.be/ywHCtP8sIco
head kuulamist ja vaatamist.
diesel
Liige
Postitusi: 638
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas diesel »

rohkem ehk passiks vanema tehnikaga aga seuke käiguvahetamine.
http://youtu.be/8lEYaTvvq4g
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Järgmine katsetus, sedakorda siis universaalkerega Renault Laguna.. Aastast 2003.. Mitte küll nii väga uunikum.
Vagun ise ju asjasthuvitatukse jaoks tuttav.. Universaalkerega. 2,2 liitrit disla.. Ülelaadimisega 110 kilovatti..
Automaatkast.. Tühimass väidetavalt 1500kg. Ehk koos juhi ja Von Mansteiniga 1640kg.

erivõimsuseks siis 91,5hj. tonni kohta :evil: Rakett?

Ja nii oligi.. Sajani 12,1sekundit..!

diagramm..
http://mycaracc.ru/cars/graph/6899

Et oleks lahedam jälgida, ka tagasihoidlik video..
https://www.youtube.com/watch?v=t6TwObXvPuc

Palju tänu oma poisile.. :D Kärpis lohiseva veerandtunnise video seeditavaks..
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

diesel kirjutas:rohkem ehk passiks vanema tehnikaga aga seuke käiguvahetamine.
http://youtu.be/8lEYaTvvq4g
:lol: :lol: :lol:
Kui aus olla, siis nt. Mossele annaks samalaadse süsteemi aretada (tõsi küll, kõigest kahe kangiga), kui kumbki käiguvahetushoob eraldi kangi alla panna. Kuradi ülbe näeks välja küll kui kaks läikivat, pea laeni kangijurakat keset salongi oleks. Ülevaatusemeeste nägusid tahaks selle nalja peale näha :lol: .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist