Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Jutte liikus tõepoolest, kusjuures mitte ainult selle kahe nukaga mootori kohta- nii näiteks sõitis tehases ringi ka mitu neljaveolist 2141te, nendesinase käigukastide läbisõit oli defektivabalt 1,5 miljonit km etc, etc.. kusjuures põhinesid need jutud täiesti reaalsel alusel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

412 ilma pidurivõimuta ei olnudki. Oli 2 tüüpi võimu, kuskil 80ndate alguseni (koos esimeste trummelpiduritega) toodetutel oli hüdrovaakumvõimendi, mis asus kapoti all paremal küljel ning hilisematel (ees ketaspiduritega) oli vaakumvõimendi, mis asus peasilindri taga. Vastavalt olid ka peasilindrid, alguse omadel ühekolvilised, hilisematel ohutuskaalutlustel kahekolvilised. Eriti jõhkra kombinatsiooni sai, kui panna hüdrovaakumvõimendiga (mis on äkilisem ka tugevama võimendusega) kokku ketaspiduritega esisild. Koos 175 rehvidega tasus veel 90ndate alguseski linnas pidurile vajutades ettevaatlik olla. Tõsi, 175 (rehvimõõt 175/80 R13) tahtis oma võlude näitamiseks juba laiemaks keevitatud velgesid. Seeriaveljele pannes oli tulemus suht punnis ja mitte eriti laiem kui originaalsed rehvid. Tõsi jällegi, sellised tuunitud rattad hakkasid tasapisi esirattalaagrite tervisele, mis aga polnud eriline probleem nende lihtsa vahetatavuse ja odava hinna tõttu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Seltsimehed!

Tuleb raporteerida erakordsest töövõidust.

Nimelt õnnestus testida tänapäevaks üpriski haruldaseks jäänud kulgurit. Mosse 412..

Aplodeerigem ühiselt individuaaltranspordi omanikule, et defiitsitset eraomandit mittesihipäraselt pruukida lubas.. :shock:

Aparaat ise igapäevases ekspluateerimises. Täiesti legaalne ja normaalkonditsioonis..

Pilt

Mootor deforseeritud "põllumajanduslik" variant.. Toitesüsteemis karbuss "täismehhaaniline" lada 2103 oma.
Süüde kontaktivaba, elektrooniline..

Ja muidugi, edev valuvelg, 15 tolli.. 175X 55 profiil :evil:

Kuna liikur igapäevases kulgemises, siis kõik strateegilised plekkpinnad pigimattidega massiivselt kaetud.

Kasvatasid tühimassi 1160 kilogrammini..

Koos autoomaniku ja Von Manseiniga 1325kg.

Edasi dünaamika kontroll..

https://www.youtube.com/watch?v=zkxfeU10K38

Ehk et päris raju 20, 6 sekundit.. :shock:

Graafika ka

http://mycaracc.ru/ru/cars/graph/8013/

Ja illegaalselt lisades.. (et ühiskondlikud liiklusinspektorid haisu ninna ei saaks..) sai ka maksimaalkiirust testitud..

Olgem ausad, 140 tuli spidoka järgi täis küll.. :shock: Paraku keps näitas lõppkiiruseks 125..
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikuses on tegu mingi hübriidaretusega, tehasekonveierilt pole sedasorti keret iial maha tulnud. Iževski esiotsale on 2140 uksed aretatud, tagantvaade tundub olevat vististi vana tüübi 412...peaks tagant pilti nägema. Muideks, kustkohast sellele apastraadile tänasel päeval kütust võetakse?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Originaalis peaks olema 0-100 kmh 21 sek ja Vmax 135 kmh.
93 bensiinilile mõeldud autol vastavalt 19 sek ja 140 kmh.
100 kg kaalu annab umbes sama efekti kui 15-20 hj võimsust.
Kui seal on mingi 100 kilo pigimatti sees, siis täiesti rahuldav tulemus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

Lemet kirjutas:Ei mäleta, et 412 ilma pidurivõimuta oleks olnud...408 oli küll, aga 412... :dont_know: Isegi 2138sal(2140 kere ja 408 mootor) oli võim peal...
Igatahes mina olen kuskil ühte pidurivõimuta 412 näinud. Küllap siis too Mosse oli algselt 408 olnud ja 412 mootor hiljem peale pandud, pidurisüsteem aga jäeti olemasolev. Või siis oli võimendiga mingeid probleeme ja see visati lihtsalt vahelt minema, sest saab ju ka ilma väga edukalt hakkama. Mis aga puutub 2138-sse, siis 408 mootori kasutamine selle kerega Mossedel oli pigem n.ö. hädatapuvariant. Ufaa mootoritehas ei suutnud piisaval hulgal 412 mootoreid toota (lisaks autodele kasutati sama mootorit veel nt. Amuur-tüüpi mootorpaatidel ja jumal teab veel mis generaatoritel ja muudel apastraatidel). Samas 408 mootoreid jätkus piisavalt ja et nõudlus autode järgi ületas pakkumist mäekõrguselt, leitigi lahendus uus kere+vana mootor. Kõlbas Ivanile ja Ivarile kalale ja ämma juurde sõitmiseks küll. Samal põhjusel tulid ka osad ZIL 130 tehasest vana R6 mootoriga - V8 mootoreid lihtsalt ei jätkunud nii palju kui vaja oleks olnud.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Tänases Haapsalu nädalavahe kajastuses kaebas üks taat kibedalt 76 hankimisprobleeme...kui see isand Mansteini esitletud apastraat igapäevaselt käigus on, siis on küll sügav kahtlus, et tegu dekompresseeritud mootoriga ... :dont_know:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

412 pidurid ilma pidurivõimuta on üsna olematud, tänases liiklustiheduses on taoline auto lausa ohtlik.
Mõnikord arvatakse, et pidurivõimu pole - trummelpiduritega 412-l asub pidurivõimendi nimelt kaassõitja ees ja juhi pool pedaali otsas on paljas peasilinder.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas allatah »

Tänases Haapsalu nädalavahe kajastuses kaebas üks taat kibedalt 76 hankimisprobleeme...kui see isand Mansteini esitletud apastraat igapäevaselt käigus on, siis on küll sügav kahtlus, et tegu dekompresseeritud mootoriga ...
Kunagi paari aasta eest, kui sai mõeldud vana vene auto peale (õnneks või kahjuks jäi see vaid mõtteks), siis öeldi Tallinnas asuvas "Volga" kaupluses, et neil on kütuselisandit, mis muudab kütuse sobivaks. Ja hiljem nägin vist sarnast toodet veel ehk äkki lausa Kristiine Prisma autotarvete nurgakeses. Või mingis teises hästivarustatud toidukaupluses.
Ei tea, kui hästi see töötab, aga selliseid jutte olen kuulnud ja selliseid purke näinud.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Tegelikuses on tegu mingi hübriidaretusega, tehasekonveierilt pole sedasorti keret iial maha tulnud. Iževski esiotsale on 2140 uksed aretatud, tagantvaade tundub olevat vististi vana tüübi 412...peaks tagant pilti nägema
Seltsimehe pahameel on siinkohal õigustatud..

Tegu on tüüpilise hangeldajaga, kelle tegemistel hoiab SORVVO juba aastast 2009 silma peal..

Avatud mahukas toimik..

http://www.mosseklubi.ee/foorum/viewtop ... fe93f0e778

Ja veel..
Tänases Haapsalu nädalavahe kajastuses kaebas üks taat kibedalt 76 hankimisprobleeme...kui see isand Mansteini esitletud apastraat igapäevaselt käigus on, siis on küll sügav kahtlus, et tegu dekompresseeritud mootoriga .

Organid on kõigega kursis. Liigkasuvõtja, kes heausksele A-76 asemel surrogaati tankis, saab rahvakohtus täie rauaga.. :evil:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikkuses pole need loodussõbralikud bensiinid mosse (aga ka muude vanakooli vene autode) mootorile kuigi tervislikud.
Esimene probleem on väljalaskeklappide tööpindade (nii klapid kui pesad) auguliseks põlemine.
Võib-olla uue aja vene autodel on need paremast materjalist, jutt käis siis SSSR aja autodest.
Meil kasutatakse ühe Gaz-53 eriveokil ka olude sunnil 95, üle aasta (läbisõit võib-olla 10 tuhat km) käivad kaaned maha, kuna üks või teine silinder ei käi ning väljalaskeklapp laseb kolinal läbi.

Tõsi, Eestis on võimalik panna sinna sisse moodsamad klapid ja pesad, kuid näidake ühte mosse omaniku, kes sellise, 1000 eur hinnaklassi töö teha võtaks. Lastakse ikka viimase võimaluseni ja imestatakse, mis üle 100 hädavaevu liigub. :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kunagi paari aasta eest, kui sai mõeldud vana vene auto peale (õnneks või kahjuks jäi see vaid mõtteks), siis öeldi Tallinnas asuvas "Volga" kaupluses, et neil on kütuselisandit, mis muudab kütuse sobivaks. Ja hiljem nägin vist sarnast toodet veel ehk äkki lausa Kristiine Prisma autotarvete nurgakeses. Või mingis teises hästivarustatud toidukaupluses.Ei tea, kui hästi see töötab, aga selliseid jutte olen kuulnud ja selliseid purke näinud.
Suurbritannias, kus omamaiste vanade autode fännamine on lausa massikultuuri mõõtmetes, peetakse üldiselt pidavaks lahenduseks eelmises postis kirjeldatud "unleaded conversion"-i ja neid keemiaid poolmeetmeteks, kuna nad ei sisalda pliid, mis kunagi oligi see "klapimääre". Plii sadestis kogunes klappidele, mis võimaldas neid toota märksa kehvema kvaliteediga kui täna kombeks on. Vastav kogemus pärineb lennundusest, kus juba WWII ajal kasutati bensiini oktaanarvuga 100 ja rohkem.

Probleem on muidugi selles, et GB autodele eksisteerib kolossaalne spetsialistide/butiikide võrk, kus saab osta pea kõike, vene autode puhul pead hakkama sobitama, millise "päris" auto klapid sinna sobiksid ja mida saaks ringi treida. Vene autodest on midagi saada ainult Ladale. Mosse on isegi varuosakataloogides kaduv nähtus.

Lisaks kasutavad vene mootorid mitmeid arhailisi võtteid, mida on probleemne parandada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
elektrik
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 12 Aug, 2015 18:40
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas elektrik »

Pole see 76 bensiini puudumine nii hirmus lugu ühti omal Gaz 69A juba 15 aastat 95 oktaani peal liikumas. Suurem probleem on mõni aasta olnud kütusepumba membraanide ära lahustumine meie kvaliteetse kütuse tõttu või peaks ütlema hoopis lahusti sees. Plii lisandit olen autoeksperdis isegi näinud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kütuse kvaliteedil pole midagi viga, lihtsalt vene varuosade kvaliteet on kõikuv.
Eelmine sügis õnnestus osta üks mosse bensupumba rem komplekt, mille sisust läks pool prügikasti.
Pumba kaane tihend oli tehtud vist jalgrattalohvist, mis bensiinis muutus poole tunniga poole suuremaks ning klappide "seened" olid nii vales mõõdus valatud, et lihtsam oli vanad tagasi panna. :evil:

Vene bensiinide kohta ma midagi kiita ei oska, olen pidanud renoveerima 7a seisnud Venest ostetud 92 paagis olnud autot ja päästa õnnestus ainult karbuss, Bensiinipaak, torustik ja suurem osa bensiinipumbast läks ümber vahetamisele, kuna kahjustused olid sellised, et kvaliteetse tulemuse saamine vanadega polnud jõukohane. Bensiin oli muutunud mingiks laki taoliseks olluseks ja meenutas lõhna poolest tärpentiini. Mõistagi käivitada autot sellega ei õnnestunud.

Mul seisis üks, sissepritsega lääne auto 6a garaažis, paak 95 täis ja midagi polnud teha vaja, lihtsalt peale aku laadimist läks plärtsti käima ja sõidab siiani.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

Nõukaaegsed ottomootori toitesüsteemi osad olid mõeldud töötamiseks bensiini keskkonnas, mitte praeguse, erinevate kemikaalide (sealhulgas etanool, metanool, tolueen...) segust koosneva "bensiini" keskkonnas. Tutvu standardi EN 228 viimase väljaandega.
Nõukaaegne bensiin läks kõigepealt strateegilise varu hoidlasse, seisis seal paar aastat ja seejärel oli seda Garaažimehhaaniku Teatmiku järgi lubatud veel 2 aastat vaatides hoida.
Üks nõukaaegne bensiin, mis seda nime ei väärinud, oli Kohtla-Järvel toodetud A-66. Selle hais oli küll õudus kuubis. Samas A-72 oli puhas, etüleerimata ja meeldiva lõhnaga. Kõlbas ideaalselt tööriiete pesemiseks. Lennukibensiini kasutasid aga agrolennukite piloodid lõhnaõlina kui õhtul küla tantsupeole minekuks valmistusid. :wink:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist