Üldsegi mitte ainult Siberi taigas, Moskva külje all ca Tallinna suuruses Tuula linnas mõni kuu tagasi sõitis mulle selline vastu:Kapten Trumm kirjutas:Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.
Vanem tehnika, memuaarid jne.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Meil vanasti terve Harju kiirabi vaid sellistega sõitiski. Tõsi küll, mitte kõrge katusega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Vorbitakse Uazikut ka veel. Ja kastikat ka. http://www.uaz.ruKapten Trumm kirjutas:Antud UAZ-i mudelit (leivapäts) kasutatakse ja toodetakse Venes tänaseni. Muidugi veits täiustatud kujul. Põhjuseks, et taoliste maastikuomadustega busse keegi ei tee ning kui teeks, saaks selle eest mitu uazikut.
Vana kooli jeep ja kastikas on läinud looja karja, aga just buss on see, mis ajahambale vastu peab. Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kas nõukogude ajast pärinev valuvelgedega villis tuhajuhan'i pildil on mõeldud Egiptuse turule ning selle nimi XAHTEP (loe: Ksahtep) on tuletatud mõne iidse Egiptuse üliku, või vaarao omast?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Tõesti huvitav Venemaa kontekstis, lihtsalt kodumaisele sõidukile lambist inglisekeelne nimi panna ( XAHTEP = ingl.k. Hunter, = eesti k. Jahimees). Ja tundub, et emakesel Venemaal müüakse neid ja ka muid mudeleid süüdimatult samade pahade inglise nimedega. Huvitav, palju inglisekeelseid riike on, kuhu neid sõidukeid müüakse? Ja kas neil apastraatidel mõnel ka euroopa tüübikinnitus olemas on?vaoinas kirjutas:Kas nõukogude ajast pärinev valuvelgedega villis tuhajuhan'i pildil on mõeldud Egiptuse turule ning selle nimi XAHTEP (loe: Ksahtep) on tuletatud mõne iidse Egiptuse üliku, või vaarao omast?
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Uaz-i teema jätkuks - käisin vaatamas, katsumas ja testimas sellist analooge mitte omavat sõidukit nagu Trekol. Sillad jpm tehnikat (bensuka puhul vist oli ka mootor) pärit sama UAZ pealt. Mul oma peas tekkis muidugi kohe kuri kahtlus, et kuidas need sillad seal ligi 2,8t kaaluva juraka all vastu peavad? Rahustati aga kohe maha, et kasutatakse militaarvariandi sildasid, lisaks veel on tugevadamisel oma nõuhaud rakendatud. Polügoonil sõites samas millegipärast tõsisemalt gaasitada ja ka pidurdada ei lubatud
Masin pidi ka olema maailma parima läbivusega, 3 silla vedu ja maailmas analooge mitte omavad rehvid ju ikkagi! Tõsi, esimeses vähe mudasemas augus istus sõiduk suht lootusetult kinni:
Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud
Masin pidi ka olema maailma parima läbivusega, 3 silla vedu ja maailmas analooge mitte omavad rehvid ju ikkagi! Tõsi, esimeses vähe mudasemas augus istus sõiduk suht lootusetult kinni:
Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud
Eks see vana tehnika juurde tagasiminek on mõtekas. Kuna kõnetab võimalikku sihtgruppi, või puudub konkurents selles nišivaldkonnas.
Seda näeme nii GAZ 66 Bulati puhul:
Kui ka soovis arendada V8 mootoriga Gaz69 - ning toota seda 12nes erinevas variandis:
Ning ka pole üllatus, et mootorrataste segmendis Ural on tugevalt kinnitanud Läänes kuvandi sellise vana kooli hipster raua stiilisümbolina:
Millal eestlased avastavad kunagise Tartu bussitehase mõne kaunima isendi, mis vajaks limiteeritud koguses tootmist.
Olen enam kui veendunud, et lähiaastatel oleks turgu, kui ei usu, tulen vajadusel appi ja aitan leida.
Stiilinäiteid:
Estonia 1
Seda näeme nii GAZ 66 Bulati puhul:
Kui ka soovis arendada V8 mootoriga Gaz69 - ning toota seda 12nes erinevas variandis:
Ning ka pole üllatus, et mootorrataste segmendis Ural on tugevalt kinnitanud Läänes kuvandi sellise vana kooli hipster raua stiilisümbolina:
Millal eestlased avastavad kunagise Tartu bussitehase mõne kaunima isendi, mis vajaks limiteeritud koguses tootmist.
Olen enam kui veendunud, et lähiaastatel oleks turgu, kui ei usu, tulen vajadusel appi ja aitan leida.
Stiilinäiteid:
Estonia 1
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kas ise sõitsid?Fuchs kirjutas: Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud
Suuremate rehvidega kergem ATV ka ei upu, kuid avaldab esimesel võimalusel soovi raskuskese rehvidest allapoole paigutada. Kas selle imeasja puhul rööbe nii lai, et selline kalduvus puudub? Ja nina kah ära ei upu?
Rehvimuster on piisav mingisugusegi kiiruse saavutamiseks/hoidmiseks?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See analooge mitteomav on kopipasteet skandinaavlaste tuuningfirmalt, Toyota Arctic Truckist. Rehvid ilmselt sealtsamast kopitud, ette nähtud karmides talvetingimustes lumel ja jääl sõitmiseks, mudas, nagu näha juuresolevalt pildilt, vähevõimekad. Muidugi, tõenäoliselt maksab kogu idanaabrite krempel kokku vähem, kui Hiluxi ümberehitus...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Top Gear käis kaherattaliste versioonide Artikas ka, üllatavalt hästi said Toyotadega seal hakkama.
Viimati muutis Roamless, 24 Dets, 2015 21:09, muudetud 1 kord kokku.
Unforeseen consequences
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Jah, ise sõitsin. neljakesi olime autos, ja tundus, et isegi autos ringi jalutamine (tagaosas on päris palju ruumi) ei ajanud autot kreeni ja kogu olukord vähemalt tundus suht turvaline. Kiirus oli loomulikult olematu, pakun, et max 1kmh, ehk siis tuulise ilmaga ei tuleks kursi hoidmine ilmselt kõne alla. Samas pakuvad nad sellele ka mingisugust kruvi mida käitati vist vahekastist, siis pidi kiirus sinna 5-6kmh kanti tõusma.cleo kirjutas: Kas ise sõitsid?
Suuremate rehvidega kergem ATV ka ei upu, kuid avaldab esimesel võimalusel soovi raskuskese rehvidest allapoole paigutada. Kas selle imeasja puhul rööbe nii lai, et selline kalduvus puudub? Ja nina kah ära ei upu?
Rehvimuster on piisav mingisugusegi kiiruse saavutamiseks/hoidmiseks?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
No buhhankal küll käiguvahetus mingeid käigukangiga mööda tuba ringituiamist ei nõua. Sõjaväe sildadega masinat pole endal õnnestunud proovida, aga isegi tavaliste sildadega ronib ikka uskumatult (hoolimata diffrilukkude puudumisest). Suurim häda on neil kitsas rööbe, külili ajada pole mingi probleem. Selles hinnaklassis pole minu arvates midagi sellist vastu panna, lisasoojendusega saab selle talutavalt soojaks kah (kui soojustada, siis isegi korralikult soojaks). Vähegi mõistlik mootor kah aiste vahele istutada selle igivana vastu, nii mõnigi mees ostaks ka tänapäeval selle.
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Uutel UAZ-idel on juba uued mootorid ja laia rööpmega sillad http://ndsm.su/uaz-xanter-dvigatel-benz ... teristiki/
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Enam mõttetuimaid mootoreid ei suudetud sisse osta? Bentsukas on chrysleri kõige õnnetum-kurikuulsaim 2,7 liitrine, mis isegi kvaliteetsete õlidega üle päeva kokku jookseb. Dislasse ei viitsinud süveneda, kuid ega sealtki paremat loota pole. Kuidas venemaal neid vähegi mõistlikult kasutada, sinna minu mõistus ei küüni. Lisaks pole tegemist vana hea buhhankaga, vaid tavalise "villisega".CARLOS kirjutas:Uutel UAZ-idel on juba uued mootorid ja laia rööpmega sillad http://ndsm.su/uaz-xanter-dvigatel-benz ... teristiki/
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Sa ajad sellega - http://www.allpar.com/mopar/V6/27.html - ehk siis Chrysler LH sassi. Uazikule on topitud mingi R4.
vt ka https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LH_engine
Uuema otsa (2004+) olla kinnijooksmise- tõvest priid. Selle mootori ikaldustel on kaks põhjust, kui veepump lekkima hakkab, jõuab see ühel hetkel karterisse ja teiseks tuleb regulaarselt vahetada PCV klappi. Pluss nagu usakatel ikka, 7..10k pealt õlivahetused.
EDIT: veepump on aga tõsiselt idiootses kohas
vt ka https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LH_engine
Uuema otsa (2004+) olla kinnijooksmise- tõvest priid. Selle mootori ikaldustel on kaks põhjust, kui veepump lekkima hakkab, jõuab see ühel hetkel karterisse ja teiseks tuleb regulaarselt vahetada PCV klappi. Pluss nagu usakatel ikka, 7..10k pealt õlivahetused.
EDIT: veepump on aga tõsiselt idiootses kohas
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist