Tahtsin kirjutada mõneti sama, kui ksf JTatikas, kes minust ette jõudis. Politseiauto ja G-Mersu võrdlus on nii vägivaldne, kui olla saab. Mis puutub G-Mersude vähest hulka, siis saan aru, et suurim kitsikus on sellega Kaitseliidus, Vahipataljonil vurasid nendega ilusates rivides SP ajateenijad, kui ma ei eksi, et jätkus ka ajateenijatele, mitte ainult "suurtele ülemustele". Politseiautosid roteeritakse, nagu päästeautosid erinevate piirkondade vahel. Kõige hullemat vatti saavad suuremate linnade patrullautod, mis annavad 24 tundi hagu ja 4-5 aastaga on nö raipeks sõidetud. Tänapäeval ei hakka keegi ostma patrullautot kasutatult, sest esiteks ei osteta autosid ükshaaval, vaid ikka suuremate kogustena (milline kasutatud autode müüja suudab tagada suurema koguse ühte marki sama varustustasemega autosid, milline on neile autodele antav garantii, lisaks pole teada millised on erinevatel kasutatud autodel esinevad probleemid, läbisõidud on erinevad seega hooldusvajadus erinev jne jne) ja teiseks eelistatakse enamasti vastavalt vajadusele ühte marki ja mootorit, et halduskulud oleks väiksemad ja remondipark ühene. Kasutatuid autosid hangiti politsei poolt viimati 90-ndatel ja võibolla ka 2000 algul ning ka siis karjuva vajaduse tõttu.
Päästeamet soovib oma autoparki ühtlustada ja moderniseerida, erinevalt politseist, on neil veel rivis humanitaarabina saadud sõidukeid ca 1960-1970 ja ka nõukaaegseid isendeid. Kuna päästeautod on väga kallid, võrreldes politseiautodega ning nende ressurss ei kulu nii kiirelt, kui politseiautodel, siis seepärast on meil veel rivis nn nõukaautosid ja humanitaarabi, mis iseenesest pole paha, kuid ajapikku remondi ja rivis hoidmise kulud muutuvad ebamõistlikeks. Lisaks sellele, et uued sõidukid makstakse suuresti kinni ELi abirahadest.
NB! Kui ma ei eksi, siis peaks praegu käima või juba mingisse etappi jõudnud piirivalvurite sõidukite hange. Hõigati sellest mingi aeg meedias. Jätaks selle ka katki, praegused veel käivad küll ja paari aasta pärast las lasevad piirivalvurid jala ringi
