Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

kas nad sõidavad 24/7 erinevate vahetuste käes, või on igal kahemehelisel patrullil oma auto. Eeldame, et on igaühel oma auto.
Ei ole sellist luksust Eesti politseis, et igal patrullil on oma auto :D . Põhilisi patrullautosid käitatakse 24/7 ehk erinevate vahetuste poolt ja nagu üks foorumiliige varem mainis autosid veel roteeritakse st suurema läbisõiduga lähevad ala kuhugi maapiirkondadesse, kust vastu saadakse väiksema läbisõiduga autosid. Politsei sõidab tavaliselt oma väljaostetud autod nö võiduka lõpuni, näiteks soomlastel on sama teema ja patrullauto pidi neil keskmiselt 350 000 ära sõitma (eks mõni vähem, mõni tunduvalt rohkem, meedias kord meie politseinik rääkis ka vist üle 400 000 sõitnud patrullautost aktiivteenistuses), ennem, kui ära kooleb. Kusjuures läbisõit pole ainus näitaja, enamasti talvel tiksub patrullauto tühikäigul, sest ega patrullijad ei pea külmetama.
Lisaks veel, 90-ndate keskel olid meil patrullautodeks Astrad ja Vitara õnnetused. Joodikuid transporditi Astra pakiruumis (kuni vist joodiku koolemine vingugaasidesse sellele kõva keelu pani), politseiniku varustus koosnes kobakast raadiojaamast, makaronist, kumminuiast ja heal juhul kuulivestist (liikluspatrullil ka radarist). Kahjuks tänasel päeval see võrdlus lihtsalt ei päde, sest politsei varustatus on tundmatuseni muutunud.
Tooks lihtsalt lühikesed ja näitlikud põhjendused, miks oli valik just selline st minupoolsed lihtsakoelised näited, mitte et siseministeeriumi hankega tegelevate inimeste analüüs sellel põhineks, kuid oma tõetera peaks seal kuigipalju sees olema.
1) Miks on vajalik automaatkast?
Patrulli vanemad sõidavad üksi, samuti veel mõned ametikohad, oletame, et oli juhus, kus nn "üksi olev" politseinik ajas taga purjus juhti. Tekkis probleem, et politseinik ei saanud keskust teavitada oma tegevusest ja tagaaetava suunast ning haakidest (GPS politseiautol üksi ei aita, hädaolukorras on põhiline aktiivsuhtlus keskuse ja teiste patrullidega), sest pidi käike lappama.
2) Miks keskklassi mahtuniversaal (oma klassi mahukaim, kusjuures)?
Aga sellepärast, et võrreldes 90-ndatega on politseivarustus teinud meeletu arenguhüppe ja just trassipolitsei ei kippunud enam korralikult koos E-politsei ja muude erivahenditega (pagasiruumis on ka mudru liiklusõnnetuste korral toimimiseks, ühesõnaga pakiruumis on kama küllalt) Octaviasse normaalselt ära mahtuma, lisaks tegelevad nad ka palju klienditeenindusega st ca kaks 100 kilost Octavia ees ja tagapingil on ikka ülikitsas, (reaalsuses ise järele proovitud)
3) Miks 140 kW diisel ja nelikvedu?
Siin punktis ei pea isegi mitte pikalt seletama. Diisel annav võitu kütusekulult, lisaks on trassipolitsei autol vaja võimsust tagaajamiste teostamiseks ja nelikvedu on ainus loogiline lahendus meie ilmastikuoludes. Näiteks, kui raadios kutsutakse inimesi kodus istuma, sest teeolud ja nähtavus on maanteel niivõrd olematud, siis see ei tähenda, et ka politsei kodus istub.

Lõppu ka üks offtopic, uus Superb ei ole mingi "imekallis" luksusauto, et erasektori osakonnajuhatajad ja projektijuhid seda lubada ei saa. Nende autod on ka luksuslikuma varustusega, kui politseiautod, sest politseiauto on komplekteeritud nö baasvarustusega ja ainult politseitööks vajalike lisadega (DSG, 140kW diisel 4x4 mahtuniversaal). Pole seal mingeid aktiiv-bixenon tulesid, led päevatulesid, valuvelgi ja muid "luksusvidinaid", seega hoolimata hanke soodsatest tehasehindadest ei ole esinduse letihinnakirjas sellist varustustaset, millega politseiautot võrrelda. Võid muidugi võtta esindusest pakkumise Active (ehk algtase) taseme universaalile, millel on DSG, 140kW 4x4 diiselmootor, kuid ka see ei anna mingit pilti, saad ainult teada letihinna sulle, mitte hinda politseile.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oled sa Roamless sinna Skoda pagasnikkuse vaadanud? Ära nüüd libastu - mina olen.
Väidan, et seadmestik mahub mistahes autosse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

185 cm mees soomusvestiga peab end esiistmele kokku pakkima nagu taskunuga, mina (192 cm) sinna vestiga ei mahugi, mersu veoautosse hädaga mahub.
Ja see kõik kehtib ka patrullauto puhul. Võta üks keskmisest pikem ja turskem mees, pane talle politsei varustus selga ning topi ta terveks tööpäevaks sinna Fabiasse. Tahaks näha mis kiitvaid sõnu selle Fabia odavuse suunas sealt tuleks.
KL-lane (või KV-lane) peab selle 1978. a mersuga minema vajadusel ka sinna, kus metall lendab ümberringi ja inimesed surevad.
Ja politseinik ei pea?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja see kõik kehtib ka patrullauto puhul. Võta üks keskmisest pikem ja turskem mees, pane talle politsei varustus selga ning topi ta terveks tööpäevaks sinna Fabiasse. Tahaks näha mis kiitvaid sõnu selle Fabia odavuse suunas sealt tuleks.
Mind tegelikult patrullpolitseiniku arvamus auto kohta niiväga ei huvita. Olen pidanud oma elust umbes 15 a muuhulgas valima autosid alluvate ametiülesannete täitmiseks, alluvate soovide ja tegeliku vajaduse vahel on hiigelsuured käärid. Mind huvitab hoopis rohkem Sisemin tegevuste edukus muutunud julgeolekukeskkonnas, piirikontroll, piiri tõkestus ja piirikaitse, merepiiri pidavus, tsiviilkaitse, päästevaldkonna võime tulla toime sõjaoludes jne. On need asjad korras, et soomlastest kallimaid patrullmasinaid osta?

On seal edulugusid ette äkki näidata? :dont_know:

Edit: kui ma oma ametit alustasin, siis käisid ka mehed rääkimas, kuiväga on 2 mehe ja tema töövahendite objektile saamiseks midagi Unimogi stiilis vaja. Hiljem muidugi selgus, et kui antud seltskonnale osta üks 15 tuhande eurone sõiduautokaubik, said kõik tööd kenasti tehtud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Ühesõnaga asjasse mittepuutuvate asjaolude tõttu, mis tegelikult põhinevad puhtalt sinu subjektiivsel arvamusel, ei ole inimlikud töötingimused kuidagi õigustatud?
No selge.

Nahhui neil jopesid vaja on, tööd niikuinii ei tee! Eksju...
Üldse võiks kõik jalgratastele panna.
Edit: kui ma oma ametit alustasin, siis käisid ka mehed rääkimas, kuiväga on 2 mehe ja tema töövahendite objektile saamiseks midagi Unimogi stiilis vaja. Hiljem muidugi selgus, et kui antud seltskonnale osta üks 15 tuhande eurone sõiduautokaubik, said kõik tööd kenasti tehtud.
See on muidugi suurepärane analoog sellele, millest me räägime.
Viimati muutis nimetu, 08 Veebr, 2017 10:19, muudetud 1 kord kokku.
gooligan
Liige
Postitusi: 1248
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas gooligan »

no tõesti ei saa aru, milles kiun üles tõmmatud on.

On olemas erineva suuruse ja karakteristikaga autosid erinevate tööülesannete/funktsioonide täitmiseks.
Politseil on olemas jalgrattaid, mopeede, mootorrattaid, paate, kaatreid, busse, mikrobusse, sõiduautosid (k.a elektriautosid), maastureid, juhtimisbusse, soomukeid, kuulikindlaid autosid jne jne millel igaühel oma funktsioon täita.
Kõige nähtavama osa moodustavad ameti sõidukitest patrullautod ja liiklusjärelvalvet teostavad masinad.
Patrullautod on harilikult sõidus ca 18-22h ööpäevas, kus mehed seal sees "elavad", veetakse kurjategijaid, tassitakse parme kainerisse ja reageeritakse sündmuskohale. Patrullid Eestis eranditult (erinevalt nt USAst) mehitatud vähemalt 2 töötajaga (kiirreageerijatel 3tk). Patrullautoks on harilikult (väike)keskklassi masin või mikrobuss.
Liiklusjärelvalvet teostatakse kas patrullautoga või spetsiaalselt antud töök kohandatud eravärvides masinaga.
Mingit erilist luksusvarustust masinatel ei ole - alates Andropovi ajast peavad kõik masinad olema varustatud konditsioneeriga ning uuemad masinad tulevad ka automaatkastiga (liiklusohutus - autojuht saab nt rääkida raadiojaamaga või teostada muid toiminguid sõidu ajal ja ei pea käiguvahetusele tähelepanu raiskama).
Liiklusjärelvalve masinad on võimalusel suur-keskklass just seetõttu, et tegeletakse "klienditeenindusega" ning vajadusel peavad masinad olema võimelised ka tagaajamistel osalema (st masinad peavad olema piisavalt võimsad ja TURVALISED). Kiunuda võiks siis, kui politsei ostaks patrulli nt 5nda seeria BMW või Audi A6. See Skoda on ju väljavenitatud kerega Dacia (no offense), kus mingist "luksusest" haisu ei ole - mõistlik mootor + normaalsed tuled (patrullis ülitähtis element, kui pead 24h vahetust tegema) + ruumikas.
Kuna patrullautode kasutus üliintensiivne ning reageerimine võib olla elu-surma küsimus, siis masinaid analoogselt kiirabiautodega hoitakse uueväärilises korras ning vahetatakse iga 3-4 aasta tagant välja.

Kontoriametnikud sõidavad kas patrullist mahavõetud vanemate masinatega või teiste asutuste ülejääkidega (nt Välisministeeriumi mahakantud sõidukid). Samuti on aktiivses kasutuses ELMO elektrikad igapäevasteks asjaajamisteks linnas. Kpt Trummi rahustuseks võin öelda, et aastaid oli kontoriametnike kasutuses oli nt Toyota Corollad (manuaal, täiesti plangud v.a konditsioneer). Kontoriametnike spidokal ei ole üllatavaks läbisõiduks nt 250000+ km. Corolladega sõitsid ka nt 70-100 meheliste talituste juhid...

Last but not least. Töövahendid (oled kas politseinik, puusepp või surnumatja) on üheks töökoha valiku tähtsaks kriteeriumiks. Kui tööandja suudab tagada normaalsed tingimused, siis on töötaja näeb, et ka teda hinnatakse ja kaadrivoolavus väiksem. Tänapäeva noori Opel Ascona'ga patrulli enam ei meelita... Pigem minnakse kuskile gyproci panema.
Kokkuhoitud miljon aastas suurendab 6000de politseiametniku palgafondi 13euri võrra kuus (kust kõik maksud veel maha). Mine küsi mõne patrullika käest, kas nad selle 5 lisaeuro nimel on nõus mingis väikses karbis 24h järjest kükitama ja aurisega pätti mööda maanteed taga ajama.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nahhui neil jopesid vaja on, tööd niikuinii ei tee! Eksju...
Üldse võiks kõik jalgratastele panna.
Ära demagoogitse.
Ma pole kedagi palja perse või jalgarattaga palunud tööd teha. Ka minu alluvad seda ei tee, saavad suurepäraselt 15 tuhandese autoga hakkama, konditsioneer ka olemas.
15 tuhat letihinnaga autos on tänapäeval täitsa viisakalt ruumi, konditsioneer, istmesoojendused, elektriaknad, stereo jne jne puha põhivarustuses.

Samas politseil pole täna jaksu isegi rahuaja ülesannete rahuldavaks täitmiseks, rääkimata sõjaolukorrast.
Täna alla röövimise kriminaalasju sisuliselt ei uurita, sest pole uurijaid. Teed avalduse, et sul varastati autolt rattad alt, saad kuu aja pärast kirja, et on lõpetatud - ja kui uurijal on 70+ asja, siis ega ta muud jõuagi teha, kui taolisi kirju päev läbi trükkida. Piirivalvelaevad seisavad enamiku ajast sadamas, sest pole meeskondi ja napib kütuseraha, merepatrullideks klapitakse meeskondi mitmelt laevalt kokku. Piiri "pidevusest" on siin piisavalt räägitud seoses Kohvri juhtumiga. Poleks seda juhtunud, oleks seal tänaseni võsa. Sõja-aja rollidest peetakse paremaks mitte rääkida....

Selle olukorra taustal rääkida 30+ tuhandese letihinnaga autost kui hädavajadusest (mida ei saa kuidagi teha 15 tuhandese letihinnaga) on pehmelt öelda variserlik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Ära demagoogitse.
Ma ei öelnud põhimõtteliselt midagi valesti, sest vastuseks minu põhjendustele suurema auto eelistamisele patrulliks, vastasid sina lihtsalt:
Mind tegelikult patrullpolitseiniku arvamus auto kohta niiväga ei huvita.
Ja siis hakkasid jahuma kaitsmata piirist, tsiviilkaitsest ja päästevaldkonnast. Milline neist punktidest puudutab otseselt politseid, politseinike või nende auto valikut jääb paraku üsna segaseks.
Küll aga on tänu sellele selge sinu suhtumine politseinikesse.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja siis hakkasid jahuma kaitsmata piirist, tsiviilkaitsest ja päästevaldkonnast. Milline neist punktidest puudutab otseselt politseid, politseinike või nende auto valikut jääb paraku üsna segaseks.
Küll aga on tänu sellele selge sinu suhtumine politseinikesse.
Kas sa mängid meelega lolli või ei habla olukorda.....?
Kallimad autod maksavad ka rohkem raha. Liisingumakse vahe 100 eurot kuus teeb 1 miljoni eurot aastas 800 auto peale.
Kui auto läbisõit on tõesti 60 tuhat km aastas, siis 2 liitrit kütusekulu vahe 100 km peale teeb teise miljoni aastas. 800 auto peale.
Samas sisejulgeoleku SA ettevalmistuse puudulikkuse põhjal käib nutulaul rahapuudusest.
1 miljon eurot aastas võimaldab palgata 50 nooremametnikku ja nad ka varustada.
Nii mõnigi ripakil teema hakkaks sellise jõu lisandumisega liikuma. Mis täna ei liigu. On Superbid, kuid puudub nt piirivalve lahinguvõime. Või tsiviilkaitse korraldamine. Või veel midagi.
Aga seda ei tehta, vaid nutetakse rahapuudusest ja teise käega ostetakse pompöössusi. Kõik kulud tulevad ju sisejulgeoleku eelarvest (siseministeerium).
Oleme jõudnud uuele tasemele - tsiviilkaitse taasloomist finantseeritakse meil Euroopa Liidu vahenditest....... :|

Mind huvitab ainult Eestimaa kaitsmise võime, selle nimel võib politseiniku ka Suberbist Fabiasse tõsta.
Lihtne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Oled sa Roamless sinna Skoda pagasnikkuse vaadanud? Ära nüüd libastu - mina olen.
Käskisid sind kinnipidanud patrullil pagasiruum avada? :D Erinevate Politsei busside ja autode varustust on lisaks ajakirjandusele ka messidel demotud. Isiklikult olen näinud avariiteenistuse bussi sisu päris mitu korda töös, uue Superbiga patrullil ei ole tõesti palunud pagasiruumi avada. Aga varsti on tõenäoliselt võimalus, eks ma siis vaatan.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See varustus, mis patrulli Superbi pagasnikus on, mahub vabalt ära ka Fabia pagasnikusse. Päris kindlasti Auris või Astra universaali omasse.
Inimesi, sh vahistatuid seal vedada pole lubatud. Teenistuskoeri veavad väga üksikuid autod. Rekkakaalujad, kiirreageerijad jne erivennad sõidavad bussidega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
gooligan
Liige
Postitusi: 1248
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas gooligan »

Selle olukorra taustal rääkida 30+ tuhandese letihinnaga autost kui hädavajadusest (mida ei saa kuidagi teha 15 tuhandese letihinnaga) on pehmelt öelda variserlik.
95% politsei sõidukitset ongi alla 15tuhhised:)
Aga on ka mõni X5 ja Q7 Jupos, mõni 50+k EURine mikrobuss K-Komandol ja mõni liiklusjärelvalve auto, mille hind on 30k.
Igal töökohal oma spetsiifika.
Et mina/sina kodus saame kodus hakkama 50EURise akutrelliga ei ole veel piisav põhjendus, et professionaalile osta samasugune tööriist kuskilt teleturu kauplusest.
Niisamuti palun ärme võrdle objektijuhtide autosid, kes päevas 50km kuskil maha töristavad patrullautodega, mis 24/7 peavad tööd rügama.


-----------
Patrullpolitseinik ongi iga päev "pärissõjas - transportides autos ennast täis lasknud joodikuid (kuigi pead ise seal autos haisu sees veel 22h aega veetma), väänamas käsi AIDSi haigetel süstal-käes narkaritel,
tassima ülespaistetanud laipu, edastama surmateateid, tegelema läbipekstud lastega jne jne.

Uskuge mind, see töö ei ole mingi meelakkumine nagu kpt Trumm seda ette kujutab - et sõidan uljalt mööda maanteed ringi oma 140kw Skodaga, soge kuklas ja kirun valitsust...

Seetõttu on ka väihim, mida riik teha saab, anda meestele/naistele kätte normaalsed tööriistad, mis võimaldavad neil oma tööd kvaliteetselt ja hästi teha.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Minuteada Trumm, on erinevateks toiminguteks mõeldud autod ka erineva varustustasemega, seega kui sa kiikasid ühe külakonstaabli Octavia või Superbi pagariruumi, ei anna alust teha sellest lõppjäreldust kõigi autode kohta.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei ürita seda näidata meelakkumisena.
Lihtsalt osa vennad ei suuda siin nähtavalt mõelda kaugemale taktika algtasandist (politseipatrulli tegevus ja vahendid).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Lihtsalt osa vennad ei suuda siin nähtavalt mõelda kaugemale taktika algtasandist (politseipatrulli tegevus ja vahendid).
Selle lausega iseloomustasid sa ennast kõige paremini.
Aktiivse kaitseliitlasena paistab ei osale sa siiski vist abipolitseiniku programmis, kes koos politseiga patrullimas käivad ja tihti moodustavad politseipatrullist selle nn teise poole kahesest patrullist. Ma arvan, et nad annaksid sulle üpris põhjaliku ülevaate töö nüanssidest.
Viimati muutis Roamless, 08 Veebr, 2017 11:12, muudetud 1 kord kokku.
Unforeseen consequences
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist