Ei ole sellist luksust Eesti politseis, et igal patrullil on oma auto . Põhilisi patrullautosid käitatakse 24/7 ehk erinevate vahetuste poolt ja nagu üks foorumiliige varem mainis autosid veel roteeritakse st suurema läbisõiduga lähevad ala kuhugi maapiirkondadesse, kust vastu saadakse väiksema läbisõiduga autosid. Politsei sõidab tavaliselt oma väljaostetud autod nö võiduka lõpuni, näiteks soomlastel on sama teema ja patrullauto pidi neil keskmiselt 350 000 ära sõitma (eks mõni vähem, mõni tunduvalt rohkem, meedias kord meie politseinik rääkis ka vist üle 400 000 sõitnud patrullautost aktiivteenistuses), ennem, kui ära kooleb. Kusjuures läbisõit pole ainus näitaja, enamasti talvel tiksub patrullauto tühikäigul, sest ega patrullijad ei pea külmetama.kas nad sõidavad 24/7 erinevate vahetuste käes, või on igal kahemehelisel patrullil oma auto. Eeldame, et on igaühel oma auto.
Lisaks veel, 90-ndate keskel olid meil patrullautodeks Astrad ja Vitara õnnetused. Joodikuid transporditi Astra pakiruumis (kuni vist joodiku koolemine vingugaasidesse sellele kõva keelu pani), politseiniku varustus koosnes kobakast raadiojaamast, makaronist, kumminuiast ja heal juhul kuulivestist (liikluspatrullil ka radarist). Kahjuks tänasel päeval see võrdlus lihtsalt ei päde, sest politsei varustatus on tundmatuseni muutunud.
Tooks lihtsalt lühikesed ja näitlikud põhjendused, miks oli valik just selline st minupoolsed lihtsakoelised näited, mitte et siseministeeriumi hankega tegelevate inimeste analüüs sellel põhineks, kuid oma tõetera peaks seal kuigipalju sees olema.
1) Miks on vajalik automaatkast?
Patrulli vanemad sõidavad üksi, samuti veel mõned ametikohad, oletame, et oli juhus, kus nn "üksi olev" politseinik ajas taga purjus juhti. Tekkis probleem, et politseinik ei saanud keskust teavitada oma tegevusest ja tagaaetava suunast ning haakidest (GPS politseiautol üksi ei aita, hädaolukorras on põhiline aktiivsuhtlus keskuse ja teiste patrullidega), sest pidi käike lappama.
2) Miks keskklassi mahtuniversaal (oma klassi mahukaim, kusjuures)?
Aga sellepärast, et võrreldes 90-ndatega on politseivarustus teinud meeletu arenguhüppe ja just trassipolitsei ei kippunud enam korralikult koos E-politsei ja muude erivahenditega (pagasiruumis on ka mudru liiklusõnnetuste korral toimimiseks, ühesõnaga pakiruumis on kama küllalt) Octaviasse normaalselt ära mahtuma, lisaks tegelevad nad ka palju klienditeenindusega st ca kaks 100 kilost Octavia ees ja tagapingil on ikka ülikitsas, (reaalsuses ise järele proovitud)
3) Miks 140 kW diisel ja nelikvedu?
Siin punktis ei pea isegi mitte pikalt seletama. Diisel annav võitu kütusekulult, lisaks on trassipolitsei autol vaja võimsust tagaajamiste teostamiseks ja nelikvedu on ainus loogiline lahendus meie ilmastikuoludes. Näiteks, kui raadios kutsutakse inimesi kodus istuma, sest teeolud ja nähtavus on maanteel niivõrd olematud, siis see ei tähenda, et ka politsei kodus istub.
Lõppu ka üks offtopic, uus Superb ei ole mingi "imekallis" luksusauto, et erasektori osakonnajuhatajad ja projektijuhid seda lubada ei saa. Nende autod on ka luksuslikuma varustusega, kui politseiautod, sest politseiauto on komplekteeritud nö baasvarustusega ja ainult politseitööks vajalike lisadega (DSG, 140kW diisel 4x4 mahtuniversaal). Pole seal mingeid aktiiv-bixenon tulesid, led päevatulesid, valuvelgi ja muid "luksusvidinaid", seega hoolimata hanke soodsatest tehasehindadest ei ole esinduse letihinnakirjas sellist varustustaset, millega politseiautot võrrelda. Võid muidugi võtta esindusest pakkumise Active (ehk algtase) taseme universaalile, millel on DSG, 140kW 4x4 diiselmootor, kuid ka see ei anna mingit pilti, saad ainult teada letihinna sulle, mitte hinda politseile.