1920ndatel osteti: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 79#p452479Kapten Trumm kirjutas:, mis nime all M-17 virutati 1930ndatel läänest ja
Vene vs. Lääne tankid
Re: Vene vs. Lääne tankid
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Vene vs. Lääne tankid
Vabandan ette teemasolkimise eest, kuid:
M-17 (BMW VI litsentsikoopia) on vesijahutusega V-mootor. https://en.wikipedia.org/wiki/Mikulin_M-17
An-2 õhkjahutusega radiaalmootor ASh-62 (algselt M-25) on Wright Cyclone litsentsi alusel toodetud koopia. https://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_ASh-62Kapten Trumm kirjutas:Ahjaa, natuke teisest vallast üks taoline näide veel - maailmas üks enamlevinud kerge transpordilennuk An-2 omab mootorit, mis nime all M-17 virutati 1930ndatel läänest ja mida on natuke teise nime all kasutatud siiani (vist toodetakse ka tänini).
M-17 (BMW VI litsentsikoopia) on vesijahutusega V-mootor. https://en.wikipedia.org/wiki/Mikulin_M-17
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Tegelikult on selle An-2 näitel lihtne põhjus - eksisteerib ka üks selline põhimõte (nimetatakse vist tehniline konservatiivsus või nii) - et ärge remontige ja parendage toimivaid asju.
Venelased vist ise arvavad, et nende tankid toimivad (või usuvad enda propagandat), vene tanke kasutanud lääneriikides ei näikse seda arvatavat.
Sama põhimõtte alusel on Chevrolet Corvette sportautol tänaseni peal tõukurvarrastega mootor, millest Euroopas loobuti ammu. Ja üllatus üllatus, ta sõidab poole kallimate Porschedega sama kiiresti.
Mootori tähistega vabandan, ei kontrollinud neid numbreid, aga vast oli arusaadav.
Muideks, An-2st üritati teha ka turbiinmootoriga masinat (An-3) ja peale väiksest partiid pole asja saanud - toodetud on 25 masinat.
An-2 on aga toodetud 18 000, tuhandeid lendab tänaseni (mootor aga pärineb 1930ndatest).
Venelased vist ise arvavad, et nende tankid toimivad (või usuvad enda propagandat), vene tanke kasutanud lääneriikides ei näikse seda arvatavat.
Sama põhimõtte alusel on Chevrolet Corvette sportautol tänaseni peal tõukurvarrastega mootor, millest Euroopas loobuti ammu. Ja üllatus üllatus, ta sõidab poole kallimate Porschedega sama kiiresti.
Mootori tähistega vabandan, ei kontrollinud neid numbreid, aga vast oli arusaadav.
Muideks, An-2st üritati teha ka turbiinmootoriga masinat (An-3) ja peale väiksest partiid pole asja saanud - toodetud on 25 masinat.
An-2 on aga toodetud 18 000, tuhandeid lendab tänaseni (mootor aga pärineb 1930ndatest).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
selle jutu tõin vist mina siia. allikaks oli mäletamist mööda tankneti postitaja, kes oli toona soome CV90-te üksuse kompaniiülem kasutajanimega CV9030FIN . kiire googli-otsing praegu seda postitust ei leia, kui on soovi, võin edasi kaevata.Veiko Palm kirjutas: Aga ega mina ju ei tea. Ja seda aktiivset ostusoovi peaks ikka kuidagi muudmoodi viitama, kui ainult kuulujuttude baasil.
-
- Liige
- Postitusi: 1016
- Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Trummile (spetsiaalselt) - maailm on, tänu jumalale, äärmiselt kirev paik ja issanda loomaaed on kirju. Piisava fantaasia ja faktide lõdva tõlgenduse juures saab alati midagi välja mõelda. Alles lugesin ühte huvitavat statistikaraamatut, kus faktide väära tõlgendamise näiteks toodi uuringut, mis selgitas, et tööajal lühikesi 10-15min pause tegevad ja majast väljuvad töötajad haigestuvad märgatavalt tihedamini erinevatesse rasketesse haigustesse, kui nende pause mittevõtvad kolleegid. Pausides on probleem? Loomulikult mitte - tegemist on suitsetajatega, ehk probleem on suitsetamises.
Indias toodetakse senini mootorratast Lee Enfield. Järelikult on asi väga hea. Või on?
Osad inimesed eelistavad habet ajada habemenoaga, sest milleks arendada asja mis toimib, nii või? Osad inimesed käivad habet ajamas inim-habemeajaja juures. Kas kõik peaksid?
Isegi Eesti leidub kohti, kus jahu jahvatatakse iidamast-aadamast pärit veskitega (kivist veskikivid). Teeme kõik niimoodi?
Kuid millest ei saa ma aru on see, et kuidas puutub vene-lääne tankiteemadesse nt lennuk An-2 või hoopis Corvette?
Indias toodetakse senini mootorratast Lee Enfield. Järelikult on asi väga hea. Või on?
Osad inimesed eelistavad habet ajada habemenoaga, sest milleks arendada asja mis toimib, nii või? Osad inimesed käivad habet ajamas inim-habemeajaja juures. Kas kõik peaksid?
Isegi Eesti leidub kohti, kus jahu jahvatatakse iidamast-aadamast pärit veskitega (kivist veskikivid). Teeme kõik niimoodi?
Kuid millest ei saa ma aru on see, et kuidas puutub vene-lääne tankiteemadesse nt lennuk An-2 või hoopis Corvette?
-
- Liige
- Postitusi: 1016
- Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
vk1-le - usun Sind täiesti ja olen ka ise kuulujutte kuulnud. Pigem mida ma soovisin oli nö "ametlik" või "poolametlik" kinnitus. Ühe foorumi üks külastaja selliseks ei kvalifitseeru.
Ja et ikka asi selge oleks - ei taha ma mingit uurimist, ega sea Sinu sõnu kahtluse alla, ega isegi selle kasutaja sõnu. Aga tegemist võis olla nt infost valesti arusaamisega. See (siiski suhteliselt madalal tasandil teeniv) ohvitser ei olnud ise mees, kes selle väidetava hankega tegeles. Samuti teenis ta ise geograafiliselt teises kohas, kui need vennad, kes tanke vaatamas käisid.
Ja et ikka asi selge oleks - ei taha ma mingit uurimist, ega sea Sinu sõnu kahtluse alla, ega isegi selle kasutaja sõnu. Aga tegemist võis olla nt infost valesti arusaamisega. See (siiski suhteliselt madalal tasandil teeniv) ohvitser ei olnud ise mees, kes selle väidetava hankega tegeles. Samuti teenis ta ise geograafiliselt teises kohas, kui need vennad, kes tanke vaatamas käisid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Ma pole täna enam kindel, et läänes suudetakse (ka meil) usutavalt asetada end kirsadesse ja vaadata asja venelase pilguga.Indias toodetakse senini mootorratast Lee Enfield. Järelikult on asi väga hea. Või on?
Osad inimesed eelistavad habet ajada habemenoaga, sest milleks arendada asja mis toimib, nii või? Osad inimesed käivad habet ajamas inim-habemeajaja juures. Kas kõik peaksid?
Isegi Eesti leidub kohti, kus jahu jahvatatakse iidamast-aadamast pärit veskitega (kivist veskikivid). Teeme kõik niimoodi?
Venelane ei pruugi seal üldse probleemi nähagi, baasid asuvad tükati karu mustikas ja on ju väga hea, kui paljud jupid klapivad sellega, mis juba vene ajast laoriiulil.
Näiteks T-90 uusimal "tuuningul" on endiselt üks tagurpidikäik ja eks ta liigub tagurpidi aeglaselt.
Äkki põhikasutaja ei näe selles probleemi....? Arvavad nt, et nad liiguvad ainult edasi?
Repliigi korras, mis puutub habemenuga tankidede teemasse?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
kuulujutud olid samas muidugi ajast, kui venemaa relvastusega soomele välisvõlga likvideeris. sama foorumi külastaja tõi samas tanknetti ka Parola kooli ülema (kes küll kahjuks aktiivseks postitajaks ei kujunenud, ta oleks olnud muidugi otsustusprotsessile natuke lähemal), nii et päris lambi tüüp ei olnud .Veiko Palm kirjutas:vk1-le - usun Sind täiesti ja olen ka ise kuulujutte kuulnud. Pigem mida ma soovisin oli nö "ametlik" või "poolametlik" kinnitus. Ühe foorumi üks külastaja selliseks ei kvalifitseeru.
Ja et ikka asi selge oleks - ei taha ma mingit uurimist, ega sea Sinu sõnu kahtluse alla, ega isegi selle kasutaja sõnu. Aga tegemist võis olla nt infost valesti arusaamisega. See (siiski suhteliselt madalal tasandil teeniv) ohvitser ei olnud ise mees, kes selle väidetava hankega tegeles. Samuti teenis ta ise geograafiliselt teises kohas, kui need vennad, kes tanke vaatamas käisid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Konteksti vaadates 1990ndatel (soomlased võtsid oma kaupade eest võlgade katteks venest, mida sobivaks pidasid) võib seda T-90 kõlakat pidada täiesti usutavaks.
Tollal valitses venelaste suhtumises mõningane sula, raha oli vaja ning võimalus midagi lähedalt uurida oli suurim kui kunagi varem.
Arusaadavalt oli T-90 tollal ikka vähe ägedam pill kui soomlastel olnud T-72M "Monkey" mudelid, mida nad NSVL-st või hiljem Saksamaalt ise ostsid.
Olen ise uurides aru saanud, et T-90 peal olid ostjatele saada kõik tollal venelaste aktuaalsed vidinad, välja arvatud Shtora ja Arena aktiivkaitse süsteemid.
Tollal valitses venelaste suhtumises mõningane sula, raha oli vaja ning võimalus midagi lähedalt uurida oli suurim kui kunagi varem.
Arusaadavalt oli T-90 tollal ikka vähe ägedam pill kui soomlastel olnud T-72M "Monkey" mudelid, mida nad NSVL-st või hiljem Saksamaalt ise ostsid.
Olen ise uurides aru saanud, et T-90 peal olid ostjatele saada kõik tollal venelaste aktuaalsed vidinad, välja arvatud Shtora ja Arena aktiivkaitse süsteemid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Mootoriehitusest pisike vahemärkus...Tuleks tagasi vene mootoriehituse omapärade juurde ja küsiks, et miks nad ei ole suutnud normaalset sõiduauto mootorit seni konstrueerida? Volgasid, Ladasid ja Moskvitse toodeti miljonites ja mastaabiefektist lähtuvalt oleks see pidanud neil ka ära tasuma erinevalt vähe kasutust leidvatest tankimootoritest... Ei ole nad teinud ise ei besniini ega diiselmootorit, miks? Kas pole läinud vaja või pole ikkagi osatud-suudetud?
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: Vene vs. Lääne tankid
Võib-olla pole sõiduautode mootorid prioriteetne suund? Ressursid olid venelastel nagu kõigil teistelgi piiratud ja sõjatehnika on neil kogu aeg eelisseisundis olnud. Sõiduautode arvu kohta per kärss vastas üks tuntud poliitkommentaator kunagi sügaval nõukaajal, et aga vaadakse, see-eest on Moskvas ja kõigis miljonilinnades metroo!
Oli kogu Venemaa majandus nüüd võrreldav California osariigi või Itaaliaga kuid vahet pole: miks ei ehita California jäälõhkujaid ? Kas ei oska või pole vaja? Ja kes on kosmoses käinud - venelane või soomlane? Küsitakse siis kui tuleb jutuks WC-paberi karedus ning muud olmeküsimused
Oli kogu Venemaa majandus nüüd võrreldav California osariigi või Itaaliaga kuid vahet pole: miks ei ehita California jäälõhkujaid ? Kas ei oska või pole vaja? Ja kes on kosmoses käinud - venelane või soomlane? Küsitakse siis kui tuleb jutuks WC-paberi karedus ning muud olmeküsimused
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Lugege aeg-ajalt ajakirja "Avto Revjuu" - müügil nt Statolis.
Automootorid pole seal (pean silmas sõiduautosid) just tänapäeva tasemel, aga selline 2002 aasta tase on siiski olemas.
Töökindlust ei oska kommenteerida, aga pean silmas tehnilisi/tehnoloogilisi lahendusi.
Automootorid pole seal (pean silmas sõiduautosid) just tänapäeva tasemel, aga selline 2002 aasta tase on siiski olemas.
Töökindlust ei oska kommenteerida, aga pean silmas tehnilisi/tehnoloogilisi lahendusi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
See sõiduautomootorite teema läheb küll vähe vasakule aga Trumm, palun ole lahke ja näita, milline hetkel VF-s toodetav mootor on venelaste enda poolt välja mõeldud ja vastab 2002 tasemele? See, et nad toodavad ühikuid prantslaste/jaapanlaste/kesiganes litsentsi järgi - see on hoopis teine teema. Nende litsentsidega käib tihtipeale kaasas ka sisuliselt terve tehase sisustus (ja vahel ka esialgne käima jooksmise juhtimine).
Re: Vene vs. Lääne tankid
Eks see ole tihti omane totalitaarsetele ühiskondadele - kogu (aju)ressurss on keskendunud vaid sõjaväe- ja kosmoseteemade arenduseks. Salastatus on standardiks (läänes alati suur kihk tsiviilis rakendada uusi leiutisi). Konkurentsi puudumine - ajupestud mass on õnnelik igasuguse s..ta üle ning arengusundi ei ole. Lisaks veel praktiliselt piiramatud kütusevarud (a sellest johtuvalt odav hind) ning tasalülitatud keskkonnakaitse. See kõik kokku annabki tulemuseks keskpärase tulemuse, kus peale seitsmekümnendaid suuri arenguid toimunud ei ole. Veel mõni aasta tagasi reklaamis VAZ osadel mootoritel sissepritset (ja seegi oli Boschi toodetud), kui maailmaimet. Samal ajal vurasid tänavatel esimesed Teslad...Tux kirjutas:Mootoriehitusest pisike vahemärkus...Tuleks tagasi vene mootoriehituse omapärade juurde ja küsiks, et miks nad ei ole suutnud normaalset sõiduauto mootorit seni konstrueerida? Volgasid, Ladasid ja Moskvitse toodeti miljonites ja mastaabiefektist lähtuvalt oleks see pidanud neil ka ära tasuma erinevalt vähe kasutust leidvatest tankimootoritest... Ei ole nad teinud ise ei besniini ega diiselmootorit, miks? Kas pole läinud vaja või pole ikkagi osatud-suudetud?
Elame hetkel huvitaval ajastul, kus lähima 10-15 aasta jooksul toimub uus ja tööstusrevolutsioon - isesõitvad lennukid/autod/veokid jms saavad üleöö tõsiasjadeks. Elekter/vesinik jm alternatiivsed/taastuvad kütuseallikad muutuvad standardseteks.
Ja see on see hetk, kus järeleaidatud 70ndate tehnoloogiaga venelastel tõesti silmaklapid oma arengutasemes avanevad - kui senini eristas lääne masinaid mugavus/ökonoomsus/turvalisus/töökindlus, siis sealt edasi tekib üks veelgi põhimõttelisem erinevus - ühed suudavad liikuda autonoomselt, teised mitte.
Ei ole ette-kujutatav, et VAZ või KAMAZ hakkaksid lähima 50ne aasta jooksul tootma autosid, mis omaks ligilähedasi omadusi. Tööstuspotensiaali antud valdkonnas ei eksisteeri.
Analoogne mahajäämus tekib neil ka sõjanduses - 6GEN sõjalennukid, uue põlvkonna MBT'd jne neil kõigil on üks iseloomuomadus. Nad on autonoomsed (või kaugelt juhitavad) ning seetõttu omavad karakteristikuid, mida mehitatud relvad kunagi ei saa (nt lennukite manöövervõime üle inimvõimete piiri) jne jne.
Kõige suurem probleem ongi, et sellist infotehnoloogilist mahajäämust ei ole väga lihtne "likvideerida" käskude ja keeldudega nagu autoritaarsetes riikides kombeks. Ei piisa enam ainult jooniste varastamisest (nt Tesla annab välja pidevalt tarkvaralisi upgrade'i, mis juba olemasolevatele autodele uusi omadusi toovad. Pool-autonoomne autopiloot oli üks neist) Palju vajaminevaid leiutisi on teinud start-up'id, arendusettevõtted (nt Space X tüüpi firmad) jne jne. Mitte riiklikult rahastatavad konstrueerimisbürood, mis on väga tugevad baasteadustes, aga mitte innovatsioonis. Esimesed aga tekivad sinna, kus neil on hea olla, innovaatiline infra jne jne. Seda on ju ka venelaste pealt hästi näha - tihtipeale emigreerunud venelased löövad "õide" just välismaal, kus majandus ja elukorraldus toetab innovatsiooni.
Niiet senise elukorralduse jätkumisel Venemaa mahajäämus Läänest suureneb järsult. See omakorda võib panna nende poliitikuid tegema veelgi meeleheitlikumaid samme. Loomulikult suureneb ka migratsioonisurve läände.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Venelased ise väidavad, et NAMI (autotranspordi teaduslik instituut) on loonud uue põlvkonna (eks siis vene tarbeks) modulaarse ülelaadimisega mootor, V12, V8 ja R4 konfiguratsioonis.See sõiduautomootorite teema läheb küll vähe vasakule aga Trumm, palun ole lahke ja näita, milline hetkel VF-s toodetav mootor on venelaste enda poolt välja mõeldud ja vastab 2002 tasemele? See, et nad toodavad ühikuid prantslaste/jaapanlaste/kesiganes litsentsi järgi - see on hoopis teine teema. Nende litsentsidega käib tihtipeale kaasas ka sisuliselt terve tehase sisustus (ja vahel ka esialgne käima jooksmise juhtimine).
Praegu peaks olema katsetamistel. Viimati oli teemaks mingis 2016 Autorevüüs.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline