Eesti bensiinist
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44020
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kõrge oktaanarvuga bensiini saamine polnud tollal kinni mitte niipalju tehnoloogias, vaid teatud lisandite kättesaadavuses.
Kõrgeoktaanilised lennukibensiinid olid tollal tetraetüülpliist ja muust mürgisest keemiast tiined ja need olid väga mürgised.
Isegi naftast õpiti ilma pliita üle 90-oktaanilist bensiini tegema alles 80ndate aastatel.
WWII lennukibensiine oli ka oktaanarvuga üle 100.
Kõrgeoktaanilised lennukibensiinid olid tollal tetraetüülpliist ja muust mürgisest keemiast tiined ja need olid väga mürgised.
Isegi naftast õpiti ilma pliita üle 90-oktaanilist bensiini tegema alles 80ndate aastatel.
WWII lennukibensiine oli ka oktaanarvuga üle 100.
Pea veidi hoogu, kapten TrummKapten Trumm kirjutas:Kõrge oktaanarvuga bensiini saamine polnud tollal kinni mitte niipalju tehnoloogias, vaid teatud lisandite kättesaadavuses.
Kõrgeoktaanilised lennukibensiinid olid tollal tetraetüülpliist ja muust mürgisest keemiast tiined ja need olid väga mürgised.
Isegi naftast õpiti ilma pliita üle 90-oktaanilist bensiini tegema alles 80ndate aastatel.
WWII lennukibensiine oli ka oktaanarvuga üle 100.

allikas:2. High-Octane Aviation Gasoline - 1938
Essential to the Battle of Britain and Allied victory in WWII. UOP developed oligomerization, dehydrogenation, and alkylation technologies that produced 100-octane aviation fuel. This fuel gave the British Royal Air Force an important advantage over the German Luftwaffe at a critical early juncture of the war.
http://www.uop.com/overview/8043.html
Ja see 1938 seal leiutise taga on ikka aastaarv

tetraetüülplii lisamine jäi teljeriikide pärisosaks. Ja ka N Liidu, kuni ameeriklased neile ka lisaks kõrgoktaanilisele kütusele ka vastava tehnoloogia tarnisid. Vist ikka lõpuks tarnisid, kui mälu ei peta. Ei viitsi hetkel lend-lease'i nimekirjasid jälle sirvima hakata...

Aga lennukikütuse teemal on netist veelgi rohkem huvitavat saadaval

kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5710
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Ei ole küll naftatoodete petsialist, aga pakuks et selles hoiti seda sama asja, mis peale kirjutatud - petrooli
Ja petrooleumi pandi lambi sisse, et pimedal ajal ikka toas toimetada märkaks.
Et kindel olla - tasuks tolle aja maameestele mõeldud ajakirju uurida. Kui selline kaubamärk kasutusel oli - no küllap seda siis ka reklaamida tuli...

Ja petrooleumi pandi lambi sisse, et pimedal ajal ikka toas toimetada märkaks.
Et kindel olla - tasuks tolle aja maameestele mõeldud ajakirju uurida. Kui selline kaubamärk kasutusel oli - no küllap seda siis ka reklaamida tuli...
-
- Liige
- Postitusi: 371
- Liitunud: 16 Veebr, 2004 15:30
- Asukoht: siin-seal
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
- Kontakt:
Inglise keeles saksa bensiinitööstusest parim ülevaade on vast see jänkide töö, mis nad kohe peale sõda kokku panidsturmkommando kirjutas:aga mis aviobensiin see sakslastel oli 87'selise oktaaniarvuga ning märgistusega B4?
http://www.fischer-tropsch.org/primary_ ... 45_toc.htm
B4 bensiinist leiad info siit leheküljelt.
http://www.fischer-tropsch.org/primary_ ... 5_sec2.htm
There were two (2) grades of aviation gasoline produced in volume in Germany one the B-4 or blue grade and the other the C-3 or green grade. Both grades were loaded with the equivalent of 4.35 cubic centimeters tetraethyl lead per gallon. The B-4 grade was simply a fraction of the gasoline product from coal and coal tar hydrogenation. It contained normally 10 to 15 percent volume aromatics, 45 percent volume naphthenes, and the remainder paraffins. The octane number was 89 by a measurement corresponding to the C.F.R. motor method.
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Canislupus, Baltonafta kohta vaata peakirju siit (ja sisu arhiivist 
http://ais.ra.ee/ais/index.php?tyyp=3&s ... bmit2=OTSI

http://ais.ra.ee/ais/index.php?tyyp=3&s ... bmit2=OTSI
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist