Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Ning siit ka :
http://www.gripen.com

Gripen is the world's best light weight multi role combat aircraft in production. It is now fully operational with the Swedish air force with more than 115 (as of Jan 2002) delivered. As of January 2002 more than 25 000 missions have been flown resulting in more than 20 000 flying hours.

Rootslased muidugi kiidavad nii mis hirmus, aga kui atsuta saaks nii ühe-kui kahekohalise ning veel abi lendurite väljaõppes, siis kõik OK!

Ning nagu näha on Rootslased üle tükiaja suutnud JAS 39 välismaale skutada.

The Czech Republic
On Dec 17:th 2003 the Czech Republic decided to lease 14 Gripens of the most modern standard. The first ones started operational service in April 2005 and later in 2005 they had all been delivered.

Hungary

In 2001 Hungary signed a contract for a lease of 14 Gripens.

After the lease expires, Hungary may buy the 14 Gripens. Also, they are to be upgraded to the most modern NATO/export standard. The first of the upgraded ones first flew in autumn 2005 and will be delivered in 2006.
South Africa

On 1998 Nov 18 the South African government announced its selection of Gripen as the preferred fighter, together with Hawk.

On 1999 Sep 15 South Africa decided to order nine two seat multi-role Gripen fighters and take out an option for nineteen single seat Gripens, which be exercised by 2004.

The aircraft will be delivered starting in 2008 with the two seaters. The first of these was rolled out in Oct 2005.
Viimati muutis Würger 190G, 27 Apr, 2006 12:27, muudetud 1 kord kokku.
represseritu
Liige
Postitusi: 198
Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas represseritu »

Tänapäeval on oluline, millise võimekusega radarsüsteemiga on lennuk
varustatud ja milline on tema relvastus. Kui ei ole võimekat radarsüs-
teemi, siis ei loe lennukiirus ega relvastus enam suurt midagi. Loetu ja
kuuldu põhjal on ameeriklaste radarsüsteemid parimad ja F-16 etem
Grippenist ja universaalsem. Ka logistika seisukohast tundub olevat
õigem eelistada ameerika kui NATO liitlase tehnikat. Öeldu on oluline
relvakonfikti puhul. Selleks, et hoida taevas puhas juhuslikest või
tahtlikest õhupiiririkkujatest on igasugune korralik hävitaja, mille
kiirus ulatub üle 2000 km tunnis, sobilik. Seega on esimeses etapis Eesti tegeliku lennuväe loomisel ehk mõistlik võtta 2 - 3 paari Grippeneid, kui
neid meile antakse-kingitakse.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6221
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Mina ei imestaks üldse kui rootslased need lennukid sümboolselt 1 EUR'i eest annaksid.
- esitkeks hakkavad eestlased rootslaseid veelgi rohkem armastama ehk otsene panus sotsiaalse kapitali kogumisse,
- teiseks saab siis eestlastelt südametunnistusele viidates igasuguseid vastuteeneid küsida,
- kolmandaks saavad nad oma lennukitest lahti ning after sales teenuse osutamisega panevad hea papi taskusse jne,
- neljandaks saavad lennukitootjad panna oma müügibroshüüri kirja, et jälle üks NATO riik otsustas nende lennukite kasuks,
- viienda argumendina suurendavad nad veelgi strateegilist sügavust ettearvamatu idanaabri suhtes

jne jne.
Rebasepoeg
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 06 Jaan, 2006 20:59
Kontakt:

Postitus Postitas Rebasepoeg »

Oleks heagi sellest alustada.
Kasutaja avatar
hugo1
Liige
Postitusi: 2238
Liitunud: 01 Veebr, 2005 15:29
Kontakt:

Postitus Postitas hugo1 »

Mina arvan, et Eesti kindlasti loobuks neist lennukitest.
Vähemalt selle kaitseministri all.
Põhjus on selles, et praegune kaitseminister annab endast parima, et Eesti kaitsevõimet nõrgestada, lennukid aga teeksid Eesti märgatavalt tugevamaks :lol:
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40135
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võimalike tulevaste upgradede osas on ameerika lennukid selgelt paremas seisus, sest neid toetab maailma suurim lennukitööstus, kus rootslastel on sammu pidamine sama hea kui võimatu.

Gripen on muidu analoogselt vene lennukitega aktiivselt turundatav masin (erinevalt F-16-st, millel on tahtjaid rohkem kui tootmisvõimsust) ja seetõttu ei maksa kõike kiidulauli netis väga kullana võtta.

Müügiarvud räägivad iseenda eest. Kui Gripenit müüakse suure hädaga igale poole, eelkõige "teise järgu" riikidesse, siis F-16 on praegu toodetud üle 4300 ja varsti lüüakse ilmselt F-4 5100 ka üle. Siis on veel jäänud Mig-21, mis on praegu enim toodetud reaktiivhävitaja (10 000+masinat).

Kui mõnda masinat aktiivselt müüakse, siis kipub kogu meedia uppuma igasugustesse kiitvatesse PR-artiklitesse ja see paistab internetist igalt pootl välja. Ameeriklased sellega ennast ilmselt ei vaeva, sest tellijatest on järjekord ukse taga ja neid valmistatakse müüakse ikka 50 või 100 kaupa, mitte 20 kaupa.

F-16 foorumis öeldi Gripeni kohta - good plane, but short legs, good avionics and SA, but bigmouth-F-16 outguns it.

Kõik eelöeldu ei kehti loomulikult kingitud lennukite kohta. Samas ei oska me öelda, kas ameeriklased ka kingiks midagi, kui ise küsida ja meenutada teeneid Iraagis ja Afganistanis. Igatahes Pakistan sai hiljaaegu loa osta üle 100 F-16C (viimati müüdi 79-89 Afganistani sõja ajal, et nad end NSVL eest kaitsta saaks). Tasuks Afganistani sõja toetamise eest.

Muidugi ei maksa unustada miinilaevade lugu, kus Eestit peeti eelkõige USA ja GB liitlaseks (NATOs on praegu 2 leeri - EU vanad suurriigid vs USA, GB ja co)). Gripen olevat otsapidi seotud vene-saksa kaitsekoostööga ja tuleks vaadata, et ühel päeval näiteks moderniseerimise kraane keegi kinni ei keera. Kahjuks on sedasi, et väikeriigil palju valida pole.

Muideks nt Mig-29 moderniseerimised endistele VLO riikidele pidi olema tegelikult eeltöö selleks, et kindlustada Gripenile turg - tööd teeb sama seltskond.

Edit: maanteel kasutamise triki teeb ilmselt F-16 ka ära. Meie maanteel ei tule ilmselt kõne alla, sest nii lainetavale ja auklikule teele ei maandu miski muu lennuk peale Mig-21 :lol:

Eesti väiksust arvestades ilmselt see maanteede taktika ei toimi ja hoopis olulisem on võime teha oma lahingulend ära ja sõta nt Taani tankima, sest vahepeal lennuvälja enam ei ole.

Asi on selles, et nagu fikseeritakse ära sinu maandumise piikond, järgneb sinna 10 min pärast õhulöök. Rootsi puhul on see võimatu, sest võimalikust rünnakusuunast (polaarjoonelt) on riik ligi 1000 km lõunasse välja venitatud.
Kasutaja avatar
kala
Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 25 Apr, 2005 16:50
Kontakt:

Postitus Postitas kala »

Arvan et Eesti ei võta neid Grippeneid vastu, varemgi igasugust kraami pakutud, tasuta või pool muidu, alati on meie riigi "isad" need pakkumised pikalt saatnud. Kaitsevägi meil vist siin selleks et pidada natuke vastu, et valitus saaks ära sõita kui jamaks läheb.
Pärtel
Liige
Postitusi: 493
Liitunud: 16 Sept, 2005 11:50
Asukoht: Lõuna - Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas Pärtel »

Kõigepealt peab riigil olema tahe üldse selle relva/tehnikaliigi kasutusele võtuks. Sellepärast kardan ka, et selle kaitseministri ajal võidakse viisakalt rootslastele ära öelda. Arvan, et rootslased tõesti annavad need lennukid Balti riikidele, sest see oleks mingil määral neile strateegiliselt kasulik (kasvõi selleks, et Venemaa ja nende vahele jääb üks puhver, kellel ka lennukid nüüd olemas). Kindlasti kui keegi pakuks F16, oleks ise ka nõus ennem ehk noodki vastu võtma, kuid tänasel päeval on pakkumine vaid nende konkreetsete lennukite osas tehtud ja peaksime olema õnnelikud sellegi üle. Kui ainult Kaitseministeerium teisiti ei mõtleks...[/b]
Kasutaja avatar
kala
Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 25 Apr, 2005 16:50
Kontakt:

Postitus Postitas kala »

F-16 maine on mingil määral ka lihtsalt sümboolne, pealegi eks ta ikka suht vana ka.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2193
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Öelgu jah neist kingitustest ära, siis ehk jõuab massidele pärale, et oravaid ei tohi riigikokku valida (kesikuist niikuinii lahti ei saa).

Või mida peaks mõtlemisvõimeline inimene tegema, kui mingi Ansip mõmiseb, et raha vähe ja pataljone peab sulgema samal ajal, kui juba Läti taevas mürisevad Gripenid või Fantoomid aga riik ise on majanduses ja skp-s Eestist ees?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Vastu need masinad tuleks kindlasti võtta, kui tasuta või sümboolse tasu eest saab. Küllap saab kaasa ka vajalikus koguses lennuväljatehnikat ja koolitust.
See nagu lotovõit-auto, mida saab üliharva. Iga hinna eest vastu võtta, küll jõuab kuidagi ikka auhinna tulumaksu ära tasuda! Ega rohkem enam ei saa ja peab ikka ise veel kallima raha eest nagunii ostma!

Eesti on koolitanud juba välismaal hävituslendureid ja võimalik, et koolitab ka praegu. Kuna aga koolitatud hävituslenduritele seni rahuldavat tööd pole leitud, on nad kõik tsiviillennundusse õhuväest jalga lasknud (= riigi raisatud komandeeringu- ja palgarahad).
Lennujuhte lahingulennukitele meil siiski vaikselt koolitatakse juba (L-39 -tega esialgu siis) ja me lihtsalt peame surnud punktist liikuma hakkama kuidagi. Üle 10 a on juba vaagutud ja ebaletud ning unistatud. Ja kui me nii jätkame, unistame-vaagume järgmised 10-20 a rahulikult edasi.
JULGE PEALEHAKKMINE ON POOL VÕITU!

Esmalt muretseks 10-15 hävitajat ja kui nad juba lennuvälja ääres angaaris olemas, küll leitakse kiirelt ka ressursid ja võimalused kadreerimiseks ja tehnokomplekside ettevalmistamiseks. Kui jääme lootma heietustele, et "kõigepealt koolitused, toetusvõimalused ja siis lennukid", siis ootame lennukeid rahulikult veel 25 a! Ja keegi ei vaevu liigutama! Ei ministeeriumis ega kaitseväes. Senine riigikaitsesüsteemi praktika näitabki nimelt tendentsi, et enne, kui hädad üle pea ei kasva, ei liigutata või enne hangitakse kallid relvad ja tehnika ning alles siis suvatsetakse mõelda remondivõimalustele, kui enam teisti ei saa...

Erilist meekärge kujutaks lennukite omandamine tegelikult veel valitsevatele poliitikutele ja riigikaitse juhtkonnale. Rõhuv enamus rahvast ja ka riigikaitsjatest on raudselt lennukite omandamise ja taeva valvamise patrioodid ning isakesed saaksid isegi kulutustest hoolimata omajagu populaarsust teenida ja aastaid hiljemgi sellise ettevõtmise meenutuseks vasta rindu taguda.

Me võime siin heietada ja unistada helesiniselt F-16 lennukitest ja jumal teab millest, kuid kardetavasti unistuseks need me oludes ka jäävad. Ei anna jänkid meile neid tasuta mõnekümne mehe pidamise eest Iraagis ega ole nad kindlasti ka raudselt nii odavad ja lihtsad ülalpidamise poolest, kui Gripenid tunduvad olevat. Aga meile just need kaks asja praegu võtmetähtsusega, sest papp on piiratud ja kogemusi minimaalselt. Ehk pole Gripenid tõesti maailma parimad, kuid meile siiski tühjale kohale täna igati piisavad (ja paremad, kui L-39, L-159, Alpha-Jet vms õpperisu).
Gripenite (antud juhul) poriga loopimist julgeks ma seega isegi tahtliku või mittetahtliku riigikaitselise sabotaažina käsitleda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40135
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minuarust laskud Sa retoorikasse.

Lennukeid ei ole keegi ametlikult ja tasuta pakkunud. See, mis on kirjas eilses Postimehes ja tänases Päevalehes on mull, suureks puhutud väike mõttekild, et võiks, teeks, oleks....

Oleks tädil sarved, oleks trollibuss.

Seda kirjutasin ma väga selgelt, et kui saab tasuta, tuleks vastu võtta. Kui pakutakse müüa nt 50% hinnaga, siis tuleks ka ringi vaadata, maailmas ei ole lennukid otsa lõppenud ja selle hinna eest on valida.

Lehtedes on kõige suurem negativism mitte kirutud poliitikute, vaid Sinu kollegide mundrikandjate poolt eri instantsides. Pole raha, pole mehi, pole lennuvälja, pole kütust, sada häda.

Kui ma loen sõdurifoorumust, kuidas afterburner rikub stardirada ja reaktiivlennuk on üks kütuse raiskamine, siis ma lehti lugedes ei imesta üldse.

Ja nende sõnade taha, et kui tuleb osta turuhinnaga uus või kasutatud lennuk, siis on Gripenist paremaid variante kavatsen ma edasi jääda. See ei ole sabotaaz, vaid faktid. Kodulehel võib väita mida tahes, aga avalik saladus on, et näiteks Tsehhi ostetud tutikad masinad on siiani täis kalasid ja kogu lennuvägi sõltuvat Saabi tehnikutest, kes neid käigus hoiavad.

Mis puudutab uut lennukit, siis Gripen maksab samapalju kui mistahes teine sama klassi lennuk ja ma ei näe mingit põhjust, miks avasüli tormata.

Tekib küsimus, et kui F-16 on toodetud tänaseks 4300 masinat (mis jääb alla vaid Mig-21 ja F-4-le) ning Gripenit alla 400, siis kas siin ei ole mingi põhjus, miks neid nii väga ei rabata?

Käigus olevad alla 300 lennuki on liiga väike kogus ja kogemus, et isegi ravida lapsehaigusi, rääkimata mingist tohutust lahingukogemustest.

Kui on valida tasuta Gripen ja 10M dollarit maksev kasutatud F-16C, siis valida Gripen. Kui valida mõlemad 10M maksvad Gripen või F-16C, siis valida viimane. Samuti ka uute masinatega.

See, kas ameeriklased kingiks või mitte, ei ole mõtet spekuleerida, sest keegi ei ole küsinud kunagi. Võimalik, et jänkidel on odavam anda meile 4 masinat tasuta kui neid 4 masinat kord aastas Leetu solgutada.

Pooldan kahe käega masinate soetamist, kuid ei poolda mullipuhumist. Sinna alla lähevad spekulatsioonid mingite pastakast välja imetud artiklite teemal ning üldine sõjatehnika teemaline virisemine a'la maa külmand, kärss kärnas.

Mingist sabotaazist pole siin juttugi. Sa tead väga hästi, mida ma arvan lennukitest ja nende vajadusest.
Viimati muutis Kapten Trumm, 28 Apr, 2006 10:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Tux »

Gripenitega seondub veel üks teema ja selleks on meie poolne võimalik panus nende lennukite arendamisse.
Paljudel riikidel on see poliitika, et relvatehingud tehakse põhimõttel vorst-vorsti vastu, ehk siis ostame sinu sõjatehnika siis, kui ka meilt midagi vastu ostad. Ameeriklastelt võiksime ju raha olemasolu korral lennukeid saada küll, aga nende tootmine on niihästi sisse seatud, et neil on väga raske meilt midagi vastu osta, sest neil pole lihtsalt selleks vajadust!
Rootslastel on selline vastuostu huvi palju suurem ja nad on huvitatud Gripenite arendamisest kõigi nende osapoolte poolt kes neid kasutavad. Osad keredetailid näiteks tehakse praegu LAV-s. Ma arvan, et kui omale Gripenid võtaksime, siis on ka meil suur võimalus mingi osa Gripenite arendustööst koju tuua. Eelkõige puudutaks see elektroonika ja tarkvara osa, aga võimalus on ka osa mehhaanikat siin teha. Nagunii on kõik meie vähegi tegijamad insenerid mingite välisprojektidega seotud, kogemuste, teadmiste ja oskuste puudust siin ei ole, pigem on probleem selles, et Eestis pole tellijaid ning ka huvitavat ja tasuvat tööd ja sellepärast tegutsetakse kusagil euroopas või siis euroopa-ameerika firmade heaks. Just see Gripenite hankimine oleks minu arvates suur samm teadmiste põhise ühiskonna poole.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40135
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No vastuostusid nõutakse ka õhutõrjerakettide hankel, mis praegu käib.

Praegu on muudes riikides muide käimas oluline murrang radariehituses, kus lennuki ninaradari areng võrdub sellega, mis 50 aastaga ära tehtud on. Kui vaadata neid radareid, mida praegu tootmisse pannakse, siis nende ilmumine massikasutusse muudab kõik eelnenut kasutava hetkega kasutuks.

Praegu paigaltatakse Eurofighterile ja F-15/16-le uusimaid AESA-tehnoloogia radareid, mille omadused ja võimed öeldakse olevat pretsedenditud. Rootsi masinad neid ei saa veel niipea, küll aga saavad soomlaste Hornetid. Seepärast, et neil tuleb vaid tellida uus, spetsiaalselt Horneti jaoks tehtud radarimoodul ja lihtsalt panna see lennukile peale.

See ongi vahe, miks muudel võrdsetel tingimustel tuleks eelistada ameeriklaste masinaid.
Rebasepoeg
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 06 Jaan, 2006 20:59
Kontakt:

Postitus Postitas Rebasepoeg »

Pildi pealt on ta ju igati korrektne aparaat.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist