Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Uksed on unifitseeritud, st üks ja sama uks. Kui käiks samale poole, siis tuleks aken teise otsa panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Some »

vanahalb kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
EOD kirjutas:Kasutati erinevatel "Jossidel".
Oikuramus, mul on "Jossidest" ka üks lõbus lugu meeles :) Nendega sõtkuti siloauke ju ka, aga mingi hooletu kamp lõunapausil jättis selle masina omapäi mürisema. Ja mis juhtus, vibraga viskas käigu sisse ja masin pani omapäi minema. :) Mingi lauda või kuuri sõitis maha kuniks piisav takistus ette tuli ja kinni pidas selle hulkuva monstrumi.
Heh-heh :) , käivitusmootoriga masinad sai hõlpsasti isekulgevaks siis kui neid väljastpoolt kabiini käivitati. Päris algne konstruktsioon oligi nii, et käivitusmootor nöörist käima ja sealsamas olid hoovad selle pealt diisli käimavedamiseks. Siis sai küll ja küll traktoriste hukka, sest käik unustati sisse ja nagu mootor käima läks, hakkas masin liikuma. Juht oli parasjagu roomiku peal või parasjagu tagaratta ees.
Järgmine rats oli suur kohustuslik kiri "KÄIK VÄLJA!" küljekapotil. Üldiselt aitas kui silm just väga ähmane polnud.
Starteriga käivitusmootoriga oli ikka ohutum kuni kõik toimis nii nagu insener välja mõelnud. Mõnikord tuli neidki väljast käivitada, karburaatorit bensiiniga uputada, et rammu oleks jne. Seda ka, et laost antud aku sobis tegelikult heasti kodus Mosse peale ja seega - mis ajast üldse need starterid tulid? Eluaeg ju nöörist tõmmatud.
Selle vastu mõtlesid õpetatud mehed ühe lüliti välja, mis ainult käigukangi neutraalasendis lubas magneetol sädet anda. See jublakas oli tegelikult kõige õigem minema visata, sest rikki läks ta ikka -15 kraadise külmaga ja kes sellise ilmaga viitsib mööda traktorit sädet taga ajada. Ülevaatusel seda käivitusblokeeringut vahel kontrolliti. Selleks päevaks harutati lüliti õlipaberi seest välja ja krutiti külge.

1992-93 a talvel ilmselt (ma olin just Tallinnasse tulnud) oli järjekordne show käivitusmootori osavõtul. Jutt mälu ja raadioreportaazi järgi - tollal tegi Kuku raadio sündmuskohalt otseülekandeid (näiteks Asso Kommeri tagaajamist sain isegi suht live-s kuulata). Sel päeval oli keegi haagisega T-150 K roolis minumeelest Kopli kanti ühele platsile midagi tooma/viima tulnud. Traktor, liigendraamiga nagu ta oli, jäeti ilusti vinklisse keeratult seisma keset platsi seisma, kütusega oli sel ajal juba tuuga. Pärast, kui kaubad koos oli taat vanakooli kombe kohaselt, koos sisseunustatud käiguga :) )mootori käima tõmmanud ja masin pühkis kohe paigalt. T-150 K alla jääda on sel puhul keeruline - seal saab valida, kas turnida poritiiva pealt kuidagi kabiini või hüpata hirmuga üldse maha. Vana eelistas maha hüpata ja traktor hakkas suure platsi peal enamvähem korrapäraseid ringe tegema. Plats täitsa ideaalselt sile polnud, sellepärast nihkus ta iga ringiga mõnikümmend sentimeetrit ühe serva poole kus mingid putkad ja kontorid olid. Sealsed elanikud hakkasid täitsa põhjusega muret tundma, et teab küll mitmekümne ringi pärast, aga ükskord sõidab ta meile akendest sisse ja kutsusid politsei.

Seesolev käik oli üsnagi kiire, nii et ei politseinikud ega traktorist julgenud Chuck Norrise kombel asja lahendada. Endal oleks ka hirmus proovida sinna kuhugi kinni hüpata. Alumised trepiastmed on tal üldse trosside otsas, käepidemed kuskil ebamäärases kõrguses ja koos haagisega näed ainult hulka suuri pöörlevaid rattaid. Siis jõudsid juba raadiomehed ka kohale ja koos nendega mingi tõsisem pumppüssidega rügement.

Pumppüssid polnud ilmaasjata kaasa võetud, need läksid kohe käiku - radiaatorid lasti esimesena puruks, lootuses, et ehk jääb kuivale ja jookseb kokku. Ma olen kuskil varasemalt ka maininud, et T-150K töötati välja sõjaväe tellimusel ja enesestmõistetavalt nii labaselt temast jagu ei saa. Siis materdati hoolega mootoriruumi, aga mis need tinaplönnid talle ikka teevad. Veel tuli helgemaid päid lisaks ja leitigi nõrk koht üles - kütusepaak on täiesti avatult kabiini taga, selle all neljale tuulele valla õrn tsingisulamist kraan, sealt edasi plastikust kütusevoolik ja see kõik on vägagi edukalt lõhutav. Sinna järgmine tulelöök koondati ja hakkaski monstrumi jõud raugema kuni kütusepuudusesse välja suri.

Meie muidugi irvitasime raadio taga, et linnavurled tümitavad pumpadest traktorit :D
Samasse teemasse tänane juhtu. Pärnus sõitis reisijatega liinibuss ilma juhita minema. Video ka uudise juures.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70503263
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:Uksed on unifitseeritud, st üks ja sama uks. Kui käiks samale poole, siis tuleks aken teise otsa panna.
Milleks akna asukohta muuta? Piisaks sellest kui link koos lukustiga ja hinged ukse teise serva panna. Aga noh, eks selline 100% unifitseeritud uks on muidugi veelgi lihtsam ja odavam toota. Ja pealegi tõesti, "äparduse" korral hea vasakult esiporilaualt kohe uksest kabiini karata. Oli vist sel 150-l käivitusmootor ikka vasakul pool? :oops:
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Käivitusmootor oli vasakul pool küll, selle küljes lisaks starterile Druzba starterile sarnanev huinaa. Ühesõnaga polnud seda võimalik käima tõmmata hoorattast, vaid jooksis läbi reduktori. Kuna ülekanne jäi nii aeglaseks, siis pole minu silmakesed näinud, kuidas seda vurri käsitsi tõmmates käima oleks saadud. Aga poisid, jätame selle teema ikka nuputamiste jaoks ja ülejäänuga kolime kenasti sinna vanema tehnika teemasse. Niipalju võin tänaõhtuse seisuga öelda, et Accordil kaan üle käidud, peale tõstetud ja mootor käivitus teisest võtmeandmisest. Tänud kõigile kaasamõtlejatele ja EOD-le veelkord eraldi!
sitt päev, kellele kurdad
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas mongol »

Viskan oma tehnikaga seotud küsimuse siia ka, suurem võimalus, et nupumehed suudavad ehk oma tänuväärt panuse anda :)

Teema link ise see: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 60&t=33928 ja asja ube suures plaanis selline:
Kuklas on idee korraldada mingi aeg mingi(te)le üksus(te)le autojuhtide kutsevõistlus.
Võistlusalade suhtes on endalgi ideid, aga mitu pead on ikka mitu pead. Seega pöördungi foorumikasutajate poole, ehk saab ideid juurde :)

Taustsüsteemist niipalju:
- tegu on ajateenijatega, kelle kohustuslik teenistus on lõppemas (seega praktikat peaks nagu olema)
- osalejatel on BC(D)E katid
- esialgu on mõeldud kolmeliikmeliste võistkondade baasil võistlusele
- kasutada on maastur, 5-tonnine veoauto, 10-tonnine veoauto, E-kat haagis (järelkäru)

Kõik muu on fantaasia lendamise küsimus. Ülesanded võiks olla lihtsasti/reaalselt tagatavate ohutusnõuetega ka ning kasutatavat tehnikat mittekahjustavad.

Vastused palun postitada siia. Aitäh :)
Kui kellelgi on mõni juba toimunud autojuhide (kasvõi tsiviilautojuhtide) kutsevõistluse juhend ehk olemas, siis heameelega viskaks pilgu peale küll. Mitte plagieerimise eesmärgil, aga oma töö lihtsustamiseks. Pealegi ei suuda üks inimene niikuinii nii mitmekesiselt mõelda kui mitukümmend :)
professional retard
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Oi, kes välja ilmunud! Natuke võin näpunäiteid anda. Kui tagurdamisülesanne, siis see lõpebki tagurdamise lõpetamisega, mitte boksist kuhugi finishisse jõudmisega. Muidu tuleb sellest üks igavene paarutamine ja masinate lõhkumine. No sulle ometi pole vaja seda seletada!

Kahjude ärahoidmiseks on üks lihtne moodus. Ülesande kiire (no mingi aeg ette antud) läbimine annab plusspunkte, aga näiteks koonuse või lipu riivamine miinuseid topelt (ja miinuslastele võid: "kükki värdjad" topelt teha :lol:), paneb mõistuse pähe ja loll marutamine jääb ära.
Lõpuks jäävad sõelale need, kes tegelikult on selleks valmis.
sitt päev, kellele kurdad
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas vanahalb »

Mingist kraavist läbiturnimist maasturiga võiks ikka üritada. Venekroonus oli veel masina üldine ülevaatus enne väljasõitu. Et liiga libedalt ei läheks oli mõni lihtsalt avastatav viga tekitatud - akujuhe maas, starterilt juhe maha keeratud, jagajast juhtmed välja tõmmatud. Viimane oli sellepärast huvitav, et võistlejatel pidi süütejärjekord pealuu sees olema, et autoga üldse rajale pääseks.

Kui on huvi üldfüüsilist teha, siis meil oli standardelement 7-tonnine koorem mürsukaste "purukslastud" Urali pealt teisele ümber laadida. Need olid õppemürsud, ei tea kas EKV-s on niisugust kraami laialt käes? Maskeerida võib ka autot või rattaid vahetada.

Haagisega autoga on muidugi igasugused vigursõidud. Mobiiltelefonide ajastul on üks võte tekkinud, mida ka ARK eksamil kasutatakse - autojuhil on kuular kõrvas ja abiline kuskilt kõrgemalt-kaugemalt juhendab, et "davai tagasi- rattad välja- ruumi on s...taks- veel pool meetrit... " See pole aus ja parem kui kohtunikud teaksid :)
Koonuste ja lippude vahel sõitmine selgitab muuhulgas head matemaatikud välja. Et kas üritan võimalikult puhtalt sõita ja kulub x minutit. Või sõidan selle ja selle lipu maha, saan 10 karistussekundit kuid võidan ajas 12 sek jne.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas mongol »

Kraavi läbimine on hea mõte, samuti rattavahetus (see peaaegu kohustuslik oskus niikuinii). Väljast jaamaga juhtida masina platsil manööverdamist (juhil kasvõi silmad kinni seotud), seda tahaks isegi enne proovida, aga kõlab seksikalt :) Tiimitöö ja asjad ka kohe sisse toodud.
Vigursõit on ilmselt klassikalisuse poolest kohustuslik osa niikuinii.
professional retard
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Siin varemalt mainitud turboCivic müügis, kogu tehtud tööde leht kah olemas. Ikka ulme kõvasti liigub see.
Eelmise omaniku poolt on selle alla pandud 300 000 Eesti krooni + praeguse omaniku "eurokopikad" :twisted:.
Auto andmed siis:Autol on hetkel 354hp/300nm rattast 0,95bar turborõhu juures.
Auto24ringil on auto sõitnud 1.26.582

Autot kaalusäästu eesmärgil autot lõigatud ei ole. Küljes on carbon kapot, orig. kapoti saab kaasa. Küljes on kergeks lõigatud ja polükarbonaat klaasiga tagaluuk, orig. luugi saab kaasa. Pigimatt on autost eemaldatud (nii palju, kui seda seal oli).

Mingi võrdlus ka juurde, et kui kiire see auto on sirgel. Need ajad on sõidetud vana tänavarehviga, mis kuni 100km/h ei saa jõudu maha. Sooja R888 rehviga saab ka 2. käiguga (60-100km/h) ilusti jõu maha, siis on numbrid kindlasti väiksemad aga seda ei ole jõudnud mõõta.
0-100km/h ~5,9sek
0-200km/h ~15,2sek
100-200km/h ~9,3sek

Võrdluseks 100-200km/h:
Honda Civic Type-R 07' (201hp) 23.0sek
Mitsubishi Evo XI (290hp) 14,9sek
BMW E46 M3 (343hp) 12,4sek
Audi R8 06' (420hp) 10,6sek
Porsche 996 GT3 (360hp) 10,2sek
Nissan GT-R 08' (480hp) 8.7sek

Spec list on inglise keeles, andke andeks. Auto läheb müüki ka väljapoole Eestit.
Praeguse seisuga on auto juba talveund magamas aga soovikorral saab veel ta garaashist välja tuua ja tõsisele huvilisele näidata.

Auto hind: 12 900€
Kontakt: 50 40 174

Engine/Gearbox
Engine management Hondata S300
Sleeved block
Blockguard
CP pistons
Eagle rods
Cylinder head ported
Cranecams cams, springs, retainers
Integra Type-R valves
Precision turbo
Integra Type-R intake manifold
Custom made exhaust manifold
3" exhaust
Innovate wideband lambda
AEM fuel rail, 750cc injectors
Bosch 044 fuel pump
Hasport engine mounts
Ingalls Engine Torque Damper
Cusco Master Cylinder Brace
Koyo aluminium radiator
Tenzo R covers
Lithium battery (1,9kg)

Fidanza lightweight flywheel
ACT clutch
Quaife differential (LSD)
Tenzo R Quick shifter

Brakes/Suspension
4-pod front brakes + Ferodo DS pads
Tenzo rear Big Brake kit + EBC green pads
Liqui Moly Racing Brake Fluid
Cusco 24mm sway bar (rear)
DC Sports strutbar (front, rear)
Z10 traction bar
Energy suspension bushing kit
Koni adjustable coilovers
Blox Competition Front Camber Kit
ASR rear subframe brace
D2 Racing rear camber kit
D2 Racing rear lower control arms

Interior
RRS steering wheel
Sparco Pro 2000 competition seats (front)
RRS 6-point harness (driver)
RRS 4-point harness (passenger)
Integra Type-R rear seats
AutoMeter Pro-Comp oil pressure, oil temp, turbo gauge
Innovate wideband gauge
Cusco 4-point roll cage (bolt-on)

Exterior
Angel eye front headlights
Carbon bonnet
Civic Type-R (EK9) rear wing
17" Velox PG-5S forged wheels (~5,7kg/piece)
17" Kosei K1-TS whees for circuit (~6,3kg/piece)
205/40 17" Toyo R888 competition tires
Buddy Club bodykit

Power
261kw / 354whp / 300nm @ 0,95 bar
(original 118kw / 160hp / 150nm)
sitt päev, kellele kurdad
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Mudakoon »

Ei hakanud uut teemat tegema.
Ehk keegi teab kas Eestis müüakse uut Venemaa autotoodangut? UAZ patriot vms.
Googeldasin aga ei leidnud , ehk ei oska otsida... :dont_know:
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1740
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas maksipoiss »

Lada- Catwees Pärnus ja Tartus (Ehk lohistavad ka Uaz-i kohale :) )
Gaz, Kamaz, Ural- Rebella
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

maksipoiss kirjutas:Lada- Catwees Pärnus ja Tartus (Ehk lohistavad ka Uaz-i kohale :) )
Gaz, Kamaz, Ural- Rebella
Huvitav, Catweesi kodulehelt ma küll sellekohast infot ei leidnud. Võibolla siis ehk eritellimusena neile, kes küsida oskavad. Vaatasin huvi pärast http://www.lada.ru lehte ja seal on nii mõndagi huvitavat. Kõige odavama Lada 4x4 (olemuselt Niva, aga kuna selle nimetuse kasutamise õigus müüdi Chevrolet'le omal ajal maha, siis venelased ise seda enam kasutada ei saa) hind on eurodesse ümber arvestatult nt. 7188,06€. Selle raha eest oleks maasturit küll ja veel. Ainult see õnnetu 83hj mootor... Kusagil poriaugus esimese-teise käiguga roomamiseks vast enam-vähem kõlbaks, linnasõiduga poleks ka veel probleeme, aga maanteel mõnest rekkast möödasõiduvõimalust võib tihedama liikluse korral kaua oodata. Granta sedaanide hind al. 5462,09€. Kui on lihtsalt vaja mingit suvalist tranduletti kulgemiseks, siis selle raha eest võiks juba võtta küll. Iseasi, kuidas venelastel toodangu kvaliteediga nüüdsel ajal lood on. 20 aastat tagasi Lada 110-d olid kohati küll parajad "tööõnnetused" - küll olevat mõnel esi- või tagaklaas lihtsalt eest ära kukkunud, vihma ajal tilkunud vesi salongi ja roostetama kippusid ka kurjal kombel. Lisaks läksid ruttu koledaks, omandasid sellise luitunud, kulunud ja rääbaka välimuse.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Some »

Eestisse tuues lisandub veel tollimaks + käibemaks. Kahtlustan, et esinduse puudumise tõttu tuleks garantiiremondiks Venemaale sõita ja ei usu, et praegused varuosade müüjad Ladale juppe sees hoiavad. Odava maasturi otsingul vaataks pigem kas Suzuki Jimny või Dacia Dusteri poole, arvan et peavalu märgatavalt vähem.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1740
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas maksipoiss »

Manurhin kirjutas:
maksipoiss kirjutas:Lada- Catwees Pärnus ja Tartus (Ehk lohistavad ka Uaz-i kohale :) )
Gaz, Kamaz, Ural- Rebella
Huvitav, Catweesi kodulehelt ma küll sellekohast infot ei leidnud..
Ladade müügiks oli ikka eraldi ettevõte ,mis tegutseb Catweesiga ühe katuse all. Ladakeskus oli vist, aga praegu on koduleht maas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kergekaalulisel masinal pole muidu mingeid hüper-super lukke ja difreid väga tarvis, sestap ronib ka Dacia Duster rohkem, kui keskmisel juhil julgust jagub.
Pehmetel nõlvadel on veojõu mahapaneku võimalus piiratud, sestap difrivaba pargimaastur võib seal olla paremgi kui ülekaaluline Land Cruiser.

Dacia Duster peab muidugi olema neliveoline (enamik neist on esiveolised, mis müüakse) ja kasutatud kujul peaks veenduma, et need "lülitatavad neliveod" kõik korralikult töötaks, sest need pole üldiselt tõsisele offroadile mõeldud ja kui seda on tehtud, võib asi suht küpse olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], HotelVictor ja 15 külalist