Tehnika liikumine kolonnis

Vasta
mart2
Liige
Postitusi: 4177
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas mart2 »

Ei taha Siili risustada, sest see teema (transpordi kolonnide liikumine) on üldise taktika osa. Siil andis võimaluse/näite.

Täna lõuna ajal sai tehtud jalgrattal tiir Tartust põhja poole. Aovere-Luunja teel Luunja poolses otsas tuli vastu luuregrupp/eeljulgestus (?) 3 PASI näol. PASI-de kiirus oli selline, et ega mingit erilist vaatlust ei tehtud ja ainult üks mees vaatas ... otse ette. Siis ligi veerand tundi hiljem logistiline kolonn üle kümne autoga. Tee ääres oli mitu kohta, kus selle aja sees oleks kaugemalt saanud rahulikult lähemale tulla ja kui ennem ettevalmistused tehtud, siis hea varitsuse korraldada. Autod olid vahedega 25-30 meetrit. Suhteliselt haavatav.
Mõnda aega hiljem jõudsin Vasula-Lähte teele. Seal teine tera, sest kuigi eeljulgestust polnud ja lage maa, siis autode vahed 50+meetrit ja õige mitmetest meeste pead väljas. Sellist kolonni saaks rünnata ainult TT-rakettidega, kaudtule või lennumasinatega ning ilmselt oleks kaotused väiksemad.
Lähtel tuli vastu veel üks pakett masinaid. Kuna asulas ja ristmikul aeglustati, siis vahed vähenesid, kuid üldiselt hoiti viisakat distantsi.
Arvestades minu poolt nähtud teise ja kolmanda grupi asukohta maastikul, siis tundub, et vahepeal oli veel midagi.

Kui eeljulgestuse ajaline suur kaugus kolonnist ja esimese grupi autode liiga ligistikku sõit kõrvale jätta, siis polnud väga viga.
Hea oli see, et kogu logistiline kolonn oli jagatud mitmeks eraldi osaks ja ühe rünnak ei kahjustaks teisi.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
nimetu
Liige
Postitusi: 7382
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas nimetu »

Täna lõuna ajal sai tehtud jalgrattal tiir Tartust põhja poole. Aovere-Luunja teel Luunja poolses otsas tuli vastu luuregrupp/eeljulgestus (?) 3 PASI näol. PASI-de kiirus oli selline, et ega mingit erilist vaatlust ei tehtud ja ainult üks mees vaatas ... otse ette.
Äkki arvati, et seal piirkonnas õppus sellises mahus ei toimu ja et võib lõdvemalt võtta? Ühesõnaga ei keskendutud, sest oli juba ette teada, et see pole vajalik. Kindlasti pressib ka aeg alati peale.
Muidugi oleks hea asjaosaliste endi kommentaare kuulda.
mart2
Liige
Postitusi: 4177
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas mart2 »

nimetu kirjutas:
Täna lõuna ajal sai tehtud jalgrattal tiir Tartust põhja poole. Aovere-Luunja teel Luunja poolses otsas tuli vastu luuregrupp/eeljulgestus (?) 3 PASI näol. PASI-de kiirus oli selline, et ega mingit erilist vaatlust ei tehtud ja ainult üks mees vaatas ... otse ette.
Äkki arvati, et seal piirkonnas õppus sellises mahus ei toimu ja et võib lõdvemalt võtta? Ühesõnaga ei keskendutud, sest oli juba ette teada, et see pole vajalik. Kindlasti pressib ka aeg alati peale.
Muidugi oleks hea asjaosaliste endi kommentaare kuulda.
No õppust pole aga kuuseokste kuhi oli selline, et PASI-d mõõtudest julgelt üle meetri igas suunas suuremad ... 8)
Ja teised pea kõik ilma maskeeringuta.

Üldiselt on see paha asi, et kui hakatakse üle nurga laskma, siis kipub see saama harjumuseks. Ukrainlased said sõja algul sellepärast palju haiget.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
A4
Liige
Postitusi: 1755
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas A4 »

Kui ma väga palju ei eksi, siis eile (st 07.05) oli Siilil n-ö reorg-päev üksuste ümberpaiknemiseks jms, pärast üksuste koostegevusõppe lõppu ja enne „lahingutegevuse“ algust. Nii et äkki see tingis sellise kesise rännakdistsipliini jms. Jah, omaette küsimus on, kas ei peaks ära kasutama kõiki võimalusi selleks, et harjutada motoriseeritud rännakut vastase vastutegevuse olukorras, kuid eilsel päeval ilmselt ei olnud siiski „olukord peal“.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 37065
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuna meil rännak-kolonnide jaoks keegi tsiviilliiklust seisma ei pane, siis ohutusvahedega sõitmist (sõidukite vahel) tavateedel eriti teha ei saa, see toob kaasa tsiviilautode trügimise masinate vahele ning kolonni laiali vajumise.

Enda jaoks olen lahti mõtestanud nii - jao varitsuse laius ei ületa tavaliselt 100 meetrit, järelikult vältimaks kahe või enama auto korraga tapatsooni sõitmist, peavad vahed olema 150+ m, kuid visuaalnähtavuse ulatuses (kui eespool midagi juhtub, on näha, eelmist autot mitte silmist lasta). Suuremate, ettevalmistatud varitsuste-asjade vastu (keegi on nt kompanii tee äärde pannud :) ) see muidugi ei aita. Levinud jao varitsuse puhul on see aga end õigustanud (kui üks auto satub löögi alla, siis järgmine auto peatub veel ohutul alal ja sealt saab meeskond suruda varitsejatele tiivalt (piki teed metsast) peale.

Selline sõitmine vajas alguses autojuhi pidevat juhendamist, kuid peagi hablasid nad asja ära ja said ise ka hakkama.

Eelpool tooduga peab nõustuma, et olukorrateadlikkus on kunn. Eriti kui vastane kasutab sobimatut riietust või pole viitsinud end maskeerida - ka katuseluugist välja vaatamisel paistab mõndagi - lihtsalt enamik inimesi maskeerib end vaatluse eest püstiseisva inimese vaates, aga kabiini vaatleja on ju 3+ meetrit maapinnast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kae
Uudistaja
Postitusi: 20
Liitunud: 10 Veebr, 2015 22:49
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas Kae »

Kuna meil rännak-kolonnide jaoks keegi tsiviilliiklust seisma ei pane, siis ohutusvahedega sõitmist (sõidukite vahel) tavateedel eriti teha ei saa, see toob kaasa tsiviilautode trügimise masinate vahele ning kolonni laiali vajumise.
No ja kui veel tegemist on aeglustava elemendiga. Selline nelja rattaline roller, mis uhab suur tee peal 60km/h samas suunas. Selline umbne kiirus. Ja tee ei ole ilus sirge, vaid selline L-Eesti tavaline, kurviline-käänuline.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 37065
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

On sellistega ka tegeletud, sõitsime mööda, pidasime auto kinni ja peatasime ka selle autolaadse rolleri.
Misjärel sai selle juhile selgitatud, et kui ta segab oma aeglase kiirusega liiklust, tuleb kiiremad mööda lasta (selleks piiriks on selja taga 2 ja enam autot).
Sai aru küll.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 32155
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas Kriku »

Ahelavarii, kui ühel KV masinal pidurid üles ütlesid: https://tartu.postimees.ee/6815123/foto ... -haiglasse

:(
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 37065
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Esialgsetel andmetel lakkasid ühel veokil korraga pidurid töötamast ning juhil ei õnnestunud vältida kokkupõrget enda ees sõitnud masinaga. See sõitis omakorda tagant sisse enda ees sõitvale veokile ja see omakorda enda ees sõitvale veokile. Nii osales kümnekonnast kolonnis sõitnud masinast õnnetuses neli, neist kaks paiskusid avarii tagajärjel ka kraavi
Kummaline rike. Tavaliselt on veoautod õhkpiduritega ja pidurikambrid vedruakudega - st kui pidurisüsteemist kaob õhk, siis pidurduvad rattad automaatselt (tavaoludes suruõhuga kokkusurutud vedrud vabanevad ja lükkavad ratastele pidurid peale). Süsteemid on erinevad - osadel pidurduvad ainult tagumised rattad, osadel aga kõik rattad. Suruõhu kadumisel kaovad pidurid üsna vanadel autodel (Zil-130 vanemad mudelid jne). Et pidurite kadumisel sõideti eessõitjale sisse, on päris totter sündmuste käik.

Sama iseärasus sunnib hommikul "hõredate" piduritega autosid kohapeal pläristama, et süsteemis tekiks piisavalt sururõhku, et rattad vabaneks pidurdusest. Selline lollikindel värk - pidurduseks pole õhku, ei saagi sõitu alustada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 32155
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas Kriku »

Seda nüüd küll, aga see pole praeguse teema küsimus. See teema siin on taktika alamfoorumis ja ma postitasin selle õnnetuse siia näitena, et jätkuvalt sõidetakse kolonnis nii väikeste vahedega, et ühe auto pidurite rike toob kaasa 4 masinaga ahelavarii. Kui see auto satuks miinile või saaks RPG, siis juhtuks ju sama.
lamjak
Liige
Postitusi: 471
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas lamjak »

Meenub oma ajateenistuse aegne Kevadtorm, kus meie rühm liikus ka üsna tihedas kolonnis. Üks hetk märgati esimesest masinast "vaenlast" ja edasine sündmuste ahel päädis ühe Unimogi sassis esiotsaga.
Kuidagi läks küll nii, et mõnesaja meetri kaugusel olnud vastaspool ei reageerinud toimuvale mitte kuidagi ja saime tuldud teed pidi taganeda.
nooruk
Liige
Postitusi: 318
Liitunud: 16 Jaan, 2018 10:14
Kontakt:

Re: Tehnika liikumine kolonnis

Postitus Postitas nooruk »

Eile vaatasin pooljuhuslikult DONBASS TV d, näitas neid vene tanke mida siis vene vastu kasutati, nende remontimist, liikumist, maastikul tulelöögi andmist ja muud, päris äge neile kel tankiteema erutav on :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline