KL masinapargi olevik ja tulevik

Vasta
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Leo »

Ma olen ka kuulnud, et skaudid väntasid PaSide peal kümmekond aastat kord või isegi paar Adazi polügonile, üks ots edasitagasi nii viissada kilomeetrit ehk sama palju kui paljud SKJ PaSid aastas polügonil ringi sõitsid. Mul tekkis selline kiuslik küsimus, et kui Soomes on odavam rasketehnikat suurematele manöövritele rongiga vedada tingimustes, kus rongisõidu kilomeeter on Eestist kallim, sest püsikulud on kallimad, siis miks seda Eestis ei tehtud? Lihtsalt keegi ei tulnud selle peale, et rongiga saaks ka või Eesti Raudtee küsis kosmilisi numbreid? Samas Soome ja Balti riikide ühised uue soomuki otsimise projektid viitavad ikkagi otseselt sellele, et nähtavas tulevikus on vajadus märgatava koguse uute soomukite järele, sest olemasolevate pidamine hakkab liiga kalliks ja keeruliseks minema.

Teiseks, kui ma peaks valima, kas loksuda Tallinnast Riiga PaSi kuudis või mingi inimeste veoks mõeldud transpordiga, siis ma ei valiks PaSit, sest seal on ikka väga ebamugav tunde ja sadu kilomeetreid tiksuda. See on väga õige jutt, et õhinapõhiselt käsi õliseks tehes ja vajadusel ise juppe treides on võimalik RA väga imelisi aparaate liikumas hoida, kuid SA tingimustes jäävad liikuma ainult need, millele on süsteemist võimalik nii jupid kui mehaanikud leida. Soomes võidakse mobiliseerida nii raskeveokid kui masinad koos juhtidega, kui see vaja on, samuti määrata remonditöökodadele kohustus parandada esmajärjekorras mobiliseeritud masinaid, sest see aitab riiki käimas hoida.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Vahepealne diskussioon Eesti viimaste hangete olemusest liikus "Hanked EKV" teemasse: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... 15#p628415
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3499
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Chupacabra »

Vanu Pasisid metalli kokkuostu vast viia ei tasu. Kui tõesti midagi targemat teha pole, siis tavotiga kokku määrida, pakkude peale ja koormakile alla seisma kuhugi platsile. Viimase aja konfliktides on üpris tavapärane, et suhteliselt kiiresti minnakse sõjatehnika prügimägesid revideerima.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mõtlesin just eile selle teema peale, kui õhtul käärisin käised üles ja mõtlesin, et lahendan oma 2017a autol paar probleemi ära, milleks pole praegu aega pool päeva esinduse diivanil kohvi juua. Auto oli ca 5000 km tagasi käinud hoolduses, kus vahetati üks esimene õõtshoob (garantii), tehti aastane hooldus, sh pidurid ja hoolduse käigus käis maha esistange.

Probleem algas sellest, et üks udutuli ei põlenud ja esirehvid olid rohkem kulunud, mõtlesin, et viskan kodus garaazis rattad ringi ja kuna udukale ligipääs on auto alt, siis ühekorraga vahetan selle läbipõlenud pirni kah ära.

Mis ma (amatöörmehhaanik) siis avastasin, mida professionaalid olid korda saatnud ametlikus esinduses:
1. udutuli ei põlenud, sest stange tagasipaneku järel oli pistik tule taha panemata jäetud. Jäetud seepärast, et juhe ei ulatunud, ei ulatunud, sest latern oli stangesse pandud tagurpidi (saab panna kahte pidi, valepidi pannes vaatab pistik vales suunas). Udukate eemaldamine on vajalik stange kättesaamiseks (tule taga on kaks kinnituspolti). Lükati tuli kiiresti tagasi, pohh, järgmine auto.
2. osasid tagarataste polte ei saanud lahti. Sest need olid võimsa preumokeerajaga lastud hiigeljõuga kinni, lahti sain nad meetrise sabaga väänates, tavalise ca 80-100 Nm asemel olid nad kinni 2-3 korda suurema jõuga. Jääb vaid mõelda, kuinas näeb välja rattavahetus kuskil teeääres selle kipaka tungraua ja rattavõtmega, mis autol kaasas. :oops:
3. ühe tagumise piduritrumli kinnituskruvi oli lihtsal näpuga keeratud (pole ohtlik, aga lohakas ikka).

Kogu ajakulu väga rahulikult tehes ca 1 tund, sh 20 min kanali peal, vead on leitud ainult kahe asja uurimisel.

Kuna olen natuke kursis KL-s olevate mersu "kümnekate" sise-eluga, siis analoogseid lugusid võiks rääkida ka nende kohta - näiteks Saksamaal tehtud suure hoolduse sisukus, mille eest riik ca 15 000 eurot auto kohta maksis (taoline hooldamata auto üle 5000 ei maksa). On ka seal asju, mida lihtsalt mugavusest jäeti tegemata ja kuna korralikult pole kontrollitud, siis veeres probleem kasutajale. Näiteks ei puhastatud kütusepaake ära, sakslastel seisid autod täis tangituna, kütuse sisse oli pandud mingi kihistumisvastane lisand. Auto kasutamisel leotas diislikütus selle paagi seintelt lahti ja enamasti satub see jämefiltrisse, mille tagajärjel kaob autol jõud ning jääd tee äärde.

Kindlasti tehti malevates valskust, polnud raha ja lasti üle jala. Aga noh, raha eest ostetava remonditeenuse kvaliteeti mulle hästi maha ei müü. :oops:
KV hindab ilmselt autode lahinguvalmidust tehnoülevaatuse läbimise järgi. Tehnoülevaatuse läbimiseks täna ja lähiaastatel võivad olla rahulikult pooled tavotiniplid kinni roostetanud, seni kuni midagi ei loksu, saab alati "templi passi".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

Võtan sobiva nimega teema ja küsin laiema ringi käest (eelistatult on kaasamõtlejad ka seotud teemaga).

KL müüb vahetevahel oksjonil vanu, aga enamjaolt sõidukorras sõidukeid (WV T4, Chevy, Robur, Defender jne jne, kuidas kunagi). Tore, raha tuleb või vähemalt vahendaja/oksjoni korraldaja saab näpud rasvaseks.
Silma on jäänud aga selline pisiasi, et kas tõesti pole viitsimist pakkuda neid masinaid KL-siseselt teistele malevatele? Nii mõnigi malevkond või maakaitseüksus (kergejalavägi/sisekaitse/maakaitseüksus) on paberite järgi oma 100 inimese transpordiks punktist A->B sunnitud leiutama 4 veoautoga, millest üks on remondis. Noh, üksuse varustus võtab ju ka natuke ruumi..
Ajendiks, miks ma niimoodi virisen, on see, et ühel malevkonnal on remonditud ja töökorras BTR-80, millega tegelemine on aga võtnud juba liiga palju ressursse (rahalised+ajalised) ja sai tehtud otsus see ära kinkida. Esialgu oli mõte Ukrainasse saata, aga esiteks on seda pürgi neil piisavalt ja teiseks lõi bürokraatiamasin plaanid uppi. Okei, pole hullu, aga prooviks siis teha diili mõne teise üksusega Eestis, kel juba on paar-kolm peetrit ja vahetaks masina paari väiksema sõidukorras masina vastu. Sai isegi pöördutud tagala transpordi poole, et suheldagu kõrgemalt tasemel ja konkreetne pakkumine oligi, et Tartu peetritele lisanduks üks Tallinna oma, tingimusega, et vastu saab kaks Chevy M1008. Vaikus.
Mingil hetkel jäi silma, kusjuures militaar.net-i ostu-müügiteema kaudu, et "Tartu kandist oksjonile tulnud posu masinaid". Lausa 4-5 Chevy ka..

Jääb mulje, et pigem lükatakse vanad masinad müüki, sest et see võrdub raha, aga neid ei pakutagi enne teistele allüksustele, kes tunneksid huvi ja vuntsksid ise edasi. (Chevy on märksa odavam ehitada kui BTR, muide). Vähe nõme, kas pole? Või ongi see lihtsalt sitt kommunikatsioon KL kõrgema taseme poolt, et loobuge oma peldikutest, anname uuemad? Mis omakorda on natuke humoorikas, sest sisekaitse on vaeslaps nagu ikka.
Kas tõesti peab varsti juhtuma rahvaalgatus nimega "KL ratastele"? Sest linna kaitseks mõeldud üksusel on vaja pisemaid masinaid kasvõi patrullideks ja mingite kümnekate/DAFidega seda ei tee.. (BTR on sõjalises mõttes mõttetu meil selleks, eriti kui neid on üks ja 12,7 KP-d ka ei ole peale panna.)

Lihtsalt selline lugu. Muideks on Ukrainas samalaadne lugu - terroborona käib kontrollposte mehitamas sageli isiklike sõidukitega.
professional retard
smr
Liige
Postitusi: 868
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas smr »

mongol kirjutas: 14 Mai, 2023 8:22 Silma on jäänud aga selline pisiasi, et kas tõesti pole viitsimist pakkuda neid masinaid KL-siseselt teistele malevatele?
Kõik minu üksuse masinad on saadud KL sisese pakkumise käigus (ja on vajanud väga palju tööd). Ju siis need, mis müügis lähevad, pole piisavalt ahvatlevad
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

Huvitav, et pole kordagi kuulnud veel kellestki, kellele on siseselt midagi pakutud. Ju ma(me) siis nii mõttetud, et pole vaja pakkuda.
professional retard
jrgen20
Liige
Postitusi: 595
Liitunud: 12 Sept, 2005 14:01
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas jrgen20 »

See info liigub mingil sisemise ringi tasandil. Tavaliikmed ilmselt ei teagi ja ei saagi teadma, mida ja kui palju ja mis seisus ja mis plaanid antud masinatega on. Olen käinud enamus oksjonitel pakutavaid masinaid vaatamas, proovimas jne ning 90% juhtudel on masinad küll liikumisvõimelised kuid kerede ja raamide seisukord on selline, et vajab full restot. Enamasti on keretööd, mis nõuavad enamuse ressursist ja põlve otsas tehes on see väga mahukas töö.
Olen ise teinud malevale ühe Iltise ja olles ikkagi vabatahtlik, ei ole seda ajalist ressurssi samamoodi liig palju masinale pühendada (läks mingi 1,5 aastat vist). Ostsin ka ise ühe Iltise oksjonilt ning sellele on kulunud hetkeseisuga 2 aastat ja 4 kuud kuna keretöid oli meeletult. Et malevates neid asju vabatahtlike najal üles vuntsida, peab ülimalt kriitilise pilguga ja heade tehniliste teadmistega igat masinat eraldi vaatlema, kas tasub korras hoida või mitte.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

Nu sain juba vastuse ka, et asi ongi üldjoontes "tabelite ilusana hoidmises".
Ülevaatuseta masinad tõmbavad kogu masinapargi TÜV-protsendi alla ja see on tabu. KL enda vanad sõidukid on aga need, mis ei pruugi igal aastal olla ülevaatusega, sest kas pole vabatahtlikul aega või malevkonnal omatulu, et seda ülevaatuseks korda seada. Nii ongi lihtsam asi maha ärida, saab ülevaatuste protsendi ilusamaks.
Egas midagi, hea, et mul Passat roheline on, saab sellega väljaõpet teha.
professional retard
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Martin Herem »

Loomulikult võiksime "säilitada" kogu autopargi ja loota, et äkki kunagi tekib raha, äkki vabatahtlikud remondivad ja äkki ... Minu arvates seda äkkit ei juhtu. Juhtub vaid see, et pidevalt rikkis kirjule tehnikapargile kulub arusaamatu hulk raha, taristu on täis liikumatut rauda ja kuigi paberil on nimekiri piik, siis sõita selle ikka ei saa.
Täna teeme nii - KL saab riigilt selle tehnika mis Maakaitseüksustele määratud ja riik hankida suudab. Ülejäänud on konkreetse maleva otsustada - säilitab ja remondib mida tahab. Kuid KaMinist saadud eelarvet selleks ei kasuta.
Kui päriselt ülesandeid vaja täita ja tehnikast puudu on, siis tuleb see rentida, laenata, sundkoormata või mis iganes tsiviilist. Rahuajal peab hakkama saama selle tehnikaga mis antud on või ... aga kes keelab rentida?
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas kraal »

Martin Herem kirjutas: 25 Mai, 2023 8:18 Täna teeme nii - KL saab riigilt selle tehnika mis Maakaitseüksustele määratud ja riik hankida suudab.
Seda on hea lugeda. Paraku mulle tundub, et määrav on vist väide "mille riik hankida suudab"
Olles liige Maakaitsepataljoni ühe kompanii ühes rühmas on meil olukord päris nutune. Mõned aastad tagasi olid meil masinad olemas. Rühma peale kolm "kümnekat". Praegu on üks Unimog ja üks Daf. Neisse peame mahutama kogu rühma varustuse, relvastuse, isikliku varustuse ja võitlejad. Äsja lõppenud kevadtormil olid kaks võitlejat isiklike autodega kuhu saime mahutada 10 võitlejat. Veokitesse ei oleks nad kuidagi ära mahtunud. Pealegi rühma varustuse masinaga võitlejaid vedada on väga väga riskantne. Mis võib juhtuda liikluses õnnetuse korral kui kastis hakkavad kangid, kirved kirkad, labidad jne. ringi lendama.
Pealegi see Daf on viimasel kahel suurõppusel Hunt ning Kevadtorm pulga otsas midema veetud.
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1969
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas MadMan »

Vaadates UA kogemust, siis kõige asjalikum sõjakaarik BMP/M113 järel on B-kategooria 4x4 masin. Praegu on jagu DAFi peal, mis tähendab, et igas jaos peab olema vähemalt üks C-kat lubadega mees. Kui panna pooljagu B-kat 4x4 peale, siis sõidukite arv kahekordistub, aga langeb ära C-kat probleem. Või on jaomasinaks mingi 7 kohaline B-kat väikebuss, kuid sel juhul tekib probleem jao varustuse mahutamisega. Sellised mõtted peale viimast õppust.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

KL ei võrdu Maakaitseüksusega või on nüüd juba terve Kaitseliidu liikmeskond arvestatud maakaitseüksuseks? Kergejalavägi ehk endised sisekaitseüksused jm pudipadi on ka Maakaitse plaanides ja saavad mingil hetkel masinad vastavalt tabelitele? Pole nagu aru saanud, et neid KV poolt varustataks, saavad suht näpuotsaga kui üldse. Ma ei hakka rääkima isegi kompanii mahutamisest 3 veoauto peale, sest et kompanii paberil ju mahub. Varustus, laskemoon, pioneerikraam jne jne teleporteerub..

Üldpildis muidugi KVJ mõte õige, kui mu lähtepunkt on ekslik ehk terve KL ongi "see" maakaitseüksus. See on aga natuke uudisväärtusega mulle..
professional retard
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Martin Herem »

Viimne kui üks relvaga sõdiv kaitseliitlane peab olema maakaitseväelane. LaKod, VGrid, Kergejalavägi, TT rühmad (ka 90mm) ja kõik muu - Maakaitse. Tegelikult ei peaks üllatus olema. Tänases KLis 10500 ametikohta, kuigi sobivaid liikmeid on vähem. Ja sobivuse otsustab pigem malevapealik.
Loomulikult on maakaitsel ja näiteks brigaadil vahe. Maakaitse liigub (mongoli puhul) Harju maakonna piires. Brigaadi üksused üle mitme maakonna ehk isegi üle Eesti. Loomulikult hangitakse enne brigaadile, kuigi ka neile mitte kõik.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

Siis ma saan ikka asjast aru täitsa õigesti, et ka need "sekundaarse" üksused on maakaitsevägi. Eks nad seni siis jalutavad, sõidavad bussi-rongiga või kasutavad enda transporti, sest nagu ma vihjasin, siis kompanii suuruses 100 aini ja ainot ei mahu mitte kuidagi hetkel tabeli järgi antud kolme või nelja 5-tonnise peale koos varustusega. Ja teistelt üksustelt väljaõppeks laenamine on no-go, sest prooviks ikka reaalse ja olemasoleva varustusega toimetada. No kahjuks ei näe kuidagi, et selle viisaastaku sees olukord muutuks.


Muide, täpselt sama probleem kummitab ka ukrainlasi, miks muidu me sinna 4x4 maastureid toimetame ja mille järgi nõudlus ei kahane.. Tõsi, olen seal näinud ka korrektseid veoautode kolonne, aga isikkoosseis transporteerub millegi muuga - bussid, kaubikud, maasturid.. (Ja just tolle viimase masinatüübi mahamüümisest tekkiski mu vingumise ajend).
professional retard
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline