Silla kasutusaeg jäi lühikeseks. AOK18 ei ole rohkem maininud oma dokumentides Kavastu silda, ilmselt sellepärast, et taanduti Väike-Emajõe liinile ja Tartu piirkonda jäänud üksused liikusid armeegrupp „Narva“ alluvusse.
AG „Narva“ päevikutes ei ole samuti Kavastu sillast juttu, mis tähendab, et midagi olulist seal ei toimunud, aga pioneeriüksuste juhi tegevusaruandes on 14.08.1944 selline sissekanne: kell 02.30 konsultatsioon AOK18 pioneeriüksuste juhiga Emajõe sildadest. Järgnevad sillad on ettevalmistamisel: Jõesuu sild, Kärevere sild on juba laetud (lõhkeained paigaldatud?), 2 maanteesilda ettevalmistamisel, Luunja ja Kavastu sillad laetud.
- APiF14.08.jpg (229.7 KiB) Vaadatud 2724 korda
Võimalik, et viimast korda mainiti Saksa sõjaväe materjalides Kavastu silda seoses Peipsi 4. flotilli tegutsemisega. Saksa mereväe ülemjuhatuse päevaraamatus on 24.08.1944 sissekanne, kus Eestis mereväe üksuseid juhatanud Läänemere Ida-piirkonna admiral teatab, et 4 MAL (Flak kahuritega väike praam), 2 ZPK ja 2 V-kaatrit kaitsesid ja toetasid armeed tulistades Emajõel ja Peipsil öösel vastu 22.08. Ülejäänud madruseid kasutati maavagedes eelpositsioonidel. 13 V-patrullkaatrit kaitsesid Võrtsjärve. Planeeritakse kasutada 2 MAL Praaga sillapea kaitseks, 1 MAL silla- ja kaldakaitseks Kavastul, 1 MAL kaldakaitseks Kastres.