Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Peeter
Liige
Postitusi: 2589
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

Kriku kirjutas:
Peeter kirjutas:KUI APARELL OLI SÕIDU AJAL SULETUD JA KA ÜMBERMINEKU AJAL SULETUD JA KA PÕHJAS OLLES TUUKRIUURINGUTE AJAL SULETUD, JA POLE MINGIT FAKTIKINNITUST KELLEGIGI POOLT, ET APARELL OLI AVATUD, SIIS TULEB EELDADA, ET APARELL OLI KOGU SEE AEG SULETUD.
Põhjas oli 1 m avatud ning lukustus oli purustatud. Vt. lõpparuannet https://www.ojk.ee/et/system/files/fail ... 0313_0.pdf
Vat tänasel päeval ei ole enam ainult lõpparuandele viitamine piisav. Ma sellele ka juba viitasin.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36620
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Vat tänase päevani ei ole minu poolt tsiteeritud informatsiooni mitte kuidagi ümber lükatud.
Imre Kaas
Uudistaja
Postitusi: 22
Liitunud: 11 Okt, 2020 9:54
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Imre Kaas »

KUI APARELL OLI SÕIDU AJAL SULETUD JA KA ÜMBERMINEKU AJAL SULETUD JA KA PÕHJAS OLLES TUUKRIUURINGUTE AJAL SULETUD, JA POLE MINGIT FAKTIKINNITUST KELLEGIGI POOLT, ET APARELL OLI AVATUD, SIIS TULEB EELDADA, ET APARELL OLI KOGU SEE AEG SULETUD.
Rambi vigastused on küllalt hästi dokumenteeritud. Ja need vigastused viitavad siiski sellele, et ramp on vahepeal lahti käinud. Miks ei vasta meeskonnaliikmete tunnistused tegelikkusele - võib-olla lahkusid nad mootoriruumist varem kui arvatud.
Manused
Rambi vigastused
Rambi vigastused
bow ramp damages.jpg (106.82 KiB) Vaadatud 2102 korda
Kasutaja avatar
-noglik-
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 27 Mai, 2007 23:35
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas -noglik- »

Kriku kirjutas:
Peeter kirjutas:KUI APARELL OLI SÕIDU AJAL SULETUD JA KA ÜMBERMINEKU AJAL SULETUD JA KA PÕHJAS OLLES TUUKRIUURINGUTE AJAL SULETUD, JA POLE MINGIT FAKTIKINNITUST KELLEGIGI POOLT, ET APARELL OLI AVATUD, SIIS TULEB EELDADA, ET APARELL OLI KOGU SEE AEG SULETUD.
Põhjas oli 1 m avatud ning lukustus oli purustatud. Vt. lõpparuannet https://www.ojk.ee/et/system/files/fail ... 0313_0.pdf
Rambi paindumine ja väändumine väljapoole tekkis rambi vigastamise käigus, kui ramp oli veel visiiri karbis ja lahti olid tõmmatud visiiri poolt ülemised rambi kinnituskonksud.
Seejärel hüdrokäiturite kinnituste ja alumiste lukustuste asukohtade tõttu tekkis nende juures piisav murdepunkt, mis rambi paindumist ja väändumist soodustas, sealjuures neid lukke ja ja hüdrokäiturite kinnituskohti lõhkudes. Siiski alumine vasakpoolne lukk jäi pidama, selle kinnitus on täiesti terve, kuid selle riiv on vaheasendis.
Lõpparuanne Lk 118 III tulp

Tuleb veel märkida, et visiiri karp millega ramp oli seotud, ei olnud kandilise vaid kolmnurkse ehitusega, mis on soodustav tegur rambi paindudes visiirist vabanemisel.

Kui oletada, et ramp hetkeks täiesti avanes, siis tekib lisaküsimus, kes või mis rambi uuesti sulgudes selle terve luku riivi vaheasendisse sulges.

Väljapoole paindunud ja väändunud ramp on ka põhjuseks, et rambi külgedelt niipalju vett sisse tungis, kui laev tömbi vööriga veevalli enda ees lükkas.

See, et ramp ja visiir omavahel visiiri eest kukkumise hetkel omavahel seotud ei olnud on tunnistajate ütluste ja visiiri alumiste kahjustustega tõendatav.

Kõik õige Imre Kaas, joonisel toodud rambi vigastused vastavad paindumisele ja väändumisele nagu ütlesin.

Ei lahkunud need meeskonnaliikmed varem. Ka siis, kui tema tunnistust püüti võltsida ( Andi Meister LL Lk 79) jäi tunnistaja olulises kellaajas endale lõpuni kindlaks. See kellaaeg on ka aruandes. Lõpparuanne Lk 62 II tulp
Sihi täpselt - läheb pihta.
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas metssiga »

Kulibin kirjutas:Härrased on siin produtseerinud 3 lehekülge sousti ja mode kiidab heaks. Kuulge lasteaed, lõpetage see nõmetsemine.
Tervitus, herr Kulibin! Aga kas vanaaegse ettekujutusega MaaKERA on tänapäeval tegelikult lame nagu pannkook? Vaat mis mind erutab, lausa magada ei lase ...
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas metssiga »

-noglik- kirjutas: Ka siis, kui tema tunnistust püüti võltsida ( Andi Meister LL Lk 79) jäi tunnistaja olulises kellaajas endale lõpuni kindlaks. See kellaaeg on ka aruandes. Lõpparuanne Lk 62 II tulp
Ah et lausa püüti võltsida! Tulge mõistusele, tunnistajaütlused mingi sündmuse kohta on kõige väiksema tõeväärtusega asi. Iga krimpolitseinik võib seda teile öelda. Ja mina ka.
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
antonio1
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Mai, 2005 22:12
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas antonio1 »

Lõppraporti kohaselt visiiri kinnituste purunedes tõmbas visiir lahti ka rambi. Kas see on realistlik selles mõttes, et kas lõppraportis kirjeldatud stsenaariumi korral oleksid saanud visiirile tekkida sellised pirnivööri otsa kukkumise vigastused, nagu need tekkisid. Kui visiir oleks esiti rambi otsa kõlkuma jäänud, seda oma raskuse jõuga alla tirides, siis kas poleks ramp avanedes lükanud enda otsas kõlkuvat visiiri nõndapalju laeva ninast (pirnivöörist) eemale, et visiiirile poleks saanud tekkida täna näha olevaid vigastusi pirnivöörile kukkumisest?

Avatud ramp peaks eelduste kohaselt eenduma laevast sedapalju, et ületaks pirnivööri. Muidu ei saaks autod kai ääres maha sõita. Vist..teadmata kai ehitust..ehk mahub pirnivöör sildudes nö kai serva alla.
paalberg
Liige
Postitusi: 591
Liitunud: 17 Mai, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas paalberg »

Svejk kirjutas:rahvusvahelise uurimiskomisjoni volitatud esindaja on lennutanud atlandi luku poldi kui "vigastamata ja ehtsa" - üle parda...
Ehtsusest on asi kaugel. Just seesamune rahvusvahelise uurimiskomisjoni volitatud esindaja Börje Stenström kes atlandi luku üle parda heitis nentiski, et atlandi luku lukukolvid olid väljavahetatud väiksemate vastu ja kinnitused olid keevisliidete asemel tehtud punktkeevitusega. Väljavahetatud väiksema riivistuspoldi diameeter oli 85 mm. asemel 79,8 mm. ehk sinna oli treiali poolt jäetud 5.2 mm. lõtk, et riivistuspoldiga manuaalselt lihtsam toimetada oleks. Lukukolvide all ongi nähtavasti mõeldud seda originaalis hüdrosilindri abil manipuleeritavat 85 mm. riivistuspolti ja punktkeevitus annab aimu sellest, et atlandi luku kallal oli keevitusaparaadiga toimetanud keegi laevakeevitaja kvalifikatsioonita isehakanud soss-sepp või mõne kvalifitseeritud keevitaja poolt ettekavatsetult läbiviidud pahatahtlik sabotaaži akt. Point on ikkagi selles, et Estonia puhul on palju maisemaid teemasid, mille üle arutleda kui igasugu allveelaevad. Ulmeliste allveelaeva, torpeedo ja mis iganes teooriatega tulevad lagedale pigem need, kes soovivad ametliku raporti kriitikuid naeruvääristada ehk valitsusasutuste ja eriteenistuste agendid umbes nii nagu see Kurm ja mis selle teise seltsimehe nimi nüüd oligi, mis mingit valget asja laeva parda taga vees hulpimas nägi?
NGolf
Liige
Postitusi: 3074
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas NGolf »

Selle väidetava lasti iseloomu suhtes on kõige konkreetsemalt tunnistanud komisjonile 2006. aastal EV valitsuse eriesindaja Paldiski tuumaobjekti juures Jüri Liim: tegu oli 15 kg radioaktiivse osmiumiga, mis koos konteineriga kaalus 150 kg ja oli algselt varastatud NL militaarkosmosekeskuse laborist. Oli osa kosmoselaeva energeetikasüsteemist ja ülikallis materjal. Kui ta sellest oma allikate kaudu (tollis) teada sai, kirjutas Jaan Vahtrasaare nime all ajalehes Eesti Aeg. Siis võeti Moskvast ajakirja toimetajaga ühendust ja paluti kohtumist selle ajakirjaniku Vahtrasaarega, Liim käis ja kuulis, kuidas plaan oli varastel see kraam läbi Rootsi-Saksamaa-Egiptuse Iisraeli toimetada. Lisaks veeti Estoniaga tihti ka koobaltit, see polnud aga nii ohtlik. Paldiski tuumaobjekt ise oli vana ja seal erilist müügiartiklit tema arvates polnud. Seal protokollis räägib ka Kristapovitši tapmisest automaadiga jne, tasub lugemist:

https://g.delfi.ee/m/egcm/201409/17prot ... 1601460487
Muid asjalikke materjale ka: https://ekspress.delfi.ee/kuum/estonia- ... d=69824291
Ja osmiumist veel SL Õhtuleht 2001. aastal: https://www.ohtuleht.ee/108050/salakaup ... pohjustaja
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36620
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

NGolf kirjutas:Selle väidetava lasti iseloomu suhtes on kõige konkreetsemalt tunnistanud komisjonile 2006. aastal EV valitsuse eriesindaja Paldiski tuumaobjekti juures Jüri Liim: tegu oli 15 kg radioaktiivse osmiumiga, mis koos konteineriga kaalus 150 kg ja oli algselt varastatud NL militaarkosmosekeskuse laborist.
Kas Paldiskis oli NL militaarkosmosekeskuse labor?
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Svejk »

paalberg kirjutas: Väljavahetatud väiksema riivistuspoldi diameeter oli 85 mm. asemel 79,8 mm. ehk sinna oli treiali poolt jäetud 5.2 mm. lõtk, et riivistuspoldiga manuaalselt lihtsam toimetada oleks. Lukukolvide all ongi nähtavasti mõeldud seda originaalis hüdrosilindri abil manipuleeritavat 85 mm.
Enne kui soovitan akf paalpergil otsida abi kusagilt mujalt vastava suunitlusega foorumilt, küsin tagasihoidlikult, et milllise tolerantsiga austatud kaasfoorulane näeb nimetatud atlandi luku varraste ja aasade suhet...?
Kun lukkotappia irrotettiin käyttösylinterin männänvarresta, oli männänvarsi täysin ulostyönnetyssä, eli lukitusasennossa. Männänvarsi oli taipunut ylös, keulatankin kannesta poispäin. Hydrauliletkut olivat kiinni liitoksissaan. Tapin kuluneisuus ja taipuma tarkastettiin. Tappi oli suora. Tapin halkaisija oli yleisesti noin 78 mm. Vain vähäistä vaihtelua oli havaittavissa tapin ja visiirin kiinnityskorvakkeen kosketusalueella. Lukkotapissa ei havaittu mitään muita vauriojälkiä.
8)

Mul ei ole iseendale tegelikult midagi muud lisada, ja kordan ennast:
Svejk kirjutas:rahvusvahelise uurimiskomisjoni volitatud esindaja on lennutanud atlandi luku poldi kui "vigastamata ja ehtsa" - üle parda...
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Turist 47
Liige
Postitusi: 4378
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Turist 47 »

.... kirjutas:.......
OT.
See Lõppraporti asi.
Raportit päris meelevaldselt tõlgendada ei tohiks, eriti kui :
1. Puuduvad teadmised ehk väitlus käib mälu ja "kõhu tunde" järgi .. .
2. Ja tundub nii, et Raportit mõttega ei ole mitte kõik väitlejad lugenud ehk on seda teinud "ammu".
3. Ja Maa ongi lapik.
T.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AMvA »

Kõik õige Imre Kaas, joonisel toodud rambi vigastused vastavad paindumisele ja väändumisele nagu ütlesin.
Mis osas nad vastavad paindumisele ja väändumisele?

Imre Kaasi postitatud pildid on selgel näha, et ramp on hooga käinud vastu visiiri poolt paljastatud vöörtäävi serva.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Lemet »

Kriku kirjutas:
NGolf kirjutas:Selle väidetava lasti iseloomu suhtes on kõige konkreetsemalt tunnistanud komisjonile 2006. aastal EV valitsuse eriesindaja Paldiski tuumaobjekti juures Jüri Liim: tegu oli 15 kg radioaktiivse osmiumiga, mis koos konteineriga kaalus 150 kg ja oli algselt varastatud NL militaarkosmosekeskuse laborist.
Kas Paldiskis oli NL militaarkosmosekeskuse labor?
Ma küsiks hoopis- kas Nõukogude Liidus oli tsiviilkosmose labor? Sihukest jama võib kokku kirjutada vaid inimene, kes Nõukogude Liidu vastavatest struktuuridest muhvigi ei teadnud ning kelle jaoks lustilood lastevankri tehasest pihtapandud detailidest ikka ja ainult kuulipilduja komplekteerimise kohta sügavaks müstikaks jäid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
NGolf
Liige
Postitusi: 3074
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas NGolf »

Kriku kirjutas:
NGolf kirjutas:Selle väidetava lasti iseloomu suhtes on kõige konkreetsemalt tunnistanud komisjonile 2006. aastal EV valitsuse eriesindaja Paldiski tuumaobjekti juures Jüri Liim: tegu oli 15 kg radioaktiivse osmiumiga, mis koos konteineriga kaalus 150 kg ja oli algselt varastatud NL militaarkosmosekeskuse laborist.
Kas Paldiskis oli NL militaarkosmosekeskuse labor?
Ei, sellisest laborist Eestis pole midagi kuulda olnud, küllap siis kuskilt Venemaalt. Akf Lemet, loomulikult oleks Hr. Liim võinud kasutada ka lihtsamat formuleeringut ja öelda lihtsalt "kosmosekeskuse labor". Ehk tahtis asja olemuse üheselt kogu (erineva taustaga) komisjonile selgeks teha. Tema käest võib üle küsida, miks ta just nii end väljendas, aga päris kindlasti polnud Liim "inimene, kes Nõukogude Liidu vastavatest struktuuridest muhvigi ei teadnud".

Liim oli (eriti 1992-1995) hästi informeeritud isik ja edastas sel 2006. aasta märtsikuisel vestlusel komisjonile koopiad laeval ametlikult olnud sõidukite numbritest, lastidest ja juhtide andmetest- mida komisjon polnud mujalt kätte saanud. Tal oli ka palju muud dokumentatsiooni üle anda ja nagu enneviidatud protokollist lk 7 nähtub, jäi dokumentide koopiate tegemine Martti Lutsari vastutada. Ehk on ka need materjalid varsti avalikud?

Tolle Riigikogu komisjoni lõpparuande (https://www.riigikogu.ee/wpcms/wp-conte ... ruanne.pdf) lk 27 järgi võiksid need Liimilt saadud materjalid olla vähemalt need kaks:
13. Väljavõte Tallinna Reisisadama autode registriraamatust 27.09.1994.a. M/S Estonia väljumise kohta;
15. 27.09.94 MS Estonia kaubadeklaratsioonid, Cargo manifest.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist