paalberg kirjutas:Egeuse merel Süüria sõjapõgenike konvoeerimiseks või Adeni lahel piraatide tõrjumiseks kõlbavad küll. Arvatavasti just sarnast laadi operatsioonid Mereväge ees ootamas on.
Pigem vastupidi. Ettenähtavas tulevikus arendatakse mereväge siseriiklikke ülesandeid ja esmast iseseisvat kaitsevõimet silmas pidades.
Nii Egeuse merel kui Adeni lahel on vaja eelkõige patrullida, st tuleb pikka aega ja erineva ilmaga vee peal olla. See eeldab just suurema autonoomsuse ja merekindlusega ehk füüsiliselt suurt platvormi. Platvorm peab suur olema ka selleks, et sinna mahuks palju meeskonnaliikmeid - merehädalisi, põgenikke, mereröövleid ja teisi kantseldama - ning pardale korjatud tegelased peavad ka kuhugi mahtuma. Sellel, et Soome ja teised just väikeseid laevu Vahemerele saadavad (ka Eesti on paadi välja pannud!) on natuke teised põhjused. Esiteks pole väikestel riikidel laevu raisata. Vahemerele saadetud Raju vähendaks PPA laevastiku võimekust lauaga lüües 20%. Odavam on muidugi ka ja väiksem on oht endale kedagi peale korjata ning siis portsu otsas olla. Kogu see operatsioon on praeguseks nii p........s, et riigid pigem teevad nägu, et osalevad. Päris kasutud väikesed laevad muidugi ei ole. Egeuse meri on saari täis, saab ilma eest varju minna küll, ja kuna suurte laevade patrull on hõre, jõuavad kalda lähedale ka põgenikud.
nimetu kirjutas:Ei maksa ka unustada, et tegelikult taanlaste Iver Huitfeldt klassi fregatid valmistati osaliselt Eestis ja Leedus. Seega kompetentsi siin piirkonnas jagub.
Teraslehe lõikamine või sektsiooni kokku keevitamine pole päris laeva ehitamine. Võrdleks seda telliste põletamise või kivide tahumise ja katedraali ehitamisega.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)