K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4083
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Või siis kütuseelementidel voolugeneraatorid sõidavad rekkadega kolonnidel sabas. Kütuseelemendi energiakandjaks võib vabalt ka metanool olla. Metanooli saab hoiustada/transportida nagu tavalist vedelkütust, ehk siis vesinikuga seotud peavalud jääksid ära. Ja et metanooli saab toota ka biogaasist siis on ka jääkarud õnnelikud ja poliitikud paistavad rohelisemad välja. Win-win-win!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oi oi
Metanool on EL-s paha-paha. Meil keelati ju paar aastat tagasi see isegi aknapesuvedelikus ära (mis tõi kaasa selle 2x hinnatõusu).
Kuna seda toodetakse fossiilsest maavarast (kivisüsi). Kindlasti saab seda ka toota taimsest, ainult kääritamisel kipub ikka etanool tekkima koos tibakese metanooliga. Niiet see metanooli idee pole kosher - ikka kallis biojäätmetest toodetud etanool peab olema :oops:

Muidu etanooli saab edukalt ka ottomootoris põletada (kiirendusautod seda kasutavad), lihtsalt on tarvis leida tehnilised lahendused tema korrodeerivatele omadustele nagu klappide tööpindade, silindrite peegelpinna, pihustinõelte jne kaitse. Enamik bensuautosid täna sõidaks sellle etanooliga kah, kui mootorit vähe ümber seadistada, lihtsalt kulumine on kiire ja rikete võimalus kõrgem.

Ja muidu koostootmisjaamades kasutatakse suuri tööstusdiisleid, mis on kohandatud tööks gaasiga. Biogaasiga ilmselt töötaks kah.

Lihtsalt see elektriautode haip tingib selle, et sellised praktilisemad lahendused tapetakse ära, kuna on moekas sõita Teslaga ja laadida seda päiksejaamast, maksu mis maksab. Ja kui saaks endale sebida veel Volkswageni vananenud platvormile loodava Apple isesõitva elektriauto :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Smith »

https://m.youtube.com/watch?v=xXZj9YEd8cs

Türklastel on sügavalt pohui nendest EU co2 kvootidest aga näe teevad, proovivad.
Mis elektriautode haibist sa räägid? Droonid näiteks on ammu juba elektrilised kuigi oli sama
nutt alguses , et lendavad vähe ja akud rasked.

Antud Türgi ideesõidukid on kindlasti kaugel massilisest kasutusest aga kindlasti
luuakse turutingimustes ja põhjusel, et nad on milleski paremad kui (ainult) sisepõlemismootoriga sõidukid.
Esindaja toobki välja : ülim töökindlus kuna pole sisuliselt midagi hooldada.
Ülalpidamiskulud samal põhjusel väikesed. Väändemoment väga suur ja igas asendis (võrdle näiteks abramsi turbiinmootoritega, palju pöördeid vaja on, et maja liiguks).
Praktiliselt hääletud ja väikese termojäljega jne jne.

Vahetavad tankidel mootoreid lahinguväljal kui vaja, nüüd ei saa tühjenevatele akudele lahendust? :D

Egas nad lollid ole ega arenda midagi mis on sitt. Türgi kaitsetööstus on väga kiiresti
arenev ja seal toimuval tasub silma peal hoida.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
hjl85
Liige
Postitusi: 6381
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas hjl85 »

Akf strateegiline ja Smth: maja ja maja. Suurem osa elab korterites. Selle 500 km distantsi võib puu taha panna. Pane sinna autosse perekond koos inimestega, kliima/ soojendus sisse ja sõida tatises kliimas ning siis vaata palju järgi jääb.
Londoni plaani pole parlament kinnitanud. See on valitsuse arvamus aga ei ole parlamendis hääletatud. Poliitik valitsuses või ametnik ministeeriumis võib igasugu plaane teha. Ning 2030 aastaks ei ole Eestis rohkem 10% el sõidukeid

Akuvahetus: maailma tobedaim idee. Selleks peab kõik olema standard, tehase garantii kehtima ka suvalistele "bensukast" saadud akudele jne jne.
On ikka ulme mõtlemine inimestel
Ja üle poole sellest 25% moodustasid hybriid või pistikhybriidid. Puhtaid el autosid oli alla poole sellest.
Elektrikad leiavad kiiremini tee nende juurde kellel eramaja ( neil pikemateks sõitudeks ice autod). Kuni ei lahendata laadimise kiiruse probleemi siis niikaua nad väga suurt levikut ei saavuta. Inimene ei vaheta autot välja kui puudub kiire, mugav laadimine.
sada
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 29 Jaan, 2013 11:56
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas sada »

Smith kirjutas:Mõtle kui vähe liikuvaid osi on elektrisõidukil - sisuliselt iga ratta küljes mootor, nagu puldiautol.
Pole spetsiaalselt uurinud aga siiani on mulje jäänud, et tavatarbijale mõeldud elektriautodel on üks mootor telje kohta. Võib-olla odavam või efektiivsem vms. Kas tead mõnda, millel on iga ratta kohta mootor?

Huvitav, et lisavarustuse variandina pole keegi välja tulnud mingi eraldi (näiteks piiritusega) põletisüsteemiga salongi kütmiseks, aku pealt sooja toota tundub nagu raiskamisena.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4083
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Eks too Türgi aretis sobib sellisteks hommikul baasist välja, kuhugi patrullima ja siis jälle tagasi operatsioonideks. Nagu Afganistanis - kükitad Camp Davidis ja kontrollid miskit tsooni enda ümber.
Muidugi saab aku kergesti vahetatavaks teha. Probleem on siis, et kui sa ei saa endale turvatud baase lubada ja pead neid akusid kuskil varjatult laadima. Üks asi, et see võtab diiselgeneraatoritega jubedalt aega ja mitu 100 kwh akut sa ikka ühe geneka taha ühendad? Igale lahingmasinale omaenda diiselgeneraator võssa tiksuma?
Lihtsam oleks vajaminev kütus kohe soomuki paaki valada ja peavalu oleks vähem.

Puht uudishimust, kuidas sa ise korraldaksid nonde akude laadimise kui vastane on vähemalt sama tugev või tugevamgi ja ainus lootus hakkama saada on olla võimalikult mobiilne ja varjatud?

Liiitium-ioonakudega on muidugi veel see lõbus, et iga vähemgi akupaki vigastus põhjustab säraküünla. Ma ei tahaks olla parvlaeval, millel mõni Tesla süttida otsustab. Ja sõjamasinad saavad ikka pisut rohkem säru.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4083
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

hjl85 kirjutas:Akf strateegiline ja Smth: maja ja maja. Suurem osa elab korterites. Selle 500 km distantsi võib puu taha panna. Pane sinna autosse perekond koos inimestega, kliima/ soojendus sisse ja sõida tatises kliimas ning siis vaata palju järgi jääb.
Londoni plaani pole parlament kinnitanud. See on valitsuse arvamus aga ei ole parlamendis hääletatud. Poliitik valitsuses või ametnik ministeeriumis võib igasugu plaane teha. Ning 2030 aastaks ei ole Eestis rohkem 10% el sõidukeid

Akuvahetus: maailma tobedaim idee. Selleks peab kõik olema standard, tehase garantii kehtima ka suvalistele "bensukast" saadud akudele jne jne.
On ikka ulme mõtlemine inimestel
Ja üle poole sellest 25% moodustasid hybriid või pistikhybriidid. Puhtaid el autosid oli alla poole sellest.
Elektrikad leiavad kiiremini tee nende juurde kellel eramaja ( neil pikemateks sõitudeks ice autod). Kuni ei lahendata laadimise kiiruse probleemi siis niikaua nad väga suurt levikut ei saavuta. Inimene ei vaheta autot välja kui puudub kiire, mugav laadimine.
Jah, elektriauto suurimaks plussiks loetaks soodsat kilomeetri hinda. Aga see kehtib ainult kodus laadimisel - öösel vast saab 8 senti kWh hakkama? Korteriomanikuna peaksid kiirlaadijat kasutama ja siis on juba hoopis teised hinnad:

Laadijate spetsifikatsioon on:
161 kW CCS (175 A @ 920 V, 250 A @ 640 V)
50 kW CHAdeMO (125 A @ 400 V)
Laadimisteenuse hinnad on:
Kiirlaadijas (50 kW): 0,24 €/kW
Ülikiirlaadijas (161 kW): 0,35 €/kW

Ütleme, et elektriauto keskmine energiakulu on 20kWh/100km. Ehk siis ülikiirlaadijas laadides 7€/100km. Mis on umbes/täpselt sama raha, mida kulutab üks korralik turbodiisel. Ehk siis - kui sul puudub kodus laadimise võimalus, puudub elektriautol hetkel igasugune mõte.
No ok, pigistame rahalise külje pealt silma kinni. Oletame, et kiirlaadija on minu ainus võimalus laadida. Mulle lähim kiirlaadija asub Pirita Selveris. Kask 50kW ChadeMo kohta. Millegipärast ripuvad seal küljes püsivalt mingid Leaf taksod. Võtaks sappa kui teaks millal juhid välja ilmuvad (kui enne hommikut ilmuvad). Kui mul endal oleks seejuures CCS-i kasutav auto, siis ma jätaksingi selle ööseks laadima - vale laadijaga on see üliaeglane. Kahtlustan, et lähimad CCS laadijad mulle asuvad kas Viimsis või Kesklinnas...
Sry, see ei sobi mulle.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Smith »

hjl85 kirjutas:Akf strateegiline ja Smth: maja ja maja. Suurem osa elab korterites. Selle 500 km distantsi võib puu taha panna. Pane sinna autosse perekond koos inimestega, kliima/ soojendus sisse ja sõida tatises kliimas ning siis vaata palju järgi jääb.
Londoni plaani pole parlament kinnitanud. See on valitsuse arvamus aga ei ole parlamendis hääletatud. Poliitik valitsuses või ametnik ministeeriumis võib igasugu plaane teha. Ning 2030 aastaks ei ole Eestis rohkem 10% el sõidukeid

Akuvahetus: maailma tobedaim idee. Selleks peab kõik olema standard, tehase garantii kehtima ka suvalistele "bensukast" saadud akudele jne jne.
On ikka ulme mõtlemine inimestel
Ja üle poole sellest 25% moodustasid hybriid või pistikhybriidid. Puhtaid el autosid oli alla poole sellest.
Elektrikad leiavad kiiremini tee nende juurde kellel eramaja ( neil pikemateks sõitudeks ice autod). Kuni ei lahendata laadimise kiiruse probleemi siis niikaua nad väga suurt levikut ei saavuta. Inimene ei vaheta autot välja kui puudub kiire, mugav laadimine.
Loll idee ? Kas sa vaatasid seda videot mis ma postitasin?
See pole idee vaid jõudsalt laienev võrgustik Hiinas, kes ei tee seda EU-le ega USAle pugemiseks vaid see on rentaabel ja tulevik. Oled sa sõitnud korraliku elektriautoga,
kasvõi Teslaga? Tavaline sispõlemismootoriga auto tundub mahlapress selle kõrval.
Hoolduseid on ülivähe, ei mingit tosooli, küünlaid, turbosid, pihusteid jms
On saadud kütused standardiseeritud, käivitusakud praegustel autodel, nutitelefonide
laadijad (kui apple välja arvata), saadaks vajadusel ka akupakid.
Teine variant on, et mingid grupid moodustavad oma vahetuspunktid,
nagu on Tesladel superkiired laadimisjaamad (euroopas juba üle 500!)
Niikuinii on autoabielud nii levinud tänapäeval , et raske on juba üleni enda arendatud
tehnikaga autot leida.

Eestis kortermajad tuleks varem või hiljem minu arvates niikuinii jala pealt maha võtta
ja uued teha. Põhjusteks sisekliima, raiskav planeering, eluea lõpule lähenev kandev konstruktsioon,
amortiseerunud elektrijuhtmestik , torustik , soojustus jne. Terve kompott on omadega läbi.
Seikle veidi põhjamaades, seal iga korteri kohta oma post parklas kust voolu võtta ja minu teada
pärast väikest tuuningut kestab infra vabalt ka portsu 16A tavalaadijaid.

Samamoodi pannakse juba praegu Eestis kortermajade katusele päikesepaneele.
Põhjuseid on tuhandeid “miks ei saa”.
Samas, pigi on valus aga peab perse minema :D
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
mart2
Liige
Postitusi: 5175
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas mart2 »

Smith kirjutas:... See pole idee vaid jõudsalt laienev võrgustik Hiinas, kes ei tee seda EU-le ega USAle pugemiseks vaid see on rentaabel ja tulevik. Oled sa sõitnud korraliku elektriautoga,
kasvõi Teslaga? Tavaline sispõlemismootoriga auto tundub mahlapress selle kõrval.
Hoolduseid on ülivähe, ei mingit tosooli, küünlaid, turbosid, pihusteid jms
On saadud kütused standardiseeritud, käivitusakud praegustel autodel, nutitelefonide
laadijad (kui apple välja arvata), saadaks vajadusel ka akupakid....
... Eestis kortermajad tuleks varem või hiljem minu arvates niikuinii jala pealt maha võtta
ja uued teha. Põhjusteks sisekliima, raiskav planeering, eluea lõpule lähenev kandev konstruktsioon,
amortiseerunud elektrijuhtmestik , torustik , soojustus jne. Terve kompott on omadega läbi...
... Samas, pigi on valus aga peab perse minema :D
Küll on tore nii teha nagu sooviks, aga -
1) Hiina eautode elektrifitseerimine oleks tore, kui nad samal ajal ei oleks ühed suuremad söepõhiste SEJ-de ehitajad maailmas,
2)Iga mees Teslaga sõitma! Kes annab või kust tuleb raha?
3) mitu aastat võttis aega ühtse mobla laadimise standardi juurutamine? autodega ei tule asi kiirem...
4) lammutame kortermajad! Hurraa! Aga kuhu lähevad seniks sealsed elanikud, ennem kui uued korterid valmis saavad? Enamik korterites elavaid inimesi ei saa majanduslikult elamut lubada, ega nad muidu veel korteris ei oleks!
5) Kui enda võimalused on teistest paremad, siis see anna õigust kehvematele "pigi perse ajada"!

:dont_know:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Smith »

Küll on tore nii teha nagu sooviks, aga -
1) Hiina eautode elektrifitseerimine oleks tore, kui nad samal ajal ei oleks ühed suuremad söepõhiste SEJ-de ehitajad maailmas,
2)Iga mees Teslaga sõitma! Kes annab või kust tuleb raha?
3) mitu aastat võttis aega ühtse mobla laadimise standardi juurutamine? autodega ei tule asi kiirem...
4) lammutame kortermajad! Hurraa! Aga kuhu lähevad seniks sealsed elanikud, ennem kui uued korterid valmis saavad? Enamik korterites elavaid inimesi ei saa majanduslikult elamut lubada, ega nad muidu veel korteris ei oleks!
5) Kui enda võimalused on teistest paremad, siis see anna õigust kehvematele "pigi perse ajada"!
Me ilmselt räägime teineteisest mööda, akf.
Mina räägin egolutsioonist , sina revolutsioonist.

1) jah aga elektriautode osakaal suureneb aasta-aastalt.
2) pole seda väitnudki. Sa vihjasid , et elektriauto näol on tegemist
ebapraktilise ja ebaatraktiivse autoga. Ei ole.
3) ei peagi kiiresti tulema ega pea tulema üldse. VAG grupp teeb hunniku enda
jaamasid näiteks ja PGA grupp omad.
4) see protsess käib juba ammu. Palju sul noored enam tahavad osta lasnamäe või
mustamäe paneelikatesse kortereid? Kommunaalkulud on suured, sisekliima sitt,
parkimiskohti pole, lastemänguväljakuid pole jne.
5) minu võimalused pole midagi suuremad. See on minu valik elada uues eramajas mis ei asu
Harjumaal. Selle raha eest oleksin saanud näiteks kahetoalise kuhugi Kristiinesse.
Valikud on meil kõigil ühesugused.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Walter2 »

Vabandust aga kuskohast see elekter võetakse kui käivitub kogu maa elektrifitseerimise plaan? Tuulikutest ja paneelidest? Väidetavalt ei lubatavat ju elektriautodesse muud särtsu lükata kui taastuval (puhtal) teel hangitud elektrit. Lisaks missuguses mahus tuleb kogu el. taristu ümber ehitada kui hakkavad laiemalt levima need paarsaja amprise võimekusega laadimisjaamad.
Lisaks oli meedias mingi aeg tagasi viide ühele lombitagusele uurimusele, mille järgi olevat ühe klassikalise V8 meeriklase tootmisest tekkiv ökoloogiline jalajälg loodusele kordades väiksem kui moodsa el. auto oma. Kui kriitilised komponendid ja väärtmetallid tulevad jätkuvalt Hiinast, Aafrikast jm. riikidest, kus vilistatakse loodushoiule, siis polegi mingi ime..
Väide et el. auto vajab ülivähe hooldust on natuke kummaline - on ju sellelgi küljes roolisüsteem, pidurid, veermik, küte, lisaks el. autole omased elektri- ja tarkvara teemad jne. Tesla pole juba ammu mingi kvaliteedietalon - lood selle brändi probleemidest koostekvaliteediga ning eriti varuosade kättesaadavusest ja garantiijuhtumite lahendamise suutlikkusest on vähegi autohuvilisemale inimesele teada.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Smith »

Walter2 kirjutas:Vabandust aga kuskohast see elekter võetakse kui käivitub kogu maa elektrifitseerimise plaan? Tuulikutest ja paneelidest? Väidetavalt ei lubatavat ju elektriautodesse muud särtsu lükata kui taastuval (puhtal) teel hangitud elektrit. Lisaks missuguses mahus tuleb kogu el. taristu ümber ehitada kui hakkavad laiemalt levima need paarsaja amprise võimekusega laadimisjaamad.
Lisaks oli meedias mingi aeg tagasi viide ühele lombitagusele uurimusele, mille järgi olevat ühe klassikalise V8 meeriklase tootmisest tekkiv ökoloogiline jalajälg loodusele kordades väiksem kui moodsa el. auto oma. Kui kriitilised komponendid ja väärtmetallid tulevad jätkuvalt Hiinast, Aafrikast jm. riikidest, kus vilistatakse loodushoiule, siis polegi mingi ime..
Väide et el. auto vajab ülivähe hooldust on natuke kummaline - on ju sellelgi küljes roolisüsteem, pidurid, veermik, küte, lisaks el. autole omased elektri- ja tarkvara teemad jne. Tesla pole juba ammu mingi kvaliteedietalon - lood selle brändi probleemidest koostekvaliteediga ning eriti varuosade kättesaadavusest ja garantiijuhtumite lahendamise suutlikkusest on vähegi autohuvilisemale inimesele teada.
Noh , Saksamaal tuleb praegu AD2020 pool elektrist taastuvatest allikatest.

https://www.consumerreports.org/car-rep ... ith-an-ev/
Jill Trotta, vice president of marketing and sales at RepairPal, says that by the time a vehicle reaches its fifth year—which is often when expensive items like tires wear out—EVs cost about $900 a year to repair and maintain, whereas comparable gasoline-powered cars cost about $1,200.

“In our study, most of the EVs in the 100,000-mile-plus range were early versions of the Tesla Model S and Nissan Leaf,” Harto says. “Automakers have learned from their earlier models, so current-generation EVs may be more reliable than many of the vehicles shown in the results.”

Battery prices continue to fall, which will most likely reduce EV repair costs further. The DOE is working with the auto industry to improve battery chemistry to more widespread public fast-charging infrastructure, and also to bring down the cost of batteries to less than $100 per kilowatt-hour. The agency estimates that the $1 billion the DOE invested into battery research and development between 1992 and 2012 will have saved American consumers $16 billion in fuel costs by the end of this year.
Ega ma ei promo neid aga samas progressi vastu ei saa, tahame või ei taha.

Teine aspekt millele mina olen mõelnud on võimalik sõltumatus araabiamaadest ja venemaast. Bensiini ja diislit me siin koha peal ei tee (põlevkivi õli jah küll)
aga elektrit võime toota. Meil riigina on igatahes kasulik kui see elektrisõidukite arenemine jätkub, hinnad alla tulevad , uued tehnoloogiad kasutusele tulevad.
Eesmärgiks ei olegi mingi müstiline looduslik jalajälg vaid võimalikult palju mitte sõltuda fossiilsetest kütustest.

Sellest Tesla tampimisest. Jah, tegemist ei ole mingi ideaalse autoga. Samas, kui siiamaani oli ettekujutus elektriautost kui koledast ja ebapraktilisest plönnist,
tuli mees Lõuna-Aafrikast ja näitas , et võib olla ilus , kiire ja mugav. Meie suurlinnad on täis neid Nissan Leaf taksosid. Ei usu mina , et neid aina juurde ostetaks
kui nad poleks kulutõhusad ja pidevalt laguneks.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ari ... #gs.pb949o

Soomes on Takso millega on juba 750 000 kilomeetrit sõidetud ja garantiid on veel 3 aastat autol.
Akut vahetas 600 000 km täitumisel, 300 000 peal läks roolivõim ja
700 000 peal üks elektrimootor, kõik läksid garantii alla.
Rohkem vigu pole esinenud.

Autot tuleb esinduses tänasel päeval hooldamas käia vastavalt vajadusele , antud taksist külastab töökoda pärast iga 100 000 kilomeetrit :D
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Leo
Liige
Postitusi: 3322
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Leo »

Ma arvan et EKJ ja Päästeamet on viimased organisatsioonid, mis Eestis elektrisõidukite peale üle lähevad. Iseasi on igapäevased tarbesõidukid, mille sõidukilomeeter ööpäevas on kergesti prognoositav, täiesti teine teema on lahingumasinad ja taktikalised veokid, mis peavad liikuma igal ajal ja nii kaugele kui vaja on. Ma ei näe, et Eesti kliimas diislile mingit reaalset alternatiivi oleks. Soomes ei ole kuulda olnud, et keegi tõsiselt arutaks elektrisõidukite kasutuselevõttu operatiivteenistustes või armees.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Türklastel on sügavalt pohui nendest EU co2 kvootidest aga näe teevad, proovivad.
Mis elektriautode haibist sa räägid? Droonid näiteks on ammu juba elektrilised kuigi oli sama
nutt alguses , et lendavad vähe ja akud rasked.
Ei ole sobiv näide.
Väikestel masinatel ongi elektrimootor eelistatud. Ma ehitan laevamudeleid, loomulikult aku ja elektrimootoriga.
70 cm pikkusesse ja 15 cm laiusesse keresse panna sisepõlemismootor on palju keerukam-kulukam ja selle ekspluatatsiooniga on probleem. Koopiamudelil suht võimatu lausa, mingil võidusõidupaadil oleks ok.
Lihtsalt teatud suurusest alates kaovad elektrimootoril enamus eeliseid. Ja asemele tulevad ikka sisepõlekad.
Väiksed sisepõlemismootorid ongi vähe arenenud, raskevõidu ja nadi töökindlusega.
Predator droon pole enam elektrimootoriga, rääkimata Global Hawkist.
Tesla on lahe, aga maksab kolme päris hea bensiiniauto hinna.

Akuautod muutuvad valdavaks siis, kui leitakse tehnoloogia, mis suudaks mahutada 20 liitrise kütusekanistri suurusesse akusse samapalju energiat kui mahutab see 20 liitrit kütust ja seejuures võiks lubada, et see kanister ei kaalu suurt üle 50 kilo. Tänase taseme juures on see kauge tulevik. Tesla on muidugi Mitsubishi MieV-i kõrval suur edasiminek, ainult sealt nüüd edasi minna muutub palju raskemaks ja kallimaks.

Laadimisel paraku ei saa füüsikat petta. Ma nägin viimati ELMO laadija peal arvusid 120V ja 40A. Sellist voolu meil lõviosa eramaju ka ei tarbi. Meie külas on trafo ainult 70A ja selle taga on üsna mitu 25A peakaitsmega maja juba olemas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mutionu
Liige
Postitusi: 1467
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas mutionu »

Just my 2 cents, kogemus Nissan Leaf -ga (nii vana kui ka uuem).
Praeguste akudega pole mehitatud elektriliikuril sõjaväljale asja(eelpool mainitud säraküünal).
Ilma dotatsioonideta pole praeguste akudega ka eraellu väga asja, va juhul kui tegu on teise autoga peres. Saab aga jube planeerimine on, Pärnu-Narva julgelt 2 pooletunnist peatust, laadija olemasolu/töötavus/vaba olek/jms.
Töökindlus on üle prahi, seda juhul kui veab (enamasti veab kah). Kui ei vea siis on erinevad anomaaliad, mis tulevad tavaliselt garantiiajal välja. Kuid võib olla ka asju, mis tulevad peale garantiid ja siis on jama majas.
Tuntav aku mahutavuse vähenemine ca 100 - 150k kilomeetri järel.
Leaf iseenesest on vist enim levinud omataoline Eestis.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist