K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
zkaff
Liige
Postitusi: 128
Liitunud: 24 Veebr, 2011 18:30
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas zkaff »

Skandinaaviast ja Soomest.
Norra on muidugi erijuhtum, aga viimane lõik ka Soome trendidest.
https://www.err.ee/1229233/norras-uleta ... -muugimahu

Hiina ja India puhul on määrava tähtsusega ka saaste.
Panen küll puusalt, aga kas nt. Pekingis ei olnud mingid piirkonnad/ajad sisepõlemis transpordile keelatud. Et inimesel oli valida, kas käib jala või sõidab elektriga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40155
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meil saaste ilmselt teemaks ei muutu, täna on Tallinna õhk tuntavalt puhtam kui 1995, kuigi autosid on rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas taara »

Need diisel-hübriid bussid oli mingi imelik vahepealne käik. Ei õigustanud ennast peaagu üldse. Praegused uued bussid on gaasiga.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Dr.Sci »

Ma arvan et kui minna rahvaarvult tagasi mõistlikule tasemele (1800-1900), jaguks nii bensiini, kui elektrienergiat... ja sõjad oleks ikka sama verised.
130.png
130.png (303.74 KiB) Vaadatud 1894 korda
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 863
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Health »

Kapten Trumm kirjutas:Bensiinimootoriga "hübriid" ongi ju Jaapani enda tööstuse vaimusünnitis, madala kasuteguriga bensiinimootor kokku pandud hübriidajamiga. Kütusekulu sama, mis samasuurel VW Golf diislil, samas Golf läheb palju paremini edasi ja kiirteekiirustel võtab vähem kütust kui nt Prius.
On mis ta on aga niimoodi ta on, eks kaevatakse sellele hübriidile auku kauem aga jõutakse ka lõpuks selleni. Ei mäleta täpselt, aga sealgi neid hübriidegi proovitakse pistiku omadeks lükata. Selle priuse ja Golfi asjaga aga küll nõus ei ole. Isegi odavaim uus Prius teeb Golfile puuga ära. Seega ei oska öelda kus akf need numbrid saanud on võib-olla soovib minugagi neid jagada.

https://carbuzz.com/compare/toyota-priu ... -automatic
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4085
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Toyotal hübriididel huvitav kütusekulu mõõtmise süsteem Driveco, ehk siis arvesse läheb ainult liikumisel kulutatud kütus: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... d-kliente/
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1695
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Teemast hälbinud postitustele õigem koht leitud.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1016
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas davidsoniharald »

Some kirjutas:Toyotal hübriididel huvitav kütusekulu mõõtmise süsteem Driveco, ehk siis arvesse läheb ainult liikumisel kulutatud kütus: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... d-kliente/
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.
Priusega tehti kohe alguses tiir ümber palli ära ja kütuse kulu oli vist 2,84 liitrit sajale.

Olen Octaviaga Jurmalas ära käinud 3,8 sajale.

Aga kuidas see kõik sõjandusse puutub, mis veel 50 aastat sõidab vedelkütusega edasi...?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4085
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

davidsoniharald kirjutas: Aga kuidas see kõik sõjandusse puutub, mis veel 50 aastat sõidab vedelkütusega edasi...?
Täpselt nii palju puutubki - vedelkütusele puudub sõjanduses alternatiiv. Seda läheb vaja isegi kaasaoleva elektroonika laadimiseks.

Kommertsveokid tulevikus - need, mis linnas liiguvad on kas elekter või biogaas, pikka distantsi sõitvad asjad hakkavad kasutama, kas vesinikku või mõnda liiki vedelgaasi.

Isiklikud sõidukid - elekter ja/või kütuseelement, biogaas.

St, ma ei usu, et elekter tulevikus ainsaks transpordivahendite energiaallikaks jääb.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Roamless »

Lihtsalt OT Toyotade ja hübriidide jätkuks
Omades kogemust eelmise ja viimase hübriid RAV4, kui ka tavalise bensiinimootoriga RAV4 eelmise ja viimase variandiga, võin omalt poolt lisada, et vana hübriid RAV4 ja vana tavalise RAV4 bensunäitude vahel oli linnas kolossaalne erinevus, tavaline bensukas võttis 14 l/100, hübriid tõesti mainitud 7,5 l/100, kuigi hübriidi hind oli jube kirves. Uuel RAV4 on hübriidi reaalne bensukulu jäänud praktiliselt samaks, mina sain linnas 7-7,5 l/100, kuid uus bensukas on vanast võimsam ja ökonoomsem ehk keskmiseks linnas tuli 10 l/100-le. Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt? Samas Toyotadel on üldse huvitavad bensukulu näidud, viimane Avensis võttis linnas 10 l/100 ja üllatus üllatus tuliuus bensukas Corolla võtab samapalju ehk linnamaasturi puhul on nad teinud olulise edasimineku, kuid tavamootoriga väikeautode kohalt lootusetult maha jäänud? Inimest, et ostab väikeautot vaatab ikkagi hinda ja normaalsema kütusekuluga hübriid Corolla jääb kalliks, samas tava Corolla tehaseandmed kütusekulu kohta on tõele sama lähedal, kui USA president Trump :D . Ühesõnaga jääb natukene arusaamatuks Toyota poliitika ja eraelus eelistaksin ikka kesklassi sakslaste uuemat toodangut :D :D :D
Unforeseen consequences
mäger
Liige
Postitusi: 353
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas mäger »

https://www.hs.fi/talous/art-2000007719660.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000007715588.html

Soome trende ka: esimene artikkel sellest, et hübriidide ja elektriautode müük on Soomes olulisel suurenenud. Teine artikkel isegi huvitavam, kuidas tuuleenergiast plaanitakse diislit valmistama hakata: elektrülüüsil vesiniku tootmine ning siis kas õhust või tehasest tuleva CO2-ga kütuste tootmine. Võib-olla polegi sisepõlemismootor veel surnud.
otsin puude taga metsa
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Walter2 »

Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt?
Hübriidi eelised tulevad linnasõidul välja ja eks algselt Prius selleks loodigi - lisaks muidugi California oma rangete saastenormidega. Maanteel neelab kütust nagu iga teinegi bensukas.
Mul Aurisega kogemused ja töökohas erinevaid liikureid peetud aga nii väikeste pidamiskuludega masinat pole olnud varem au omada. Kui oskad sõita siis saab hübriidiga linnas ca. pool teekonnast ka puhtalt el. jõul sõidetud. Linnakulu keskmiselt 3,5-4 kanti.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Leo
Liige
Postitusi: 3322
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Leo »

Sõjanduses ja päästemasinatel ilmset niipea vedelkütustele alternatiivi ei ole, sest need peavad iga ilmaga käima minema ja jaksama pikalt töötada, võimalik, et PR-trikina pannakse neile peale mingi süsteem, millega esimesed kümned kilomeetrid saab ökolt liikuda, kuid siis, kui on vaja kõrvalisemas kohas pikemalt pumpasid käitada, pannakse ikkagi diisel tiksuma. Selles Hesari artiklis, millele ERR viitab, on huvitav lause Soome olukorrast - MYÖS Suomessa sähköautojen suosio kasvoi viime vuonna. Täyssähköautojen ja ladattavien hybridien osuus ensirekisteröinneistä oli viime vuonna yhteensä 18 prosenttia, ilmenee Autoalan Tiedotuskeskuksen maanantaina julkaisemasta tilastosta. Muiden hybridien osuus kohosi 19 prosenttiin. Viime vuonna Suomessa myydyistä henkilöautoista 4,4 prosenttia oli täyssähköautoja. Vuonna 2019 osuus oli 1,7 prosenttia rekisteröinneistä. Ehk siis täiesti elektri peal töötavaid ja laetavaid hübriide oli möödunud aastal registreetitud uutest autodest 18 %, kusjuures täiesti elektriautosid 4%, kui ülemöödunul 1,7%. Nii et % on tõus märgatav, kuid reaalarvudes mitte eriti, sest uute autode müük üldse kukkus kolinal. Norras on tõesti ka tänavapildis märgata, et kalleid elektriautosid on palju enam ka kõrvalisemates kantides, siin on neid peamiselt suurte linnade rahajõmmidel, sest auto hind ületab 2-3 x keskmise, mis on 20-25000 € uue auto puhul. Samas nähakse kõvasti vaeva laadimispunktidega, nii Prisma parkimismajas kui Lidli parklas on sellised olemas, mis reeglina tühjad. Naaberlinna mehed teadsid rääkida, et veel suvel oli neil rohkem laadimispunkte kui elektriautosid. Eile juhtusin ka nägema, millise autoga siis Prisma parkimismajja laadima tuldi, oli selline 700 sarja hybriid BMW. Elektriautode probleemiks on jätkuvalt ropp hind ja see, et maakondades peavad inimesed ka 200 km tööle ja koju sõitma ilma vahepeal autot laadimata ja kodus ootab elektrivõrk, mis paari elektriauto samaaegse laadimise peale korgid läbi kõrvetab. Kui keskmise elektriauto hind on 20-25000 ja sellega saab rahulikult 2-3 päeva talvel laadimata sõita, siis muutub ka populaarseks. Seni on peamiselt linnasakste mänguasi. Kui näiteks Helsingis liiklemine sisepõlemismootoriga ära keelata, ei muuda see midagi maakatel nagu mina, kes käivad sealkandis paar korda aastas. Kesklinnas nagunii parkimine keeruline ja auto jääb äärelinna metroo või bussiliini juurde, millega siis kulgetakse siselinna oma asju ajama. Suurriikidel, mille hiigellinnades õhk on suhteliselt jälk ja heitgaasides küllastunud, on kindlasti suur motivatsioon kõik tossutajad ära keelata, siin maailma serva peal ei ole see eriti probleem.
Kirs
Liige
Postitusi: 929
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kirs »

TS laevad selle aasta märtsis kiitles, et neil Eesti esimene akutoitel sõitev laev. Tegelikult on seda hoopis PVL-203 RAJU ja seda juba 2018 aastast.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4085
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Kirs kirjutas:TS laevad selle aasta märtsis kiitles, et neil Eesti esimene akutoitel sõitev laev. Tegelikult on seda hoopis PVL-203 RAJU ja seda juba 2018 aastast.
Kas need kaks Volvo Pentat on ainult akude laadimise jaoks või suudavad ilma elektrimootrite abita ka laeva liigutada?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist