K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Skandinaaviast ja Soomest.
Norra on muidugi erijuhtum, aga viimane lõik ka Soome trendidest.
https://www.err.ee/1229233/norras-uleta ... -muugimahu
Hiina ja India puhul on määrava tähtsusega ka saaste.
Panen küll puusalt, aga kas nt. Pekingis ei olnud mingid piirkonnad/ajad sisepõlemis transpordile keelatud. Et inimesel oli valida, kas käib jala või sõidab elektriga.
Norra on muidugi erijuhtum, aga viimane lõik ka Soome trendidest.
https://www.err.ee/1229233/norras-uleta ... -muugimahu
Hiina ja India puhul on määrava tähtsusega ka saaste.
Panen küll puusalt, aga kas nt. Pekingis ei olnud mingid piirkonnad/ajad sisepõlemis transpordile keelatud. Et inimesel oli valida, kas käib jala või sõidab elektriga.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40155
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Meil saaste ilmselt teemaks ei muutu, täna on Tallinna õhk tuntavalt puhtam kui 1995, kuigi autosid on rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Need diisel-hübriid bussid oli mingi imelik vahepealne käik. Ei õigustanud ennast peaagu üldse. Praegused uued bussid on gaasiga.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ma arvan et kui minna rahvaarvult tagasi mõistlikule tasemele (1800-1900), jaguks nii bensiini, kui elektrienergiat... ja sõjad oleks ikka sama verised.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
On mis ta on aga niimoodi ta on, eks kaevatakse sellele hübriidile auku kauem aga jõutakse ka lõpuks selleni. Ei mäleta täpselt, aga sealgi neid hübriidegi proovitakse pistiku omadeks lükata. Selle priuse ja Golfi asjaga aga küll nõus ei ole. Isegi odavaim uus Prius teeb Golfile puuga ära. Seega ei oska öelda kus akf need numbrid saanud on võib-olla soovib minugagi neid jagada.Kapten Trumm kirjutas:Bensiinimootoriga "hübriid" ongi ju Jaapani enda tööstuse vaimusünnitis, madala kasuteguriga bensiinimootor kokku pandud hübriidajamiga. Kütusekulu sama, mis samasuurel VW Golf diislil, samas Golf läheb palju paremini edasi ja kiirteekiirustel võtab vähem kütust kui nt Prius.
https://carbuzz.com/compare/toyota-priu ... -automatic
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Toyotal hübriididel huvitav kütusekulu mõõtmise süsteem Driveco, ehk siis arvesse läheb ainult liikumisel kulutatud kütus: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... d-kliente/
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.
-
- Liige
- Postitusi: 1695
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Teemast hälbinud postitustele õigem koht leitud.
-
- Liige
- Postitusi: 1016
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Priusega tehti kohe alguses tiir ümber palli ära ja kütuse kulu oli vist 2,84 liitrit sajale.Some kirjutas:Toyotal hübriididel huvitav kütusekulu mõõtmise süsteem Driveco, ehk siis arvesse läheb ainult liikumisel kulutatud kütus: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... d-kliente/
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.
Olen Octaviaga Jurmalas ära käinud 3,8 sajale.
Aga kuidas see kõik sõjandusse puutub, mis veel 50 aastat sõidab vedelkütusega edasi...?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Täpselt nii palju puutubki - vedelkütusele puudub sõjanduses alternatiiv. Seda läheb vaja isegi kaasaoleva elektroonika laadimiseks.davidsoniharald kirjutas: Aga kuidas see kõik sõjandusse puutub, mis veel 50 aastat sõidab vedelkütusega edasi...?
Kommertsveokid tulevikus - need, mis linnas liiguvad on kas elekter või biogaas, pikka distantsi sõitvad asjad hakkavad kasutama, kas vesinikku või mõnda liiki vedelgaasi.
Isiklikud sõidukid - elekter ja/või kütuseelement, biogaas.
St, ma ei usu, et elekter tulevikus ainsaks transpordivahendite energiaallikaks jääb.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lihtsalt OT Toyotade ja hübriidide jätkuks
Omades kogemust eelmise ja viimase hübriid RAV4, kui ka tavalise bensiinimootoriga RAV4 eelmise ja viimase variandiga, võin omalt poolt lisada, et vana hübriid RAV4 ja vana tavalise RAV4 bensunäitude vahel oli linnas kolossaalne erinevus, tavaline bensukas võttis 14 l/100, hübriid tõesti mainitud 7,5 l/100, kuigi hübriidi hind oli jube kirves. Uuel RAV4 on hübriidi reaalne bensukulu jäänud praktiliselt samaks, mina sain linnas 7-7,5 l/100, kuid uus bensukas on vanast võimsam ja ökonoomsem ehk keskmiseks linnas tuli 10 l/100-le. Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt? Samas Toyotadel on üldse huvitavad bensukulu näidud, viimane Avensis võttis linnas 10 l/100 ja üllatus üllatus tuliuus bensukas Corolla võtab samapalju ehk linnamaasturi puhul on nad teinud olulise edasimineku, kuid tavamootoriga väikeautode kohalt lootusetult maha jäänud? Inimest, et ostab väikeautot vaatab ikkagi hinda ja normaalsema kütusekuluga hübriid Corolla jääb kalliks, samas tava Corolla tehaseandmed kütusekulu kohta on tõele sama lähedal, kui USA president Trump . Ühesõnaga jääb natukene arusaamatuks Toyota poliitika ja eraelus eelistaksin ikka kesklassi sakslaste uuemat toodangut
Omades kogemust eelmise ja viimase hübriid RAV4, kui ka tavalise bensiinimootoriga RAV4 eelmise ja viimase variandiga, võin omalt poolt lisada, et vana hübriid RAV4 ja vana tavalise RAV4 bensunäitude vahel oli linnas kolossaalne erinevus, tavaline bensukas võttis 14 l/100, hübriid tõesti mainitud 7,5 l/100, kuigi hübriidi hind oli jube kirves. Uuel RAV4 on hübriidi reaalne bensukulu jäänud praktiliselt samaks, mina sain linnas 7-7,5 l/100, kuid uus bensukas on vanast võimsam ja ökonoomsem ehk keskmiseks linnas tuli 10 l/100-le. Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt? Samas Toyotadel on üldse huvitavad bensukulu näidud, viimane Avensis võttis linnas 10 l/100 ja üllatus üllatus tuliuus bensukas Corolla võtab samapalju ehk linnamaasturi puhul on nad teinud olulise edasimineku, kuid tavamootoriga väikeautode kohalt lootusetult maha jäänud? Inimest, et ostab väikeautot vaatab ikkagi hinda ja normaalsema kütusekuluga hübriid Corolla jääb kalliks, samas tava Corolla tehaseandmed kütusekulu kohta on tõele sama lähedal, kui USA president Trump . Ühesõnaga jääb natukene arusaamatuks Toyota poliitika ja eraelus eelistaksin ikka kesklassi sakslaste uuemat toodangut
Unforeseen consequences
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
https://www.hs.fi/talous/art-2000007719660.html
https://www.hs.fi/talous/art-2000007715588.html
Soome trende ka: esimene artikkel sellest, et hübriidide ja elektriautode müük on Soomes olulisel suurenenud. Teine artikkel isegi huvitavam, kuidas tuuleenergiast plaanitakse diislit valmistama hakata: elektrülüüsil vesiniku tootmine ning siis kas õhust või tehasest tuleva CO2-ga kütuste tootmine. Võib-olla polegi sisepõlemismootor veel surnud.
https://www.hs.fi/talous/art-2000007715588.html
Soome trende ka: esimene artikkel sellest, et hübriidide ja elektriautode müük on Soomes olulisel suurenenud. Teine artikkel isegi huvitavam, kuidas tuuleenergiast plaanitakse diislit valmistama hakata: elektrülüüsil vesiniku tootmine ning siis kas õhust või tehasest tuleva CO2-ga kütuste tootmine. Võib-olla polegi sisepõlemismootor veel surnud.
otsin puude taga metsa
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Hübriidi eelised tulevad linnasõidul välja ja eks algselt Prius selleks loodigi - lisaks muidugi California oma rangete saastenormidega. Maanteel neelab kütust nagu iga teinegi bensukas.Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt?
Mul Aurisega kogemused ja töökohas erinevaid liikureid peetud aga nii väikeste pidamiskuludega masinat pole olnud varem au omada. Kui oskad sõita siis saab hübriidiga linnas ca. pool teekonnast ka puhtalt el. jõul sõidetud. Linnakulu keskmiselt 3,5-4 kanti.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Sõjanduses ja päästemasinatel ilmset niipea vedelkütustele alternatiivi ei ole, sest need peavad iga ilmaga käima minema ja jaksama pikalt töötada, võimalik, et PR-trikina pannakse neile peale mingi süsteem, millega esimesed kümned kilomeetrid saab ökolt liikuda, kuid siis, kui on vaja kõrvalisemas kohas pikemalt pumpasid käitada, pannakse ikkagi diisel tiksuma. Selles Hesari artiklis, millele ERR viitab, on huvitav lause Soome olukorrast - MYÖS Suomessa sähköautojen suosio kasvoi viime vuonna. Täyssähköautojen ja ladattavien hybridien osuus ensirekisteröinneistä oli viime vuonna yhteensä 18 prosenttia, ilmenee Autoalan Tiedotuskeskuksen maanantaina julkaisemasta tilastosta. Muiden hybridien osuus kohosi 19 prosenttiin. Viime vuonna Suomessa myydyistä henkilöautoista 4,4 prosenttia oli täyssähköautoja. Vuonna 2019 osuus oli 1,7 prosenttia rekisteröinneistä. Ehk siis täiesti elektri peal töötavaid ja laetavaid hübriide oli möödunud aastal registreetitud uutest autodest 18 %, kusjuures täiesti elektriautosid 4%, kui ülemöödunul 1,7%. Nii et % on tõus märgatav, kuid reaalarvudes mitte eriti, sest uute autode müük üldse kukkus kolinal. Norras on tõesti ka tänavapildis märgata, et kalleid elektriautosid on palju enam ka kõrvalisemates kantides, siin on neid peamiselt suurte linnade rahajõmmidel, sest auto hind ületab 2-3 x keskmise, mis on 20-25000 € uue auto puhul. Samas nähakse kõvasti vaeva laadimispunktidega, nii Prisma parkimismajas kui Lidli parklas on sellised olemas, mis reeglina tühjad. Naaberlinna mehed teadsid rääkida, et veel suvel oli neil rohkem laadimispunkte kui elektriautosid. Eile juhtusin ka nägema, millise autoga siis Prisma parkimismajja laadima tuldi, oli selline 700 sarja hybriid BMW. Elektriautode probleemiks on jätkuvalt ropp hind ja see, et maakondades peavad inimesed ka 200 km tööle ja koju sõitma ilma vahepeal autot laadimata ja kodus ootab elektrivõrk, mis paari elektriauto samaaegse laadimise peale korgid läbi kõrvetab. Kui keskmise elektriauto hind on 20-25000 ja sellega saab rahulikult 2-3 päeva talvel laadimata sõita, siis muutub ka populaarseks. Seni on peamiselt linnasakste mänguasi. Kui näiteks Helsingis liiklemine sisepõlemismootoriga ära keelata, ei muuda see midagi maakatel nagu mina, kes käivad sealkandis paar korda aastas. Kesklinnas nagunii parkimine keeruline ja auto jääb äärelinna metroo või bussiliini juurde, millega siis kulgetakse siselinna oma asju ajama. Suurriikidel, mille hiigellinnades õhk on suhteliselt jälk ja heitgaasides küllastunud, on kindlasti suur motivatsioon kõik tossutajad ära keelata, siin maailma serva peal ei ole see eriti probleem.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
TS laevad selle aasta märtsis kiitles, et neil Eesti esimene akutoitel sõitev laev. Tegelikult on seda hoopis PVL-203 RAJU ja seda juba 2018 aastast.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kas need kaks Volvo Pentat on ainult akude laadimise jaoks või suudavad ilma elektrimootrite abita ka laeva liigutada?Kirs kirjutas:TS laevad selle aasta märtsis kiitles, et neil Eesti esimene akutoitel sõitev laev. Tegelikult on seda hoopis PVL-203 RAJU ja seda juba 2018 aastast.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist