Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
2141 diiselmotoriga versioon nimega 21411 läks tootmisse 1991, kuna läbirääkimised Fordiga mootorite tarnimiseks olla veninud.
Seda toodeti ekspordiks ja NSVL siseturule enne NSVL lagunemist seda ei tulnud.
Eestis olen müügis sellist näinud.
21411 läks ajalukku sellega, oli NSVL ainus diiselmootoriga sõiduauto.
Seda toodeti ekspordiks ja NSVL siseturule enne NSVL lagunemist seda ei tulnud.
Eestis olen müügis sellist näinud.
21411 läks ajalukku sellega, oli NSVL ainus diiselmootoriga sõiduauto.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Nüüd tuleb loll küsimus Trummile.
Miks veoautodel on siis a'la 12 käiku kui piisaks ideaalselt ka neljast või lausa kahest?
Miks veoautodel on siis a'la 12 käiku kui piisaks ideaalselt ka neljast või lausa kahest?
-
- Liige
- Postitusi: 1019
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autoteema
Kuulge autoiharad, mis materjalist rallimehed porilapakaid teevad ja kust seda osta võiks?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autoteema
davidsoniharald kirjutas:Kuulge autoiharad, mis materjalist rallimehed porilapakaid teevad ja kust seda osta võiks?
ETRA Balti. Nad pakuvad sulle kõigepealt mingit plastikut, aga sa ära võta, see krobiseb jubedalt. Iga porilapakasse lendav kivike on kuulda. Riidega armeeritud kummi on kõige parem.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Nüüd tuleb loll küsimus Trummile.
Miks veoautodel on siis a'la 12 käiku kui piisaks ideaalselt ka neljast või lausa kahest?
Veoautodel on erinevalt sõiduautodest väga erinevaid koormusi ja kiiruseid, millega liikuda. Ja ökoteema muidugi ka.
Meie majas on üks 10-käiguline (2x5) ja niipalju kui sellega sõitnud olen, siis tavalistes liiklusoludes ilma koormata pole seal tõesti pooli käike vaja.
Ühel hetkel vajutad kordisti kiirematele käikudele ja jätad päris mitu käiku lihtsalt vahele, pole põhjust lapata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
davidsoniharald kirjutas:Kuulge autoiharad, mis materjalist rallimehed porilapakaid teevad ja kust seda osta võiks?
https://www.rallipood.ee/toode/porilapatsid-3mm-2tk/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
See ETRA lehtkumm on küllalt kallis, ruutmeetrine tükk 3 mm õlikindlat (kuid armeerimata) lehtkummi oli mõni aasta tagasi juba 70 euri.
Olen seda kasutanud tihendite tegemiseks, mida pole saada või mida pole ette nähtud tihendiga panna (liimitavad liitepinnad, mis ei taha pidama jääda).
Minuarust sarnases stiilis mingist kumjast plastist lapakaid on müügil valmiskujul ka Automaailmas. Tjuuningkleepsud peal ja mitmet värvi.
Olen seda kasutanud tihendite tegemiseks, mida pole saada või mida pole ette nähtud tihendiga panna (liimitavad liitepinnad, mis ei taha pidama jääda).
Minuarust sarnases stiilis mingist kumjast plastist lapakaid on müügil valmiskujul ka Automaailmas. Tjuuningkleepsud peal ja mitmet värvi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:... 21411 läks ajalukku sellega, oli NSVL ainus diiselmootoriga sõiduauto.
GAZ-24 tehti ka eksporti Peugeot diiselmootoriga GAZ24/M24D ja on ka endal õnnestunud sellisega, mis on ekspordist tagasi tulnud, Leningradis 80`ndatel reisida.
Ega omanik väga õnnelik sellise nõrga (55kW- 75hp) ja valjusti möliseva mootori peale ei olnud, sest tooaeg osteti kütust nagunii enamuses autobaasi autojuhtidelt ja kui kõik pakkusid bensiini, siis tema pidi diislikütet otsima.
(Kokkuhoitud diiselkütet müüdi majade ja kasvuhoonete kütteks või kallati lihtsalt maha.
Autojuhid said palka tonnkilomeetri järgi ja kõigil oli mingi nipp kilomeetrite juurdekerimiseks spidomeetril ning et mitte vahele jääda, pidid tanklast ettenähtud kütuse nagunii välja võtma.)
https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=61036
http://m24d.onefortee.net/hist.htm
https://www.google.com/search?q=Volga+S ... I0Q4dUDCA0
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteemani Vigadele ürgammu
Ei teinud tehas diislitega Volgasid, need mootorid paigaldati ikka edasimüüjate poolt ja juba välismaal. Belgias näiteks Scaldia pani juba 21le diiselmootorit.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Mosse 408 läks ka eksporti Perkinsi diisliga
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:Mosse 408 läks ka eksporti Perkinsi diisliga
Eksporti läksid nad tehasest tühja kapotialusega, käigukast pagasnikus. Mootorid paigaldas eksportöör. Aga väidetavalt olla üksikuid Soomest või mujalt ka siia tagasi sattunud. Tuleb meelde kuskilt kuuldud lugu, kuidas kütuse lõppemise tõttu tee ääres seisnud mosse juht pidanud möödasõitva MAZ-i kinni ja palunud tolle juhilt pangetäie kütust. Ega MAZ-i juht kade polnud, andiski, ise muigas vuntsi, et eks vaatame, kaugele sa sellega oma mossega jõuad . Suur olnud mehe imestus, kui pangetäie soljarkat paaki saanud mosse lihtsalt ees minema põrutas ega mõtelnudki seisma jääda .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Soomes pani Volga importöör (vist Konela) Gaz-24 Volga peale peale 2,1 Indenori diisli veel ka Fordi V6 3,0 bensiinimootorit koos automaatkäigukastiga.
Viimasega olla maksimaalkiirus olnud 170 kmh.
Loomulikult võis seda osta ka sünnipärase Gaz bensiinimootoriga, mis Konela reklaammaterjalis arendab lausa 112 hj (suurel kodumaal arendas 93 beniini rüüpav versioon 90-95 hj).
Kummaline veits on, et eksportautol oli originaalmootoril peal endiselt klikeaegne märg õhufilter, samas lääne mootorid olid kõik kuivade paberfiltritega.
https://pbs.twimg.com/media/EcGECwoWAAc ... =4096x4096
Viimasega olla maksimaalkiirus olnud 170 kmh.
Loomulikult võis seda osta ka sünnipärase Gaz bensiinimootoriga, mis Konela reklaammaterjalis arendab lausa 112 hj (suurel kodumaal arendas 93 beniini rüüpav versioon 90-95 hj).
Kummaline veits on, et eksportautol oli originaalmootoril peal endiselt klikeaegne märg õhufilter, samas lääne mootorid olid kõik kuivade paberfiltritega.
https://pbs.twimg.com/media/EcGECwoWAAc ... =4096x4096
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Manurhin kirjutas:AMvA kirjutas:Mosse 408 läks ka eksporti Perkinsi diisliga
Eksporti läksid nad tehasest tühja kapotialusega, käigukast pagasnikus. Mootorid paigaldas eksportöör. Aga väidetavalt olla üksikuid Soomest või mujalt ka siia tagasi sattunud. Tuleb meelde kuskilt kuuldud lugu, kuidas kütuse lõppemise tõttu tee ääres seisnud mosse juht pidanud möödasõitva MAZ-i kinni ja palunud tolle juhilt pangetäie kütust. Ega MAZ-i juht kade polnud, andiski, ise muigas vuntsi, et eks vaatame, kaugele sa sellega oma mossega jõuad . Suur olnud mehe imestus, kui pangetäie soljarkat paaki saanud mosse lihtsalt ees minema põrutas ega mõtelnudki seisma jääda .
Need ümberehitatud autod näikse olevat suhteliselt haruldased, Soome automüügikuulutuses tavalist sünnipärase mootoriga Gaz-24 liigub täiesti, aga neid diisleid ja V6-sid pole ma oma silmaga veel näinud. Praegugi on nettiauto.fi-s müügil kolm 24, neist 2 Soomes, kõik sünnipärase mootoriga. Ka mossedega, mida on müügil rohkem pole ainsatki ümberehitatut näha.
Pigem arvan, et selline läänes üksiktööna ümber ehitatud mosse või Volga oli tavalisest niipalju kallim, et soovijaid oli vähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Soomes pani Volga importöör (vist Konela) Gaz-24 Volga peale peale 2,1 Indenori diisli veel ka Fordi V6 3,0 bensiinimootorit koos automaatkäigukastiga.
See oli Ford Capri V6. Isegi mingit V8 varianti pakuti. Palju neid kaubaks läks, ei tea. Ilmselt vaid väga väike kogus.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autoteema
Naabrimees sõitis tavalise bensiinimootoriga GAZ 24 Volgaga Leningradi ca 1987.ndal aastal, 50 km enne linna tankis, aga kogemata diislit. Tanklamutt ei öelnud kah midagi. Sõitis 50 km ära, ei saanud midagi aru. Pärast tagasi tulema hakates auto enam ei käivitunud, palus kohalikelt abi. Need küsisid, et miks sul auto nii haiseb, diisliga sõidad või? Ja saadigi sotti, et kütus vale. Lükati natuke edasi sadevee kanalisatsioonikaevu kohale, lasti paak sinna tühjaks, bensiini peale ja sõitis koju tagasi. Eks esimesel tankimisel oli bensiini ka veel paagis, aga sellise seguga ikka päris pikalt andis sõita.
Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.
Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist