Kliimamuutustest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma arvan, et katsele siin maksustada surnuks maarahva 25 aasta vanused Audid ja põhjendada seda mingite häguste kliima-eesmärkidega toob lihtsalt kaasa selle, et peaministriks saab keegi, kelle peale enamik siis käsa ei plaksuta. Valimisvõidu nimel leidub alati keegi, kes ütleb, et mina lõpetan selle Brüsseli lolluse ära.

Hajaasutuste puhul ei saa mingi ühistransport asendama erasõidukit. Lisaks on selle praktiline kvaliteet alla arvestust. Minu ämm nt elab Peipsiääre vallas, kohalik buss, mille peatus on 500 m eemal, võimaldab sealt endisesse vallakeskusesse (perearst, toidupood, pakiautomaat) sõita vaid korra nädalas.

Ma arvan, et taolist "ühistransporti" pakkuvaid poliitikuid rohkem kui korra ei valita (kui on see ise ära kogetud). Ühistranspordiga saab asjad aetud ainult tiheasumis ja sedagi teatud suurusest alates - alla selle muutub see väga kalliks.

Räiget ökofashismi võtab meie valijate enamus omaks vaid siis, kui toimuvad käegakatsustavad kliimakatastroofid. Meenutage näiteks edukat meelsusavaldust bensiini solkimisele etanooliga, mida meil ametnikud õhinal ellu viisid. Hiljem selgus siiski, et on ka muid võimalusi. Aga enne oli vaja lollus ellu viia ja inimesed hakkasid jalgadega hääletama Alexela suunas, kes oli leidnud selle augu ja pakkus solkimata kütust. Tänaseks on seda lolli Brüsselist initsieeritud aktsiooni tabanud epic fail, enam ei paku ükski tankla sulle etanooliga bensiini.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 271
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas logistik76 »

Maainimestele on Eestis kompensatiooniks kasutada 60 miljonit aastas.
Mina sain aru, et selle eest võib ka kütuse kallinemist kompenseerida.
Sisepõlemismootorit ei keelata .Nõutud on nullemisiioon.
Kui auto kasutab ainult biogaasi, biodiislit vms nullemisiooniga kütuseid siis on lubatud aastal 2035 seda ka edasi müüa.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1740
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas maksipoiss »

Eks see värk igasugustele populistidele tuult tiibadesse lisab. Maal on üks asi autod, aga mis kogu sellest traktoripargist saab?
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas hjl85 »

Õnneks pole seda plaani vastuvõetud. Selleks on vaja kõigi 27 riigi
Nõusolekut. Nagu ikka keeratakse sellised plaanid üle võlli-et oleks mille üle kaubelda.
Ettekujutus, et 14 aasta jooksul vahetavad kõik EL elanikud autod välja või, et on tagatud laadimise taristu jms kuuluvad ulme valdkonda.
Kuid kokkuvõttes tähendavad lsõnad " tarbimisharjumuste muutmine" ja "ohverrsamine" seda, et tulevikus paljud inimesed ei saa endale normaalset elu lubada.
Kõik need kütuste jms hinnatõusud kajastuvad tarbekaupade hindades. Igatahes tuleb kõva sõda ning komisjoni enda sees ka juba käärib. rääkimata uuest kollavestide protestidest. Inimesed niikaua pooldavad seda kuni koju saabub elektriarve või avastatakse, et poest ei jaksa enam syya osta.
https://www.euractiv.com/section/energy ... e-college/
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas nimetu »

Tore seukseid laused loopida, aga ehk kodanik selgitab natuke, milles probleem?

Minugi poolest.
Hinnanguliselt on aastaks 2030 elektriautode osakaal 7-12% maismaasõidukitest.[1, lk 5-6] See on üsna tühine näitaja suures pildis. Sõiduautode osakaal nafta tarbimises on 27%. [2, lk 3] See tähendab, et me räägime siin kokkuvõttes kusagil kolme protsendi suurusest mõjust nafta tarbimises. Tuletagem meelde, et kliimaeesmärgiks on 55% võrra CO2 heitmeid vähendada. Puhtalt juba seda osakaalu vaadates tundub see täiesti absurdne. Kui hakata veel arvesse võtma, et elektrivõrgustik ei ole 100% "roheline", et nende autode tootmisel, hooldamisel ja kasutamisel tekib ka niisama CO2 (mõnede hinnangul lausa võrdväärselt tavaautodega), siis kogu see asi haiseb asendustegevuse moodi. Kui veel lisada akude utiliseerimise protsessi keerukus, energiakulukus, ohtlikkus ning fakt et osasid elemente (nagu liitium) selles protsessis üldiselt ei taaskäideldagi, siis võiks isegi karmima hinnangu anda. Planeedi seisukohast on see miinusmärgiga ettevõtmine.

Ainuke reaalne viis kuidas transpordisektoris vajalikul hulgal CO2 heitmeid vähendada, on seda sektorit ennast vähendada. Selle kliimapaketi üks paratamatutest tagajärgedest aga ongi antud sektori suretamine läbi maksude ja piirangute.

1. https://iea.blob.core.windows.net/asset ... ok2021.pdf
2. https://energypolicy.columbia.edu/sites ... Differ.pdf
Viimati muutis nimetu, 15 Juul, 2021 16:55, muudetud 1 kord kokku.
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas hjl85 »

Kui sellise juraga edasi minnakse siis hakkan kasvõi nn populiste valima ja olen valmis ka kollase vesti selga tõmbama.
Aga sellega nõus, et pikemaajline plaan näeb ette ühe suure kolhoosi muudatust, kus elatakse kommuunis ning sisulislt puudub võimalus individuaalsuseks. Kõik massid bussidesse ja ei mingit privaatsust. Tundub, et mina veedan oma pensionipõlve Ukrainas
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas hjl85 »

Logistik: keelu alla lähevad ka gaasi jms autod.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas nimetu »

Lisaks veel.
Elektriautode müügis langevad tõesti rekordid, kuid suures plaanis on pilt midagi muud.
Electric cars, which accounted for 2.6% of global car sales and about 1% of global car stock in 2019, registered a 40% year-on-year increase.

https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020
Kasutaja avatar
dorpat
Liige
Postitusi: 158
Liitunud: 26 Aug, 2020 22:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas dorpat »

autode vahele küsiks, et kas kellelgi on kuskil silma/kõrva jäänud ettepanekuid puudega ahju kütmise keelustamise/maksustamise kohta? on ka see üks väga keskkonnavaenulik tegu ju...
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19196
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas ruger »

Ja huvitav oli ettepanek, kus rahva vaesemale osale tahetakse kütuse kallinemine kinni maksta. Ütleks, et kuumus ja rohepööre on inimesed ikka lolliks ajanud. Vaesemad inimesed on teil elektri ja muude säästlikumate sõidukite ostjad... Kuuldes sellist jama pidevalt uudistes, liigub nimetissõrm oimukohale-idioodid tegelevad teemaga.
Selle eesmärgiks on hakata vähendama transpordisektoris bensiini, diisli ja muude fossiilsete kütuste kasutamist ning soodustama puhtamate kütustega sõidukite teedele jõudmist. Kuid teisalt teatas Euroopa Komisjon, et vaesemaid inimesi tuleb aidata muutustega kohaneda ning võimaldada neil spetsiaalse fondi kaudu, kuhu kogutakse osa CO2 kvoodilt korjatavat raha, osta säästlikum sõiduvahend või isegi vajadusel saada teatud ajal kompensatsiooni kasvanud kütusekulu katmiseks.

https://www.delfi.ee/artikkel/94017599/ ... iga-aastas
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

ruger kirjutas:Ja huvitav oli ettepanek, kus rahva vaesemale osale tahetakse kütuse kallinemine kinni maksta. Ütleks, et kuumus ja rohepööre on inimesed ikka lolliks ajanud. Vaesemad inimesed on teil elektri ja muude säästlikumate sõidukite ostjad... Kuuldes sellist jama pidevalt uudistes, liigub nimetissõrm oimukohale-idioodid tegelevad teemaga.
Selle eesmärgiks on hakata vähendama transpordisektoris bensiini, diisli ja muude fossiilsete kütuste kasutamist ning soodustama puhtamate kütustega sõidukite teedele jõudmist. Kuid teisalt teatas Euroopa Komisjon, et vaesemaid inimesi tuleb aidata muutustega kohaneda ning võimaldada neil spetsiaalse fondi kaudu, kuhu kogutakse osa CO2 kvoodilt korjatavat raha, osta säästlikum sõiduvahend või isegi vajadusel saada teatud ajal kompensatsiooni kasvanud kütusekulu katmiseks.

https://www.delfi.ee/artikkel/94017599/ ... iga-aastas

Ikka toetatakse EU rahadega kõige vaesemaid.
Viimase elektriautode soetamise toetuskampaaniaga õnnestus ühel taksofirmal mitukümmend uut autot osta sihtotstarbelise toetusega, et nendel "kõige vaesematel" kes ise autot osta ei jõua oleks võimalik kasvõi natukegi elektriautoga sõita.

FB elektriautode grupis oli selleteemaline arutelu, kus leiti kõik õige olevat, sest leiti, et vaene inimene ei suuda aastas teha nii suurt läbisõidunumbrit nagu toetusmeede ette nägi.

Kusjuures iga masina läbisõitu peab toetuse saaja tõendama igakuise kontrolliva ametniku juures käiguga või peab ostja varustama ostetud auto GPS jälgimissüsteemiga kust ametnik saab läbisõitu kontrollida.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
croman40
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas croman40 »

Pole hullu, linnades tekivad Bolti ja Wolti kulleritele lisaks tuk-tuki kullerid. Maale sõidad elektrilise rendiautoga. Maal elavatele isikutele jääb hobuveok.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

dorpat kirjutas:autode vahele küsiks, et kas kellelgi on kuskil silma/kõrva jäänud ettepanekuid puudega ahju kütmise keelustamise/maksustamise kohta? on ka see üks väga keskkonnavaenulik tegu ju...

Heakskiidu hoonete kütteseadmete kaasajastamise deklaratsiooniga liitumiseks andis Eest nõusoleku juba siis kui liituti EUga.
Aga kuna meil puudus tookord usaldusväärne küttekollete andmebaas, siis kohustati Eestit valmistama uut Ehitusseadustikku ja looma uut hoonete andmebaasi et kui tekkib vajadus "sunniviisiliste meetmete kasutuselevõtuks" oleks andmebaas valmis.
Ise pole enam pärast seda ühelegi oma majale korstent projekteerinud.

croman40 kirjutas:Pole hullu, linnades tekivad Bolti ja Wolti kulleritele lisaks tuk-tuki kullerid. Maale sõidad elektrilise rendiautoga. Maal elavatele isikutele jääb hobuveok.

Ja loomasõpradest ametnikud hakkavad käima kontrollimas, et kas hobusele on "inimväärsed tingimused" loodud.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
logistik76
Liige
Postitusi: 271
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas logistik76 »

No see plaan
või isegi vajadusel saada teatud ajal kompensatsiooni kasvanud kütusekulu katmiseks.

võib ju tähendada ka maainimesele lihtsalt olemasoleva auto lisanduva kütusekulu kompenseerimist.
Kui ühistransport on inimese jaoks ebamõistlik ja olemasoleva auto aastane läbisõit ei ole nii suur, et autovahetusele mõelda.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Kriku kirjutas:
nimetu kirjutas:
Põhiõiguste valguses kahtlane.

Majandus teeb neisse omad korrektuurid. Õigused võivad ju jääda, kuid see ei tähenda, et inimeste ligipääs mingitele teenustele või kaupadele jääb võrdseks. Isegi praegu see ei toimi nii.
Ei toimi ega peagi toimima. Kuid põhiõigused seavad mingi miinimumi. Kui autod saavad tarbeesemetest luksuskaubaks, siis järgneb huvitav diskussioon, mis võib olla maksimaalne kaugus lähimast ühistranspordi marsruudist (mida autoajastul on nii palju kokku tõmmatud kui annab). Minu jaoks on see hetkel näiteks 4 km.

Alternatiiv on muidugi see, et hakatakse sõitma autokujuliste punnvõrridega. 40 km/h küll, aga lapsed kooli ja toidu poest koju siiski saab. Palju rutem ka kui hoosega.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist