Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Tegelane5 kirjutas:
Suund on sellele, et piiri ületava auto omanik peab dokumentide abil tõendama hakkama, et pärast piiriületust ja moderniseerimist on tema auto vastav kehtivatele EU teeliiklusnõuetele, vältimaks prügikäitleja staatust.
Jälgime.

Mismoodi selline asi üldse võimalik on? :shock: Ma saan aru et ülevaatust ei ole (või ei ole registris) ja autoga liikluses osaleda ei tohi aga auto tervena väljaveo keeld? [/quote]

Võimalik et see on seotud lammutustõendiga või (kindlustusseltsi poolt) scrapiks tunnistatud autoga. Lammutustõendi väljastaja ei tohi seda autot niigi kuhugi mujale kui jäätmekäitlusse suunata ja sellist masinat ei saa uuesti enam arvele võtta.
Kindlustusseltsi vanarauda on seniajani olnud võimalik uuesti ellu äratada. Mõnikord on küll hiljem siiralt nimetatud et miks suur auto kergest kõksust ristipidi pooleks murdub.
Pluss tähelepanu sellele, et peab vastama hiljem EU nòuetele. Need mis on EU siseturul vastavad nagunii ja kaup liigub vabalt. USA autosid on aga punaste suunatulede jms pärast varemgi kotitud.
Need nõuded on olulised siis kui autoga tõepoolest kavatsetakse liikluses osaleda. Lihtsalt kollektsiooniauto võib ükskõik mis kujul kuuris olla.

Aga vahet pole - Venemaale on terveid ekskavaatoreidki osadena seljakotis üle piiri veetud ja kohapeal kokku pandud et tollimaksudest pääseda. See greetade initsiatiiv upub bürokraatia mädasohu sest entusiastid on alati leidlikumad kui riik.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:Näide seeriast "tegijal juhtub".
Vahetasin ühel 80ndate BMW mootoril üli ja kuna antud mootor kasutab 20w-50 õli, siis astusin sisse lähimasse Automaailma ja lunastasin sealt süvenemata kanistri Carlube 20W-50 mineraalõli. Olin ise soodsa ostu üle rõõmuski. Vahetasin õli ära ja pärast hakkan kanistrit silmitsema ja mida ma näen :shock:

Õli API klass on SB :shock: :shock:
Meenus keskkooli autoklassi ekspluatatsioonimaterjalide osast, et API SB tähendab maakeeli "madalalt forsseeritud bensiinimootorile" (ehk Gaz-51 jne). Sellest veel lahjem on SA (forsseerimata bensiinimootorid (30ndate tehnika). BMW kaheklapisele mootorile, mille liiter toodab 70 hobujõudu on selline uunikumi õli aga liig mis liig :rip:

Ärge ostke odavaid asju. Kõrval riiulis olnud poole kallim Valvoline samalaadne toode oli lausa SL :wall:
Nüüd lähen esmaspäeval lontis kõrvadega uuesti pooli ja ostan uunikumi õli asemel täie rahaga õige. Ja noh, õli tuleb uuesti vahetada. :wall:

Edaspidi loen kanistrit hoolikamalt.

Automaailma müüjad (ja ka enamik ostjaid) ei tea õlide klassidest midagi, teavad ainult viskoosust ja kas sünt või poolsünt, omal kogetud.
Kuigi juba aastaid on viskoosusest tähtsam õli klass ja talvel kasutatavatel õlidel tuleb vaadata ka hangumistemperatuuri.
Müügil on õlisid millede hangumistemperatuur on -17C ja talvel -23C juures on sellise õliga mootori käivitamine starteriga praktiliselt võimatu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:Tänapäevaste koostootmisjaamade diiselmootoreid köetakse ka gaasiga, näiteks WTC hoovis oli vanasti selline (võibolla on ka täna).

Võrgust tuleval maagaasil toidetavad koostootmisjaamad töötavad Ottomootoritega (sädesüütega mootorid, mis ei ole diiselmootorid) ja kuna nad asuvad siseruumides, ei tööta ega ka käivitata neid ei bensiini ega diisliga.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas:
Tegelane5 kirjutas:
Suund on sellele, et piiri ületava auto omanik peab dokumentide abil tõendama hakkama, et pärast piiriületust ja moderniseerimist on tema auto vastav kehtivatele EU teeliiklusnõuetele, vältimaks prügikäitleja staatust.
Jälgime.

Mismoodi selline asi üldse võimalik on? :shock: Ma saan aru et ülevaatust ei ole (või ei ole registris) ja autoga liikluses osaleda ei tohi aga auto tervena väljaveo keeld?

Aga vahet pole - Venemaale on terveid ekskavaatoreidki osadena seljakotis üle piiri veetud ja kohapeal kokku pandud et tollimaksudest pääseda. See greetade initsiatiiv upub bürokraatia mädasohu sest entusiastid on alati leidlikumad kui riik.

Võimalik on see uuemate EU direktiivide järgi, kus enamus autodetaile on kuulutatud "ohtlikuks jäätmeks" ja nõutakse ka käibest kõrvaldatud detailide üle arvepidamist umbes nagu pandipakendi süsteemis.
Ohtlike jäätmete käitlemise plaan avaldatud direktiivide järgi on selline, et kui ostad poest näiteks autoaku (kui seda üldse sertifitseerimata eraisikule müüakse), siis oled kohustatud vana aku tagastama poodi.
Kuna ka elektriautode akud on ohtlik jääde, millede vanad akud tuleb ringlusest kõrvaldada et nendega varuosaturul ei äritsetaks, siis on see ettevalmistus "vabatahtlikuks" rohepöördeks.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5212
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Tegelane5 kirjutas: Volvo ja Scania hakkavad siis prügikäitlejaiks kui soovivad kolmandatesse riikidesse oma EU nõuetele mittevastavat prügi müüa :idea: :?:

Vajadusel pannakse kolmandates riikides oma tootmistehased püsti. Iraanis toodetud Volvo buss:
Pilt
Mercedes kallur (nende tootmine küll 2017 a. lõpetati):
Pilt
Aafrikas ja USA-st lõuna poole jäävas Ameerikas on samuti paljudel tehased püsti. Toodetakse kas otse oma nime all või siis toodavad kohalikud tootjad litsentsi alusel.
Mercedes buss, valmistatud LAV-s: Pilt
Üks päris huvitav vastavateemaline leht: https://www.bus-planet.com/
Mauritaania mikrobussid on juba paras naljanurga-teema. Need pole küll kohapeal toodetud, aga hea näide esiteks Mercedese vastupidavusest ja sellestki, et elu võib omasoodu kulgeda ka ilma igasuguste euronõueteta :lol:. https://www.bus-planet.com/bus/bus-afri ... frame.html
Pilt
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lollus või mitte, aga autokujulised punnvõrrid töötavad ja nendega saab põhimõtteliselt lahendada tööl ja poes käimise. Mina ka vabatahtlikult ei ostaks endale niisugust asja ilmapeal, aga kui käsk tuleb, siis peab meeldima.


Kui sa pead silmas mopeedauto taolisi, siis sealt ei maksa erilist ökonoomsust oodata (kuigi enamik inimesi arvab).
Minul oli noorena Riga mopeed, tegime ka 50 km maantee lõigul kütusekulu mõõtmist, 3 liitrit 100 km peale.
Tänapäeval pole eriline kunst ehitada väikeauto, kuhu mahub rahuldava mugavustasemega sisse 4 inimest ja mille kütusekulu on 3 liitrit 100 km peale.
SEAT pakkus mõned aastad tagasi ühte sellist, mille kütusekuluks maanteel mõõtis Autoleht 2,9 liitrit 100 km peale.

Ehk siis - neid autolaadseid sääreväristajaid (nii elektrilisi kui mitte) pole mingit mõtet ehitada, sest tavalised autod suudavad ka sõita samasuguse kuluga. Lisaks on nende sõiduomadused ja passiivne ohutus pehmelt öelda ohtlikud. Nii ohtlikud, et Soomes menetletakse praegu eelnõud, mis lubaks panna tavalisele autole 50 kmh piiraja ja võiks noortel lasta nendega sõita mopeedika asemel, vähemalt turvaga pole selliseid probleeme, sest selle toruraamile ehitatud plastmassist mopeedautoga jääb esimene mats viimaseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4015
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas:Soomes menetletakse praegu eelnõud, mis lubaks panna tavalisele autole 50 kmh piiraja ja võiks noortel lasta nendega sõita mopeedika asemel, vähemalt turvaga pole selliseid probleeme, sest selle toruraamile ehitatud plastmassist mopeedautoga jääb esimene mats viimaseks.

See eeldaks koheselt ikkagi liiklusseaduse tundmist ja mingisugusel tasemel juhtimisõiguse väljastamist kuna tegu on siiski autoga (mis sest et üle 50 ei lähe).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei näe siin seaduse tundmises vahet, kas tegemist on mopeedauto või 50 kmh arendava VW Golfiga.
Täna võib täiskasvanu sõita selle mopeedautoga ka ilma lubadeta. Ehk seda käsitletakse nagu mopeedi.
Võibolla see kraan keeratakse kinni, sest on teada et nende mopeedautode üks klientuur on äravõetud juhtimisõigusega tegelased (kuna seal täiskasvanul juhtimisõigust olema ei pea) - ehk siis roolijoodikud ja liiklushuligaanid.

Päris huvitav konstruktsioon oleks superbike, nt Suzuki Hayabusa (Vmax 300 kmh) selle 50 km piirajaga.
Piiraja nagu on, aga alt ära läheb see ikka, sest kiiruspiiraja mootori võimsust ju ei piira.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Automaailma müüjad (ja ka enamik ostjaid) ei tea õlide klassidest midagi, teavad ainult viskoosust ja kas sünt või poolsünt, omal kogetud.
Kuigi juba aastaid on viskoosusest tähtsam õli klass ja talvel kasutatavatel õlidel tuleb vaadata ka hangumistemperatuuri.
Müügil on õlisid millede hangumistemperatuur on -17C ja talvel -23C juures on sellise õliga mootori käivitamine starteriga praktiliselt võimatu.


Sain just vajaliku 5 l õlikanku kätte Stokkerist, hind oli sellest Carlube imeõlist tervelt 4 eurot kallim.
API oli aga SL, seega bemmi mootorisse igati kosser.
Loll saab ka kirikus peksa, eks välja nõristatud õli kogun kokku ja leiab muruniitjas kasutamist.

Aga kuskohast tekib tootjal äriidee (ja Automaailmal ka) pakkuda õli, mille sihtgrupp on 1930-1950 püstklappidega mootorid (Gaz-51 nt)?
Võibolla tootja pidaski silmas taolisi kliente, siis Automaailm tellis sisse seda, mis odavam oli.
Sest meil Gaz-51 mehed kasutavad endiselt vene toodangut, näiteks Lukoili.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kirs »

Tegelikkuses ei piirata siiski ainult kiirust. Mopeedide puhul peavad ka maksimaalsed kw õiged olema. Sädelahendusega kone puhul ka kubatuur. Mis motikaid puudutab, siis neid piiratakse ka praegu. Just võimsust. A2 lubade motikas võib olla kuni 35kw ja ei ole nii, et võtan 127kw motika ja piiran 35kw peale. Maksimaalselt pool lubatakse piirata. Üle 70kw motikas ei sobi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mopeedautodel on tavaline 500 cm2 mootor, mille võimsus on piiratud 4 kW peale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Kustkohast siis vanasõidukite-uunikumite omanikud peaksid oma sõidukitele õli soetama? Poodi selles, et vale õli ostid süüdistada on küll veidi kummaline.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas:Mopeedautodel on tavaline 500 cm2 mootor, mille võimsus on piiratud 4 kW peale.


Ei ole tavaline. St. ei ole sädelahendusega. Mingi suvalise bensiinigolfi konega seda trikki teha ei saa.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:Kustkohast siis vanasõidukite-uunikumite omanikud peaksid oma sõidukitele õli soetama? Poodi selles, et vale õli ostid süüdistada on küll veidi kummaline.

Kui vana on "vana"?
Näiteks üks rahvaauto tootja käsib juba kümme aastat kasutada mootoris ACEA C4; RN 0720 või MB 226.51/229.51 klassi õli ja ei Kadaka ega Peterburi mnt poe müüjad ei tea isegi juba ca 20 aastat kehtiva klassifitseerimise nõude olemasolust.
Selise konkreetse klassiga õli läheb levinud Nissani, Reno ja MB mootoritesse.
(Autotootja väitel võib valede lisanditega õli rikkuda tahmafiltri, hapnikuandurid ja mootori kummidetailid ning pole ime kui pärast kolmandat õlivahetust tuleb vahetada ka kallis tahmafilter.)
Kuna nende kodulehe otsing on alles Fax´ide ajas ja müüjad ka ei tea õlidest suurt, siis sellise klassi õli on selles poes ainult tellimiskaup.
Müüjad oskavad küsida ainult viskoosus klassi ja kui kallist õli tahad.

Näiteks Honda kasutab liugpindade laagerduseks pulbermetallist pressitud pindu ja vale õli (tootja poolt mittesoovitatud) sööb pulbermetalli täitematerjali ära ning ning urbsed tööpinnad kuluvad mõnetuhande kilomeetriga pudruks.
Mõni teine tootja kasutab plastikust liugpindu, mille sööb vale õli pehmeks.
Insenerid on kõvasti vaeva näinud, et seade saaks õigel ajal väljavahetatud kui ta enam esinduse teenuseid ei kasuta..

(See on tänapäeval sama rumal situatsioon nagu tööriistapoes, kus müüja ei oska eristada lõiketange naelatangidest, sest pole viimaseid kunagi käes hoidnud.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Mopeedautodel on tavaline 500 cm2 mootor, mille võimsus on piiratud 4 kW peale.


Ei ole tavaline. St. ei ole sädelahendusega. Mingi suvalise bensiinigolfi konega seda trikki teha ei saa.

Iga mootoriga saab piiramist teha, sõltub majanduslikust otstarbekusest.
(Näiteks VAZ2101 karbussi jämedamasse lõõri pandi 24mm padrunvõti, et noored õppesõitu tehes liiga kihutama ei hakkaks.)
Tänapäeval on praktiliselt kõik sõidukid mingil määral kiiruse- või võimsusepiirajaga varustatud.
Isegi osad odavad Hiina rollerid on varustatud 25km/h kiirust piirava plokiga, mis võimaldab Inglismaal ilma kindlustuseta sõitmist.
Probleem on selles, et piiraja tuleb paigaldada sertifitseeritud töökojas ja niimoodi et kasutaja ei saaks seda ise kõrvaldada.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 48 külalist