Tegelane5 kirjutas:
Suund on sellele, et piiri ületava auto omanik peab dokumentide abil tõendama hakkama, et pärast piiriületust ja moderniseerimist on tema auto vastav kehtivatele EU teeliiklusnõuetele, vältimaks prügikäitleja staatust.
Jälgime.
Mismoodi selline asi üldse võimalik on? Ma saan aru et ülevaatust ei ole (või ei ole registris) ja autoga liikluses osaleda ei tohi aga auto tervena väljaveo keeld? [/quote]
Võimalik et see on seotud lammutustõendiga või (kindlustusseltsi poolt) scrapiks tunnistatud autoga. Lammutustõendi väljastaja ei tohi seda autot niigi kuhugi mujale kui jäätmekäitlusse suunata ja sellist masinat ei saa uuesti enam arvele võtta.
Kindlustusseltsi vanarauda on seniajani olnud võimalik uuesti ellu äratada. Mõnikord on küll hiljem siiralt nimetatud et miks suur auto kergest kõksust ristipidi pooleks murdub.
Pluss tähelepanu sellele, et peab vastama hiljem EU nòuetele. Need mis on EU siseturul vastavad nagunii ja kaup liigub vabalt. USA autosid on aga punaste suunatulede jms pärast varemgi kotitud.
Need nõuded on olulised siis kui autoga tõepoolest kavatsetakse liikluses osaleda. Lihtsalt kollektsiooniauto võib ükskõik mis kujul kuuris olla.
Aga vahet pole - Venemaale on terveid ekskavaatoreidki osadena seljakotis üle piiri veetud ja kohapeal kokku pandud et tollimaksudest pääseda. See greetade initsiatiiv upub bürokraatia mädasohu sest entusiastid on alati leidlikumad kui riik.