Autotehnikateema
Re: Autoteema
Et kui keegi kuulutab, et tema tutvusringkonnas pole keegi oma silmaga ei Austraaliat ega pimesoolikat ega viirust näinud, et siis see on piisav alus järeldamiseks, et selliseid asju maailmas pole olemas.
See on hea, kui hädasid endal pole olnud, aga see ei tähenda, et neid hädasid olemas ei oleks.
Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
Audi - 8,28 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
BMW - 7,29 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
See on hea, kui hädasid endal pole olnud, aga see ei tähenda, et neid hädasid olemas ei oleks.
Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
Audi - 8,28 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
BMW - 7,29 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Hmmh, mul 1.4TSI manuaal Ateca näitab keskmiseks 5,8l sajale, seal lehel tikub pigem 6,3 olema... No vahet pole, Toyota hübriidid kulutavad igatahes rohkem.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
Audi - 8,28 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
BMW - 7,29 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Re: Autoteema
Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Valdaval osal teedest on piiratud 130ga ja alla.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:... See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Ülevalt nurgast saab valida sobivama keele, kui see numbreid muudaks.
Ise olen sellel lehel näinud kasutajaid Lõuna-euroopast Norrani ja ka Eestist on andmeid sisestatud.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Lemet kirjutas:Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Valdaval osal teedest on piiratud 130ga ja alla.
Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:AMvA kirjutas:... See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Ülevalt nurgast saab valida sobivama keele, kui see numbreid muudaks.
Ise olen sellel lehel näinud kasutajaid Lõuna-euroopast Norrani ja ka Eestist on andmeid sisestatud.
Keel ei muuda tulemust, kahjuks ei saa kasutajaid riigi järgi sorteerida, aga arvestades, et tegemist on saksa domeeniga, siis ilmselt on enamus kasutajaid sakslased.
Re: Autoteema
Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.
7700 ehk tiba üle poole on hetkel veel tõesti vaba, aga ka nendel kehtib tungiv soovitus liikuda kiirusel mitte üle 130 km/h(Richtgeschwindigkeit on asja nimi). Ja ilmselt kehtestatakse Saksamasl lähitulevikus üleüldine kiiruspiirang, debatid sel teemal käivad ja üle poole sakslastest on küsitlustel piirangu kehtestamise poolt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Lemet kirjutas:Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.
7700 ehk tiba üle poole on hetkel veel tõesti vaba, aga ka nendel kehtib tungiv soovitus liikuda kiirusel mitte üle 130 km/h(Richtgeschwindigkeit on asja nimi). Ja ilmselt kehtestatakse Saksamasl lähitulevikus üleüldine kiiruspiirang, debatid sel teemal käivad ja üle poole sakslastest on küsitlustel piirangu kehtestamise poolt.
See ei ole hetkel relevantne.
-
- Liige
- Postitusi: 1757
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas: ka Eestist on andmeid sisestatud.
Ma vast peaaegu 10 aastat andmeid sisestanud
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40170
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Walter2 kirjutas:Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.
Pole sel dpf filtril mingit vahetamise intervalli (nagu ka katalüsaatoril) - kui toitesüsteem on korras ja mootor õli ei võta ning põletustsüklid toimuvad regulaarselt siis kestab kaua. Tegu on olemuselt sõelaga mis kogub tahmaosakesed kinni ning filtri täissaamisel ''köhib'' sisu sobival võimalusel välja.
Lisaks - kes pole raha peale päris vihane, siis DPF-i hukka minekul pole seda vaja "vahelt lõigata", ega osta esindusest seda kirve hinnaga, neid toodetakse juba mõnda aega ka b-varuosana ja hinnad on tulnud ühe nulli võrra alla.
Näiteks https://www.bmcatalysts.co.uk/
neil on e-bays mitu müüjat ja saadavad Eestisse kah. Kahjuks peale "brexitit" tuleb maksta lisaks tollimakse.
Ma ei ole sealt DPF-i ostnud, aga AMG mersu tuletorud koos katalüsaatoriga said minu lauale ca 300 euroga ja monteerides tundusid igati kvaliteetsed. Ning heitgaasid olid ka korras. Esinduses oli sama asi pea 2000. Sealt julgeks osta küll.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:
Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
Alla 5L/100km ja võimsus 66kW - ∞ Maailmapäästmise juures mingit alla 66KW loksudega uimamist olla ei saa ilmselt.
Samas, kui valikusse võtta 50- 77kW VW manuaalkastidega diislid siis näitab üleüldiseks keskmiseks 5,75 l. Mis, olgem ausad on väga hea. Spritmonitori keskmise saab võtta nö rusikareeglina, millest Eesti oludes korras auto üldiselt võtab vähem.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autoteema
Mida pointi on võrrelda autokasutajate sisestatud subjektiivseid andmeid kuskil n riigis? Umbes sama kui õllekannu taga kiidelda kellel on pikem..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
No tegelik näitaja ja tehaseandmed on ikka nagu öö ja päev. Minu aasta ja nats enam vana diisel (1,995L, 130 kW, Co2 162 (g/km), EURO 6 kuigi samuraide maa päritolu), ARK taustainfo alusel
Tegelik keskmine - enne 30k ülevaatust - siis nullistasin, oli 7,8; järgneva mõnetuhande hetke keskmine on 7,6 ... Parim näitaja jah pärast soojaks sõitu koju, pooleldi allamäge ja vist ka kerge taganttuul, tuli 5,6 ära, tiksusin siis ka spido järgi 80-90 vahel. Rahulik aeg, liiklust polnud.... kilometraazilt on maantesõite märgatavalt enam kui linnasõite, ajakulust nii 50:50...
kui 60k täis saab siis on aeg uueks statistikaks...
ps...
ilmselt ma olen märkinud kuskil juba aga kui teile teeninduses öeldakse et on hooldusvaba automaatkast kus korralise teeninduse kohaselt õli jms ei kontrollita, siis :
a) ärge ostke autot
b) ostke aga müüga mõne aasta jooksul maha
c) kui auto ikka väga meeldib, laske iga paari aasta tagant teha käigukastile eraldi kontroll, sõltumata läbisõidust, lihtsalt kõiksugu tihendid ei pea meie kliima ja soolaoludes vastu, kuigi avalikult seda ei räägita. Tulemuseks on tavaliselt see et ~5 aastat vana avariiline auto maksab vähem kui talle uue käigukasti leidmine.
Kütusekulu
Linnas 6.7 l/100km
Maanteel 5.8 l/100km
Keskmine (NEDC) 6.1 l/100km
Tegelik keskmine - enne 30k ülevaatust - siis nullistasin, oli 7,8; järgneva mõnetuhande hetke keskmine on 7,6 ... Parim näitaja jah pärast soojaks sõitu koju, pooleldi allamäge ja vist ka kerge taganttuul, tuli 5,6 ära, tiksusin siis ka spido järgi 80-90 vahel. Rahulik aeg, liiklust polnud.... kilometraazilt on maantesõite märgatavalt enam kui linnasõite, ajakulust nii 50:50...
kui 60k täis saab siis on aeg uueks statistikaks...
ps...
ilmselt ma olen märkinud kuskil juba aga kui teile teeninduses öeldakse et on hooldusvaba automaatkast kus korralise teeninduse kohaselt õli jms ei kontrollita, siis :
a) ärge ostke autot
b) ostke aga müüga mõne aasta jooksul maha
c) kui auto ikka väga meeldib, laske iga paari aasta tagant teha käigukastile eraldi kontroll, sõltumata läbisõidust, lihtsalt kõiksugu tihendid ei pea meie kliima ja soolaoludes vastu, kuigi avalikult seda ei räägita. Tulemuseks on tavaliselt see et ~5 aastat vana avariiline auto maksab vähem kui talle uue käigukasti leidmine.
Re: Autoteema
Sa oled siis vist päris raske gaasijalaga, või ei oska samuraid diisleid teha (mis on tegelikult tõsi).
Mul on rootsi raud, ise eriti kerge gaasijalaga ei ole, mootor 158 kW automaat. Selline harju keskmine on pidevalt 6,6 - 6,7. Kui maanteel rahulikult sõita on võimali Tallinn-Tartu otsal saada kesmiseks 4,9-5,1. Ja mul on reeglina alati ka midagi katusel aerodünaamikat rikkumas. Aga maanteamet väidab muidugi midagi muud, kuid ma seda väga ei põe. Ilmselt on ka need numbrid võimalik kätte saada, aga see eeldab tõsist pingutust.
Aga mis puudutab hooldust ja vahetusvälpasid, siis mu kastil on kah "eluaegne õli" kahe klausliga - esiteks kontrollib miski andur õli kvaliteeti (ei ole tõesti süvenenud, mis printsiibil see töötab, ilmselt mingi juhtivuse erinevus) ja kui auto ütleb, siis peab vahetama ning autotootja on ise öelnud, et rasketes tingimustes ja taksokasutuses tuleb iga 60.000 tagant vahetada, millest olengi juhindunud (jama on see et kasutataks spetsõli, mis on päris kirves - 5 liitrit ca 200 eur). Õlitaset mõõta ega kontrollida ise ei saa, seda teeb kah elektroonika, niisamuti nagu mootoris.
Mul on rootsi raud, ise eriti kerge gaasijalaga ei ole, mootor 158 kW automaat. Selline harju keskmine on pidevalt 6,6 - 6,7. Kui maanteel rahulikult sõita on võimali Tallinn-Tartu otsal saada kesmiseks 4,9-5,1. Ja mul on reeglina alati ka midagi katusel aerodünaamikat rikkumas. Aga maanteamet väidab muidugi midagi muud, kuid ma seda väga ei põe. Ilmselt on ka need numbrid võimalik kätte saada, aga see eeldab tõsist pingutust.
Aga mis puudutab hooldust ja vahetusvälpasid, siis mu kastil on kah "eluaegne õli" kahe klausliga - esiteks kontrollib miski andur õli kvaliteeti (ei ole tõesti süvenenud, mis printsiibil see töötab, ilmselt mingi juhtivuse erinevus) ja kui auto ütleb, siis peab vahetama ning autotootja on ise öelnud, et rasketes tingimustes ja taksokasutuses tuleb iga 60.000 tagant vahetada, millest olengi juhindunud (jama on see et kasutataks spetsõli, mis on päris kirves - 5 liitrit ca 200 eur). Õlitaset mõõta ega kontrollida ise ei saa, seda teeb kah elektroonika, niisamuti nagu mootoris.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist