AMvA kirjutas:OLAVI kirjutas:Nagu näha ei viitsita oma postitatud linke läbilugeda või saada aru nendes kirjutatust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification , kirjutatakse:
"Valitsused ja eraorganisatsioonid on välja töötanud autode klassifitseerimise skeemid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel, sealhulgas autode reguleerimiseks, kirjeldamiseks ja liigitamiseks .
Rahvusvaheline standard ISO 3833-1977 Maanteesõidukid-tüübid-Mõisted ja määratlused määratleb ka autode klassifitseerimise mõisted."
https://www.wikiwand.com/es/Clasificaci ... C3%B3viles
Rahvusvaheliselt kasutatakse kõiki igat tüüpi sõidukite eeskirju (välja arvatud Austraalias, Indias ja Ameerika Ühendriikides), näiteks ISO 3833-1977.
Selle ebaselguse vältimiseks kehtestas Euroopa Liit 2018. aastal fikseeritud kategooriad.
Ehk igaüks võib kasutada oma klassifikatsioone aga rahvusvaheline standart on hetkel EUs ISO 3833-1977 tuginev ja EUs hetkel kehtiva klassifikatsiooni määrab see dokument (Eesti keeles):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 58&from=EN
C osa, 2. tabel: M1-kategooria sõidukid
(Kes ei viitsi kerida, siis siin on Belgia leht eraldi tabeliga: https://www.homologation.be/fr/home/types-koetswerk/ )
Dokumendi: "ISO 3833:1977 Road vehicles — Types — Terms and definitions" saab osta näiteks siit: https://www.iso.org/standard/9389.html
Igasugused muud (netis leitavad) klassifikatsioonid (USA, Inglise, Austraalia, Aafrika, jne.) on meie oludes ainult informatiivse tähtsusega ega pole EUs ametlikud.
Täpselt sammuti nagu ei osta me galloniga bensiini ega naelte eest vorsti.
(Ei see pole minu asi, et kuidas keegi oma masinaid jaotab, vaid lihtsalt infoks jagan et kuidas on seaduse järgi, sest nagu näha siis paljud ei tea kuidas toimub EUs seaduseloome hierarhia ja seega ei saa aru et kuidas need meid mõjutavad.)
OLAVI, ma esitan sulle otsese küsimuse - kas sa oled veidi kohtlane?
Kes siin teemas on üldse rääkinud mingist "seaduslikust" kategoriseerimisest? Selle tõid sina sisse, täiesti arusaamatul põhjusel.
PS. See, et sa ei tea neid üldkasutatavaid autode kategooriaid, näitab minu jaoks vaid ühte - sa oled tegelikult autondusest väääga kaugel seisev isik, sest neid teavad kõik, kes vähegi autode müügi- ja hoolduettevõtetes töötavad. Seda üteln ma sulle oma üle 10 aastase kogemusega autoärist.
Just täpselt sellepärast tõin siia, kui konkreetsust nõudvasse ja täpsete terminite kasutamist vajavasse tehnilisse teemasse, viited ainukesele standartiseeritud klassifikatsioonile, et humanitaarid ei saaks solkida tehnilist keelt. (Et ei juhtuks nii: viewtopic.php?f=76&t=26662&p=683795#p683795 )
Isegi kui "luuletaja" on 10 aastat edukalt rooli keeranud ei anna see talle õigust keelt solkida funktsionaalse lugemisoskuse puudumise tõttu.
Müügimehed on läbi aegade, igasuguste luuleliste epiteetidega, püüdnud lihtsameelsele ostjale oma "hobust" kaunimaks manada.
Liiklusvahendeid võib vägagi mitmel moel klassifitseerida, kas turvavööde arvu, spoilerite suuruse või adrahõlmade järgi aga need ei ole üldkasutatavad, kui neid kuulutavad välja kitsas ring müügist huvitatud isikud ja kitsama silmaringiga albid kohe tormavad neid "püha tõena" omaks võtma.
Kui vaadata SuureRiigi automüügilehelt https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... lse&vc=Car LIMUSIINE, siis näeme et suures pakkumiste hulgas on ka 1562 suurepärast Sandero nimelist limusiini firma Dacia toodangust.
Aga kui vaatame kodumaist LIMUSIINI valikut https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=26575003 leiame ÜHE auto, seegi on ainult Audi A4.
Nagu näha, et ka erinevad müügiportaalid tõlgendavad autode klasse erinevalt aga kummaski valikus pole "premium" klassi, sest see on müüjate poolt kasutusele võetud "reklaamsõna".