Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Nagu näha ei viitsita oma postitatud linke läbilugeda või saada aru nendes kirjutatust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification , kirjutatakse:
"Valitsused ja eraorganisatsioonid on välja töötanud autode klassifitseerimise skeemid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel, sealhulgas autode reguleerimiseks, kirjeldamiseks ja liigitamiseks .
Rahvusvaheline standard ISO 3833-1977 Maanteesõidukid-tüübid-Mõisted ja määratlused määratleb ka autode klassifitseerimise mõisted."

https://www.wikiwand.com/es/Clasificaci ... C3%B3viles
Rahvusvaheliselt kasutatakse kõiki igat tüüpi sõidukite eeskirju (välja arvatud Austraalias, Indias ja Ameerika Ühendriikides), näiteks ISO 3833-1977.
Selle ebaselguse vältimiseks kehtestas Euroopa Liit 2018. aastal fikseeritud kategooriad.

Ehk igaüks võib kasutada oma klassifikatsioone aga rahvusvaheline standart on hetkel EUs ISO 3833-1977 tuginev ja EUs hetkel kehtiva klassifikatsiooni määrab see dokument (Eesti keeles):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 58&from=EN
C osa, 2. tabel: M1-kategooria sõidukid
(Kes ei viitsi kerida, siis siin on Belgia leht eraldi tabeliga: https://www.homologation.be/fr/home/types-koetswerk/ )

Dokumendi: "ISO 3833:1977 Road vehicles — Types — Terms and definitions" saab osta näiteks siit: https://www.iso.org/standard/9389.html

Igasugused muud (netis leitavad) klassifikatsioonid (USA, Inglise, Austraalia, Aafrika, jne.) on meie oludes ainult informatiivse tähtsusega ega pole EUs ametlikud.
Täpselt sammuti nagu ei osta me galloniga bensiini ega naelte eest vorsti.

(Ei see pole minu asi, et kuidas keegi oma masinaid jaotab, vaid lihtsalt infoks jagan et kuidas on seaduse järgi, sest nagu näha siis paljud ei tea kuidas toimub EUs seaduseloome hierarhia ja seega ei saa aru et kuidas need meid mõjutavad.)

OLAVI, ma esitan sulle otsese küsimuse - kas sa oled veidi kohtlane?

Kes siin teemas on üldse rääkinud mingist "seaduslikust" kategoriseerimisest? Selle tõid sina sisse, täiesti arusaamatul põhjusel.

PS. See, et sa ei tea neid üldkasutatavaid autode kategooriaid, näitab minu jaoks vaid ühte - sa oled tegelikult autondusest väääga kaugel seisev isik, sest neid teavad kõik, kes vähegi autode müügi- ja hoolduettevõtetes töötavad. Seda üteln ma sulle oma üle 10 aastase kogemusega autoärist.


Just täpselt sellepärast tõin siia, kui konkreetsust nõudvasse ja täpsete terminite kasutamist vajavasse tehnilisse teemasse, viited ainukesele standartiseeritud klassifikatsioonile, et humanitaarid ei saaks solkida tehnilist keelt. (Et ei juhtuks nii: viewtopic.php?f=76&t=26662&p=683795#p683795 )
Isegi kui "luuletaja" on 10 aastat edukalt rooli keeranud ei anna see talle õigust keelt solkida funktsionaalse lugemisoskuse puudumise tõttu.
Müügimehed on läbi aegade, igasuguste luuleliste epiteetidega, püüdnud lihtsameelsele ostjale oma "hobust" kaunimaks manada.

Liiklusvahendeid võib vägagi mitmel moel klassifitseerida, kas turvavööde arvu, spoilerite suuruse või adrahõlmade järgi aga need ei ole üldkasutatavad, kui neid kuulutavad välja kitsas ring müügist huvitatud isikud ja kitsama silmaringiga albid kohe tormavad neid "püha tõena" omaks võtma.

Kui vaadata SuureRiigi automüügilehelt https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... lse&vc=Car LIMUSIINE, siis näeme et suures pakkumiste hulgas on ka 1562 suurepärast Sandero nimelist limusiini firma Dacia toodangust.

Aga kui vaatame kodumaist LIMUSIINI valikut https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=26575003 leiame ÜHE auto, seegi on ainult Audi A4.

Nagu näha, et ka erinevad müügiportaalid tõlgendavad autode klasse erinevalt aga kummaski valikus pole "premium" klassi, sest see on müüjate poolt kasutusele võetud "reklaamsõna".
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Mina loobun. Kõik maailma autofrimad ja autoesindused on täielikult eksiteel, kuna esitavad ja võrdlevad müügistatistikat mingite stadardiseerimata klasside järgi, mis pole isegi Eesti Standardiameti heakskiitu saanud :wall:

PS. Sulle teadmiseks, et Limousine tähendab saksa keeles igat kõva katusega sõiduautot. Keeli võiks ikka osata.
Kasutaja avatar
Sam Beaver
Liige
Postitusi: 830
Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Sam Beaver »

Ja väga paljud nimetavad universaalkerega autot pikapiks...
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
kuldar81
Liige
Postitusi: 200
Liitunud: 19 Mär, 2021 22:50
Asukoht: Poola
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas kuldar81 »

Tegelane5 kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:

Mõistlik on spetsialisti poole pöörduda, sest autosse integreeritud meediakeskus pole mitte "lihtsalt vahetatav karp" vaid erinevatest moodultest koosnev kompleks, mille originaaltöökorda saamine võib ületada auto enda turuväärtust.
Infiniti FX35, 2005 meediakeskuse skeem:


Ei näe küll antud skeemil ühtegi erinevatest moodulitest koosnevat kompleksi vaid täiesti tavaliselt eraldatud dipleiga ressiiiverit.

Tundub nii ning miskipärast põles lõppvõimu kivi maha nähtavasti. Sama aja Chrysleritel on raadio ning võimendi osa eraldi kusagil taguratta juures. Kui tahta seal raadio välja vahetada siis on sellega tükk tegemist. Aga japsid on alati asju lihtsa(ma)na hoidnud.


Minul on ka võim tagavara rattaa juures selle plastikust ümbrise all (koos CD mängijaga). Käin spetsialisti juures, eks siis paistab kus või mis viga. Aga tänud abi ja soovituste eest kõigile.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Kas saksakeelne "limousine" siiski sedaani tähenduses pole? Neil on eraldi Kombinationskraftwagen ehk lühidalt Kombi (karavan, universaal) ja Kombilimousine (luukpära).
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

häh kirjutas:Kas saksakeelne "limousine" siiski sedaani tähenduses pole? Neil on eraldi Kombinationskraftwagen ehk lühidalt Kombi (karavan, universaal) ja Kombilimousine (luukpära).


https://www.duden.de/rechtschreibung/Limousine

Klassikaline sedaan on neil ikka Stufenheck
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Notchback on enamasti sedaan, aga mitte alati, võib ka luukpära olla. Pmslt lihtsalt tagaosa kuju kirjeldus.

Enivei, saksat ei valda ja ei tea, kuidas need vastavused täpselt on, internet võib kõike väita ;)
Walter2
Liige
Postitusi: 4019
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Sam Beaver kirjutas:Ja väga paljud nimetavad universaalkerega autot pikapiks...

Nagu varem juba mainiti - need paljud võiksid võõrkeeli ka osata.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

jackpuuk kirjutas:Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.


Mis asjad neil seal siis lagunevad? Mul on elus ainult üks jaapani auto olnud, kuskil 1990 alguses Toyota Hiace ja seepärast võrdlusmomenti polegi. Üks tuttav ostis küll kunagi uue Honda, praegult on ca 400 000 ja oma jutu järgi "pole midagi remontinud". Ma olen kõik oma sõiduautod ca 200 000 läbisõiduga ostnud ja kohe hakatuseks min 20 % ostuhinnast remondile kulutanud et sellest rondist auto saada. Sealt edasi pole ka midagi lagunenud kuigi kõige suurem läbisõit jõudis kuhugi 600 000+ kanti. Taksovanad sõidavad oma mersudega vähemalt sama palju ja nad ei kurda ka et ülepäeva peab remontima. Kui peaks oleksid pankrotis sest töövahend ootab remondijärjekorras.

Üks müüt saksa autode lagunemisest saab muarust toitu sellest et järelturul on üüratult sellisest rauast varuosi millest isegi süldikaussi oleks patt teha. Ostetakse odavast hinnast pimestatuna, pannakse külge ja imestatakse poole aasta pärast et juba katki. Sõber seletas alles aasta tagasi et Passati pidamine on üliodav , piduriketas maksis 9 EUR. Ma mainisin et minuteada algavad piduriketta hinnad kuskilt 29 EUR tasemelt. Eino, kes mind kuulab ja tänavu lāks uus komplekt jälle alla sest ülevaatuselt enam lābi ei saanud :)

Jaapani autodele päris sellist saasta Euroopas polnudki saada. Võib-olla nüüd alibaba- aegadel on tekkinud.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas:Nagu varem juba mainiti - need paljud võiksid võõrkeeli ka osata.

Võibolla on keeleõppimisel abiks Heido Ots poolt 1993a. koostatud 280lk. Eesti-Saksa-Inglise-Vene "Auto sõnastik", mis on hetkeks küllaltki vana aga kõige täiuslikum autoalane Eestikeelne teatmematerjal raamatu kujul, kus on kõik seadmete detailid koos piltidega mitmes keeles ülesloetud.
Manused
1631888896498.jpg
1631888913510.jpg
1631888922618.jpg
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Käisin siis täna autohoolduses ja uurisin, millal uue auto saaks, praegune juba 3 aastat vana ja paras aeg müümiseks - auto24 küsitakse minu praeguse autod eest sama hinda millega ma ostsin, oleks kaval välja vahetada. Öeldi, et uue auto saaks kõige varem 8 kuu aga võibolla aasta pärast, mõistlik oleks kohe järjekorda panna, sest pole kindel, et kriis aasta jooksul läbi saaks. Pisikeses šokis küsisin Ioniq5 kohta, et särtsukad hetkel ju kallid ja ehk saab varem. Aga neid pidada veel kauem ootama. Mnjaa... Paistab, et mõistlik on vanaga edasi sõita kuniks olukord normaliseerunud on, praegu saab normaalse uue auto ainult tutvustega leti alt :(
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: ... Ostetakse odavast hinnast pimestatuna, pannakse külge ja imestatakse poole aasta pärast et juba katki. Sõber seletas alles aasta tagasi et Passati pidamine on üliodav , piduriketas maksis 9 EUR. Ma mainisin et minuteada algavad piduriketta hinnad kuskilt 29 EUR tasemelt. Eino, kes mind kuulab ja tänavu lāks uus komplekt jälle alla sest ülevaatuselt enam lābi ei saanud :)

Jaapani autodele päris sellist saasta Euroopas polnudki saada. Võib-olla nüüd alibaba- aegadel on tekkinud.

Ühekettalised, ilma jahutusribideta väikse mootoriga auto kettaste hind algabki 9 juurest.
Ülevaatusel kontrollitakse stendis pidurite võrdsust, mitte klotside hinda.
Kui autoga vähe sõidetakse ja sõidetakse nii aeglaselt, et pidureid töösoojaks ei saadagi, siis kattuvad malmist kettad ja klotsid (olenematta hinnast) saastaga mis tekitab pidurite ebavõrdsuse.
Kettad saab jälle puhtaks, kui minna maanteele ja teha maanteekiirusel mitu korralikku pidurdust.

SinuTorus olev "Kalli klotsitootja" piduristendis tehtud test erinevate klotsidega näitas, et kallimad kettad ja klotsid omandavad siis olulise tähtsuse kui on vajadus teha 2 minuti jooksul 5 (avariilist)täispidurdust 130km/h - 0´ni ehk ringrajal kus kettad oluliselt kuumenevad.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Walter2
Liige
Postitusi: 4019
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Esimese ringiga liisingust tagasi tulnud autosid (3-4 aasta vanuseid) ikka liigub, mõistlik oleks ka neid uurida kui just uue auto lõhn pole see peamine ostuargument.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

[quote="OLAVI"
Ühekettalised, ilma jahutusribideta väikse mootoriga auto kettaste hind algabki 9 juurest.
Ülevaatusel kontrollitakse stendis pidurite võrdsust, mitte klotside hinda.
[/quote]

Algavad jah. Samale autole niisugune ketas millest ma ka kuulnud olen (Brembo kasvôi) oli kuskil 17 EUR ja ülespoole.
Tal ei olnud mitte pidurite võrdsuses küsimus vaid ketas oli liiga õhukeseks kulunud. Sarvikud mõõdavad ülevaatusel ka seda.

Läheb küll juba kliimamuutuste teemasse kuid planeedi päästmise nimel on musta Aafrika sundsteriliseerimise järel kohe teisel järjekohal sellisele kraamile müügikeeldude kehtestamine.
Kuskil Hiinas on ju terast sulatatud nii et taevas must ja need asjad rämeda CO-jalajäljega Euroopasse transporditud. Ainult selleks et kohe jälle Türki sulatusahju saata kus sellest samasugust saasta tehakse.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Some kirjutas: ... auto24 küsitakse minu praeguse autod eest sama hinda millega ma ostsin, oleks kaval välja vahetada. Öeldi, et uue auto saaks kõige varem 8 kuu aga võibolla aasta pärast, mõistlik oleks kohe järjekorda panna, sest pole kindel, et kriis aasta jooksul läbi saaks. Pisikeses šokis küsisin Ioniq5 kohta, et särtsukad hetkel ju kallid ja ehk saab varem. Aga neid pidada veel kauem ootama. Mnjaa... Paistab, et mõistlik on vanaga edasi sõita kuniks olukord normaliseerunud on, praegu saab normaalse uue auto ainult tutvustega leti alt :(

Tänahommikul oli raadios interviu Autoliidu inimesega, kes kurtis et kuna uusi autosid (viiruse tõttu) peale ei tule, siis tühjenevad platsid teiseringi autodest kiiresti.
Mul kah üks vähesõitnud odavauto müügis ja vaatasin kohe Mobile.de, et Saksas on sarnased masinad tonn kallimad kui meil küsitakse.

Rääkides elektriautode "hinna võrdsustumisest ja odavnemisest tulevikus" ei märgita, et mitte elektriautod ei muutu odavamaks, vaid sisepõlemismootoriga autode hind tõuseb elektriauto tasemele.
Walter2 kirjutas:Esimese ringiga liisingust tagasi tulnud autosid (3-4 aasta vanuseid) ikka liigub, mõistlik oleks ka neid uurida kui just uue auto lõhn pole see peamine ostuargument.

Nende kiirete, kes pool aastat tagasi auto tellisid nende omi lisandub turule, aga kui uusi ei tule peale, siis ei lisandu ka teise ringi masinaid turule.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], maxi ja 83 külalist