Autotehnikateema
Re: Autoteema
Ärge mitte hakakegi fantaseerima. Mitte ühtegi kübemefiltrit ei jäetaks autopargis alles, kui selline võimalusepojakegi tekiks. Praegugi paneb nii mõnigi selle alla ainult ülevaatusel käimiseks. Ja kuna meil on käsil ennaktempos rohepööre, siis...tehke omad järeldused...
Re: Autoteema
manjabes kirjutas:Ärge mitte hakakegi fantaseerima. Mitte ühtegi kübemefiltrit ei jäetaks autopargis alles, kui selline võimalusepojakegi tekiks. Praegugi paneb nii mõnigi selle alla ainult ülevaatusel käimiseks. Ja kuna meil on käsil ennaktempos rohepööre, siis...tehke omad järeldused...
Miks nii radikaalselt?
Mull küll meeldib, et kui ma oma auto tööle panen, siis saab ka ümber auto kõndida ja pagassi juures askeldada, ilma et peaks ära lämbuma
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:Miks nii radikaalselt?
Mull küll meeldib, et kui ma oma auto tööle panen, siis saab ka ümber auto kõndida ja pagassi juures askeldada, ilma et peaks ära lämbuma
Ma tahtsin osundada, et arvestuslikult on ühe akf AMvA-suguse kohta 10+ Jeltsini-aegset diislit, mille kohta kehtib minu (võimalik, et liig sarkastiline) märkus.
Re: Autoteema
manjabes kirjutas:AMvA kirjutas:Miks nii radikaalselt?
Mull küll meeldib, et kui ma oma auto tööle panen, siis saab ka ümber auto kõndida ja pagassi juures askeldada, ilma et peaks ära lämbuma
Ma tahtsin osundada, et arvestuslikult on ühe akf AMvA-suguse kohta 10+ Jeltsini-aegset diislit, mille kohta kehtib minu (võimalik, et liig sarkastiline) märkus.
Ei oska kommenteerida, mille põhjal sa selle järelduse teed. Igatahes päälinnas on haisev diisel pigem harv erand, kui reegel.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
vanahalb kirjutas:Lāhematest riikidest pole Ukrainas juba viimased kolm või neli aastat ülevaatust. Sõidavad sellest hoolimata ja hirm üldse tee peale jääda ei lase autot päris ära rondistada.
Soomes pole mootorratastel ülevaatust. Ametlik põhjendus on et tehniliste rikete tõttu juhtub nendega õnnetusi vāga harva ja pole mõtet ülevaatuspunkti vahet voorida. Ühtlasi annab see reegel disaineritele vabad käed:) Suvel juhtus ette ratas millelt originaalsuunatuled olid minema visatud nii et ees polnud neid üldse. Tagumised olid gabariidituledesse installitud ja vilkusid punaselt nagu vanal ameerika autol. Numbrimärgile oli ka mingeid pealuid ja kolpasid juurde maalitud. Omaniku sõnul see politseid ei hāiri.
Huvitav kas Eesti politseid häirib kui ukrainlased oma ülevaatusta autodega Eestis käivad või soomlased igasuguste imemasinatega Tallinnas ringi sõidavad.
Mul tekib ka mõnikord küsimus, et pean mõnesid autosid sellepärast, et mulle meeldivad autod ja ma sõidan osadega ehk 1000 aastas km. Eks miks pa pean laskma end mingitel ülevaatajatel peedistada, kui mul auto on vähemalt rahuldavas korras ja seda igal aastal?
Kuna ma käin ülevaatusel seetõttu vähemalt 5 korda aastas erinevate autodega, siis tean ma hästi, et ülevaatuspunktidel on oma läbikukutamisplaan ja 30 aastat vanal autol leiab alati midagi, millega väänata kordusülevaatus. Ja kui muud ei leia, siis lastakse nimme ülevaatuse ukse ees sul kaua oodata, et katalüsaator maha jahtuks ja küll siis mõni heitgaasinäit ikka üle normi ulatub.
Näiteks katalüsaatorite algusaegadel oli tüüpiline, et katalüsaator vajab korralikuks tööks kõvasti kuumust ja see, mis töötab autobaanil 200 km tunnis, jahedal sügishommikul 30 kmh töristades ei tööta. Üks ülevaataja koinis mind kolmel kordusülevaatusel (sain asjata juppe vahetada). Lõpuks panin uue katalüsaatori ja probleem oli täpselt sama kui vanaga. Hoidad 2 min 3000 pööret ja näidud on ideaalsed, tuled kodust ülevaatuspunkti ja ei vasta. Ja kui sind koinima hakatakse, siis pääsu pole - ülevaatust vahetada ei saa. Soovitan hoiduda ülevaatajatest, kellel on suuremad kordusülevaatuse tasud, seal ollakse vägagi huvitatud sellest, et sind kaks korda kordusülevaadata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
siis tean ma hästi, et ülevaatuspunktidel on oma läbikukutamisplaan ja 30 aastat vanal autol leiab alati midagi, millega väänata kordusülevaatus.
Minu tähelepanekute põhjal töötab turumajandus ülevaatuspunktides üpris kenasti- kohta, kus palehogis peedistamisega tegeletakse, järgmisel aastal lihtsalt ei monda. Ja sedasorti info liigub üpris vilkalt. Minul näiteks pole viomasel kümnel aastal mingeid probleeme olnud, kenasti kohe ja esimese korraga on asjad joonele saanud
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Crispy kirjutas:Noh eks Austraalia puhul on ka see faktor, et kui sa elad "känguruper*es" ja lähim TÜVi punkt on paartuhat kilomeetrit eemal, siis ei ole kuidagi otstarbekas kord aastas selline matk ette võtta.
Ega sama teema on iseenesest ka ju Venemaal Siberi kolkakülades. Aga arvata võib et kui see asi vastu võetakse, siis nende Siberi külaelanike jaoks ei muutu midagi - vaevalt nad ka enne kontrollis käisid. See-eest hakkavad patsaanid Piiteris ja Tšeljabinskis igasuguste eluohtlike rüsadega ringi kärutama.
Kes veel ei tea, siis Eesti väikesaartel (siia ei kuulu Saare- ja Hiiumaa ning Muhu) ei pea ka tehnoülevaatust olema, mõnes kohas ei pruugi olla isegi sellist laevaliini, kus auto üle vedada annab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Suured tänud ette selle viite kohta, kus on selgelt kirjas erisus, et mingil väikesaarel ei pea olema tehnoülevaatust.Kapten Trumm kirjutas: ... Kes veel ei tea, siis Eesti väikesaartel (siia ei kuulu Saare- ja Hiiumaa ning Muhu) ei pea ka tehnoülevaatust olema, mõnes kohas ei pruugi olla isegi sellist laevaliini, kus auto üle vedada annab.
Tahaks ennast harida!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autoteema
vana uudis juba
https://www.mnt.ee/et/soiduk/tehnoulevaatus
https://www.mnt.ee/et/soiduk/tehnoulevaatus
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94602 ... -sugisesse
*) Kasutatud autod lähevad üha rohkem hinda, tavaliselt pilgeni täis müügiplatsid hõrenevad suure hooga.
Kuhu kadusid kiibid?
Minu poolt väike ülevaade mõtteaineks, et kuidas mõjutavad "suured mängud" ja üleilmsed tõved ka meie (energiatõhusamat) tulevikku nii transpordi ja koduseadmete kaasajastamise osas.
*) Raport: Eesti on ainus automaksuta Euroopa Liidu riik: https://www.err.ee/1608343595/raport-ee ... liidu-riik
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-29310475
*) Naftast oma suure varanduse saanud Rockefellerite pere pärijad müüvad investeeringuid fossiilkütustesse ja reinvesteerivad puhtasse energiasse.
Koalitsiooniga on liitunud umbes 650 inimest ja 180 institutsiooni.
Teade tehti esmaspäeval, päev enne ÜRO kliimamuutuste tippkohtumise avamist teisipäeval (2014a).
Ka kirikute fondid loobuvad osalusest naftaäris: https://www.divestinvest.org/church-of- ... vestments/
*) CCLA, juhtiv fondivalitseja, kes investeerib heategevusorganisatsioonide, sealhulgas anglikaani piiskopkondade nimel, ütles, et on aasta alguses rahalistel põhjustel oma investeeringud naftahiiglastesse Shell ja Total loobunud.
Hinnanguliselt 39 piiskopkonda 42 -st investeerib ühte või mitmesse CCLA kuuest Inglismaa kiriku fondist, kusjuures hiljutine loovutamine jättis kuni 20 piiskopkonna ilma fossiilkütuste investeeringuteta. (2020a.)
Bideni administratsioon annab pooljuhtide kriisi kohta häire. (17. juuli 2021)
https://fortune.com/2021/07/16/biden-ad ... or-crisis/
Kiibitootjad autotootjatele: aeg pooljuhtide kiviajast välja tulla. (17. september 2021)
https://fortune.com/2021/09/17/chip-mak ... Pc-i1DKNaU
https://www.corintech.com/news/posts/20 ... -industry/
*) Paljud autotootjad, sealhulgas Toyota, Volkswagen ja Ford, on pidanud tootmise peatama või vähendama. Kuigi ülemaailmne autotööstus ostab igal aastal hämmastavalt 37 miljardi dollari väärtuses kiipe, peetakse neid pooljuhtide tarnijate jaoks võrreldes teiste tööstusharudega, näiteks olmeelektroonikasektoriga, endiselt miinuseks. Ainuüksi Apple kulutab aastas 56 miljardit dollarit. See on toonud kaasa tõsise tasakaalustamatuse nokitsemise järjekorras, kuna pooljuhtide tootjad on jäänud mõtlema, kuidas oma piiratud toodangut kõige paremini jaotada.
https://fortune.com/2021/07/16/biden-ad ... or-crisis/
Valge Maja Ja Joe Biden Vaatavad Ülemaailmset Pooljuhtide Puudust. (14.apr.2021)
https://www.thinkit.co.uk/white-house-a ... -shortage/
*) Alates esimesest sulgemisperioodist, alates 23. märtsist 2020, on ilmnenud kättesaadavuse probleemid paljude erinevate tehnoloogiliste toodetega, kuna ülemaailmne tarneahel kannatas esialgu tehaste ja turustuste sulgemise ning suurenenud nõudluse tõttu kodus töötamise ja õppimise tõttu.
Suurtel tootjatel TSMC , UMC , SMIC ja Samsung Foundry on üle 60% turuosast ning TSMC, Samsung ja Intel on ainsad kolm ettevõtet maailmas, mis suudavad toota kõige arenenumaid pooljuhte, mida vajavad Apple, AMD ja NVIDIA . (14.apr.2021)
*) Ülemaailmne pooljuhtide tööstus kannatas investor.com andmetel 2019. aastal peaaegu kahe aastakümne vaeseima aastaga , tulud langesid 12%. Kuna tööstuse võtmeisikud töötasid tootmise vähendamise nimel, et vältida oma toodangu devalveerimist, muutis koroonaviirus ostukäitumist kogu maailmas täielikult. Inimesed, kes veedavad rohkem aega kodus, soovisid rohkem tehnoloogiat.
*) Ülemaailmselt saavutas nõudlus seadmete , eriti sülearvutite järele 2020. aastal taseme, mida pole kümme aastat nähtud. Sellele lisandub tootmise taastumine elektroonikasõidukite sektoris, mis on pärast 2020. aasta II kvartali esialgset vähendamist olnud oodatust palju kiirem.
*) Tööstuse suurte tootjate väike arv ja tootmisprotsessi keerukus tähendavad, et pakkumise suurendamine ei ole kohene „lüliti liigutamine“: pooljuhi valmistamine on tihedalt seotud tootmisprotsessidega, mille tarneaeg on 26 nädalat tavaline mikrokiibi tootmisel.
Ülemaailmne Kiibipuudus Jätkub (12. september 2021)
https://www.thinkit.co.uk/global-chip-s ... continues/
*) Sellel lehel kirjeldatakse puuduse põhjuseid, millest peamine on COVID-19 pandeemia ja kiibitootmiskohtade sulgemise kahekordne häda ning kodus töötamise ja õppimise tõttu suurenenud nõudlus seadmete järele.
Samuti on kaetud Hiina ja USA vahelised pinged ning Taiwani põud.
*) Toshiba Electronic Devices & Storage direktor Takeshi Kamebuchi ütles Bloombergile: „kiipide pakkumine jääb väga tihedaks vähemalt järgmise aasta septembrini. Mõnel juhul võime avastada, et mõnda klienti ei teenindata täielikult enne 2023. aastat. ”
*) Autod: Paljud autotootjad, sealhulgas VW, Ford ja Toyota, on teatanud puuduse tõttu tootmise vähendamisest. Sellele lisandub asjaolu, et pandeemia alguses ootasid nad nõudlust uute autode järele, nii et tühistatud kiibitellimused. Aprillis sulges BMW kiibipuuduse tõttu Oxfordis asuva Mini tehase .
Mängukonsoolid: teine tegurite kombinatsioon on toonud kaasa konsoolide puuduse. Sony ja Microsofti uued seadmed (PlayStation 5 ja Xbox Series X) tekitasid nõudlust, samas kui inimesed lahkusid töölt ja neil oli vähem võimalusi vaba aja veetmiseks. On teatatud, et teatud konsoole müüakse eBays kahekordse jaehinnaga.
Videokaardid: nagu konsoolid, on video- või graafikakaardid mängijate seas populaarsed, kuid ka krüptoraha kaevandamise suurenemine on aidanud kaasa puudusele, kuna nendel kaartidel kasutatavad kiibid on kaevandamiseks paremad kui tavalised arvutikiibid.
Teemakohane Wiki leht: https://en.wikipedia.org/wiki/2020%E2%8 ... p_shortage
2020–2021 ülemaailmne kiibipuudus
*) Ülemaailmse kiibikriisi põhjuseks on erinevate sündmuste kombinatsioon, mille peamiseks põhjuseks on COVID-19 pandeemia . Teised põhjused on seostatud Hiina -USA kaubandussõja ja Taiwani põuaga
*) Taiwani põud
2021. aastal koges Taiwan oma üle poole sajandi suurimat põuda , mis tõi kaasa probleeme kiibitootjate seas, kes kasutavad oma tehaste ja vahvlite puhastamiseks suures koguses ülipuhast vett . Näiteks kasutasid TSMC rajatised päevas üle 63 000 tonni vett, mis moodustab üle 10 protsendi kahe kohaliku veehoidla varudest.
Hiina -USA kaubandussõda https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2% ... _trade_war
*) 2018. aasta jaanuaris alustas USA president Donald Trump Hiinale tollitariifide ja muude kaubandustõkete kehtestamist eesmärgiga sundida teda tegema muudatusi selles, mida USA väidab olevat "ebaausad kaubandustavad" ja intellektuaalomandi vargused . Trumpi administratsioon väitis, et need tavad võivad aidata kaasa USA -Hiina kaubandusdefitsiidile ja et Hiina valitsus nõuab Ameerika tehnoloogia Hiinasse üleviimist. Vastuseks USA kaubandusmeetmetele süüdistas Hiina valitsus Trumpi administratsiooni natsionalistlikus protektsionismis ja astus vastumeetmeid.
*) Kasutatud autod lähevad üha rohkem hinda, tavaliselt pilgeni täis müügiplatsid hõrenevad suure hooga.
Kuhu kadusid kiibid?
Minu poolt väike ülevaade mõtteaineks, et kuidas mõjutavad "suured mängud" ja üleilmsed tõved ka meie (energiatõhusamat) tulevikku nii transpordi ja koduseadmete kaasajastamise osas.
*) Raport: Eesti on ainus automaksuta Euroopa Liidu riik: https://www.err.ee/1608343595/raport-ee ... liidu-riik
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-29310475
*) Naftast oma suure varanduse saanud Rockefellerite pere pärijad müüvad investeeringuid fossiilkütustesse ja reinvesteerivad puhtasse energiasse.
Koalitsiooniga on liitunud umbes 650 inimest ja 180 institutsiooni.
Teade tehti esmaspäeval, päev enne ÜRO kliimamuutuste tippkohtumise avamist teisipäeval (2014a).
Ka kirikute fondid loobuvad osalusest naftaäris: https://www.divestinvest.org/church-of- ... vestments/
*) CCLA, juhtiv fondivalitseja, kes investeerib heategevusorganisatsioonide, sealhulgas anglikaani piiskopkondade nimel, ütles, et on aasta alguses rahalistel põhjustel oma investeeringud naftahiiglastesse Shell ja Total loobunud.
Hinnanguliselt 39 piiskopkonda 42 -st investeerib ühte või mitmesse CCLA kuuest Inglismaa kiriku fondist, kusjuures hiljutine loovutamine jättis kuni 20 piiskopkonna ilma fossiilkütuste investeeringuteta. (2020a.)
Bideni administratsioon annab pooljuhtide kriisi kohta häire. (17. juuli 2021)
https://fortune.com/2021/07/16/biden-ad ... or-crisis/
Kiibitootjad autotootjatele: aeg pooljuhtide kiviajast välja tulla. (17. september 2021)
https://fortune.com/2021/09/17/chip-mak ... Pc-i1DKNaU
https://www.corintech.com/news/posts/20 ... -industry/
*) Paljud autotootjad, sealhulgas Toyota, Volkswagen ja Ford, on pidanud tootmise peatama või vähendama. Kuigi ülemaailmne autotööstus ostab igal aastal hämmastavalt 37 miljardi dollari väärtuses kiipe, peetakse neid pooljuhtide tarnijate jaoks võrreldes teiste tööstusharudega, näiteks olmeelektroonikasektoriga, endiselt miinuseks. Ainuüksi Apple kulutab aastas 56 miljardit dollarit. See on toonud kaasa tõsise tasakaalustamatuse nokitsemise järjekorras, kuna pooljuhtide tootjad on jäänud mõtlema, kuidas oma piiratud toodangut kõige paremini jaotada.
https://fortune.com/2021/07/16/biden-ad ... or-crisis/
Valge Maja Ja Joe Biden Vaatavad Ülemaailmset Pooljuhtide Puudust. (14.apr.2021)
https://www.thinkit.co.uk/white-house-a ... -shortage/
*) Alates esimesest sulgemisperioodist, alates 23. märtsist 2020, on ilmnenud kättesaadavuse probleemid paljude erinevate tehnoloogiliste toodetega, kuna ülemaailmne tarneahel kannatas esialgu tehaste ja turustuste sulgemise ning suurenenud nõudluse tõttu kodus töötamise ja õppimise tõttu.
Suurtel tootjatel TSMC , UMC , SMIC ja Samsung Foundry on üle 60% turuosast ning TSMC, Samsung ja Intel on ainsad kolm ettevõtet maailmas, mis suudavad toota kõige arenenumaid pooljuhte, mida vajavad Apple, AMD ja NVIDIA . (14.apr.2021)
*) Ülemaailmne pooljuhtide tööstus kannatas investor.com andmetel 2019. aastal peaaegu kahe aastakümne vaeseima aastaga , tulud langesid 12%. Kuna tööstuse võtmeisikud töötasid tootmise vähendamise nimel, et vältida oma toodangu devalveerimist, muutis koroonaviirus ostukäitumist kogu maailmas täielikult. Inimesed, kes veedavad rohkem aega kodus, soovisid rohkem tehnoloogiat.
*) Ülemaailmselt saavutas nõudlus seadmete , eriti sülearvutite järele 2020. aastal taseme, mida pole kümme aastat nähtud. Sellele lisandub tootmise taastumine elektroonikasõidukite sektoris, mis on pärast 2020. aasta II kvartali esialgset vähendamist olnud oodatust palju kiirem.
*) Tööstuse suurte tootjate väike arv ja tootmisprotsessi keerukus tähendavad, et pakkumise suurendamine ei ole kohene „lüliti liigutamine“: pooljuhi valmistamine on tihedalt seotud tootmisprotsessidega, mille tarneaeg on 26 nädalat tavaline mikrokiibi tootmisel.
Ülemaailmne Kiibipuudus Jätkub (12. september 2021)
https://www.thinkit.co.uk/global-chip-s ... continues/
*) Sellel lehel kirjeldatakse puuduse põhjuseid, millest peamine on COVID-19 pandeemia ja kiibitootmiskohtade sulgemise kahekordne häda ning kodus töötamise ja õppimise tõttu suurenenud nõudlus seadmete järele.
Samuti on kaetud Hiina ja USA vahelised pinged ning Taiwani põud.
*) Toshiba Electronic Devices & Storage direktor Takeshi Kamebuchi ütles Bloombergile: „kiipide pakkumine jääb väga tihedaks vähemalt järgmise aasta septembrini. Mõnel juhul võime avastada, et mõnda klienti ei teenindata täielikult enne 2023. aastat. ”
*) Autod: Paljud autotootjad, sealhulgas VW, Ford ja Toyota, on teatanud puuduse tõttu tootmise vähendamisest. Sellele lisandub asjaolu, et pandeemia alguses ootasid nad nõudlust uute autode järele, nii et tühistatud kiibitellimused. Aprillis sulges BMW kiibipuuduse tõttu Oxfordis asuva Mini tehase .
Mängukonsoolid: teine tegurite kombinatsioon on toonud kaasa konsoolide puuduse. Sony ja Microsofti uued seadmed (PlayStation 5 ja Xbox Series X) tekitasid nõudlust, samas kui inimesed lahkusid töölt ja neil oli vähem võimalusi vaba aja veetmiseks. On teatatud, et teatud konsoole müüakse eBays kahekordse jaehinnaga.
Videokaardid: nagu konsoolid, on video- või graafikakaardid mängijate seas populaarsed, kuid ka krüptoraha kaevandamise suurenemine on aidanud kaasa puudusele, kuna nendel kaartidel kasutatavad kiibid on kaevandamiseks paremad kui tavalised arvutikiibid.
Teemakohane Wiki leht: https://en.wikipedia.org/wiki/2020%E2%8 ... p_shortage
2020–2021 ülemaailmne kiibipuudus
*) Ülemaailmse kiibikriisi põhjuseks on erinevate sündmuste kombinatsioon, mille peamiseks põhjuseks on COVID-19 pandeemia . Teised põhjused on seostatud Hiina -USA kaubandussõja ja Taiwani põuaga
*) Taiwani põud
2021. aastal koges Taiwan oma üle poole sajandi suurimat põuda , mis tõi kaasa probleeme kiibitootjate seas, kes kasutavad oma tehaste ja vahvlite puhastamiseks suures koguses ülipuhast vett . Näiteks kasutasid TSMC rajatised päevas üle 63 000 tonni vett, mis moodustab üle 10 protsendi kahe kohaliku veehoidla varudest.
Hiina -USA kaubandussõda https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2% ... _trade_war
*) 2018. aasta jaanuaris alustas USA president Donald Trump Hiinale tollitariifide ja muude kaubandustõkete kehtestamist eesmärgiga sundida teda tegema muudatusi selles, mida USA väidab olevat "ebaausad kaubandustavad" ja intellektuaalomandi vargused . Trumpi administratsioon väitis, et need tavad võivad aidata kaasa USA -Hiina kaubandusdefitsiidile ja et Hiina valitsus nõuab Ameerika tehnoloogia Hiinasse üleviimist. Vastuseks USA kaubandusmeetmetele süüdistas Hiina valitsus Trumpi administratsiooni natsionalistlikus protektsionismis ja astus vastumeetmeid.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Nagu eelnevast märgata võib ei mainita kuskil kiipide potensiaalseteks (väga kõrgete nõudmistega) tarbijateks militaariat ja tormiliselt arenevat droonimajandust, mis nõuavad väga kergeid ja kvaliteetseid kiipe.
Et moodsate nutiseadmete põlvkonna laiatarbe kiibid pole veel "päris küpsed" kasutamiseks autode ja (militaar)droonide nõutud laia kasutustemperatuuride (-35C - +65C) vahemikus annab aimu "kõige parema" nutika kasutusjuhend: https://support.apple.com/en-us/HT20167 ... i3KZPmUTAo
*) Kasutage iOS -seadmeid, mille ümbritsev temperatuur on vahemikus 0 ° kuni +35 ° C.
Ärge jätke seadet autosse, sest pargitud autode temperatuur võib selle vahemiku ületada.
Kiibitootjad ise väidavad, et kuna autodes kasutatavate 20 aasta taguse tehnoloogiaga valmistatavate kiipide tootmisliinid on nüüdseks amortiseerunud, siis nemad ei taha investeerida vananenud (mitte majanduslikult kasuliku) tehnoloogia tootmiseks uutesse tootmisliinidesse.
Muidugi ka projekti "Made in China 2025" https://en.wikipedia.org/wiki/Made_in_China_2025
Põhimõtete vastane on toota võõrsil väljatöötatud arhitektuuril ja tarkvaral põhinevaid kiipe.
https://www.err.ee/938490/analuutik-hii ... desse-viia
*) Siiditee projekt on osa veel suuremast projektist - "Made in China 2025" -, mis näeb ette Hiina tööstuse moderniseerimist kümnes valdkonnas alates IT-st kuni meditsiinitööstuseni ning "maailma odava tehase" rolli hülgamist.
*) "Aastaks 2025 peaks Hiina olema jõudnud maailmatasemel tehnoloogiliste jõudude hulka. See on äratuskell USA-le ja Euroopale. Mõlemad märkasid seda nõuet ning said aru, et kui Hiina tõusu tuleb aeglustada või peatada, siis tehnoloogia arengut, mis juhib moderniseerimist tänapäeval, ei tohi Hiinale võimaldada," rääkis Hiina analüüsi ja strateegia keskuse president Jayadeva Ranade.
(Nagu näha on Hiinale vägagi kasulik teiste riikide koormamine keskkonnatasudega ja selles valguses peaks poliitikud kuulama valdkondade spetsialiste, kui nad ei taha et varsti võidakse neid "diversantideks" nimetada.)
Et moodsate nutiseadmete põlvkonna laiatarbe kiibid pole veel "päris küpsed" kasutamiseks autode ja (militaar)droonide nõutud laia kasutustemperatuuride (-35C - +65C) vahemikus annab aimu "kõige parema" nutika kasutusjuhend: https://support.apple.com/en-us/HT20167 ... i3KZPmUTAo
*) Kasutage iOS -seadmeid, mille ümbritsev temperatuur on vahemikus 0 ° kuni +35 ° C.
Ärge jätke seadet autosse, sest pargitud autode temperatuur võib selle vahemiku ületada.
Kiibitootjad ise väidavad, et kuna autodes kasutatavate 20 aasta taguse tehnoloogiaga valmistatavate kiipide tootmisliinid on nüüdseks amortiseerunud, siis nemad ei taha investeerida vananenud (mitte majanduslikult kasuliku) tehnoloogia tootmiseks uutesse tootmisliinidesse.
Muidugi ka projekti "Made in China 2025" https://en.wikipedia.org/wiki/Made_in_China_2025
Põhimõtete vastane on toota võõrsil väljatöötatud arhitektuuril ja tarkvaral põhinevaid kiipe.
https://www.err.ee/938490/analuutik-hii ... desse-viia
*) Siiditee projekt on osa veel suuremast projektist - "Made in China 2025" -, mis näeb ette Hiina tööstuse moderniseerimist kümnes valdkonnas alates IT-st kuni meditsiinitööstuseni ning "maailma odava tehase" rolli hülgamist.
*) "Aastaks 2025 peaks Hiina olema jõudnud maailmatasemel tehnoloogiliste jõudude hulka. See on äratuskell USA-le ja Euroopale. Mõlemad märkasid seda nõuet ning said aru, et kui Hiina tõusu tuleb aeglustada või peatada, siis tehnoloogia arengut, mis juhib moderniseerimist tänapäeval, ei tohi Hiinale võimaldada," rääkis Hiina analüüsi ja strateegia keskuse president Jayadeva Ranade.
(Nagu näha on Hiinale vägagi kasulik teiste riikide koormamine keskkonnatasudega ja selles valguses peaks poliitikud kuulama valdkondade spetsialiste, kui nad ei taha et varsti võidakse neid "diversantideks" nimetada.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Kiibitootjad autotootjatele: aeg pooljuhtide kiviajast välja tulla. (17. september 2021)
Siin on tegu kiibitootjate müügitööga, mitte mingi tõsiseltvõetava mure või probleemiga. Kui me ei räägi just isesõitvatest autodest, mis nõuab ohtralt arvutusvõimsust, siis enamuse auto funktsioonide osas pole väga vahet kas kiip on 16 nm või 45 nm. Pigem on probleem selles, et autotootjad ei kasuta eriti tõhusaid disaine. Modulaarsus on tore asi, kuid kui su auto kasutab mitmekümne jagu erinevaid mooduleid, siis kaob kokkuvõttes asjal mõte ära. See on lihtsalt terve hunnik kiipe, mis raiskab tootmismahtu ja tekitab üleliigset keerukust. Näiteks Fordi viimane elektriauto sisaldab kusagil 50 (!) erinevat juhtmoodulit (kiipe on veel rohkem). Tesla kasutab umbes pool sellest.
*) Kasutage iOS -seadmeid, mille ümbritsev temperatuur on vahemikus 0 ° kuni +35 ° C.
Ärge jätke seadet autosse, sest pargitud autode temperatuur võib selle vahemiku ületada.
Ma ei usu, et probleem on tingimata elektroonikas/kiipides, vaid seadme üldises disainis. Tõenäoliselt on peamiseks piirajaks telefoni aku, mitte kiip ise. Ränikiibid võivad edukalt ka 100 kraadise kuumuse ära kannatada. Kui kiip on hästi isoleeritud keskkonnast, siis ka külm temperatuur ei ole probleem. Peamine mure sellistes oludes on kondensatsioon.
Viimati muutis nimetu, 21 Sept, 2021 11:49, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Kiibitootjatede dotseerimine meenutab juba aastatetagust vimma BMW ja Windowsi vahel
Seal tikkis keski Microsofti tegelane autotööstust õpetama, et kui nad areneks sama kiiresti kui arvutid, siis sõidaks me täna autodega, mis maksaks 1000 eurot ja võtaks 1 liitri bensiini 100 km peale.
Seepeale kommenteeris keski BMW juhtivtegelane, et kui me toodaks autosid samamoodi nagu arvuteid, siis sõidaks me täna autodega, mis jääks keset teed ilma mingi põhjuseta seisma (kuid saaks uuesti sõitma restart nupu abil), kui auto läheks rikki, tuleks uus auto osta ja enne turvapadja avanemist küsiks auto sinult kaks korda "Do you really want to deploy airbags" (arvake, mitu % inimesi jõuaks enne puu otsa sõitmis "yes" klikkida.
Seal tikkis keski Microsofti tegelane autotööstust õpetama, et kui nad areneks sama kiiresti kui arvutid, siis sõidaks me täna autodega, mis maksaks 1000 eurot ja võtaks 1 liitri bensiini 100 km peale.
Seepeale kommenteeris keski BMW juhtivtegelane, et kui me toodaks autosid samamoodi nagu arvuteid, siis sõidaks me täna autodega, mis jääks keset teed ilma mingi põhjuseta seisma (kuid saaks uuesti sõitma restart nupu abil), kui auto läheks rikki, tuleks uus auto osta ja enne turvapadja avanemist küsiks auto sinult kaks korda "Do you really want to deploy airbags" (arvake, mitu % inimesi jõuaks enne puu otsa sõitmis "yes" klikkida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Et moodsate nutiseadmete põlvkonna laiatarbe kiibid pole veel "päris küpsed" kasutamiseks autode ja (militaar)droonide nõutud laia kasutustemperatuuride (-35C - +65C) vahemikus annab aimu "kõige parema" nutika kasutusjuhend: https://support.apple.com/en-us/HT20167 ... i3KZPmUTAo
*) Kasutage iOS -seadmeid, mille ümbritsev temperatuur on vahemikus 0 ° kuni +35 ° C.
Ärge jätke seadet autosse, sest pargitud autode temperatuur võib selle vahemiku ületada.
Sellest teha järeldus kiibi kasutuskeskkonna kohta on muidugi täiesti meelevaldne.
Ma pidin näiteks see suvi vahetama kaks korda oma telefoni klaasist (enamusel tippmudelitest on see klaasist) tagapaneeli, kuna kuumenes üle ja lõi tekkinud paisumispingetest praod sisse.
Üldiselt kui keegi annab oma seadmele mingid kasutustingimused, siis kehtivad need seadmele kui tervikule ja ei isloomusta üksikuid kasutatud komponente.
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:Sellest teha järeldus kiibi kasutuskeskkonna kohta on muidugi täiesti meelevaldne.
Ma pidin näiteks see suvi vahetama kaks korda oma telefoni klaasist (enamusel tippmudelitest on see klaasist) tagapaneeli, kuna kuumenes üle ja lõi tekkinud paisumispingetest praod sisse.
Üldiselt kui keegi annab oma seadmele mingid kasutustingimused, siis kehtivad need seadmele kui tervikule ja ei isloomusta üksikuid kasutatud komponente.
Nõus. Apple kasutab oma IOS seadmete kiipide jaoks hetkel TSMC 5nm tooteliini, veel IPhone 11 ajastu kasutati TSMC 7nm oma.
Sama kiibitootmise protsessi peal tehtud videokaartidel on töötemperatuur 70-90 kraadi juures (kusjuures igasugu krüptokaevandajatel 24/7 ja aastaid). Läpakate protsessorid lähevad kohati veel kuumemaks.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist