AMvA kirjutas:Võttes arvesse ka auto vanust, siis ma kardan et elektriautod põlevad suhtes autode hulka tihedamalt.
Vaevalt küll. Need on siiski üksikud eksemplarid ja tihti lapshaigustega uued mudelid. Lisaks ei tasu unustada et meedia kajastab praktiliselt kõiki elektriautode põlenguid. Bensiini puhul (vähemalt statistika järgi) väga harva..
Inimesed kipuvad ära unustama, et ka bensiin on tuleohtlik ja tavaautosid süttib üsna regulaarselt. USAs näiteks oli 2019. aastal
üle 190 000 auto tulekahju.
Sõidetud miili kohta juhtub näiteks
Tesladel tulekahjusid 10x vähem kui tavaautodel. Ja neid liigub USA teedel siiski juba umbes miljon.
Kui minna vähe demagoogiliseks ja tuua näiteks anekdootlike isiklikke kogemusi, siis ühel tuttaval
süttis veel selle aasta veebruaris lihtsalt garaažis seisev auto:
Tuttavatest elektriauto omanikest (keda küll ka ainult mõned üksikud) pole keegi kuulnud kedagi, kellel oleks midagi põlema läinud.
Ehk siis tegelik murekoht ei ole mitte süttimiste tihedus (mis on siiski väga väga harva) vaid se, et elektriautosid
on sisuliselt võimatu kustutuda.
Samas ka seda tõika välja toovad inimesed kipuvad tihti olema parajalt kahepalgelised. Täpselt sama oht varitseb meid enamvähem kõigi liitiumioon akudega seadmete puhul:
Nende seadmetega on inimestel aga reeglina rohkem kogemust ja seetõttu ka hirmu vähem - kuigi oht on täiesti olemas. Seetõttu olen korduvalt juhtinud väikeste sugulate tähelepanu, mitte laadida telefoni või arvutit voodi peal.
Ühesõnaga, kui su elektriauto akupank põlema läheb, on väga halvasti ja auto 100% mahakandmisele. Tõenäosus aga, et see juhtub on circa 10x väiksem kui tavaautol. Lisaks sellele on need juhtumid peaaegu erandituna pargituna, mitte näiteks õnnetuses.
Seda kõike arvesse võttes küll, korraldaks ise elektriauto parkimise pigem varikatuse alla, mitte garaaži, kui see just ei ole üleni kivist/betoonist ja tränist suht vaba.