Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Aitäh!

See saade siis: https://leht.postimees.ee/7348090/eston ... i-ole-haud

Otsevaade väga hästi äratuntav siiski ei ole:
Pilt
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Kui mina parve juurde jõudsin, siis kaks reisijat hakkasid mind kättpidi sisse tõmbama, mis ei ole meres võimalik. Need, kes on õppinud, teavad, et niipidi sinna parve ei saa, kuna keha raskus segab sind. Õnneks oli parves ka üks meeskonnaliige, kes tõmbas mind vööst kukerpalli parve ja siis hakkasime teisi ka sisse tõmbama. Meil oli vist isegi ülekoormatud parv, meid oli 30 inimest 25se parve peal.

[...]

Nad püüdsid tõsta konksuga tervet parve üles, et siis ei peaks inimesed parves üldse midagi tegema, aga parv oli liiga raske, sest parv oli vett täis – põhi läks lihtsalt katki. Kõik hakkasid parve katuse peale ronima. Mul oli eriti hirmus, sest mul polnud selleks ajaks enam vesti. Alles jäid pooled neist, kes enne parves olid.
Seda, et kuskil oskamatu päästmisega pool päästetavatest ära tapeti, ma seni ei teadnudki :rip:
Kasutaja avatar
Siki
Liige
Postitusi: 1269
Liitunud: 09 Juun, 2020 14:29
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Siki »

Mina loen sealt välja et "parvele alles jäid pooled", mitte "ellu jäid pooled"..
marks1432
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 09 Mär, 2014 12:23
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas marks1432 »

Kriku kirjutas:Seda, et kuskil oskamatu päästmisega pool päästetavatest ära tapeti, ma seni ei teadnudki :rip:


Tegemist peaks olema siis päästeparv "I"-ga, lõpparuande lk 80-81.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Crispy »

Kui nüüd mälu ei peta, siis sellest on varemgi juttu olnud, et kas oskamatuse/kiirustamise/ähmi tõttu tegutseti inimesi kopteritesse tõstmisel osaliselt valesti ja kahtlemata said ka mõned hukka selle käigus.
Ghostship
Liige
Postitusi: 367
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Ghostship »

Ka suurtele laevadele päästeparvedest üles ronimisega või pardale tõstmise käigus sai kahjuks mitu inimest hukka :(
Täispuhutavad kaldteed ei olnud mõeldud nii tormisele merel kasutamiseks ja selleks ajaks kui piisavalt valgeks läks, et päästeparvi merest üles korjama hakati olid inimesed mitu tundi külmas vees võitlemisest täiesti läbi.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?

Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas retti »

Kriku kirjutas:Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?

Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.

Teoreetiliselt võimalik aga aeg seab piirid.
Mina nägin päästetute nimekirja Pihti ja Veidede nimedega kell 8 hommikul.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Manurhin »

Kriku kirjutas:Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?

Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.

Ei. Kirja pandi need, kes olid juba kopteritega maale toimetatud. Need, kes laevadega päästeti, pandi ilmselt juba laeval kirja. Fakt on see, et iga päästetu pidi oma nime ise ütlema. Seda on kõik pääsenud tunnistanud. Lõpuks, kes üldse teadis, kes parvel oli? Parvelolijad ise ehk võisid endid üksteisele tutvustada (või olid juba varem tuttavad), aga päästjad ei saanud seda mitte kuidagi teada. Kui päästja trossi otsas parvele laskus, siis hakkas ta ikka kõigepealt päästma, keda veel päästa sai, mitte inimesi küsitlema. Paljud olid juba nii külmunud, et vaevu veel elus ja poleks vastata suutnudki.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9137
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kilo Tango »

Manurhin kirjutas:Fakt on see, et iga päästetu pidi oma nime ise ütlema. Seda on kõik pääsenud tunnistanud.


Siin see võti ongi. Šokis eestlane ütleb oma nime soomlasele või rootslasele, kes esimest korda üldse kuuleb selliseid võõrapäraseid nimesid ja siis pärast inimesed imestavad, et kust mingid imelikud nimed tekkisid. Ilmne näide on see, et selles segaduses ilmus pärast välja ka tegelasi, keda ei olnud esialgu päästetute nimekirjades. Nii, et see vigane üles märkimine käis mõlemat pidi. Ka suhtun ma skeptiliselt igasugu tunnistajate ütlustesse ja mälestustesse. Mälestused on paraku konstrukt, mille aju loob üsna piiratud hulga talletatud ja tugevate emotsioonidega laetud info alusel (mis on pealegi korduvalt unenägudes läbi "nämmutatud" erineval moel) ja väita praegu, 30 aastat hiljem, et "ma mäletan täpselt" on teaduslikult asjale lähenedes täielik nonsenss. Ehk siis kõikide täna tunnistajate ütluste kohta on üks vastus - andke andeks, aga tõenäosus, et teie tänased mälestused on 100% tõsi, on kusagil 20% kandis.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Walter2 »

Vigaselt öeldud nimi või mitte aga nimekirja pidid needki ju jääma. Pole võimalik, et pärast hakati päästetute esialgseid nimekirju võrdlema laeva reisijate ja meeskonna nimekirjadega ning kui nimekuju ei klappinud, tõmmati nimi lihtsalt maha?
Veidede puhul käis läbi ka see nüanss, et üks neist pani kirja ka oma hüüdnime, mida teadsid perekond või väga lähedased inimesed - seega ei saanud olla eksitust et pääses õige inimene.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

Kriku kirjutas:Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?

Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.
Sellest on juba niiiiii palju ja pikalt kirjutatud ja see kõik on kirjas ka selles kopterite koondlennutabelis. Konkreetne kopter (mida pakutakse Pihti ja nende teiste inimeste üles korjajaks), millest ka Veidede isa rääkis, see Rootsi Kawasaki, saabus sündmuskohale ja päästis korjas nad üles ühena esimestest, sai täis ja suundus öösel neid ära viima. Pani maha ja tuli tagasi ja päästis veel hommikupoole mõned inimesed. Kellaajadki paigas: et kus ja mis. Pärast selgus aga hoopis, et antud Kawasaki polegi esimese ringiga kedagi päästnud. Et sellel Kawal olevat olnud vints katki läinud ja nad ei saanudki kedagi päästa, lendasid "niisama paar tunnikest" seal ringi kedagi päästmata, isegi oma pinnaltpäästjat ei saadetud appi teistele kopteritele, lennati nn. paaki tühjaks. Seejärel käisid ära ja siis olla juba vints korras olnud ja nad said ikka paar inimest kah pardale vintsida.
Ja veel lisand, aga ma ei väida, et need asjad on omavahel seoses. Selle sama "mitte-kedagi-esimesel-ringil-päästnud" kopteri kapten oli seesama mees, kes "Copterline" tüüride taga Tallinnas lahte kukkudes otsa sai. (Ja sellest räägiti juba siis kohe).
Ja sellest, et päästeoperatisoonide teostamisel tormi käes inimesi hukka sai, sellest on ka küllalt infot. Inimesed olid lihtsalt läbi ja ei suutnud enam ise isegi nöörist kinni hoida. Neid kirjeldusi oli küllalt.
Aga nime pidi igaüks ise (juba päästetuna) ütlema. Isegi kopteris müra käes polevat selle fikseerimisega tegeletud. Olevat olnud aga fikseeritud, et antud Kawa oli öelnud oma eetrisse, et "tal on kapten pardal."
Ja kui keegi nõuab linke ja materiale, siis saab tõdeda, et kuigi "kõik, mis internetis on, see ka sinna jääb!", siis sellele vaatamata osadel linkidel ja materialidel on kalduvus kaduda. Neid materiale lugesin juba ca15-20 aastat tagasi, siis kui kõike seda lamepealuseks mõnitati. Lugesin ja mõtlesin, et see jutt ju haiseb hullusti. Nii see, kui see jutt vale on, aga veel hullemini siis, kui see jutt veel õige on. Täna juba vähemalt julgetakse tunnistada, et oli nii sõjalise kauba vedu, on augud keres, jmt. Täna isegi ei varjata enam, et viimaste uuringute vahel käiakse seal kellegi poolt mingeid kahtlasi toimetusi tegemas jne.
Ka seda, et tunnistajate ütlusi (ja neid on küllalt), kes midagi konkreetselt uurijatele on väitnud sellist, mis "üldise heakskiidu saanud legendiga ei klapi", siis need on lihtsalt välja jäetud kui sobimatud materialid.
Teismelisena lugesin raamatut JFK tapmisest, Warreni komisjonist, Jim Garrissonist jne. Kuidas Garrisson pidas lugu Warreni komisjoni 800 köitelisest 30 000 leheküjelisest toimikust seni, kuni ta pidi seda lugema hakkama. Peale seda ütles ta lihtsalt: "Warreni komisjoni aruannet saab uskuda vaid see, kes pole seda kunagi lugenud!" Ütles, et siit on ju juba isegi iga uurimise üks ja kõige esimene küsimus puudu ja vastus sellele samuti: "Qui bono?" Ja alustas uut uurimist. Ka seal tuvastas ta iseseisva prokurörina tegutsedes küllalt seiku, kus ebasoovitavate ja riikliku Warreni komisjoni aruandega kokku mitte sobivate tunnistajate ütlusi ignoreeriti. Eraldi tuvastas ta ka neid juhtumeid, kus need isikud, kes nõudsid oma tunnistuste fikseerimist, said salapärastel asjaoludel lihtsalt surma.... või ütlesid peale atendaadist pääsemist oma tunnistustest lahti. Ka Garrisson ise elas üle atendaadi, kuid juhuse tahtel polnud teda lennukis aga tema abilised hukkusid. Uurimise kohtusse jõudes ilmnes, et Garrissoni meeskonnas olnud valemängija on olulist infot Garrisssoni poolt JFK mõrvas süüdistatutele reetnud ja paljud tõendid suutnud kõrvaldada või kasutuks muuta. jnejne.
Kohe 60 aastat JFK atendaadist saamas, ehk 15 veel? Ja avaneb midagi? Lusitaniast sai 90-ndateks 75 ja selgus saabus... Meil ainult 27 möödunud, palju veel? Ehh,kõik on kuidagi tuttav.... Palju jõudu Kurmile, nii väitlemiseks kui ehk lõpuks ka tõe selgitamiseks. Olgu see siis milline tahes. Tõde on tõde.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Lemet »

see Rootsi Kawasaki, 


Lõpetaks vast ära selle paraseebi udu. Mis kuradi Kawasaki, tegu oli rootslastele kuuluvate Boeing Vertol CH-46 Sea Knight kopteriga. Millistest vaid osa olid Jaapanis kokku pandud. See, et japsid endale litsentsi ostsid, ei tee neid koptereid kuskilt otsast Kawasakideks. Selle loogika kohaselt on Ericsonid kah Eesti-Vene telefonid. Sest Eestis kokku pandid ja valdavalt vene noorikute nobedate näppudega. Piltlikult.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas:Sellest on juba niiiiii palju ja pikalt kirjutatud ja see kõik on kirjas ka selles kopterite koondlennutabelis. Konkreetne kopter (mida pakutakse Pihti ja nende teiste inimeste üles korjajaks), millest ka Veidede isa rääkis, see Rootsi Kawasaki, saabus sündmuskohale ja päästis korjas nad üles ühena esimestest, sai täis ja suundus öösel neid ära viima. Pani maha ja tuli tagasi ja päästis veel hommikupoole mõned inimesed. Kellaajadki paigas: et kus ja mis. Pärast selgus aga hoopis, et antud Kawasaki polegi esimese ringiga kedagi päästnud. Et sellel Kawal olevat olnud vints katki läinud ja nad ei saanudki kedagi päästa, lendasid "niisama paar tunnikest" seal ringi kedagi päästmata, isegi oma pinnaltpäästjat ei saadetud appi teistele kopteritele, lennati nn. paaki tühjaks. Seejärel käisid ära ja siis olla juba vints korras olnud ja nad said ikka paar inimest kah pardale vintsida.
Ja veel lisand, aga ma ei väida, et need asjad on omavahel seoses. Selle sama "mitte-kedagi-esimesel-ringil-päästnud" kopteri kapten oli seesama mees, kes "Copterline" tüüride taga Tallinnas lahte kukkudes otsa sai. (Ja sellest räägiti juba siis kohe).


Copterline piloodina hukkunud Peter Fredriksson oli Soome mitte Rootsi piloot ja lendas Agusta Belliga, mitte Kawasakiga
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15563
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Fucs »

Kõikide "kadunud päästetute" tekkimist ja kadumist nimekirjades ei viitsi uuesti läbi nämmutada.
Keda huvitab täpsemalt, siis Enno Tammer on teinud raamatus "Uppumatu Estonia" hea ülevaate millal mingid nimekirjad kus tekkisid ja millal mingist nimekirjast keegi kadus või juurde tuli jne.

Hea ülevaate kuidas midagi toimis leiab ka siit (ei pea ennast lugemisega vaevama, saab mugavalt tugitoolis istudes vaadata ja kuulata):
ERR Üks päev neljanda võimu elus.
Esmaeeter : 28.12.1994
Esimene info "Estonia" katastroofist jõudis üldsuseni raadiouudiste vahendusel. Kuidas tegutsesid tol hommiku ajakirjanikud? Milliste eetiliste probleemidega tuli info vahetamise käigus kokku puutuda? Kas katastroof oli valus õppetund ajakirjanikele ja riigiametnikele? Saates meenutavad nii ühed kui teised 28. septembri hommikutunde.
https://arhiiv.err.ee/vaata/uks-paev-ne ... voimu-elus

Kes ka kõike vaadata ja kuulata ei viitsi läheb kohe videos ajale 19:22

28 Sep 1994 08:20:43 CDT meiliga edastatud üks esimestest BNS päästetute nimekirjadest ...

Kood: Vali kõik

> From:   IN%"ROBOT@bns.ee"  "Mail Robot" 28-SEP-1994 08:20:59.10
> To:   IN%"teatsaal@mercury.nlib.ee", IN%"bns-news@vm1.vm.ee", IN%"axmerilo@ualr.edu", IN%"loob@cold.infonet.ee"
> CC:   
> Subj:   RBNS26_6.28
>
> Return-path: <ROBOT@bns.ee>
> Received: from anubis.kbfi.ee by UALR.EDU (PMDF V4.2-11 #4503) id
>  <01HHN0JXB9TC008PQW@UALR.EDU>; Wed, 28 Sep 1994 08:20:43 CDT
> Received: from bns.ee by anubis.kbfi.ee with smtp (Smail3.1.28.1 #4) id
>  m0qpyQ4-00042pC; Wed, 28 Sep 94 14:47 EET
> Received: from BNS_SERVER/SMTPQueue by bns.ee (Mercury 1.11); Wed,
>  28 Sep 94 14:53:00 +0200
> Received: from Mailqueue by BNS_SERVER (Mercury 1.11); Wed,
>  28 Sep 94 14:52:51 +0200
> Date: Wed, 28 Sep 1994 14:52:42 GMT+02
> From: Mail Robot <ROBOT@bns.ee>
> Subject: RBNS26_6.28
> To: teatsaal@mercury.nlib.ee, bns-news@vm1.vm.ee, axmerilo@ualr.edu,
>  loob@cold.infonet.ee
> Message-id: <5594B96066E@bns.ee>
> X-Mailer: PMail v3.0 (R1a)
> Content-type: TEXT/PLAIN; CHARSET=US-ASCII
> Content-transfer-encoding: 7BIT
> Priority: normal
> X-Real-Sender: NODSU
>
>    BNS - 26_6!.28.09.94 14.45 A.R.,A.O.,A.He.,J.Pi 
>   
>    Avaldame esimesed andmed pa'a'stetute kohta 
>   
>    NB! Veelgi ta'psustatud.
>   
>    TALLINN, 28. september, BNS - Praeguseks on teada, et
> "Estonia" laevalt on pa'a'stetud vo^i veest va'lja toodud ning
> kindlaks tehtud 126 "Estonial" olnud inimest. Ko^ik nendest ei 
> ole enam elus. 
>     Esimesed teadaolevad pa'a'stetute vo^i kindlaks tehtud isikute
> nimed on:     
>
>     Anderson, Paul
>     Andrejev, Nikolai
>     Arak, Anti
>     
>     Barney, Paul
>     Berggvist, Karin
>     Berggvist, Ronnie
>     Berson, Anita
>     Bogren, Leif
>     Blumfeldt, Helve
>     
>     Duijndam, ?
>     Dundamm, Steghan
>     
>     Eckhard, Klug
>     Ehrseten, Per-Erik
>     En, Martanna
>     Erikson, Anders
>     Eriksson, Anders
>     Esenficny, Viktor
>     
>     Grafstro'm, Jan
>     Gikovil, Nebojsa
>     
>     Hedenius, Sara
>     Ha'rstedt, Kent
>     
>     Ihalainen, Jukka
>     Ida'ranta, Vilho
>     
>     Johansson, Ain-Alar
>     Johnsson, Tom
>     Jolind, Sten
>     Joost, ?
>     Juuse, Lilja
>     
>     Kalvet, Marko (reisija s.1973)     
>     Kalk, Neeme (reisija)
>     Kermet, Markus (reisija, on Turu u'likooli haiglas) 
>     Kikas, U'lo
>     Kippa, Eero
>     Kondrar, Anneli (E tantsija, on Huddinge haiglas) 
>     Kukk, Einar
>     Kullamaa, Andrus
>     Kuusen, Leili
>     Kuuseriva, Lili
>     
>     Lambertsson, Urban
>     Lausmaa, Tambet
>     Lampke, Olof
>     Lausmaa, Tambet
>     Liikama, Paula
>     Lee, Aulis
>     Lee, Aino
>     
>     Maidre, Andrus (s. 1975)
>     Moosaar, Tanel (E vanemotorist, s.29.04.71) 
>     Mulla, Jaan
>     Ma'rtson, Vassili (E motorist-keevitaja, s.22.12.51) 
>     Ma'pern, Baije
>     Mu'u'r, Tiina (E kaupluse juhataja, s.21.10.62)
>     Mo'lder, Tiina (E ettekandja s.03.09.72)
>     Mo^ttus, Hele
>     
>     Nilsson, Bengt
>     
>     Orumaa, Malle
>     
>     Palmgren, Thure
>     Parlson, Gennadi
>     Piht, Avo (kapten, s. 1954)
>     Polgunov, Peeter
>     Psenitsnoi, Viktor (E madrus, s.17.05.57)
>
>     Reintam, Karl-Erik
>     Roden, Ervin (E ohutusabi to'o'taja, s.20.04.51) 
>     Roos, Bert 
>     
>     Same, Siiri (E raamatupidaja, s. 21.02.69)
>     Siljajev, Ivan (E motorist-treial, s.10.01.49)
>     Sillast, Henrik
>     Siigel, Elmar
>     Sinimeri, Raivo
>     Skorohodova, Lariss
>     Sleiners, Janis
>     Spuhl, Tony
>     Sten, Jan
>     Stern, Jaak
>     Svensson, Daniel
>     Sa'rman, Rolf
>     
>     Tomachaskas, Artur
>     Toobal, Aimur
>     Treu, Margus
>     Tu'u'r, Peeter
>     To^niste, To^nu   
>     
>     Uduste, Urmas
>     
>     Vahtras, Kalev (E laoto'o'line, s.25.03.51)
>     Vask, Rein 
>     Verro, Andres (E ku'lmetusmehhaanik, s. 08.09.59)
>     Vihmar, Andres (E hotellito'o'taja, s. 21.01.65)
>     Vesa, Timmo (E mu'u'ja, s. 10.09.70)
>     
>     O'vberg, Carl   
>         
>     Pa'a'stetute nimesid ta'psustatakse ja neid tuleb ja'rjest
> juurde. Ka see esitatud nimekiri on esialgne ja ei pruugi olla
> ta'pne.
>     Kardetakse, et ligi 800 inimest on o^nnetuses hukkunud.
> Pa'a'steto'o'de juht Raimo Tiilikainen teatas Soome televisioonis
> esinedes, et laeva pardal oli 964 inimest, neist 776 olid
> reisijad ja 188 meeskonnaliikmed.
>     "Estonia" pardal oli 469 rootslast, 314 eestlast, 8
> soomlast, 15 la'tlast, 6 leedulast, 17 SRU' kodanikku, 9
> norralast, 7 sakslast, 2 inglast, 3 taanlast, 1 marokolane,
> nigeerlane ja kanadalane.
>      Esialgu teatati, et laeval 679 reisijat, kuid nu'u'd on
> lisandunud sellele arvule ka ta'iskasvanutega kaasas olnud laste
> ning autojuhtide arv.
>      Laeva pardal oli 77 masinat, neist 11 paketiautot,  2
> bussi, 20 veoautot, 6 kaubaautot, 11 treilerit, 2 so^iduautot
> koos haagisega ja 25 ilma.
>      Hanko Tervisekeskuse peaarst Matti Saloranta u'tles BNS-le,
> et tema haiglasse on toodud 13 inimest, neist 4 eestlast.
> Pa'a'stetute nimesid Saloranta ei avaldanud, kuid u'tles, et nende
> tervislik seisund on rahuldav.
>      Turu politseijaoskonnast o'eldi BNS-ile, et neil on andmeid
> 64 pa'a'stetust, kuid ko^ik pa'a'stetute nimed on ta'hestikulises
> ja'rjekorras ning seepa'rast on vo^imatu o'elda nende rahvust.
>      Soome televisiooni andmetel on Turu u'likooli keskhaiglasse
> 35 pa'a'stetud, neist kahe inimese olukord on kriitiline. U'ks
> kriitilises seisukorras olev inimene on rootslane, kelle
> kehatemperatuur on langenud 26 kraadini.
>      Turu linnahaigla valvearst Kristjan Bertenyi u'tles BNS-le,
> et nende haiglasse on toodud u'ks laevao^nnetusest pa'a'senud
> inimene. "Oleme valmistunud vastu vo^tma teisigi mereha'dalisi,
> kuid to^ena'oliselt suunatakse nad teistesse haiglatesse
>      La'nsiuudenmaa piirkonnahaigla peaarst Lasse Saloranta u'tles
> BNS-le, et tema haiglasse on toodud 3 pa'a'stetud, neist 1
> eestlane. Eestlase seisund kriitiline ja tema kehatemperatuur
> madal. 
>      Ahvenamaa Keskhaiglasse toodi 8 inimest, neist 2-3
> eestlast. BNS-ile ei osatud pa'a'stetute seisundit ei o'elda.
> Ahvenamaa haiglasse rohkem pa'a'stetuid ei oodata, ko^ik uued
> ha'dalised saadetakse Turusse.
>     Stockholmi Huddinge haiglasse on viidud kaheksa elluja'a'nut,
> neist va'hemalt u'ks eestlanna - laeva tantsija.
>      Turu rannavalvekeskuse kohtuarst Antti Ja'a'skela'inen u'tles
> BNS-le, et suurem osa pa'a'stetuist on rootslased ja eestlased.
> Kuna o^nnetusest mo'o'dunud 9 tundi, vo^ib Ja'a'skela'ineni so^nul
> arvata, et rohkem pa'a'stetuid pole eriti oodata.
>      Ka Eesti Hiiumaa haiglatele on antud ka'sk olla valmis
> pa'a'senute vastuvo^tmiseks.
>      Pa'a'stetuid ei ole veel jo^utud ku'sitleda, saamaks teada,
> mis o^ieti juhtus.
>      "Estonia" on praeguseks vajunud 80 meetri su'gavusele.
> Rannavalve ekspertide arvates on pa'a'steto'o'd praktiliselt
> lootusetud. Kui keegi laevast ka va'lja pa'a'ses, ei suutnuks ta
> vaevalt 12-kraadises vees kaua vastu pidada.
>      Samas on teistel andmetel loota, et merepo^hjas lebavas
> laevas on tekkinud o^hupadi ning seal vo^ib olla ka teisi
> elluja'a'nuid.
>      Viimastel andmetel on o^nnetuspaigale saadetud ka tuukrid.
>      Pa'a'steto'o'd on raskendatud ka tormituule to^ttu, mis puhub
> kiirusega 25-27 meetrit sekundis. Lainete ko^rgus ulatub 6
> meetrini.
>      AP teatel vo^eti laeva "Symphony" pardale 10 pa'a'senut. Kella
> 2 ja 3 vahel toodi sinna kaks meeskonnaliiget - ko'o'gito'o'line ja
> orkestriliige - ning kaks reisijat. Veel kuus inimest toodi
> helikopteriga kella 6 paiku.
>      U'ks pa'a'stehelikopteri piloot u'tles AP-le, et na'gi lainetel
> umbes 40 va'ikest pa'a'stepaati, kuid enamik neist olid tu'hjad.
> Teine piloot kinnitas, et selline pa'a'steoperatsioon oli tema
> 25-aastase piloodikarja'a'ri jooksul kO^ige raskem u'lesanne.
>
>      Baltic News Service
>
>

Helger Lipmaa         

+--------------------+--------------------------+
|University of Aarhus| Aadress valid to 10/17/94|
|helger@daimi.aau.dk | After that: helger@ut.ee |
+--------------------+--------------------------+



*********

Päästetöödel osalenud helikopterid olid (Lõppraport)

Lõpparuanne105.png

Lõpparuanne106.png
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 53 külalist