Peeter kirjutas:Mida sa AMvA keerutad ja vassid? Vaidlus algas meil sellest, kas iga auto toodetakse lõpptarbija tellimuse alusel või mitte. Seda sa siin jahusid, kuidas "lähed ja tellid" ja siis müügimees muudkui murede korral helistab ja pakub kompusid jne. Et migeid "valmisautosid" ei ole. Mina kirjutasin vastu, et päris nii see ei ole, et isegi S-Mersut ja 7-ndat bemmi tellivad vähemalt suurdiilerid ilma lõpptarbijalt tellimust omamata (isegi teda teadmata!) omale partiidena platsi. Ja ka väikediilerid. Ainult, et Eesti tasemel esindus vist selleks väikediilerikski veel ei kvalifitseeru, kes S-e ja 7-meid omal äranägemisel valmis tellivad.... Et ei ole nii, et kohe iga auto pärast hakkab maailm AMvA taolise üksik tellija ümber pöörlema. Isegi Eestis mitte, maailmast rääkides ammugi mitte. Isegi siin kirjutas keegi juba, et tarbesõidukeid vähemalt Eestis pigem ostetakse kui tellitakse. See, et hetkel on olukord tagurpidi ja tehased on komplekteerimisega hädas ja seetõttu igatsugu laod on tühjad, järjekorrad on pikad jne ei muuda asjaolu, et veel mõned ajad (minimaalselt enne koroonat, et sa nüüd midagi õhust kokku ei hakkaks aretama) tagasi oli piirkondlikes ladudes sitaks masinaid müügiootel. Pidevalt jooksid reklaamid, nt Škodal isegi Eesti mõistes väga heade müügitulemuste juures oli suht pidevalt a´la "jaanuari-eri", "märtsi-eri", ja nende vahel veel "muidu-niisama-aastapäeva-eri" kus netilehe loetelus oli terve kari masinaid mudelite kaupa "supersoodsalt erialega LAOST KOHE VÄLJA ANDA", mitte et räägiti soodustingimustel tellimistest. Loomulikult oli samal ajal võimalik ka minna esindusse ja hakata "laiama, et mina teilt mingit laoplatsiautot ei taha, vaid nõustun ainult uue spetsiaalselt minu tellimuse alusel mulle tehtud autoga". Ja siis näedki neid ülipikki lisavarustuse lehekülgi. Ja teistel tootjatel on see samamoodi. St siis oli laovaru üleval, aga nüüd on tarneprobleemid ja pikad tellimise järjekorrad. Ja sellest tulenevalt saabki praegu olla olukord, et kuna tehased ei oma enam laovarupuhvrit ja samas ei suuda toota ka nii palju võrreldes tellimustega (nb! tellimuste volatiivsus), siis pannakse härra AMvA tellimus kuskile tulevikku ei-tea-mitmenda tootmisnädala peale ja öeldakse, et võta loetelust ja pane kirja mis tahad. Hetkel ei ole see mingi müstika, vaid lihtsalt tootmise logistika. Ja siis võib sulle tunduda, et näe ekstra mulle tehaksegi! Ja et iga autoga ongi nii! Saadakse majandus joonele tagasi, saadakse tarneahelad tootmise planeerimisega samasse takti tagasi (aga millal need asjad juhtuvad, vat ei tea), siis näed kuidas tootjate edasimüüjatelt ilmuvad jällegi välja need "supersoodsalt erialega LAOST VÕTMED-KÄTTE KOHE VÄLJA ANDMISEGA" pakkumised. Kui sa lollike selle esinduste lisavarustuseloetelu peale arvad, et kõik autod toodetakse nüüd-ja-alati lõpptellija soovide järgi, no siis palju õnne sulle, kes sa seda kõike nii täpselt tead!
Tootmine peab toimuma tõrgeteta ja loomulikult on hea, kui suudad sättida ennast nii, et ise riskima ei pea- et toodang on juba enne tsükli algust tellimustega kaetud. Aga alati ei ole nii. Täis laoplatsid tähendavad survet müügile ja diilerite müügikohustused kajastuvad "eripakkumistena-võtmed-kohe-kätte"-stiilis (mida ka meie siin Eestiski oleme küllalt näinud), aga kui toodang on defitsiidis, siis ütleb müügimees heale kundele: "Minu soodustus sulle on see, et SINA SAAD KAUBA KOHE KÄTTE, või äärmisel juhul esimesel võimalusel, aga mingi tava-volt saab selle ehk 4 kuu pärast.
P.S. Kui sa neid asjaolusid autokaubanduses (ja ka üldiselt hulgimüügis) ei tea, siis pole sa antud sektoris pädev, ja vähemalt müügialal autoesinduses sinu staaz 5-aasta pikkuseni küll ei tohiks küündida. Aga ma pigem arvan, et tegelikult sa tead küll, lihtsalt tahad vaielda.
Mul on sulle kaks sooja ja sõbralikku soovitust: esiteks ära kirjuta asjadest, millest sa absoluutselt mitte midagi ei tea ja teiseks katsu leida abi oma grafomaania vastu.
Ah jaa, veel üks asi. Katsu oma kirjutised enne postitamist paar korda mõttega läbi lugeda ja ainult siis postitada, kui sa seal mingit infot ja loogikat leiad.